Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gevonden, wat te doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Hond gevonden, wat te doen?

Ongelezen bericht door Cato »

Gister wouden we weg gaan , maar in de straat liep bij ons een hondje los rond met halsband en lijn er nog aan. Mijn vriend uitgestapt om hem te vangen op de hoop dat hij een telnr aan halsband of zo zou zitten.
Het arme diertje was helemaal over zijn toeren , keek "wild" uit zijn ogen, al schor geblaft en trillend. Was duidelijk al een oudje.
Ik maar een rondje door de buurt gereden om te kijken of er iemand het zoeken was , mijn vriend dacht te weten uit wel blok hij kwam en daar zijn we dus ook maar gaan aan bellen.
1 iemand dacht te weten wie van wie hij was, maar daar bleek niemand thuis.
Wij wouden weggaan en het beestje zo gestrest bij ons in de bench te zetten leek ons ook geen optie, amedavi proberen te bellen , maar nummer klopte niet mee , dierenambulance gebelt wat te doen , gaf het nummer van het asiel, maar deze had voicemail aan dat je in nood de politie maar moest bellen. ( dit leek me niet echt nood) .
Uiteindelijk maar na die man te gaan die dacht te weten van wie hij was , zijn vriendin wist het wel zeker en hun hadden toen zoiets van geef maar hier , dan kijken we wel wanneer ze terugkomen.
Hoop dat hij inmiddels dus weer thuis is.

Maar wat moet je nu eigenlijk doen als je een hond ergens vind?
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Re: Hond gevonden, wat te doen?

Ongelezen bericht door Jacky »

zo vonden wij een labrador, ook helemaal van de mik. Ik heb de dierenambulance gebeld, zij hebben hem opgehaald en naar het asiel gebracht. Volgende dag werd hij gelukkig opgehaald door de eigenaar.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De politie en Amivedi bellen.Net als de dierenambulance.
In elk geval niet aan iemand afgeven die zegt dat die de eigenaar wel kent,want God weet wat die ermee doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cato
Zeer actief

De politie heb ik al eens gebelt toen er een hond losliep op een zeer drukke meerbaanse kruising in maastricht, dat hondje kreeg ik niet gelokt en was toen te gevaarlijk om er achter aan te gaan rennen voor mezelf en het risico dat hij juist onder een auto zou komen. Daar kwamen ze al niet voor , laat staan dat ik bel voor een wel aangelijnde hond. Vandaar dat ik dat al niet had gedaan.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niet de politie, maar de dierenambulance of de hond gewoon naar het asiel brengen. Dat is de eerste plaats waar mensen bellen als ze hun hond kwijt zijn. Zij geven ook de hond door bij Amevedi. De politie heeft hier niets mee te maken.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Laats weer een hond gevonden en ik kende hem niet. Dus ik heb hem aangelijnd nadat hij al enkel honderden meters met me meegelopen was en ik uit het bos ging. Nog even goed geluisterd of ik niemand hoord. Nog bij mensen aangebeld of zij wisten van wie hij was, maar die waren niet thuis, dus ik ben met omweg naar huis gegaan. Daar heb ik eerst dierenambulance gebeld en die hebben hem met een uur opgehaald en naar asiel gebracht. Hond was wel gechiped, maar eigenaar nam telefoon niet op. Dus verbleef hij nachtje in asiel. Volgende ochtend is hij door baasje opgehaald.

Normaal is dit de volgorde wat ik doe bij gevonden hond. Ik loop nog wat rond met de hond. Luister en kijk goed naar zoekende baasjes en vraag mensen die ik tegenkom of zij de hond kennen.(Als het overdag is en de dierenarts hier open is, loop ik daar heen om hem te controleren op chip, maar meestal vind ik dieren in het weekend of 's avonds). Onderweg naar huis bel ik met mobiel al naar dierenambulance (jaja heb nummer erin opgeslagen). Die komen meestal met 2,5 uur de hond ophalen. Ondanks dat hond daarna ook in asiel terrecht komt, bel ik bij thuiskomst ook nog met het asiel. Soms bellen mensen daar eerst heen namelijk. Vervolgens check is site van amivedi (maar als hij bij asiel blijft komt hij daar uiteindelijk ook tussen dus meld hem niet aan), ook kijk ik op marktplaats bij vermiste en gevonden dieren. Ondertussen krijgt de hond een bak water en eventueel een koekje.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik ben trouwens ook een voorstander van het dragen van een penning.Mijn honden hebben een penning aan hun halsband ondanks dat Bente ook gechipt is.
Mocht je hond dan tijdens een wandeling weglopen dan is de eigenaar in no time gevonden en met de hond herenigd.Gaat sneller dan via de chip(als de hond die al heeft).
Afbeelding
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

'k Heb altijd de DA gebeld om te vragen of ik effe langs kan komen om de eventuele chip te laten lezen zoda'k de hond rechtstreeks naar de eigenaar kan brengen. Indien geen chip aanwezig, kon ik de hond bij hen achterlaten en zij zouden de dierenambulance bellen (die tenslotte een 25 km naar mijn dorp moet rijden).
Tot op heden waren het allemaal (3) honden zonder chip. :ugh:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik zou meteen de dierenambulance bellen. Overigens ook als ik degene ben die een hond kwijt is. Bij het TedAvontuur laatst werkte dat in ieder geval als een trein. :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

1,5 jr geleden een bulletje op straat zien lopen met sjaal om de nek zonder lijn. Die heb ik een tijdje vastgehouden in de hoop dat de eigenaar de hond aan het zoeken zou zijn en er van uit gaande dat de hond niet al te ver uit de buurt zou wonen. De eigenaar kwam niet, maar mijn vriendin die me met de hond zag belde een kennis van haar omdat zij de hond wel eens bij haar te hebben gezien, en die wist inderdaad waar de eigenaar woonde.

Bleek 2 straten verderop te wonen en hadden de hond nog niet gemist. Hond zat buiten in de tuin en de poort was niet goed afgesloten waardoor hij de benen heeft kunnen nemen.

Als het veel langer had geduurd had ik idd de dierenambulance gebeld of de hond naar het asiel gebracht. Lijkt mij dat als je als eigenaar je hond niet meer kan vinden dat 1 van de 1e plekken is waar je uiteindelijk gaat beginnen als je hem in de directe omgeving niet meer hebt kunnen vinden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

marian* schreef:Ik ben trouwens ook een voorstander van het dragen van een penning.Mijn honden hebben een penning aan hun halsband ondanks dat Bente ook gechipt is.
Mocht je hond dan tijdens een wandeling weglopen dan is de eigenaar in no time gevonden en met de hond herenigd.Gaat sneller dan via de chip(als de hond die al heeft).
Eens.
Sjon loopt ook met een penning, daar staat zijn naam en mijn mobiele nummer op. Daarnaast is hij ook gechipped, maar een penning is toch wat makkelijker te checken voor de gemiddelde vinder.
Roos heeft geen penning meer, de kans dat zij bij mij uit de buurt gaat is al nihil, laat staan dat ze me kwijt raakt en zich dan door een vreemde laat benaderen... dat zie ik niet gebeuren. Die kleine is daar wat makkelijker mee.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Even ontopic; idd dierenambu en amivedi bellen.
Ambu komt het beestje meestal zsm halen, lezen de chip en herenigen hondjelief eventueel direct met de eigenaar.

Laatst had ik een hondje van straat geplukt, ook zo gedaan, ging heel goed. In de tussentijd krijgt de verstekeling natuurlijk water, een koekje en een knuffel om van de schik te bekomen.

Politie bellen is niet zo extreem nuttig, die raden je gewoon aan om de dierenambulance te bellen. :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:
marian* schreef:Ik ben trouwens ook een voorstander van het dragen van een penning.Mijn honden hebben een penning aan hun halsband ondanks dat Bente ook gechipt is.
Eens.
Sjon loopt ook met een penning, daar staat zijn naam en mijn mobiele nummer op. Daarnaast is hij ook gechipped, maar een penning is toch wat makkelijker te checken voor de gemiddelde vinder.
Roos heeft geen penning meer, de kans dat zij bij mij uit de buurt gaat is al nihil, laat staan dat ze me kwijt raakt en zich dan door een vreemde laat benaderen... dat zie ik niet gebeuren. Die kleine is daar wat makkelijker mee.
Frenk heeft zijn penning van de gemeente om. Dat moet vanwege de hondenbelasting. Maar ik heb inderdaad zitten overwegen om daar ook een penning met mijn telefoonnummer aan te hangen. En dat ga ik nu dus regelen ook. :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Frenk schreef: Frenk heeft zijn penning van de gemeente om. Dat moet vanwege de hondenbelasting. Maar ik heb inderdaad zitten overwegen om daar ook een penning met mijn telefoonnummer aan te hangen. En dat ga ik nu dus regelen ook. :ok:
Doe dat! :ok:
De penning van de gemeente heb ik aan de lijn hangen, dat gerinkel aan halsbanden vind ik niks.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier staat mijn 06 nr in de halsband. En ze zijn natuurlijk gechipt.
Frenk
Zeer actief

Muis.. schreef:Hier staat mijn 06 nr in de halsband. En ze zijn natuurlijk gechipt.
Ik zou nou nooit bedacht hebben om in een halsband te kijken. :oohja: Maar vanaf nu dus wel :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn honden mogen in het bos geen halsband.
Veel te bang dat ze zich ophangen.

Ze zijn gechipped en opgevoed, dat moet voldoen.

