Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Waarom?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hier begrijp ik dus echt niets van.
Sinds een tijdje loopt hier een vrouw met een enorm leuk Boomer pupje.
Romeo en Julia hebben al kennis gemaakt met het hondje, en dat is prima verlopen.
Zowel Room als Juul vinden het een leuk hondje, en hebben er mee gespeeld.

Sinds twee weken doet die vrouw ineens zo raar.
Als ze mij ziet aankomen tilt ze het pupje op :piew:
Net weer, ik kom aangelopen, roep vrolijk naar het pupje en die is helemaal blij en wil naar mijn honden toe, en hup, hondje weer op de arm.
Toen ik langs liep zei ik dat ze hem niet op hoeft te tillen, want ze kennen elkaar tenslotte.
Het enige dat ze zegt is 'ja'
En dat was het, ze houdt hem nog steeds op de arm, tot ik voorbij ben.

Nou vraag ik me toch serieus af waar dit op slaat.
Ze hebben al meerdere keren op een hele leuke manier contact gehad, en die vrouw heeft mij ook al eens met andere honden samen gezien met Room en Juul, en dat was ook gewoon leuk spelen.
Daar stond ze pal naast.
En dan nu ineens haar pup op gaan tillen?

Sorry, maar ik hoop dat het een zeer vervelend grommend, blaffend en snauwend rot hondje wordt door haar gedrag.
Die kans zit er natuurlijk dik in.
Echt zo raar :roll:
Ik kan er niets aan doen, maar aan zulk gedrag irriteer ik me echt mateloos.
Ik kan geen reden bedenken waarom ze dit doet, en ze vertelt het me ook al niet.
En het is juist zo'n leuk en vrolijk beestje die heel speels is en zich prima weet te gedragen in het bijzijn van andere honden.
Lekker uitdagen tot spelen enzo.

Ach ja, het zij zo, ik zal me wel blijven verbazen soms.
:zweep:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Waarom?

Ongelezen bericht door lieke »

Misschien moet je haar eens vragen waarom?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ik niet snap is waarom je haar niet gewoon vraagt waarom ze dat nu doet terwijl ze eerst het pupje met jouw honden liet spelen.
Misschien heeft ze iets gelezen over onvriendelijke rassen o.i.d.
Dan kan je haar uit de droom helpen in plaats van je nu lopen op te winden.
:wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

iemand zal vast tegen haar gezegd hebben dat Staffies vechthonden zijn. en dat ze haar pup maar snel moet oppakken als die eraan komen. :oohja:

nou ja, hier loopt ook een pup en die mensen laten die pup met geen enkele hond (volgens mij) contact maken.

of misschien heeft ze gehoord dat voordat haar pup alle entingen heeft ze niet bij andere honden mag. kan ook nog.

het valt mij zo ie zo op dat pups vaak niks mogen. en al helemaal niet met honden groter dan hunzelf. omdat ze bang zijn dat er wat gebeurd.ook door wild spelen b.v. en soms wel terecht hoor.

tja ik zou graag hebben dat een pup met sociale honden om kan gaan.
Mojuan
Zeer actief

Ze stond te praten met twee andere dames.
En toen ik langs kwam zei ik tegen haar dat ze hem niet op hoefde te tillen, want ze kenden elkaar tenslotte.
Dus lijkt me logisch dat je dan uit jezelf uitlegt waarom je dat doet?
Het is niet dat ik zomaar langs liep zonder iets te zeggen, ik heb een reactie gegeven.

