Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moest dat nou zo?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

moest dat nou zo?

Ongelezen bericht door Hamilton »

eigenlijk ben ik best wel kwaad om het volgende,
vanavond liep ik met de honden te wandelen, in een gebied waar honden los mogen.
Andra aan de flex en Svear scharrelt wat om.
we lopen voorbij dichte begroeiing, en daar op het grasveld staat een man met naast hem een groot konijn los ( vlaamse reus?)
Svear ziet hem eerder dan ik en trekt een sprintje richting konijn, konijn ziet het en hupst de tuin weer in(door hekje heen)
ik roep Svear ( maar dat heeft eigenlijk geen zin) en zie de man naar Svear lopen en hem gericht een flinke trap in z'n flank geven :boos:
Svear piept en druipt af, ik was eerst verbijsterd en riep daarna, moest dat nou zo,
man geeft geen antwoord en gaat z'n konijn achterna de tuin weer in.
Ik was best wel geschrokken en heb Svear nagekeken of er geen verwonding zat.ben doorgelopen en op de terugweg Svear maar even vast gehouden.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: moest dat nou zo?

Ongelezen bericht door Jacksel »

hmm ja, beetje stom om daar met je konijn te gaan staan, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er best wel wat honden al op 'de verkeerde manier' geïnteresseerd waren in het konijn en dat ie daarom maar gewoon op die manier alle honden weg houdt...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Hamilton
Zeer actief

Jacksel schreef:hmm ja, beetje stom om daar met je konijn te gaan staan, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er best wel wat honden al op 'de verkeerde manier' geïnteresseerd waren in het konijn en dat ie daarom maar gewoon op die manier alle honden weg houdt...
ik heb vanavond pas voor het eerst die man met konijn gezien, en ik loop er toch dagelijks vaak langs.
maar goed dat is natuurlijk niet de hele tijd :19:
Afbeelding
Nel en Nisvan
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Wat een rotstreek van die vent.
Ik weet niet of ik wel zo netjes gebleven was als jij.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

nee natuurlijk niet, hij had hem in zijn nekvel kunnen pakken, maar gericht schoppen vind ik uit den boze.
ik hoop niet dat Svear er wat aan overhoudt. Ik zou die man, als ik hem nog eens tegen zou komen toch eens aanspreken en vragen waarom hij dit gedaan heeft. (misschien is die konijn ooit gepakt, weet jij veel en schrok die man enorm.) :U:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Nee, dat hoefde niet zo. Maar aan de andere kant, als jij je honden niet onder controle hebt, waarom lopen ze dan los? Gewoon omdat het mag? Ik vind jou wat dat betreft dus net zo fout, eerlijk gezegd. Hoewel ik de man met konijn wel extreem stom vind, dat dan weer wel.

Kees
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Snap heel goed dat je daar best wel kwaad om bent!
Niemand heeft het recht om je hond te schoppen!
IK heb dat ook eens bij de hand gehad en reageerde heel wat minder aardag dan jij....
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een onzinnige reactie van die kerel zeg, het konijn was toch al veilig dus wat kon er gebeuren? :19:
Daarbij vind ik iemand, die een konijn op een losloop veld voor honden laat lopen, al niet bijzonder intelligent overkomen :piew:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

cloris schreef: Daarbij vind ik iemand, die een konijn op een losloop veld voor honden laat lopen, al niet bijzonder intelligent overkomen :piew:
Daar zat ik ook aan te denken. :roll: Grijp dan de hond in zijn nekvel ofzo, maar schoppen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het uitermate dom om je konijn op een openbaar grasveld rond te laten scharrelen, wat ook nog eens losloopgebied is, eigenlijk :19:
Hij had een brul kunnen geven naar Svear, maar schoppen vind ik echt belachelijk in deze situatie. Ik neem niet aan dat Svear die tuin al in was gerend?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een overmatige reactie!Hij had Svear in zijn nekvel kunnen grijpen of zo maar hij had toch niet hoeven schoppen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dat was niet nodig geweest en ik zou die man er toch echt op gaan aanspreken en hem vooral op zijn hart te drukken dat het niet de meest slimme actie is om met zijn konijn een losloopgebied in te gaan. Dat hij nog mazzel heeft dat Svear Svear is want een andere hond was misschien niet zo makkelijk weg te trappen en dan zat hij met een dood konijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Casey schreef:Nee, dat hoefde niet zo. Maar aan de andere kant, als jij je honden niet onder controle hebt, waarom lopen ze dan los? Gewoon omdat het mag? Ik vind jou wat dat betreft dus net zo fout, eerlijk gezegd. Hoewel ik de man met konijn wel extreem stom vind, dat dan weer wel.

