Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heb je een voorkeur voor een van de honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

heb je een voorkeur voor een van de honden?

Ongelezen bericht door mariaa »

Hoi :D

Ik heb een vraag voor de mensen die meer dan een hond hebben. Heb je (stiekum) een voorkeur voor een van je honden?

Om met mezelf te beginnen heb ik natuurlijk met beide honden een eigen unieke band, ik heb ze lief omdat ze zijn wie ze zijn :I:
Maar ik merk dat ik met Buck nog een extra lijntje heb. Ik heb ook veel tijd en energie moeten steken om hem zelfvertrouwen te geven. Hij is een hond dit eerst de kat uit de boom kijkt en niet zomaar zij hart aan mensen verpand, inmiddels geeft hij zich helemaal aan mij en die onverwaardelijke liefde en vertrouwen voelt héél bijzonder.
Buck heeft afgelopen jaar veel geleerd, deze groei hebben we samen bereikt wat ons een speciale band geeft.
Het is nog steeds een hond wat aandacht vraagt omdat hij uitvalt naar honden maar onze band kan niet meer stuk.
Dolly is een héérlijk schatje waar ik alleen maar van geniet! we hoeven samen niet zo diep te gaan om het fijn te hebben.

gr mariaa
Afbeelding
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Re: heb je een voorkeur voor een van de honden?

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Ik heb nog maar net sinds 2 weken een pup erbij en ik zat ook een beetje met die vraag. Eerst kreeg Luna alle aandacht en dat moet ze nu delen.

Ik moet wel oppassen dat ik niet Luna alle aandacht ga geven, want daar neig ik heel erg naar. Anders ben ik bang dat ze zich aan de kant gezet voelt.

Op dit moment heb ik nog meer met Luna een band kmaar ik hoop echt dat ik straks met allebei een even goede band heb.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Nee.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja.

Isabel is ons beider schatje, Orpa is mijn meisje en Willemijn is errug leuk.

Rinne Roos mag ik eten geven, als Mir er niet is luistert ze redelijk en verder vindt ze niet dat ze van mij is.
En laten we eerlijk zijn: dat is ze ook niet :jank:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee. Maar ik heb wel met beiden een heel andere band.

Aan Nilo besteed ik meer aandacht. Nora is wat makkelijker, maar Nilo heeft ook veel meer beweging en training nodig. Nora daarentegen heb ik natuurlijk al heel lang, daardoor hebben we ook een speciale band. Zij was er in best belangrijke delen van mijn leven. Van basisschool naar de middelbare, dat soort dingen. Dus ondanks dat Nilo veel gevoeliger is, ga ik meestal naar Nora om te knuffelen als ik ergens mee zit.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Nee.
Het zijn totaal verschillende honden maar toch heb ik met allebei evenveel.
Op een andere manier, dat wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik had absoluut een voorkeur voor Baco :ugh: tja nu valt er weinig voorkeur meer te hebben,
maar ik heb met allebei altijd een eigen band gehad
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja, met 1 heb ik veel meegemaakt, samen mee onder de douche gezeten bij de DA toen ie doodziek was, toen ie vergiftigd was dagen en nachten bij gezeten zowel bij de DA als thuis op de grond..
En ik ben ook de enige voor hem, voor de rest accepteerd ie mensen maar daar blijft het bij... ik kan alles met en bij hem doen.
Daarna komen de andere 2 mechelaars, Xena was mn eerste eigen werkhondje dus die heeft in dat opzicht weer iets speciaals en de andere trok altijd naar mij ondanks dat ik niet trainde met hem. Ik moest hem echt negeren anders was er niets meer mee te doen door iemand anders.
Voor de dobers ben ik er voor het eten en af en toe een aai maar verder ben ik compleet lucht.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Vroeger had ik de sterkste band met Christo. Tegenwoordig zijn ze me alledrie even lief, en is de band even sterk, maar bij elk van de drie net even anders.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ja, ik heb het meest met onze Merle en haar dochter Bindy. Van de andere honden houd ik ook heel veel maar deze twee zijn speciaal voor me. Waarschijnlijk om hun karakter. Merle is een zeer rustige stabiele hond en kleine Bindy is een clowntje met een grote waffel en een piepklein hartje.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ligt aan de dag en aan wat ik ( we) gaan doen.

met allemaal heb ik iets speciaals, maar de ene is makkelijker, dus soms leuker/prettiger om mee om te gaan. met Ollie heb ik geloof ik het minst ( als ik dat dan zo kan zeggen) ws ook omdat hij de enige is, die ik niet vanaf pup af aan heb en hij gewoon de lastigste is, in huis dan vooral.

