Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup aan de diarree
Moderator: moderatorteam
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Pup aan de diarree
Bo, onze GR-pup, is al een tijdje aan de diarree.
Echt al een tijdje.
Denk een week of 3.
Na 4 dagen naar de DA gegaan (zit hier 2 huizen verderop, ideaal), en die zei dat het heel normaal was.
Hierna kregen we een soort van pasta mee, die we in haar bek moesten spuiten. Was voor 5 dagen, we hebben het ook 5 dagen gegeven.
Daarna ging het niet echt beter.
Dus nog een keer naar de DA die zei dat het wel redelijk normaal was.
6 dagen geleden toch nog een keer gegaan, en toen heeft Bo haar wormenkuur gekregen. Hier zijn we nu mee bezig.
Het is alleen een beetje apart, want Bo heeft ´s ochtends goede, vaste poep, en ´s avonds echt dunne diarree.
Als het na de wormenkuur nog niet weg is, wil de DA verdere onderzoeken gaan doen.
Nu mijn vraag, is diarree heel normaal?
En kan ze iets van een virus ofzo hebben??
Echt al een tijdje.
Denk een week of 3.
Na 4 dagen naar de DA gegaan (zit hier 2 huizen verderop, ideaal), en die zei dat het heel normaal was.
Hierna kregen we een soort van pasta mee, die we in haar bek moesten spuiten. Was voor 5 dagen, we hebben het ook 5 dagen gegeven.
Daarna ging het niet echt beter.
Dus nog een keer naar de DA die zei dat het wel redelijk normaal was.
6 dagen geleden toch nog een keer gegaan, en toen heeft Bo haar wormenkuur gekregen. Hier zijn we nu mee bezig.
Het is alleen een beetje apart, want Bo heeft ´s ochtends goede, vaste poep, en ´s avonds echt dunne diarree.
Als het na de wormenkuur nog niet weg is, wil de DA verdere onderzoeken gaan doen.
Nu mijn vraag, is diarree heel normaal?
En kan ze iets van een virus ofzo hebben??
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Pup aan de diarree
Een pup weken aan de diarree vind ik echt niet normaal. Ik neem aan dat je al goed gekeken hebt naar wat ze eet en alles wat de diarree kan veroorzaken niet meer geeft?
Ik zou geloof ik zelf neigen naar een andere DA. Zeggen dat er niks aan de hand is en alleen een beetje aan symptoombestrijding doen vind ik niet zo vertrouwenwekkend. (En als ze steeds netjes ontwormd is, lijkt me nog een wormkuur ook niet erg verstandig, dat kan de boel nog verder van slag brengen.)
edit: Ik bedenk me wel opeens: Is het wel echt diarree? Het is niet abnormaal als een hond bijvoorbeeld eerst gewoon poept, en dan een tijdje daarna nog wat dunnere poep heeft. Mijn honden hebben prachtige drollen, maar als ze flink hebben lopen rennen moeten ze soms op weg naar huis nog een keer, en dan is het meestal een klein beetje, veel zachtere ontlasting. Onder diarree versta ik echt waterige (spuit)poep, die een hond nauwelijks op kan houden.
Ik zou geloof ik zelf neigen naar een andere DA. Zeggen dat er niks aan de hand is en alleen een beetje aan symptoombestrijding doen vind ik niet zo vertrouwenwekkend. (En als ze steeds netjes ontwormd is, lijkt me nog een wormkuur ook niet erg verstandig, dat kan de boel nog verder van slag brengen.)
edit: Ik bedenk me wel opeens: Is het wel echt diarree? Het is niet abnormaal als een hond bijvoorbeeld eerst gewoon poept, en dan een tijdje daarna nog wat dunnere poep heeft. Mijn honden hebben prachtige drollen, maar als ze flink hebben lopen rennen moeten ze soms op weg naar huis nog een keer, en dan is het meestal een klein beetje, veel zachtere ontlasting. Onder diarree versta ik echt waterige (spuit)poep, die een hond nauwelijks op kan houden.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 17 sep 2009 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, een pup die al zo lang aan de diarree is, dat is niet normaal.