Als ik iets doe, en iemand zegt dat ik dat niet hoef te doen, leg ik uit mezelf wel uit wat de reden is.
Is voor mij niet meer dan logisch, dan zeg je toch niet alleen maar 'ja' ? :denken:

Maar goed, als ik haar weer eens zie ga ik het toch eens vragen, want ik vind het uitermate storend, en het slaat werkelijk nergens op.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik zou inderdaad aan haar vragen waarom ze de pup optilt. Ze heeft er vast een reden voor en zij is de enige die je dat kan vertellen.
Maargoed, je weet ook niet of ze dit oppakken bij alle honden doet die ze tegenkomt, of wel? Om nou meteen te zeggen "Sorry, maar ik hoop dat het een zeer vervelend grommend, blaffend en snauwend rot hondje wordt door haar gedrag" vind ik persoon niet erg vriendelijk. :19:
Zeker als je haar niet eens hebt gevraagd waarom ze dit doet.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Mojuan
Zeer actief

Dat was ook geen vriendelijke opmerking.
Maar soms zeg je wel eens iets uit irritatie.
Het is echt niet zo dat ik dat recht in haar gezicht zou zeggen, want ik meen daar natuurlijk niets van.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Paulala schreef:Dat was ook geen vriendelijke opmerking.
Het is echt niet zo dat ik dat recht in haar gezicht zou zeggen, want ik meen daar natuurlijk niets van.
Dat is waar. Ik zou het in ieder geval eens aan haar vragen. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Mojuan
Zeer actief

Dat ga ik zeker doen, maar ik denk dat het makkelijker is om dit te doen als ik zonder honden ben.
Dus wachten tot ik haar dan een keer tegenkom.
Julia heeft er nml problemen mee als honden (vooral als deze jonger zijn) in haar bijzijn worden opgetild.
Ze heeft dan nog wel eens de neiging om te gaan flippen, en dat zie ik niet zo zitten.
Dus ik durf dan niet te dichtbij te gaan staan, want zal je net zien dat Julia zich dan niet weet te gedragen, is haar angst meteen bevestigd :N:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Paulala schreef:Dat was ook geen vriendelijke opmerking.
Had ik laatst ook :wink: kan gebeuren. Persoonlijk zou ik gewoon op de vrouw afstappen en haar vragen waarom ze de hond ineens optilt terwijl daar totaal geen reden voor is :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mijn eerste vermoeden is dat iemand haar wat gezegd heeft over Staffords. Of dat ze ergens weer een krantenartikel heeft gelezen.
Ben erg benieuwd. :wink:
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

LéonieHonden schreef:Mijn eerste vermoeden is dat iemand haar wat gezegd heeft over Staffords. Of dat ze ergens weer een krantenartikel heeft gelezen.
Ben erg benieuwd. :wink:
Hoewel het natuurlijk speculeren blijft denk ik ook dat dit het meest waarschijnlijk is. Jammer is dat.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb het ook wel eens gehad en toch maar gevraagd wat er aan de hand was, had iemand haar verteld dat mijn honden "een zwarte en een rode staff" haar hondje hadden aangevallen :scratch: bleek het achteraf dus iemand met een zwarte en rooie hond te zijn geweest (geen staffords) en het hondje had trouwens niet eens wat, maar je wordt dan wel ff weg gekeken in het park met je woefers
dus gewoon ff vragen dan weet je snel genoeg of het de moeite waard is toch?
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als het je erg dwars zit zou ik het inderdaad ook gewoon vragen. En anders zou ik het lekker laten gaan :mrgreen: :wink:

Hier lopen ook mensen met een pup die soms met mijn honden mag spelen, en soms opeens aangelijnd wordt en snel mee wordt genomen als ik aan kom lopen. Waarom mag joost weten :19: Maar goed, ze doen maar :wink:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik heb er juist een bloedhekel aan als ik uit moet gaan leggen waarom ik iets bepaalds doe met mijn honden. Of ik verantwoording aan iemand verschuldigd ben of zo? Als ik een pup op wil tillen dan heb ik daar mijn redenen voor, en daarmee klaar. Of andere mensen het eens zijn met die redenen dat is toch echt hun probleem, ik lig daar geen minuut wakker van en ik ga het al helemaal niet uit lopen leggen of zo.