ze zijn allemaal uniek en op hun manier vreselijke dierbaar.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ja, mijn allerbeste en liefste hond was altijd scooby, daar had ik zo'n gigaband mee, daar kwam niemand tussen.
Sinds hij overleden is, heb ik het meest met andor.
Djenna is een ontzettend lieve hond, maar is helemaal in love met stefan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn maatje , mn allesje is Bob
die kwam al met een hoop ellende bij me
en hing heel erg aan me
ik kan met hem lezen en schrijven
hij begrijpt me echt

baukje is een hele goede 2de
sinds dr angststoornis
heeft ze de extra aandacht nodig
en heb ik grotere band opgebouwd

bente, ja
is een hele leuke en lieve hond
maar die echte band is er nog niet
bente is ook meer van erik dan van mij
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

alle 5 zijn ze me ontzettend dierbaar en ik heb met alle 5 wel iets, maar monky is mijn allessie met hem heb ik zo veel mee gemaakt en zoveel voor gedaan en dat is ondanks dat het een loeder is toch erg speciaal voor mij, als ik ze dan op een rijtje zou moeten zetten is 1ste monky, 2de amy, 3de iza, 4de rio (pas 3 weken bij mij) & 5de sara, met haar is de band het slechts maar in huis is zij zo makkelijk & lief en ik ben de enige die voor haar bestaat, en toch heb ik het minste met haar :oeps:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ja ik heb ook echt wel mijn 'favoriet' en dat is dan Hera.
Haar hele karakter spreekt mij gewoon ontzettend aan, een geweldige hond om van alles mee te ondernemen.
Als ik naar mijn ouders ga moet Hera ook mee, ik kan slecht zonder haar. Heb haar erg graag om mij heen.

Maar met Ghaya had ik echt een bijzondere band. Ik denk dat ik zo'n band met geen hond weer krijg. Ik kon lezen en schrijven met die hond, ik was ook de enige die er toe deed voor haar en ze was gewoon overal waar ik ook was.

Met Woopy heb ik het minste. Ik vind het een hele lieve hond en ik hou zielsveel van hem maar ik kan er niks mee. En daar baal ik weleens van.

Bikkel is gewoon een hele leuke spontane hond, altijd in voor gekkigheid maar heeft wel veel begeleiding nodig bij sommige dingen. Het is heerlijk om met hem te wandelen of hem dingen te leren maar de band die ik heb met Hera en had met Ghaya heb ik nog niet met hem.

Met Chello had ik die band trouwens ook nooit zo erg als bij die 2 dames.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Geen VOORKEUR... evenveel LIEFDE...

Maar wel een speciale band met Rhodi. Mijn eerste hond. Hij heeft me nodig, en ik hem, op zoveel vlakken, al van jongs af aan... die band is ijzersterk. Er is ook zoveel gebeurd... Er is gewoon iets heel bijzonders tussen ons.... Dat valt nooit te vervangen, ik denk ook niet dat ooit nog eens mee te maken met een andere hond.

En dan Branco... hij is zo heerlijk ongecompliceerd, zo warm, zo vol liefde. Als ik wegga, wacht hij bij de deur tot ik terugkom. Hij heeft mij uitverkoren tot zijn geliefde bazin, zijn enige echte baasje... mijn vriend is niet hetzelfde voor hem. Waar Rhodi zich prima voelt als mijn vriend op ze past, wacht Branco op mij.
Ik denk dat daarmee wel duidelijk is dat er tussen ons ook echt iets speciaals bestaat...

Ik hou van mijn mannen. Tussen ze kiezen is gewoon niet mogelijk, mijn hart breekt bij het idee dat ik één van hen zou moeten verliezen....
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Cheeky is geweldig en ik zou heel graag willen dat ze mijn hond is, maar ze is van Sam. De laatste tijd trekt ze wat meer naar mij toe, dat vind ik erg leuk. Ze luistert super, maar naar Sam toch net een beetje meer en als we allebei leuk zijn, dan is Sam toch net een beetje leuker! :roll: en ach... Sam had geen betere hond kunnen treffen dan haar en dat is dan ook wel weer mooi.