Ik zou als de donder een andere dierenarts opzoeken en daar de klachten nogmaals doorgeven.
Misschien is het handig een ontlastings-onderzoek te laten doen.
Het zou zomaar kunnen dat je pup giardia heeft, of een flinke wormbesmetting.
Pups drogen nog sneller uit bij diarree dan volwassen honden, ik zou dus echt geen risico nemen en dit zo door laten sudderen.
Ik zou als de donder een andere dierenarts opzoeken en daar de klachten nogmaals doorgeven.
Misschien is het handig een ontlastings-onderzoek te laten doen.
Het zou zomaar kunnen dat je pup giardia heeft, of een flinke wormbesmetting.
Pups drogen nog sneller uit bij diarree dan volwassen honden, ik zou dus echt geen risico nemen en dit zo door laten sudderen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik kan het alleen maar met mijn voorgangsters eens zijn en de volgende keer ontlasting meenemen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marloes*
- Zeer actief
Sorrry, misschien beetje fout geformuleerd, Bo's poep is niet waterdun, ze kan het wel ophouden, maar 's avonds laat bij de laatste rondjes, zijn haar drollen redelijk goed, wel dunner dan 's ochtends, maar wel op te rapen laat maar zeggen. maar het laatste beetje toch wel een beetje erg dun..
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat noem ik geen diarree hoor, als het op te rapen isMarloes* schreef:Sorrry, misschien beetje fout geformuleerd, Bo's poep is niet waterdun, ze kan het wel ophouden, maar 's avonds laat bij de laatste rondjes, zijn haar drollen redelijk goed, wel dunner dan 's ochtends, maar wel op te rapen laat maar zeggen. maar het laatste beetje toch wel een beetje erg dun..

- thelittlegirly
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
- Contacteer:
indd neem ontlasting mee naar de dierenarts en naar mijn idee zoek een andere dierenarts. ik zou vooral bij pups er oppassen. Indy had ook diaree en zijn naar 4 dagen meteen naar de dierenarts gegaan (ik vond dit nog laat maar mijn partner deed net of ik beetje over bezorgd was) indy had dus een dikke darm ontsteking heeft spuitje gehad en antibiotica kuur van 10 dagen. en extra vezels. Nu lees ik dit niet in jou verhaal hoor want bij indy zat er erg veel slijm bij. Maar ik zou zeker wel langs de dierenarts gaan als je het niet vertrouwd. volg je gevoel beter keer te veel dan te wijnig.
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nee diaree kun je echt niet op rapen.
En zoals ik je laatste berichtje lees,
is het heel normaal hoor, dat als een hond vaste drollen neer legt,
en het laatste beetje dunner is, dat hebben wel meer honden.
En zoals ik je laatste berichtje lees,
is het heel normaal hoor, dat als een hond vaste drollen neer legt,
en het laatste beetje dunner is, dat hebben wel meer honden.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Lindsey
- Zeer actief
Wat geef je voor voer?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat lijkt me ook redelijk belangrijk hoor, het voer.
Wat geef je en hoeveel en hoe vaak?
Wat geef je en hoeveel en hoe vaak?
-
pam
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): whippet
dunnere ontlasting, maar geen diarree noem je brijige ontlasting. Het wijst mi op verkeerde voeding, of een "beestje". Als het laatste het geval is, is gericht zoeken het verstandigste.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Tis een beetje verwarrend omschreven omdat je in je OT schrijft dat ze in de avond echt "dunne" diarre heeft. Dat wat je later omschrijft dat het stevig genoeg is om op te pakken, maar dat er als laatste wat "dunnig" bij zit is mijn inziens niet verontrustend en zeker geen diarree te noemen.Dat hebben heel veel honden. Die van mijzelf heeft dat ook wel eens. Vaak heeft ze dat als ze wat anders "tussendoor" heeft gehad.