Kees
:roll:

Begrijpend lezen is ook een kunst. :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vrees ook dat ik minder aardig had gereageerd dan jij. Ik zal altijd mijn stinkende best doen dat mijn honden zo'n konijn, dat ook een heel geliefd huisdier kan zijn, niets aandoen, hoe dom het baasje ook is. Maar tegelijkertijd heeft zo'n vent wel van mijn honden af te blijven. :devil:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Het is inderdaad niet zo handig om met je konijn op een plaats te gaan staan waar veel honden los lopen. Aan de andere kant, als het konijn de tuin weer in hupst, en Svear gaat er in die man zijn tuin achteraan, kan ik me voorstellen dat hij hem een schop geeft om zijn konijn te redden. Want in zo'n situatie krijg je de hond niet altijd in zijn nekvel te pakken of op andere manier. Ze zijn dan zo op het konijn gefixeerd dat je echt handen tekort komt en snelheid om te reageren. Dus een schop om erger te voorkomen kan ik me in een uiterste geval voorstellen. Als er hier een vreemde hond de tuin in stormt die op mijn loslopende konijnen duikt zou ik ook best een schop uit kunnen delen. Dus buiten het feit dat die man niet slim bezig was om zijn konijn buiten de tuin los te laten lopen en jij daardoor er ook niks aan kon doen dat Svear zo reageerde, vind ik wel dat hij in zijn eigen tuin zijn konijn mag beschermen.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Het is idd niet echt handig om daar met een konijn te lopen.
En zeker niet goed dat hij je hond schopt, daar zouden bij mij dus ook mijn haren van overeind gaan staan.
Maar misschien was het een paniek actie van die man,sommige mensen zijn natuurlijk net zo gek op hun konijn als wij op onze honden en zag die man al voor zich dat het konijn dood werd gebeten.In paniek doen mensen soms gewoon dingen die ze absoluut niet moeten doen.

Niet dat ik dat goed vind hoor, ik zou woest zijn als iemand om wat voor reden dan ook mijn honden trapt.
Is gewoon te hopen dat die man dus wel door heeft dat hij daar dus niet meer met zijn konijn moet lopen.
En hopelijk houd je hond er niet iets aan over.

Groetjes Marianne
Hamilton
Zeer actief

Moos schreef:Ik vind het uitermate dom om je konijn op een openbaar grasveld rond te laten scharrelen, wat ook nog eens losloopgebied is, eigenlijk :19:
Hij had een brul kunnen geven naar Svear, maar schoppen vind ik echt belachelijk in deze situatie. Ik neem niet aan dat Svear die tuin al in was gerend?
nee, konijn was de tuin al in, Svear nog lang niet (10 meter afstand)
Afbeelding
Nel en Nisvan
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ri@ schreef:Aan de andere kant, als het konijn de tuin weer in hupst, en Svear gaat er in die man zijn tuin achteraan, kan ik me voorstellen dat hij hem een schop geeft om zijn konijn te redden. Want in zo'n situatie krijg je de hond niet altijd in zijn nekvel te pakken of op andere manier. Ze zijn dan zo op het konijn gefixeerd dat je echt handen tekort komt en snelheid om te reageren. Dus een schop om erger te voorkomen kan ik me in een uiterste geval voorstellen.
Waar lees jij dat de hond de tuin in was gerend? Volgens mij was alleen het konijn de tuin in gehupst. Als die man het hekje dichtdoet is er niets a/d hand.
Belachelijk om in zo'n geval de hond te schoppen :piew:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ja dan is het wel heel erg belachelijk idd als je hond niet eens in de tuin was, dan slaat het helemaal nergens op.
Ik dacht ook dat je hond echt in de nek van het konijn zat te hijgen :denken:

