Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijheid!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Blijheid!

Ongelezen bericht door Frederiek »

Even wat vreugd' van me afschrijven hoor :D .

Ons pubertje is nu bijna een jaar bij ons, en hij doet het zo goed!

Ik word helemaal blij van hoe hij heerlijk met z'n pinguin-knuffel rond kan sjouwen, hoe hij buiten met grote puppen-sprongen achter balletjes aangaat, hoe hij elke moddersloot in lijkt te moeten (en dan met zo'n gelukzalig stinkhoofd er weer uit komen :mrgreen: ), hoe hij netjes gaat zitten als je op normale toon 'ga eens zitten, droppebol' zegt, hoe je eigenlijk alles gewoon in zinsvorm tegen hem kan zeggen en hij het dan lijkt te snappen, hoe hij lekker voor je kan gaan zitten zodat je je armen helemaal om z'n brede warme lijfje kan slaan, hoe hij soms naar je toe komt om je even een flep over je wang te geven, zijn boeventronie als hij buiten los is en met zo'n schuin hoofd naar je kijkt van 'ik ga iets doen wat vást niet mag' en hoe hij dan toch besluit het niet te doen als je heel enthousiast een paar meter verder in de vergeet-mij-nietjes duikt, en dan komt kijken wat 't baasje toch heeft gevonden voor spannends. Dan gooi ik een stukje worst tussen het gras en zie ik hem net zolang met z'n wangflappers wroeten totdat hij 'm heeft gevonden. En dan kijkt hij trots naar me op van 'baas, baas, ik heb 'm hoor !'

Ik ben echt volslagen stapeldol op het mannetje. En natuurlijk is het wat minder dat hij de kat gaat pesten als hij een keer wat minder lang is uitgelaten, of dat hij altijd gefocussed is op andere honden als hij aan de riem loopt (niet agressief, maar wel heel erg nieuwsgierig en dan is het een uitdaging z'n aandacht weer te krijgen), en dat hij nog steeds wel eens wil opspringen naar enthousiaste mensen of mensen die hij heel goed kent. Maar dan ben ik bijvoorbeeld even bij m'n broertje op bezoek geweest en dan loop ik naar de bushalte en dan komt er iemand speciaal op ons af omdat ze Hades zo'n mooie hond vindt ('mag ik hem aaien? Ja hoor!') en dan op haar knieën gaat om hem helemaal te kroelen omdat het zo'n 'schattepetatteboelieboelie' is :mrgreen: . Daar geniet ik echt van, Hades gelukkig ook, die kijkt me dan helemaal blij aan van 'ze vindt me leuk, ze vindt me leuk!' En dan blijft hij keurig laag en braaf.

En ik kan nu eindelijk heerlijk met m'n beste vriendin en haar hond (kruising jack/teckel) gaan wandelen, zo fijn! Dat was eerst nogal een drama omdat haar hond grote honden nogal intimiderend vond en dat uitte door uit te vallen naar Hades. Daarbij was Hades nogal lomp... Maar nu Hades volwassener is en de andere hond gecastreerd gaat 't helemaal prima! Joep laat hem met rust en andersom, of ze gaan eens samen achter een balletje aan, maar geen vervelende akkefietjes meer.

Hoe dan ook, uiteraard heeft hij ook zo z'n punten waar we nog aan moeten werken (markeren bijvoorbeeld, maar ook daar zit progressie in) maar ik ben echt ongelooflijk blij met hem. Zou hem voor geen goud meer willen missen.

Dat moest ik even kwijt :D .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Blijheid!

Ongelezen bericht door Ragyo »

heerlijk verhaal en heel herkenbaar! :D
vroeg me ook wel eens iemand wat nou het nut is van een hond als huisdier, ik zei: ik word gelukkig van ze, dat lijkt me nut genoeg!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

:D Hardstikke leuk om te lezen. Ook ik ben helemaal stapel op onze 2 viervoeters.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heel leuk om te lezen!
Fijn zo'n kameraad!
:zweep:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ze zeggen niet voor niets dat honden de beste vrienden van de mens zijn. En de trouwste kameraden
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Leuk om te lezen :ok:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Dat herken ik wel die ondeugende blikken, dan kan ik ook helemaal verliefd zijn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”