Ongetwijfeld zie jij verandering van de ontlasting omdat jij het nu diarree noemt. Weet niet of je recent van voeding verandert bent? Vaak zie je dat de ontlasting veranderd naarmate ze ander voer krijgen. Misschien is dat bij jou ook het geval? Hoe dan ook zoals je het nu omschrijft vind ik het geen diarree in ieder geval.
succes
Ongetwijfeld zie jij verandering van de ontlasting omdat jij het nu diarree noemt. Weet niet of je recent van voeding verandert bent? Vaak zie je dat de ontlasting veranderd naarmate ze ander voer krijgen. Misschien is dat bij jou ook het geval? Hoe dan ook zoals je het nu omschrijft vind ik het geen diarree in ieder geval.
succes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je voert en wat ze tussendoor krijgt. Want als het op te rapen is, en het dus geen diarree is, dan lijken me al die toestanden van de dierenarts ook niet nodig
Misschien is het wel heel simpel iets wat ze eet.
Als Frenk zo'n gedroogd oor krijgt of als hij 'gewone' brokken eet, dan wordt zijn ontlasting ook brijig 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik zou met een monster van de ontlasting terug gaan naar de DA en hem dat op parasieten laten controleren en dan met name giardia.
Je kunt wel blijven twijfelen of het dit is of dat, maar met een gericht onderzoek kom je verder.
Is het inderdaad een parasiet dan weet je dat en kun je die bestrijden, is het dat niet dan kun je verder kijken.
Het lijkt mij niet normaal dat een pup zo lang afwijkende ontlasting heeft.
Je kunt wel blijven twijfelen of het dit is of dat, maar met een gericht onderzoek kom je verder.
Is het inderdaad een parasiet dan weet je dat en kun je die bestrijden, is het dat niet dan kun je verder kijken.
Het lijkt mij niet normaal dat een pup zo lang afwijkende ontlasting heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Toen mijn honden die giardia besmetting hadden was hun ontlasting vaak ook gewoon op te rapen maar het was absoluut geen normale ontlasting.Frenk schreef:Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je voert en wat ze tussendoor krijgt. Want als het op te rapen is, en het dus geen diarree is, dan lijken me al die toestanden van de dierenarts ook niet nodigMisschien is het wel heel simpel iets wat ze eet.
Als Frenk zo'n gedroogd oor krijgt of als hij 'gewone' brokken eet, dan wordt zijn ontlasting ook brijig
Waarmee ik niet wil zeggen dat voer er geen invloed op kan hebben hoor, maar het kan net zo goed een parasiet zijn of een darminfectie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
Ja, uiteraard. Maar gezien ze al onder behandeling is bij de da ging ik er eigenlijk vanuit dat op parasieten en dergelijke al gecontroleerd wasrenee-uk schreef:Toen mijn honden die giardia besmetting hadden was hun ontlasting vaak ook gewoon op te rapen maar het was absoluut geen normale ontlasting.Frenk schreef:Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je voert en wat ze tussendoor krijgt. Want als het op te rapen is, en het dus geen diarree is, dan lijken me al die toestanden van de dierenarts ook niet nodigMisschien is het wel heel simpel iets wat ze eet.
Waarmee ik niet wil zeggen dat voer er geen invloed op kan hebben hoor, maar het kan net zo goed een parasiet zijn of een darminfectie

- renee-uk
- Zeer actief
hmmm wat ik er uit lees is dat ze bij het derde DA bezoek een wormkuur gekregen heeft, maar een reguliere wormkuur helpt niet tegen giardiaFrenk schreef:Ja, uiteraard. Maar gezien ze al onder behandeling is bij de da ging ik er eigenlijk vanuit dat op parasieten en dergelijke al gecontroleerd wasrenee-uk schreef:Toen mijn honden die giardia besmetting hadden was hun ontlasting vaak ook gewoon op te rapen maar het was absoluut geen normale ontlasting.Frenk schreef:Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je voert en wat ze tussendoor krijgt. Want als het op te rapen is, en het dus geen diarree is, dan lijken me al die toestanden van de dierenarts ook niet nodigMisschien is het wel heel simpel iets wat ze eet.
