Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Best wel geschrokken
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Best wel geschrokken
Pff, ben net zo geschrokken.
Ik moest vanavond werken maar wou Nilo nog even laten rennen voor ik weg ging. Dus ging ik met hem naar een veldje hier in de buurt. Daar waren meerdere honden, dus hij kon zich mooi uitleven. Een van die honden was een Labrador teefje. Ze is erg onderdanig en zelfs angstig, en Nilo vind haar niet echt leuk, hij word zelf ook wat nerveus van haar gedrag. Toch speelde hij nu leuk met haar, dus ben ik even blijven staan en heb wat met de eigenaar van de Labrador gepraat. Ondertussen renden de honden een stukje bos in, wat precies aan het grasveld grenst. Geen probleem, alle honden vinden het prachtig om het bos in te rennen om vervolgens na een minuutje het grasveld weer op te racen.
Toch waren ze naar 5 minuten nog niet terug. Ik begon me wel zorgen te maken want Nilo blijft eigenlijk nooit zo lang uit het zicht. We hoorden ze ook niet meer rennen, dus zijn we maar het bos in gegaan om ze te zoeken. Dit zonder succes, het hele bos uitgekamd maar zonder de honden gezien te hebben. Dat was wel even paniek, als ze veel verder waren gelopen komen ze uit bij de A1 Daarbij is het Labrador teefje dus angstig en de eigenaren verwachtte dat ze in paniek zou raken.
Gelukkig kwamen we een buurtbewoner tegen met haar twee honden. Zij gebruikt hetzelfde hondenfluitje als ik voor Nilo heb, dus die mocht ik van haar lenen. Vervolgens ben ik weer het bos in gegaan en heb her en der gefloten. Hier reageert hij altijd op, dus de paniek was nog groter toen hij weer niet kwam. Ondertussen waren al meerdere hondeneigenaren gaan zoeken, maar geen spoor van de honden.
Zo'n twee uur later pas had iemand ze zien lopen in een weiland in Deurningen! Dus zijn we allemaal richting Deurningen gelopen waar Nilo toch wel weer blij was mij te zien. Dit was een geluk voor de eigenaren van de Labrador. Hun hond was erg gestressd en liet zich niet vangen, maar ze volge Nilo wel, waardoor we haar uiteindelijk toch konden aanlijnen. Dit was om 19:45 en ik was dolblij wat ze weer terecht waren, een half uur later was het donker buiten.
Ik moest vanavond werken maar wou Nilo nog even laten rennen voor ik weg ging. Dus ging ik met hem naar een veldje hier in de buurt. Daar waren meerdere honden, dus hij kon zich mooi uitleven. Een van die honden was een Labrador teefje. Ze is erg onderdanig en zelfs angstig, en Nilo vind haar niet echt leuk, hij word zelf ook wat nerveus van haar gedrag. Toch speelde hij nu leuk met haar, dus ben ik even blijven staan en heb wat met de eigenaar van de Labrador gepraat. Ondertussen renden de honden een stukje bos in, wat precies aan het grasveld grenst. Geen probleem, alle honden vinden het prachtig om het bos in te rennen om vervolgens na een minuutje het grasveld weer op te racen.
Toch waren ze naar 5 minuten nog niet terug. Ik begon me wel zorgen te maken want Nilo blijft eigenlijk nooit zo lang uit het zicht. We hoorden ze ook niet meer rennen, dus zijn we maar het bos in gegaan om ze te zoeken. Dit zonder succes, het hele bos uitgekamd maar zonder de honden gezien te hebben. Dat was wel even paniek, als ze veel verder waren gelopen komen ze uit bij de A1 Daarbij is het Labrador teefje dus angstig en de eigenaren verwachtte dat ze in paniek zou raken.
Gelukkig kwamen we een buurtbewoner tegen met haar twee honden. Zij gebruikt hetzelfde hondenfluitje als ik voor Nilo heb, dus die mocht ik van haar lenen. Vervolgens ben ik weer het bos in gegaan en heb her en der gefloten. Hier reageert hij altijd op, dus de paniek was nog groter toen hij weer niet kwam. Ondertussen waren al meerdere hondeneigenaren gaan zoeken, maar geen spoor van de honden.
Zo'n twee uur later pas had iemand ze zien lopen in een weiland in Deurningen! Dus zijn we allemaal richting Deurningen gelopen waar Nilo toch wel weer blij was mij te zien. Dit was een geluk voor de eigenaren van de Labrador. Hun hond was erg gestressd en liet zich niet vangen, maar ze volge Nilo wel, waardoor we haar uiteindelijk toch konden aanlijnen. Dit was om 19:45 en ik was dolblij wat ze weer terecht waren, een half uur later was het donker buiten.
- asani
- Zeer actief
Re: Best wel geschrokken
Dat lijkt me echt vreselijk om mee te maken.
Dan is 2 uur wel heel lang.
Gelukkig zijn ze weer veilig en ongedeerd terug .
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Dan is 2 uur wel heel lang.
Gelukkig zijn ze weer veilig en ongedeerd terug .
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
suusje78
- Actief
- Mijn ras(sen): ?
Pfff jeetje wat zullen jullie je zorgen gemaakt hebben zeg!
2 uur is dan idd heel erg lang....en dan te bedenken wat er allemaal had kunnen gebeuren!
Gelukkig zijn ze weer veilig thuis...
Liep die Labrador wel vaker weg? Wat gek he, dat ze dan zo'n eind weggaan...