En iets vergelijkbaars gebeurt me ook veel te vaak. Mijn honden kunnen ook meestal prima met andere honden (de teef in ieder geval). Maar niet tijdens het hardlopen. Dan wil ik namelijk niet leuk spelen maar gewoon zoveel mogelijk rondjes rennen door het park. En de honden mogen mee. Aan de lijn dus. En die mogen dan niet met andere honden spelen. En andere honden mogen dan dus ook niet met mijn honden spelen. En hoevaak ik dát al niet uit heb moeten leggen :ugh:

Dus mijn tip aan jou: blijf lekker je honden uitlaten en bemoei je vooral niet met andere mensen die hun hondjes optillen. Die hebben daar (gezien haar reactie) nameijk overduidelijk totáál geen behoefte aan :zweep: ;)

Kees
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Moos schreef:Als het je erg dwars zit zou ik het inderdaad ook gewoon vragen. En anders zou ik het lekker laten gaan :mrgreen: :wink:

Hier lopen ook mensen met een pup die soms met mijn honden mag spelen, en soms opeens aangelijnd wordt en snel mee wordt genomen als ik aan kom lopen. Waarom mag joost weten :19: Maar goed, ze doen maar :wink:
Saar ziet er wel heel schrikwekkend uit hoor. :N:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Paulala schreef: Julia heeft er nml problemen mee als honden (vooral als deze jonger zijn) in haar bijzijn worden opgetild.
Ze heeft dan nog wel eens de neiging om te gaan flippen, en dat zie ik niet zo zitten.
Dat is dan jouw probleem :wink: Als ik besluit mijn hond op te tillen (en ja dat doe ik weleens ik heb kleintjes en ik behoed ze voor bepaalde enthousiaste honden om botbreuken of angst te voorkomen) en jouw hond flipt, dan is dat niet mijn probleem of het probleem van die mevrouw. Als jouw hond daar een probleem mee heeft is dat aan jou om dat probleem immers op te lossen en dat is niet door anderen te verplichten hun hond op de grond te laten. Zo werkt het niet in deze wereld.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

ladybird schreef:
Paulala schreef: Dat ga ik zeker doen, maar ik denk dat het makkelijker is om dit te doen als ik zonder honden ben.
Julia heeft er nml problemen mee als honden (vooral als deze jonger zijn) in haar bijzijn worden opgetild.
Dus ik durf dan niet te dichtbij te gaan staan, want zal je net zien dat Julia zich dan niet weet te gedragen, is haar angst meteen bevestigd
Dat is dan jouw probleem :wink: Als ik besluit mijn hond op te tillen (en ja dat doe ik weleens ik heb kleintjes en ik behoed ze voor bepaalde enthousiaste honden om botbreuken of angst te voorkomen) en jouw hond flipt, dan is dat niet mijn probleem of het probleem van die mevrouw. Als jouw hond daar een probleem mee heeft is dat aan jou om dat probleem immers op te lossen en dat is niet door anderen te verplichten hun hond op de grond te laten. Zo werkt het niet in deze wereld.
Ik heb maar even voor de duidelijkheid mijn volledige stuk tekst gequote.
Dan kan je zelf even lezen dat jouw reactie kant noch wal slaat.
Ik beweer nml nergens dat die mevrouw haar hondje om die reden op de grond moet laten staan.
Dat was niet eens in me opgekomen :piew:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
ladybird schreef:
Paulala schreef: Dat ga ik zeker doen, maar ik denk dat het makkelijker is om dit te doen als ik zonder honden ben.
Dus ik durf dan niet te dichtbij te gaan staan, want zal je net zien dat Julia zich dan niet weet te gedragen, is haar angst meteen bevestigd
Ik heb maar even voor de duidelijkheid mijn volledige stuk tekst gequote.
Dan kan je zelf even lezen dat jouw reactie kant noch wal slaat.
Ik beweer nml nergens dat die mevrouw haar hondje om die reden op de grond moet laten staan.
Dat was niet eens in me opgekomen :piew:
Nee, maar je zegt het terloops wel. Je weet niet wat er met het hondje is gebeurt en of er een gaande reden is waarom deze mw haar hondje optilt. Als die vrouw haar hondje wilt optillen moet zij dat immers weten. Daar moet jij je helemaal niet druk om maken. Ieder zijn opvoeding.