Het kan natuurlijk best anders zijn, maar mij lijkt het uit wat TS beschrijft dat die DA maar gewoon wat voorschrijft en als het één niet helpt iets anders voorschrijft, zonder te proberen de oorzaak echt te achterhalen.
Dat deed mijn ex DA hier ook toen mijn honden die giardia hadden en naar mij wilde ze niet luisteren want 'nee ze hadden geen parasieten was uit het ontlastingonderzoek gekomen'
Nou die hadden ze dus wel en behoorlijk ook
Vandaar dus ex DA en mijn raad aan TS om daar toch op te laten onderzoeken

- Frenk
- Zeer actief
Ah, dat kan natuurlijk. Ja, ik zou zeker aandringen op een specifiek Giardia onderzoek
Frenk heeft dat ook gehad (hij had overigens toen wel echt diarree) en met een gericht kuurtje metronidazol ben je er zo vanaf, maar als je dat niet geeft, dan blijf je modderen.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik kon een golden Retriever pup, die een klas voor ons puppycursus deed.
die pup was meer dood dan levend.
de dierenartsen hadden geen oplossing, want ze was er al 3 keer geweest. zonder resultaat.
onze instructrice adviseerde aan de eigenaren van die pup toen Carnibest Kvv.
een week later was de pup aangekomen en at goed en goede ontlasting.
ik zeg niet dat dat voor jou geldt. maar voor die pup had het geen week later hoeven te zijn.
wat die mankeerde weet ik nog steeds niet. maar op de Carnibest deed ie het super.
misschien had deze hond een probleem met de vertering van granen die in brokken zitten.
in ieder geval waren wij na het zien opknappen ook overgestapt op Carnibest. omdat onze hond het ook niet goed deed op brokken. het was dan wel niet zo erg als die Golden, maar toch.
die pup was meer dood dan levend.
de dierenartsen hadden geen oplossing, want ze was er al 3 keer geweest. zonder resultaat.
onze instructrice adviseerde aan de eigenaren van die pup toen Carnibest Kvv.
een week later was de pup aangekomen en at goed en goede ontlasting.
ik zeg niet dat dat voor jou geldt. maar voor die pup had het geen week later hoeven te zijn.
wat die mankeerde weet ik nog steeds niet. maar op de Carnibest deed ie het super.
misschien had deze hond een probleem met de vertering van granen die in brokken zitten.
in ieder geval waren wij na het zien opknappen ook overgestapt op Carnibest. omdat onze hond het ook niet goed deed op brokken. het was dan wel niet zo erg als die Golden, maar toch.
-
29996D
Ja, het kan zeker aan voeding liggen.
Wij voeren alleen maar vers, en hebben nooit problemen.
Het zouden ook wormen of idd een parasiet kunnen zijn.
Ook kunnen pups diarree krijgen van te veel beloningskoekjes.
Wij voeren alleen maar vers, en hebben nooit problemen.
Het zouden ook wormen of idd een parasiet kunnen zijn.
Ook kunnen pups diarree krijgen van te veel beloningskoekjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou.................Frenk schreef:Ja, uiteraard. Maar gezien ze al onder behandeling is bij de da ging ik er eigenlijk vanuit dat op parasieten en dergelijke al gecontroleerd wasrenee-uk schreef:Toen mijn honden die giardia besmetting hadden was hun ontlasting vaak ook gewoon op te rapen maar het was absoluut geen normale ontlasting.Frenk schreef:Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je voert en wat ze tussendoor krijgt. Want als het op te rapen is, en het dus geen diarree is, dan lijken me al die toestanden van de dierenarts ook niet nodigMisschien is het wel heel simpel iets wat ze eet.
Dat wil nog wel eens tegenvallen.
Er zijn ook wel goede DA's hoor