Mijn band met Maddox is wel bijzonder. Ik kan ook echt ontroerd raken door dingen die hij doet.
Ik ben stapelgek op Maddy en hij kan me zo liefdevol aanstaren :I: We hebben zoveel bereikt al samen.
Tegelijkertijd is Maddox ontzettend afhankelijk van mij, dat is wel eens een belasting.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja
Ik heb een diepere/sterkere band met Jan dan ik met Gina heb, hoewel ik ook heel erg veel van haar hou.
Maar de hond die voor mij onvergelijkbaar is met welke andere hond dan ook was mijn eerste reu Jouster, een ouderwetse Amerikaans Canadese Witte Herdershond. Ik denk niet dat ik ooit nog een hond krijg waar ik datzelfde mee zal hebben.
Overigens kwam Jouster bij mij toen hij 3,5 en absoluut volwassen was, dus de band is zeker niet ontstaan doordat hij bij mij opgegroeid is.
Hij heeft wel mij uitgekozen, net als Jantje dat gedaan heeft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jazeker. ik had de innigste band ooit met pien en dacht dat dat niet getopt kon worden, dat kan het ook niet maar kiefer komt heel dicht in de buurt, de band die ik met hem heb is anders maar wel heel erg intens. ik heb een grote voorkeur voor hem en dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. hij is nu ook de baas dus het mag ;). hij is mijn grootste vriend. gelukkig ben ik ook alles voor hem :mrgreen: . dat ben ik ook voor de andere honden maar andersom dus niet. hoewel ik vreselijk gek ben op ze allemaal. maar dus net wat meer op kiefer.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ja. Absoluut mijn heerlijke herdertje :I: Ik ben ook zijn alles :mrgreen:
Maar misschien niet eerlijk om nu al te oordelen, de ander is pas 6 mnd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ja, mijn allereerste hond Robyn was echt mijn alles en daar kon ik mee lezen en schrijven. Zij was echt mijn kameraad door dik en dun. Zo'n intense band heb ik daarna met geen andere hond gehad. Maar met Kyra komt het wel heel erg dichtbij. Vanaf het allereerste begin was er al die bijzondere klik die ik met Lyndie en Cody nooit heb gehad. Al hou ik ook zielsveel van die twee en zou ik ze voor geen goud moeten missen.
En natuurlijk Gina, in die anderhalf jaar dat ik haar heb mogen hebben, heb ik ook een heel bijzondere band gehad. Ik zweer dat zij haar emoties met haar ogen aan mij kon overbrengen, heel anders dan welke andere hond ook. En zij was ook slimmer dan al mijn andere honden bij elkaar.
Maar als er ooit een moment in mijn leven komt dat ik moet kiezen tussen mijn honden, staat Kyra met stip boven aan.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nee.
de honden vullen elkaar aan.

ik heb met alletwee evenveel.misschien op een andere manier. maar de 1 niet minder dan de ander. ze zijn allebei verschillend en met allebei hebben ze bepaalde eigenschappen die ik erg kan waarderen.
samen zijn ze perfect :ok:
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

O ja.
Rinne Roos en ik vinden elkaar geweldig. Echt dikke mik. Ben met haar alleen op vakantie geweest deze zomer, wat een feest! Op de boot naar Schier zei iemand tegen me: ik ben geen hondenliefhebber, maar wat hebben u en uw hond een speciale band met elkaar, wat een genot om te zien!
Dus dat is duidelijk.

Isabel ken ik niet van pup af aan, ik ben pas later in haar leven gekomen. Dat is nog een heel gevecht geweest, maar nu is het prima. Het is een muts van de bovenste plank, maar ik waardeer haar steeds meer en zij mij ook. Maar als Mar er is, zal ze altijd eerst naar haar luisteren.

Orpa is meer van Mar dan van mij. Geen idee waarom of waardoor. Mar trainde met haar, misschien daardoor. Ze is lief, maar ik kan niet veel met haar.

Willemijn is nog een kleuter en heeft nog geen voorkeur voor één van ons.

Maar het is goed zo. Ik ben meer van de wetters, Mar meer van de stabij's. Ik erger me soms groen & geel aan die etters, Mar wordt soms horendol van die wetter. :smile:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ja, ik heb met Saffie meer het gevoel dat ze echt mijn hond is. Boy vind iedereen leuk en lief, en heeft het bij iedereen naar zijn zin. En dat vind ik een hele prettige en makkelijke eigenschap, ook voor hem omdat hij al meerdere keren van eigenaar gewisseld is en dat allemaal goed doorstaan heeft. Maar ik heb niet echt een hechte band met hem, het is meer een gezellig samenzijn. Ik ben heel erg dol op hem, maar Saffie is toch mijn favoriet
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mijn Ds'je :I:

ze is mijn alles, echt. Kan niet beschrijven wat ze voor me betekent, maar ze is er altijd...

