Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog een stille/verborgen loopsheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

nog een stille/verborgen loopsheid

Ongelezen bericht door Joera »

Ik wilde de vraag toch even in een apart topic zetten en niet in het al bestaande topic hierover.
Mijn RR teefje is nu 6,5 mnd, opzich vrij jong om al loops te worden voor zo'n groot ras. Een paar dagen geleden vond ik dunne (waterige) druppeltjes bloed, ik dacht eerst aan een wondje aan de poten van een van beide honden, aangezien we net van buiten kwamen. Maar ik kon niets vinden, behalve een oude wond aan de poot van mijn reu. Toen dacht ik dat het daar wel van zou komen. Maar laatste dagen, ook al voor dat bloed, bedacht ik me later, zit mijn reu haar de hele tijd te likken, hij is opzich dus nu geintresseerder in haar dan normaal. Ook vond ik op bed ineens hele vegen bloed :ugh:. Het moet dus bijna wel van haar komen :19: ook likt hij nu de plekken af waar ze heeft gelegen, gister bijvoorbeeld de bank, het kan dus zijn dat ze daar weer een beetje gedruppeld heeft...
Gister waren we in het bos en toen heeft ze met nog een intacte reu gespeeld, maar die deed niet anders dan normaal tegen haar. Dus ik twijfel nu heel erg.
Wel merk ik dat ze vaker moet plassen, iets wat bij loopsheid kan horen toch?
Ze heeft 2 dagen achter elkaar binnen geplast, of het moet dan net toeval geweest zijn, maar normaliter kan ze het makkelijk zo lang ophouden. De uitlaat tijden zijn precies hetzelfde als altijd.

Zou het kunnen dat ze verborgen loops is maar toch licht bloedverlies heeft en kan het ook zo zijn dat een vreemde reu niets anders aan haar merkt, maar mijn reu, die natuurlijk met haar woont, de verandering wel kan opmerken?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: nog een stille/verborgen loopsheid

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ze een stille/verborgen loopsheid heeft zie je juist geen bloed.
Dus ik denk dat ze gewoon heel normaal loops is.
Het gebeurt vaker dat de eerste loopsheid van een teefje niet direct met heel veel bloed gepaard gaat.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Veel Reuen reageren niet echt opdringerig in het begin van de loopsheid.. die gaan pas reageren als het hoogtepunt er is. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de intacte reu niet anders reageerde.. of misschien wel door zo uitbundig met haar te spelen :wink:
Het schoonlikken van de teef door de reu vond ik wel handig in ieder geval :mrgreen:
Joera
Zeer actief

de druppeltjes bloed die ik op de vloer vond, waren dus heel dun en niet donkerrood.
Daarna heb ik inderdaad meerdere malen een tissue erlangs gehaald, maar toen zat er niks. Maar ze word dus ook vaker schoon gelikt door de reu, dus misschien dat ik daarom weinig vind.

Net ook weer naar het bos geweest, tot nu toe reageerd geen enkele reu anders dan normaal op haar.
Mijn reu is ook totaal nog niet vervelend opdringerig, wel veel likken, maar ook dit doet hij niet tot vervelends toe.

Dit is mijn eerste teefje en dus ook eerste loopsheid die ik mee maak, ik had het namelijk veel erger verwacht. Misschien dat dat nog komt.

Als ze wel normaal loops is, is het dan ook normaal dat er nog niets opgezwollen is, dr tepels niet, dr vulva niet. Haar gedrag is ook helemaal niet anders dan normaal.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Oke, dan wachten we het braaf af :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
Joera schreef: Mijn reu is ook totaal nog niet vervelend opdringerig, wel veel likken, maar ook dit doet hij niet tot vervelends toe.
Dit is mijn eerste teefje en dus ook eerste loopsheid die ik mee maak, ik had het namelijk veel erger verwacht. Misschien dat dat nog komt.
als ze echt loops is piep je over een dagje of 10 wel anders :F: :mrgreen: .

Als ze wel normaal loops is, is het dan ook normaal dat er nog niets opgezwollen is, dr tepels niet, dr vulva niet. Haar gedrag is ook helemaal niet anders dan normaal.
die vulva zwelt ook maar echt goed vanaf zo'n weekje tot 10 dagen, maar bij een eerste loopsheid zou je toch al tamelijk snel moeten zien dat ze geen puppenvulvaatje meer heeft.
Ik kan nog steeds niet de Vulva inschatten.. stom he.. ik heb nu twee loopsheden van haar meegemaakt... iedereen heeft het maar over een gezwollen vulva... :oeps: en ik probeer erop te letten... maar ik zie geen verschil :8):

Vind het maar lastig die loopsheden.. ook over dat heldere afscheiding... en dan weer donker.. en op het eind wordt het dan weer wat helderder.. pfffff..

Het enige wat ik weet is dat ik verrekte goed oplet dat er geen vreemde reuen aan komen denderen.. en dat ik op tijd de signalen van mijn eigen reu, en de wulpse teef herken om adequaat te reageren om het niet tot puppies te laten komen... :engel:
Joera
Zeer actief

Nou weer een aantal dagen verder.
We zijn gewoon naar cursus gegaan en dat ging allemaal goed (qua reuen bedoel ik dus)
Verder zie ik nog steeds niks opgezwolle oid. Wel likken ze allebei veel aan haar vulva.
Dus ik twijfel nog steeds eigenlijk.
Maar als jullie denken dat het een gewone loopsheid is, dan zal het wel zo zijn :mrgreen:

Ik denk dat ik er gewoon veel meer van had voorgesteld ofzo :19: :oohja:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk dat je reu nu nog niet echt reageert.
Denk je er aan dat er een moment kan komen waarop hij dat wel doet? :mrgreen:
Mijn reu begon pas heftig te rageren toen mijn teef ontvankelijk was...............

Of een volgende loopsheid net zo weinig belangstelling trekt moet je nog maar afwachten :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joera
Zeer actief

Daar denk ik zeker aan, sterker nog, ik wacht op dat moment :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”