Ik word er zo nu en dan erg iebel van dat mensen met grotere honden altijd moeten veroordelen over het feit dat mensen met kleinere honden de hond optillen. Dat moet ieder voor zich weten immers.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik zeg alleen maar dat ik wel wacht met het te vragen tot ik haar tegenkom zonder dat ik mijn honden bij me heb.
En daarbij geef ik de reden WAAROM ik dat doe.
Dus je hebt me totaal verkeerd begrepen, of je vindt het leuk om teksten uit het verband te rukken om een nutteloze discussie te starten.
Welk van de twee, dat weet ik niet, daar kan jij vast een antwoord op geven.

En dat die vrouw zelf bepaalt of ze haar hondje optilt snap ik ook wel.
Daarom mag ik me daar best aan ergeren en me afvragen wat de reden daarvan is.
Juist omdat ze al eerder leuk met elkaar hebben gespeeld en gesnuffeld.
Dus als ze ineens bang is dat mijn honden iets zullen doen, vind ik dat erg jammer!

Ik heb me er nog nooit aan gestoord als iemand zijn hondje op tilde.
Maar nu wel, want ze kennen elkaar, en er is niets voorgevallen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Paulala schreef:Daarom mag ik me daar best aan ergeren en me afvragen wat de reden daarvan is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mensen met dat soort zendingsdrang mij altijd danig op het gemoed werken op een onsympathieke manier.
In de categorie ongevraagde commentaren en adviezen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Maar als het uit het niets komt zou ik misschien ook wel nieuwsgierig worden :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nee, je weet niet of er wat is voorgevallen, want dat heb je niet gevraagd immers. Weet jij veel of er niet een stuiterende lab of een denderende staf over de pup is heen gegaan? Je oordeelt hier over het feit dat deze mw haar hondje optilt zonder bij haar te informeren waarom en dat is het feit waarover ik struikel.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

ladybird schreef:Nee, je weet niet of er wat is voorgevallen, want dat heb je niet gevraagd immers. Weet jij veel of er niet een stuiterende lab of een denderende staf over de pup is heen gegaan? Je oordeelt hier over het feit dat deze mw haar hondje optilt zonder bij haar te informeren waarom en dat is het feit waarover ik struikel.
Heb jij eigenlijk wel verder gelezen dan het startbericht?
Ik ben dus van plan om dat gewoon te gaan vragen. :roll:
Mojuan
Zeer actief

Jaap* schreef:
Paulala schreef:Daarom mag ik me daar best aan ergeren en me afvragen wat de reden daarvan is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mensen met dat soort zendingsdrang mij altijd danig op het gemoed werken op een onsympathieke manier.
In de categorie ongevraagde commentaren en adviezen.
commentaar en advies zal ik haar echt niet geven hoor.
Ik ben alleen zeer benieuwd wat de reden is.
Want ik snap er geen hout van, ze hebben immers al meerdere keren contact met elkaar gehad, en dat is altijd heel leuk verlopen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach ik kan me dat ook wel weer voorstellen hoor. Dat je dan even raar staat te kijken :wink:
Sta ik ook als dat pupje hier de ene dag mag spelen, dan weer wordt weggehouden, en dan opeens weer mag spelen. Alleen ik vind er dan weer te weinig van om te gaan vragen waarom, of om me er verder echt 'druk' om te maken. Als pupje mag spelen, leuk. Zo niet, dan spelen mijn dames wel samen :pffff: :mrgreen: :wink:
Maar dat je even denkt "huh" kan ik best inkomen.
Dat mensen zich soms te pas en te onpas (bedoel ik niet TS mee) zich druk maken over een opgetild klein hondje irriteert mij ook enorm. Maar ik heb niet echt het idee dat dat nu aan de orde is
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
ladybird schreef:Nee, je weet niet of er wat is voorgevallen, want dat heb je niet gevraagd immers. Weet jij veel of er niet een stuiterende lab of een denderende staf over de pup is heen gegaan? Je oordeelt hier over het feit dat deze mw haar hondje optilt zonder bij haar te informeren waarom en dat is het feit waarover ik struikel.
Ja ik heb het gelezen. Maar je meet het wel eerst even hier uit omdat het je niet aanstaat. :19: Wat wil je dan? Dat ik roep dat je gelijk hebt, zonder dat je weet waarom?