Groetjes Marianne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Casey schreef:Nee, dat hoefde niet zo. Maar aan de andere kant, als jij je honden niet onder controle hebt, waarom lopen ze dan los? Gewoon omdat het mag? Ik vind jou wat dat betreft dus net zo fout, eerlijk gezegd. Hoewel ik de man met konijn wel extreem stom vind, dat dan weer wel.

Kees
TS liep in een losloopgebied.

en Beagles zijn geboren jachthonden. als zo`n hond het konijn eerder in het vizier heeft dan jij als baas, is het vrij normaal dat een zelfstandige jachthond daar naar toe gaat.

en, ik zou ook geen konijn verwachten daar.

en ik vind ook heel stom dat zo`n man je hond schopt. lekkere dierenliefhebber. je gaat dan toch niet met een konijn in een hondenlosloopgebied zitten???
doe dat dan ergens anders. dat is bijna zelfmoord voor dat konijn.
Hamilton
Zeer actief

Kees
mijn hond loopt daar los omdat het een losloop gebied is, eindelijk na 10 jaar aan de lijn gelopen te hebben, is hij nu zover dat hij los kan lopen hier. vanwege zijn ouderdom( 12 jaar) kan hij nu lekker z'n eigen tempo bepalen, lekker rondscharrelen en snuffelen, terwijl ik met m'n andere hond rustig doorloop( aan de flex)Svear komt dan regelmatig katten tegen die in het hoge gras zitten, rent er achter aan , en de kat zit weer veilig in z'n tuin.
ook dit heb ik niet onder controle, maar daarom ga ik hem niet aan de lijn doen.
dit geval met konijn was ook niet te voorkomen en ja als je dan een lopende hond in je bezit hebt, :19:
Afbeelding
Nel en Nisvan
Hamilton
Zeer actief

Emma schreef:

Kees

en Beagles zijn geboren jachthonden. als zo`n hond het konijn eerder in het vizier heeft dan jij als baas, is het vrij normaal dat een zelfstandige jachthond daar naar toe gaat.

en ik vind ook heel stom dat zo`n man je hond schopt. lekkere dierenliefhebber. je gaat dan toch niet met een konijn in een hondenlosloopgebied zitten???
Hè jij was net even sneller dan ik, en je hebt het mooi uitgelegd, alleen heb ik een "reuze"Beagle oftewel een zweedse foxhound( Hamilton Stövare) en die kan dus een beetje sneller :mrgreen: , hoewel met z'n 12 jaar is de grootste snelheid er wel uit
Afbeelding
Nel en Nisvan
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hamilton schreef:

Kees
mijn hond loopt daar los omdat het een losloop gebied is, eindelijk na 10 jaar aan de lijn gelopen te hebben, is hij nu zover dat hij los kan lopen hier. vanwege zijn ouderdom( 12 jaar) kan hij nu lekker z'n eigen tempo bepalen, lekker rondscharrelen en snuffelen, terwijl ik met m'n andere hond rustig doorloop( aan de flex)Svear komt dan regelmatig katten tegen die in het hoge gras zitten, rent er achter aan , en de kat zit weer veilig in z'n tuin.
ook dit heb ik niet onder controle, maar daarom ga ik hem niet aan de lijn doen.
dit geval met konijn was ook niet te voorkomen en ja als je dan een lopende hond in je bezit hebt, :19:
Je moet je niet gaan verantwoorden hoor :mrgreen:
Als je echt zoveel om je konijn geeft ga je A niet in een losloopgebied je konijn laten lopen B laat je hem niet loslopen maar doe je een tuig om.
Wat had de eigenaar dan verwacht? Dat het goed zou gaan? Dat wil ik nog eens meemaken, een loslopende konijn die er van door gaat (Kees, konijn stond ook niet onder appel :mann: ) en dat de honden er dan niet achter aan mogen gaan.
als Nanna dan komt om het te filmen, hebben wij vast een leuke dag :Q:
Perry en Noah