Fax, tja, ben compleet gek van het kereltje, maar hij is mijn absolute sporthond. Hij is ook EEN absolute sporthond.
ik doe hem geen plezier van hem een ganse dag in huis te houden, ik doe hem ook niet echt een pleziet van 'gewoon' met hem te wandelen. Hij wil actie...

in het begin zei ik altijd dat hij voor de juiste prijs wel te koop ging zijn. Nu echter zou ik hel wel niet meer kunnen missen...
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik vind het nu nog moeilijk te zeggen. Met Daan heb ik een echte band, het was liefde op het eerste gezicht en het was meteen duidelijk dat we bij elkaar hoorde. Daan was ook meteen 'mijn' hond en ik zijn baas. Hij kwam hier met 7 jaar oud en het was meteen goed tussen ons.
Bedan is een heerlijke puber, we hebben wel band maar die moet nog verder groeien. Met Bedan maak ik weer veel dingen voor het eerst mee, mijn eerste pupje opvoeden.
Wat type hond betreft is Bedan meer mijn hond maar ik weet nog niet of onze band net zo intens wordt als mijn band met Daan.
Zonder dat ik hoef te kijken voel ik waar Daan is, dit heb ik met Bedan nog niet zo. Daan loopt altijd achter me met wandelingen en ik voel meteen wanneer hij niet meer achter me loopt.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Nee geen voorkeur, wel met allemaal een andere band.

Balou is echt mijn hond, ze is altijd binnen 1 a 2 meter afstand van mij. En dan die blik waarmee ze naar me kijkt. Ik denk niet dat ik ooit nog weer zo'n band kan krijgen met een andere hond. Ik kan al buikpijn krijgen bij eht idee dat ze er ooit niet meer is.

Beer is een lief eigenwijs ventje. Echt Ed zijn hond, als hij thuis is besta ik niet meer voor Beer. Ik heb met Beer de meeste strubbelingen gehad als pup. Maar nu is hij gewoon een hele lieve eigenwijze dappere hond. Met een heel kwetsbaar klein hartje.

Van Dino wordt ik heel vrolijk en hij ontroert me vaak met zijn lastige maar ook aandoenlijke karaktertrekken. Hij is heel wantrouwend naar vreemden, niemand kan hem ook optillen want hij gromt als een grote vent, behalve ik. Hij is een keer geopereerd, lag in zo'n bench bij de dierenarts en niemand durfde hem er uit te halen want hij werd echt des duivels als iemand maar naar hem wees. Ik kon hem er zo uit tillen. Dat vertrouwen ontroert me heel erg want hij heeft het wantrouwen overgehouden van zijn zwerfhonden leventje in Spanje.

Met Buck ben ik zo blij. Hij is voor mij echt een hond naar mijn hart qua karakter en tegenover mij heel zachtaardig. Het is jammer dat hij tegenover de buitenwereld een beetje moeilijk is, maar het maakt hem ook de Buck die ik nooit zou willen missen. Ik heb op hondengebied enorm veel (door schade en schande) van hem geleerd. Hij is de smaakmaker van mijn roedeltje honden.
Laatst gewijzigd door Jackira op 12 sep 2009 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In het begin wel.. Finn was mijn allessie.. en had het tussen hem en Bluf niet geklikt dan had ze echt niet gebleven..
Nu bijna een jaar verder..
Ze zijn beiden soms zo verschillend en soms zo gelijk.. ik heb wel een voorkeur.. maar dat is het recht van de oudste denk meer..en het gevoel tussen ons.. een blik is al voldoende en hij begrijpt mij en ik hem..
En nu ik merk dat dat ook zo verloopt met Bluf... een blik een zucht of een gevoel van mij uit en ze komt bij me zitten... en vanavond kwamen jut en jul samen naast me toen ik wat zat te mijmeren... tsja dan heb ik echt geen voorkeuren meer hoor.. ik denk dat ik ze allebei inmiddels aanvoel. en zij beiden voelen mij aan-- dan kun je toch geen voorkeuren meer hebben-- :wink:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Alletwee mijn honden wil ik niet missen maar met Kira heb ik net iets meer. Ze kan zo genieten van het leven, en je kan haar geen groter plezier doen dan lekker te gaan wandelen. Van de week met wat hondenvriendjes gewandeld en ineens waren ze een dijk over en bleven even weg. Toen ze terug kwamen bleek dus dat ze even lekker gezwommen hadden in de Grevelingen die achter de dijk lag :mrgreen: Als ze dan voorbij rent en dan tijdens het passeren even omhoog kijkt met een blik van.. "leuk he baas, ik heb even lekker gezwommen hoor", dan smelt ik, ook al mag ze helemaal niet wegrennen. Dat ze na zo'n heerlijke rensessie met vriendjes 2 dagen volop aan de pijnstillers moet nemen we dan maar voor lief, ik kan haar dat niet afnemen, ze geniet er zo van.

Kali is heel braaf die zou zoiets nooit doen, die blijft het liefst in mijn knieholtes hangen en al helemaal als ze weet dat ik koekjes op zak heb. Is ook heel handig, zeker om haar gedrag naar andere teven toe, maar soms vind ik dat brave gewoon niet leuk.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik vind ze alle 7 geweldig, hou van allemaal, wil ze geen van alle missen maar heel stiekum is Lola echt mijn allesie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”