Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inspectie haalt 154 honden weg bij handelaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft donderdag 154 honden weggehaald bij een handelaar in Oisterwijk.

De beesten leefden in vijf vuile schuren en kregen slecht te eten, zo maakte de Dierenbescherming vrijdag bekend.

Onder de honden waren 78 pups. De inspectiedienst vond in de schuren ook twee dode pups. Twee andere jonge hondjes waren er zo slecht aan toe, dat zij moesten worden afgemaakt. De overige honden, vooral cockerspaniëls, zijn elders ondergebracht.

De 60-jarige handelaar is een bekende van de inspectiedienst. Volgens de Dierenbescherming is er al drie keer eerder proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

http://www.nu.nl/algemeen/2084865/inspe ... elaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

154 honden, waarvan 78 pups :eek: :cry:
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Inspectie haalt 154 honden weg bij handelaar

Ongelezen bericht door laura b »

Ach gossie. Dat ze maar snel een fijn huisje krijgen. En dat ze die handelaar net als in Amerika gewoon de bak in gooien, een boete geven en nooit geen dieren meer laat houden. :devil:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

laura b schreef: En dat ze die handelaar net als in Amerika gewoon de bak in gooien, een boete geven en nooit geen dieren meer laat houden. :devil:
ik ben bang dat dàt ijdele hoop is, hooguit 'n boete krijgen ze hier en ze gaan weer vrolijk verder, :devil: want het schijnt nog steeds goed geld op te leveren :boos:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Eindelijk een keer een goede actie tegen de broodfokkers. Nu graag zwaar straffen en de rest van de malafide handelaren ook graag.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is toch niet te geloven, drie keer eerder een proces verbaal en dan toch weer zoiets.
moordneigingen krijg ik hiervan :devil: :S: :devil:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik zie het net op het journaal. Dat koppie van die hondjes... Daar breekt je hart toch van. :jank:

Vind het om te kotsen, dit soort mensen. :kotz:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

dat wordt een 4e pr verb./ boete :19: :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Inge O schreef:mag ik nou eens iets vragen (en dat is echt een vraag hoor, geen verdoken kritiek of steek onder water) : als het hier in topics gaat over broodfok en trieste toestanden met hondenfokken wordt hier meestal verwezen naar belgië, of de pup zou uit belgië komen enz.
zelfs in die mate dat ik me echt begon af te vragen of de wetgeving bij jullie dan broodfok zou tegen kunnen gaan (wat me al sterk had verbaasd, maar goed, kan altijd natuurlijk), maar uit dit soort berichten kan ik toch alleen maar opmaken dat het er in nederland net hetzelfde aan toe gaat :denken: ?
tuurlijk idioten zitten overal :wink:
en de nederlandse wetgeving vindt ik dus ook te krom voor woorden, dat ze er uberhaupt al voor de 4 keer moeten zijn :kotz:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
NinaRox
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Nina, Mix teriers.
Rox, Golden retiever x Berner senner

Ongelezen bericht door NinaRox »

Ja ik, en mijn 2 dochters van 8 en 11 zagen het ook,
Wat erg he?!
Ik vind dat zo zielig en zo'n man moeten ze ook maar eens in een hokje zetten,
zonder wc en weinig tot geen eten.

Ik hoorde ook, dat hij waarschijnlijkvoor de recher komt.
Hoezo waarschijnlijk??? na 3 keer mag het wel vind je niet!!
Ben benieuwd wat de rechter gaat zeggen.......

Ik kijk vaak naar het amerikaanse systeem op tv....
Dat moeten ze hier nou ook invoeren!!!!!!!!!!
Slecht voor je dier???
Dan krijg je 1 waarschuwing en dan worden ze in beslag genomen!!!!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:mag ik nou eens iets vragen (en dat is echt een vraag hoor, geen verdoken kritiek of steek onder water) : als het hier in topics gaat over broodfok en trieste toestanden met hondenfokken wordt hier meestal verwezen naar belgië, of de pup zou uit belgië komen enz.
zelfs in die mate dat ik me echt begon af te vragen of de wetgeving bij jullie dan broodfok zou tegen kunnen gaan (wat me al sterk had verbaasd, maar goed, kan altijd natuurlijk), maar uit dit soort berichten kan ik toch alleen maar opmaken dat het er in nederland net hetzelfde aan toe gaat :denken: ?
Ik heb dat nooit zo gezien Inge dat er voornamelijk naar België gewezen wordt, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat ook inderdaad niet zo is hoor.
Naar mijn idee komt het in Nederland net zo vaak voor en wordt er net zo weinig mee of beter tegen gedaan.
Dieptriest en misselijkmakend is het dat dat allemaal maar zo goed als straffeloos kan in onze 'beschaafde' landjes.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