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je konijn los laten lopen in een losloopgebied voor honden is net zo handig als met je aangelijnde kat of fret in een losloopgebied gaan wandelen(en ja,heb beiden meegemaakt) :wink:
Als mijn honden dat konijn gespot zouden hebben zou het weliswaar niet verwond maar hoogstwaarschijnlijk wel gepakt zijn.En daarmee zeg ik niet dat Svear dit konijn verwond heeft (voordat dat er van mijn antwoord gemaakt wordt).
Laatst gewijzigd door marian* op 12 sep 2009 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

De baas van het konijn heeft een steekje los zitten in de bovenkamer.

Weinig aan de meeste andere postings toe te voegen dus :wink: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik daar had gelopen met een aantal van mijn hondjes, had meneer 6 benen moeten hebben... of mijn hondjes hadden ws 2 dagen niet hoeven eten :ugh:

ik had trouwens, denk ik, wel iets meer gezegd dan alleen " moet dat nou zo" ik zou erg boos geworden zijn...
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

tekkel schreef:
Ri@ schreef:Aan de andere kant, als het konijn de tuin weer in hupst, en Svear gaat er in die man zijn tuin achteraan, kan ik me voorstellen dat hij hem een schop geeft om zijn konijn te redden. Want in zo'n situatie krijg je de hond niet altijd in zijn nekvel te pakken of op andere manier. Ze zijn dan zo op het konijn gefixeerd dat je echt handen tekort komt en snelheid om te reageren. Dus een schop om erger te voorkomen kan ik me in een uiterste geval voorstellen.
Waar lees jij dat de hond de tuin in was gerend? Volgens mij was alleen het konijn de tuin in gehupst. Als die man het hekje dichtdoet is er niets a/d hand.
Belachelijk om in zo'n geval de hond te schoppen :piew:
Ik zeg als, misschien kun je wat beter lezen. Marloes had de vraag al gesteld of Svear in de tuin was dus het lijkt me niet dat ik dat ook nog hoef te doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hamilton schreef:
Emma schreef:

Kees

Hè jij was net even sneller dan ik, en je hebt het mooi uitgelegd, alleen heb ik een "reuze"Beagle oftewel een zweedse foxhound( Hamilton Stövare) en die kan dus een beetje sneller :mrgreen: , hoewel met z'n 12 jaar is de grootste snelheid er wel uit
Ik vind dit altijd zo'n vervelend excuus.... Tja ik heb een jachthond, dus ik kan er niks aan doen..... Wat een bullshit! We hebben ontzettend veel honden in Nederland. Er is weinig natuurgebied en wilde dieren hebben dus al weinig ruimte om natuurlijk te kunnen leven. Als al de jagende honden maar gewoon mogen jagen als ze willen dan wordt het echt een zootje in Nederland. En ik snap waarom alle losloopgebieden ineens sluiten en waarom natuurbeheerders steeds meer honden op hun terrein weigeren. Ook een jachthond kan je trainen en mag pas jagen als baasje dat zegt.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

@gyanty:

het gaat niet om een wild konijn hier, maar een tam konijn die bewust door zijn baasje in een losloopgebied wordt los gelaten...dan vraag je toch echt om problemen!

ik denk dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van een instinct van bepaalde hondenrassen...hoe goed bepaalde honden ook onder appel staan, er kunnen altijd situaties ontstaan dat ze getriggerd worden...

ontopic:

ik had die vent dus recht ene op zijn toeter geslagen...alleen helaas voor hem zouden mijn honden eigen rechter spelen...
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Euhhh dit gaat om bewust een konijn "uitlaten" in een hondengebied. Dan ligt de verantwoording ook bij baasje van konijn en niet alleen de honden :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”