Ik bel de dierenambu en breng een hond naar het asiel als ik er een vind.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maylala
Zeer actief

Frenk schreef:
Muis.. schreef:Hier staat mijn 06 nr in de halsband. En ze zijn natuurlijk gechipt.
Ik zou nou nooit bedacht hebben om in een halsband te kijken. :oohja: Maar vanaf nu dus wel :ok:
Het zou bij mij persoonlijk niet 1, 2, 3 in me opkomen om een vreemde hond z'n halsband af te doen op zo'n moment. :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjoleine schreef:Mijn honden mogen in het bos geen halsband.
Veel te bang dat ze zich ophangen.

Ze zijn gechipped en opgevoed, dat moet voldoen.

Ik bel de dierenambu en breng een hond naar het asiel als ik er een vind.
Bente is hem een keer in het park hier gepeerd toen ze schrok van een luchtballon die ik niet gezien aan de andere kant van het park werd opgeblazen.
Wat was ik blij dat ik toen A)een mobieltje bij me had en B)dat ze een penning aan de band had!Ze was namelijk het spoor over gegaan,daar de weg kwijt geraakt en met een paar meisjes meegelopen.
Mensen die haar en de meisjes zagen vonden de combi zich vreemd gedragen,hebben gevraagd of ze soms van hen was en toen dat niet zo bleek te zijn namen ze haar (met hulp van een sjaaltje :mrgreen: )mee naar huis waar ze mij konden bellen.
Toen waren we binnen een kwartier herenigd.Het was op zondag en dan duurt de weg via dierenambu of dierenarts veel langer.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:
Frenk schreef:
Het zou bij mij persoonlijk niet 1, 2, 3 in me opkomen om een vreemde hond z'n halsband af te doen op zo'n moment. :19:
Nee, dat bedoelde ik. Maar nu weet ik dus dat er mensen zijn die daar wat in schrijven :19: :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wij hebben een keer een hond gevonden
en daar zijn we mee naar een DA gelopen hier vlak bij om te kijken of hij geshipt was
en die DA heeft gelijk de dieren ambu ingeschakeld
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:Niet de politie, maar de dierenambulance of de hond gewoon naar het asiel brengen. Dat is de eerste plaats waar mensen bellen als ze hun hond kwijt zijn. Zij geven ook de hond door bij Amevedi. De politie heeft hier niets mee te maken.
de politie heeft toch echt de huskey hier opgehaald die ik midden in de nacht hier had zitten gevonden op straat... ik kan geen honden houden hier, asiels zitten dicht, dierenambulance komt er niet voor 's nachts en amivedi had geen matches.
Dus politie heeft hem opgehaald, in de diensthondenkennels gedaan en de volgende dag naar het asiel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Frenk schreef:
Maylala schreef:
Frenk schreef: Ik zou nou nooit bedacht hebben om in een halsband te kijken. :oohja: Maar vanaf nu dus wel :ok:
Nee, dat bedoelde ik. Maar nu weet ik dus dat er mensen zijn die daar wat in schrijven :19: :wink:
Ze is natuurlijk wel een mechelaar die je vermoord voor je kan gillen :Q:
Cato
Zeer actief

De meest dingen komen dus neer op wat wij dus al gegaan hadden , wij hadden hem dus idd na het asiel willen brengen maar dan moet je ze dus wel kunnen berijken.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik weet wel wat je niet moet doen, Bor was de deur uit geglipt door onoplettendheid van vriendje van zoonlief.
Die trok ineens de voordeur open en weg was meneer, heel de wijk doorgezocht komt ie daar aanlopen met een vrouw aan de riem pfff ik hartstikke blij en val nog net niet op mijn knieën van dankbaarheid
Ze vertelde dat ze langs de Da was gegaan om zijn chip te laten checken, maar die had ie niet zei ze :eek: die heeft ie dus wel :denken:
En toen begon ze te preken en niet zo'n klein beetje ook :devil: waar wij mee bezig waren om zo'n hond in leven te laten met die afgrijselijke overbijt en dat rare lijf, ze ging maar door en door mijn dankbaarheid zakte tegelijk met mijn broek af.
Ik probeerde nog uit te leggen dat Bor geen normaal hondje was maar ze leek wel doof, ik heb haar nogmaals bedankt en ben naar huis gegaan.

Iemand vragen hoe dat komt dat je hondje aan de zwerf is gegaan is oke maar geen preek geven aub .
pooh
Zeer actief

Ongelezen bericht door pooh »

ik verbaas me er altijd over dat de medeforummers die niet in Limburg wonen altijd maar de asiels en de dierenambu's kunnen bereiken. Ik heb al tig keren gehad dat zowel de dierenambulance als de asiels toch echt niet bereikbaar zijn. Misschien is dat in de overige provincies beter geregeld?
:pop:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier heeft altijd iemand weekend of avond dienst
ik zit ook op loopafstand van 2 praktijken
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik breng ze hier gewoon naar het politiebureau, gaan ze in de kennel.
Als de baas niet op komt dagen, gaan ze naar het asiel.
(Heb ik wel eerst gekeken natuurlijk of 'r een telefoonnummer op z'n band staat)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”