Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opleiding tot instructeur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Opleiding tot instructeur

Ongelezen bericht door Abby »

Ik zou van julklie graag ervaringen enz willen horen van opleidingen tot kynologisch instructeur. Ik heb er al een paar 'bekeken', o.a. die van Dogvision en Tinley, maar heb nog niet echt eentje gevonden waarbij ik me wil inschrijven.

Bij Dogvision moest je (als ik het goed begrepen heb) een paar dagen achter elkaar ergens overnachten, en bovendien moest de hond dan mee.

Nou wil ik best in mn eentje ergens een nachtje of misschien twee overnachten, maar niet meer dan dat, en ik heb ook geen hond die ik mee kan/wil nemen naar zoiets toe.

Bij Tinley waren de cursussen om de week/twee weken,gewoon 1 dag, maar dat was weer op 3 verschillende plekken. Ene keer in omgeving hardenberg, dan Amsterdam enz. Dat is voor mij echt niet te doen qua vervoer; ik moet met de trein en evt. bus zien te komen vanuit winschoten (groningen).

Ik zoek dus eigenlijk hetzelfde idee qua opleiding, maar dan op één locatie, zonder dat ik er een hele poos achtereen hoef te blijven, en ik neem geen hond mee. :mrgreen:

(eisenlijstje, ik? welnee... :mrgreen: )

Weet je een opleiding die dat heeft? Roept u maar! :E:
steve18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Re: Opleiding tot instructeur

Ongelezen bericht door steve18 »

Quiebus
Site : http://www.quiebus.nl/belgie/index_be.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor Belgie
http://www.quiebus.nl/opleidingen_nederland.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor Nederland
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb de opleiding kynologisch instructeur middels cynophilia gevolgd, module in Kerkwijk en 2 modules in Arnhem.
Je hoefde niet perse je hond mee te nemen, handig was het wel. Het waren per module enkele zondagen achter elkaar en alle keren heb ik een B&B in buurt gezocht. De zaterdag ervoor lekker gewandeld in de buurt en de dag erop de klaslokaal in... :lol1:
Afbeelding
Jakko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jakko »

Ik heb het bij Gaus gedaan. Is op 1 plek in Lelystad, B&B om de hoek en hond mag niet mee ;)

Nu ik je berichtje nog een keer lees, zie ik dat je niet meerdere nachten weg wilt. Dan valt deze weer af? :scratch:

Yvonne
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Re: Opleiding tot gedragstherapeut

Ongelezen bericht door Abby »

Ik wil best een paar nachten ergens overnachten, maar niet langer dan een nacht of 3. Als ik heen en weer kan reizen, doe ik dat liever.

Ik heb eens even nagedacht, en eerlijk gezegd neig ik meer naar gedragstherapie dan Instructeur... Voor een kluppie staan is niet zo mijn ding :oeps: . Ik zou ook graag individueel mensen begeleiden bij het oplossen van probleemgedrag. :zweep:

Ik heb er een paar gevonden, maar het valt me op dat er soms behoorlijk veel modules zijn die je moet volgen. En dat kost wat! :80: Ik zou niet weten waar ik zoveel geld vandaan moet halen hoor...

Ik snuffel dus even rustig verder en duw mn plannetje nog even een stukkie voo rme uit. Verdere ervaringen enz zijn nog altijd welkom hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”