2 uur is dan idd heel erg lang....en dan te bedenken wat er allemaal had kunnen gebeuren!
Gelukkig zijn ze weer veilig thuis...
Liep die Labrador wel vaker weg? Wat gek he, dat ze dan zo'n eind weggaan...
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Pfff schrikken zeg!!!
Gelukkig is het goed afgelopen
Enig idee waarom ze nou weg waren gegaan?
Gelukkig is het goed afgelopen
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen idee. Zoals ik al zei, Nilo heeft dit nog nooit gedaan. Sterker nog, ik loop regelmatig met hem en een andere buurtbewoner met twee kruising jachthonden. Hij is helemaal stapelverliefd op die twee maar als die op jacht gaan, blijft hij bij mij omdat hij niet uit het zicht wil. Het teefje was ook niet loops, wat ik natuurlijk ook had nagevraagd. Ze was zelfs gesteriliseerd dus daar kon het niet aan liggen. Ik denk zelf dat ze gewoon heel fanatiek al spelend het bos in zijn gerend, tot ze de weg terug niet meer wisten. En dan raakt Nilo inderdaad niet in paniek maar gaat hij op zijn eigen tempo op zoek, de verkeerde kant op dus dit keer :N:samantha! schreef:Pfff schrikken zeg!!!
Gelukkig is het goed afgelopen![]()
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Weet je zeker dat de teef niet loops was?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, niet helemaal zeker. Ik zag de bui inderdaad al hangen toen ze niet terug kwamen uit het bos, maar ze vertelden me dat ze gesteriliseerd was. Daarbij merk ik het trouwens ook wel aan Nilo hoor. Nu was hij eerder fanatiek in spelen dan dat hij echt last had van zn hormonen. Hij had net zo kunnen reageren op een reu, hoewel het mij nog steeds een raadsel is waarom hij nu ineens zo leuk met die hond speelt. Ze is in haar hele gedrag extreem angstig en onderdanig, wil zo'n beetje onder de grond kruipen als er andere honden aan komen. Dat gedrag word Nilo eigenlijk ook wel wat nerveus van, dus hij heeft wel eens eerder met die hond gespeelt maar hij vond het toen niet veel aan vanwege het gedrag van die teef dus.Inge schreef:Weet je zeker dat de teef niet loops was?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Poeh das zeker schrikken zeg! :N: Gelukkig dat ze weer terecht zijn, ongedeerd en al.

Zou wel een logische verklaring zijn voor honden die normaal niet ver weg gaan ja.Ik denk zelf dat ze gewoon heel fanatiek al spelend het bos in zijn gerend, tot ze de weg terug niet meer wisten. En dan raakt Nilo inderdaad niet in paniek maar gaat hij op zijn eigen tempo op zoek, de verkeerde kant op dus dit keer
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
pfff wat is dat schrikken!
Gelukkig hebben jullie ze voor het donker weer gevonden!
Gelukkig hebben jullie ze voor het donker weer gevonden!
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
S@ndr@
- Zeer actief
kan het me goed voorstellen hoor, ik zou 5 minuten al lang vinden als ik niet weet waar ze uithangen :N: \gelukkig is het goed afgelopen
-
Rhiannon
- Zeer actief
Wat een opluchting moet dat zijn geweest toen je de lijn weer om had.
2 uur is een jaar als je in de stress zit pffffff
Ik ben blij dat hij weer veilig thuis is
2 uur is een jaar als je in de stress zit pffffff
Ik ben blij dat hij weer veilig thuis is
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, het verhaal word al minder leuk: ik hoorde vanmiddag van een buurtbewoner dat de Labrador NIET gesteriliseerd is
En de hond was een paar maand geleden alweer loops geworden, alweer een tijd geleden. Hier wil ik dus wel meer over weten. Heb geen idee waar de mensen van de Labrador wonen maar ik denk dat ik ze nog wel eens tegen kom, dan stel ik zeker de benodigde vragen. Ik mag toch hopen dat ze niet dom genoeg waren om hun loopse teef tijdens spitsuur mee te nemen naar het plaatselijke hondenveld om vervolgens niet eens in paniek te raken als ze met een reu het bos in stormt. 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maeve schreef:Nou, het verhaal word al minder leuk: ik hoorde vanmiddag van een buurtbewoner dat de Labrador NIET gesteriliseerd isEn de hond was een paar maand geleden alweer loops geworden, alweer een tijd geleden. Hier wil ik dus wel meer over weten. Heb geen idee waar de mensen van de Labrador wonen maar ik denk dat ik ze nog wel eens tegen kom, dan stel ik zeker de benodigde vragen. Ik mag toch hopen dat ze niet dom genoeg waren om hun loopse teef tijdens spitsuur mee te nemen naar het plaatselijke hondenveld om vervolgens niet eens in paniek te raken als ze met een reu het bos in stormt.
zou het niet kunnen dat ze na die loopsheid gesteriliseerd is, lijkt me toch dat de eigenaar het beter weet dan een buurtbewoner die je dus niet eens kan vertellen waar de mensen wonen...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dan schrik je je toch te pletter :N:
Over die loopsheid:het kan natuurlijk best zijn dat de teef vlak na haar loopsheid gecastreerd of gesteriliseerd is.
Over die loopsheid:het kan natuurlijk best zijn dat de teef vlak na haar loopsheid gecastreerd of gesteriliseerd is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer: