blacky schreef:Ik voer mijn hondjes Laika en Spikey kvv. Nu wil ik ze wel eens wat anders geven en gaf ze laatst kippennekken. Tot mijn grote schrik slikt Laika die heel door. Ook als ik ze een tijdje heb vastgehouden om haar te laten knagen als ik het los laat slikt ze het in zijn geheel door. Ook een kipfiletje gaat in zijn geheel naar binnen. Brokken eet mevrouw niet want die moet ze kapot bijten.

.
Toch wil ik ze wel eens wat de knagen geven. Wie weet de oplossing? Laika en Spikey zijn twee kleine hondjes.
Onze vorige hond Blacky kreeg wel eens een koeien rib die hij overigens ook binnen 10 minuten op had.
Hoi,
Het is met kipnekken op zich niet zo'n heel groot probleem als ze die heel inslikken, maar kauwen is natuurlijk beter, dat was juist het doel. Ik zou zeggen "niet loslaten" (vasthouden met een washandje voor meer grip).
Kipfilet zou ik dan snijden in wat meer hapklare brokken?
Kijk eens in het bottendocument en verdiep je erin voordat je een "groot hard bot" koopt. Koeienribben zijn niet geschikt, die zijn te hard. Dat kan je het gebit van je hond kosten of je bankrekening ivm een mogelijk geperforeerd maag/darmsysteem. De "dino-botten" die je in de dierenwinkel kunt kopen (van die heel grote gerookte) zijn NIET geschikt. Alle verhitte botten zijn een nono; dat wordt kei- en keihard.
Eendenek is een goed idee. Het wildseizoen komt er weer aan; probeer of je aan kwartels of kwartelkarkas kunt komen. Kipkarkas is ook een goede optie.
Wat hier ook een groot succes is, is een lange bullepees van 60 cm of langer. Goed te doen, maar wel heerlijk wat te kluiven. Niet in 1 x laten opeten
Maar, nogmaals, verdiep je er eerst in voordat je het eerste het beste wat je te binnen schiet koopt om te geven. Het is geweldig om een hond te zien en horen kluiven, maar als je pech hebt doe je meer kwaad dan goed en dat kan de bedoeling niet zijn, toch?
Suzanne