Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rode huid met bultjes
Moderator: moderatorteam
- roossie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Jack Russell
rode huid met bultjes
Mijn hondje heeft bij haar heup en aan de binnenkant heup en buik allemaal rode vlekken met bulten.
Ze krabt hier erg aan en bijt het kapot het word dan helemaal rood. Ook bijt ze erg aan haar pootjes. Ze heeft net een pipetje anti vlooien vloeistof gehad dus dat kan het niet zijn..Ik gaf haar altijd Royal Canin voer. Waar ik niet heel erg enthousiast over ben maar Lotje deed het daar gewoon het best op. Nu krijgt ze ander voer. Misschien ligt het daaraan of zou het toch wat anders zijn. Ze is er verder niet ziek van. Alleen als je eraan komt of verkeer op tilt piept ze.
Als morgen nog steeds zo is ga ik naar de dierenarts. En ze gaat maar gewoon weer op de Royal Canin brokjes.
Weet iemand wat het verder kan zijn??
Ze krabt hier erg aan en bijt het kapot het word dan helemaal rood. Ook bijt ze erg aan haar pootjes. Ze heeft net een pipetje anti vlooien vloeistof gehad dus dat kan het niet zijn..Ik gaf haar altijd Royal Canin voer. Waar ik niet heel erg enthousiast over ben maar Lotje deed het daar gewoon het best op. Nu krijgt ze ander voer. Misschien ligt het daaraan of zou het toch wat anders zijn. Ze is er verder niet ziek van. Alleen als je eraan komt of verkeer op tilt piept ze.
Als morgen nog steeds zo is ga ik naar de dierenarts. En ze gaat maar gewoon weer op de Royal Canin brokjes.
Weet iemand wat het verder kan zijn??
Liefs Van Roossie
Pootje van Lotje
Pootje van Lotje
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Re: rode huid met bultjes
Lijkt heel erg op een allergische reaktie. Is dit gebeurd nadat je bent overgestapt op 't andere voer? dan kan de oorzaak 't nieuwe voer zijn. Dat heb je dan opgelost door weer royal canin te voeren.
Verder kan 't ook een contactallergie zijn (dit kan vanalles zijn: planten, stof (huisstofmijt), mijten (farinamijt, meelmijt enz.), vlooien, schoonmaakmiddel, wasmiddel enz.)
Of een atopie, stoffen die de hond inademt; stuifmeel (bloemen, grassen, onkruiden, boompollen, huisstofmijt, huidschilfers van mensen of dieren.)
Hou 't goed in de gaten en blijft de hond er last van houden dan zou ik naar de DA gaan. Deze kan dan onderzoeken waar de allergische reaktie vandaan komt (huidtest en/of bloedtest)
Beterschap
Verder kan 't ook een contactallergie zijn (dit kan vanalles zijn: planten, stof (huisstofmijt), mijten (farinamijt, meelmijt enz.), vlooien, schoonmaakmiddel, wasmiddel enz.)
Of een atopie, stoffen die de hond inademt; stuifmeel (bloemen, grassen, onkruiden, boompollen, huisstofmijt, huidschilfers van mensen of dieren.)
Hou 't goed in de gaten en blijft de hond er last van houden dan zou ik naar de DA gaan. Deze kan dan onderzoeken waar de allergische reaktie vandaan komt (huidtest en/of bloedtest)
Beterschap
- roossie
- geregistreerd lid
Dankjewel!!!ghost schreef:Lijkt heel erg op een allergische reaktie. Is dit gebeurd nadat je bent overgestapt op 't andere voer? dan kan de oorzaak 't nieuwe voer zijn. Dat heb je dan opgelost door weer royal canin te voeren.
Beterschap
Liefs Van Roossie
Pootje van Lotje
Pootje van Lotje
- roossie
- geregistreerd lid
Jaa ze heeft het gekregen nadat ze ander voer eet maar ze loopt laatste tijd er veel door het gras misschien heeft daar wat tussen gezeten...En ik geef haar vanaf morgen weer Royal Canin!! en dat bijten aan de pootjes kan dat te maken hebben met de voeding?roossie schreef:Dankjewel!!!ghost schreef:Lijkt heel erg op een allergische reaktie. Is dit gebeurd nadat je bent overgestapt op 't andere voer? dan kan de oorzaak 't nieuwe voer zijn. Dat heb je dan opgelost door weer royal canin te voeren.
Beterschap
Liefs Van Roossie
Pootje van Lotje
Pootje van Lotje
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Het klinkt wel heel erg als een allergie inderdaad, ook het bijten aan de pootjes, en dat kunnen allerlei allergieen zijn, voeding, hooikoorts, contact allergie of misschien zelfs een reactie op het vlooienmiddel, maar dat lijkt me het minst waarschijnlijk.

-
miekmiek
heb je wel vlooien of vlooienpoep gezien? Tommie heeft ook zo'n reactie als hij vlooien heeft (gehad).
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Een hond met vlooienallergie kan inderdaad ook heel heftig reageren op slechts 1 enkele beet van een vlo.miekmiek schreef:heb je wel vlooien of vlooienpoep gezien? Tommie heeft ook zo'n reactie als hij vlooien heeft (gehad).

- roossie
- geregistreerd lid
2 weken geleden heeft ze een vlooidruppels gehad...en dat was dezelfde en daar heeft ze eigenlijk nooit last van!
Ik heb ook geen vlooien gezien...daar heb ik nog op gecontroleerd kan niks vinden. Misschien toch de voeding.
Ik heb ook geen vlooien gezien...daar heb ik nog op gecontroleerd kan niks vinden. Misschien toch de voeding.
Liefs Van Roossie
Pootje van Lotje
Pootje van Lotje
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Als je weer overstapt op de oude voeding (royal canin) en de klachten verdwijnen is vrijwel zeker een voedingsallergie. Dus iets in 't nieuwe voer veroorzaakt de allergische reaktie.
Vaak zijn dit eiwitten maar je hoort ook dat granen reaktie's veroorzaken. 't vervelende is dat er natuurlijk heel veel bestandelen in voer zitten, dus bepaal dan maar eens waar 't nu aan ligt.
groetjes
Vaak zijn dit eiwitten maar je hoort ook dat granen reaktie's veroorzaken. 't vervelende is dat er natuurlijk heel veel bestandelen in voer zitten, dus bepaal dan maar eens waar 't nu aan ligt.
groetjes
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Misschien oogstmijt? Die zitten in het gras en zijn vooral in de zomer en nazomer actief.
Geven rode vlekken met een lichte kern er in en erg veel jeuk.
Geven rode vlekken met een lichte kern er in en erg veel jeuk.
Groetjes, Marjan