http://www.minlnv.nl/portal/page?_pagei ... e_id=42503" onclick="window.open(this.href);return false;
ze kunnen nu dankzij afschaffing van de RAD meer geld uitgeven aan het opsporen vandergelijke praktijken (pag. 10)
Afbeelding
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door vivian »

ben bang dat ie ergens anders gewoon weer verder gaat. hier in leuth was het anderhalf jaar geleden ook zo'n geval. hij heeft een boete gehad van 5000 euro en een kleine taakstraf. en hij heeft volgens mij weer honden zitten net over de grens hier. dus in duitsland. en ik kom die klooio nog dagelijks tegen en iedere keer begint me bloed dan weer te kooken. hij handelt ook nog in ponies. ik snap niet dat zon vent nog beesten mag houden. grrr
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

vivian schreef:ben bang dat ie ergens anders gewoon weer verder gaat. hier in leuth was het anderhalf jaar geleden ook zo'n geval. hij heeft een boete gehad van 5000 euro en een kleine taakstraf. en hij heeft volgens mij weer honden zitten net over de grens hier. dus in duitsland. en ik kom die klooio nog dagelijks tegen en iedere keer begint me bloed dan weer te kooken. hij handelt ook nog in ponies. ik snap niet dat zon vent nog beesten mag houden. grrr
je hebt pb, want denk zelfs te weten wie het is als hij ook in jouw regio aktief is..... :kots:
idd al meerdere malen gepakt, wil ook nog eens knpv lid worden, maar is daar gelukkig voor afgewezen...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

En zo iemand is een bekende, en die mag gewoon WEER aan hondenhandel beginnen he. Steeds opnieuw! Hij krijgt alleen maar een k.tboete!!!! :devil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Triest :(
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Laatst was er ook zo een verhaal in Duitsland zieke pups van een beruchte handelaar.
Toen bleken die pups dus nederlands chips te hebben.
Waar het ook gebeurt triest blijft het :ugh:
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Afschuwelijk, iedere keer weer!! :ugh:
Ik ben zelf lid van de dierenbescherming zoals wel meer denk ik en hoorde laatst dat het inmiddels toch een behoorlijk grote organisatie is. Zou de dierenbescherming helemaal geen invloed hebben op het politieke spel om idd proberen te bereiken dat dierenmishandeling in dit land nu eindelijk eens ECHT wordt gestraft? Of hebben ze geen enkel contact of invloed?
(Overigens: over straffen in Nl gesproken. verkrachting binnen het huwelijk is hier ook pas sinds 1991 strafbaar :denken: )
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

plekkie schreef:Afschuwelijk, iedere keer weer!! :ugh:
Ik ben zelf lid van de dierenbescherming zoals wel meer denk ik en hoorde laatst dat het inmiddels toch een behoorlijk grote organisatie is. Zou de dierenbescherming helemaal geen invloed hebben op het politieke spel om idd proberen te bereiken dat dierenmishandeling in dit land nu eindelijk eens ECHT wordt gestraft? Of hebben ze geen enkel contact of invloed?
(Overigens: over straffen in Nl gesproken. verkrachting binnen het huwelijk is hier ook pas sinds 1991 strafbaar :denken: )
De dierenbescherming heeft inderdaad helemaal geen invloed nee. Ze kan beroep doen op de partij voor de dieren en op enkele politieke partijen die dierenwelzijn op de agenda hebben. Ik geloof dat naast de Partij voor de Dieren, je het kunt proberen bij groen links, partij Wilders en ik meende ook de PvdA. Misschien moet je wel beroep doen op alle partijen tegelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”