Ik til 1 van mij griffonnetjes ook op als ik bepaalde honden aan zie komen en daar horen soms ook staffies bij. Daar ben ik mensen geen uitleg voor verschuldigd. Dankzij 1 onstuimige viszla en een Bullterrier die over haar heendenderde en daarna Thorben aanvloog (met schade bij Thorben) is zij een tijd angstig geweest voor andere grote honden. Denk je dat ik iedereen daar uitleg voor ga geven, en zeker als ze meteen een sneer geven over het optillen. Dus nogmaals je oordeelt zonder te weten waarom deze mw haar hondje optilt.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef:Ach ik kan me dat ook wel weer voorstellen hoor. Dat je dan even raar staat te kijken :wink:
Sta ik ook als dat pupje hier de ene dag mag spelen, dan weer wordt weggehouden, en dan opeens weer mag spelen. Alleen ik vind er dan weer te weinig van om te gaan vragen waarom, of om me er verder echt 'druk' om te maken. Als pupje mag spelen, leuk. Zo niet, dan spelen mijn dames wel samen :pffff: :mrgreen: :wink:
Maar dat je even denkt "huh" kan ik best inkomen.
Dat mensen zich soms te pas en te onpas (bedoel ik niet TS mee) zich druk maken over een opgetild klein hondje irriteert mij ook enorm. Maar ik heb niet echt het idee dat dat nu aan de orde is

Dat is ook absoluut niet aan de orde.
Ik maak het zo vaak mee dat hondjes worden opgetild, en daar heb ik echt geen problemen mee.
Alleen dat een hondje waarmee ze leuk gespeeld hebben ineens weg wordt gehouden, dat geeft mij een vervelend gevoel.
Net of mijn honden ineens gevaarlijk zijn ofzo, of dat ze ineens weet wat voor ras het is, en dan anders is gaan denken, dat soort dingen.
Ik vind het gewoon jammer dat er dan alleen maar met 'ja' wordt gereageerd als ik zeg dat ze hem niet op hoeft te tillen.
Persoonlijk zou ik dan gewoon even laten weten wat mijn reden is, als ik haar was geweest.
Maar dat is schijnbaar minder logisch voor een ander dan voor mij.
Als ze mij gewoon zou vragen of ik mijn honden bij haar hondje weg wil houden zou ik dat gewoon doen.
Ik heb al een paar keer gewoon een leuk gesprek met haar gehad over onze honden en over haar pup.
In mijn beleving is het dan niet meer dan normaal om ditmaal ook gewoon een gesprekje te voeren, desnoods idd zonder dat mijn honden bij haar hondje kunnen komen.

Ze hoeven echt niet perse elke keer dat ik haar tegenkom contact te hebben hoor.
Elkaar gewoon passeren vind ik ook prima.
Mojuan
Zeer actief

ladybird schreef:
Paulala schreef:
Ja ik heb het gelezen. Maar je meet het wel eerst even hier uit omdat het je niet aanstaat. :19: Wat wil je dan? Dat ik roep dat je gelijk hebt, zonder dat je weet waarom?
Je hoeft helemaal niet te zeggen dat ik gelijk heb.
Maar de manier waarop je reageert zegt genoeg.
Is het zo moeilijk om gewoon te vertellen dat jij het wel kunt begrijpen van die mevrouw, en dat er bepaalde redenen voor kunnen zijn die ik misschien niet bedacht heb?
Het is natuurlijk veel leuker om er een zinnetje van mij uit te pikken, die totaal uit zijn verband te rukken, en daar een reactie op te geven die niets met mijn ergernis te maken heeft/had.

Als ik die vrouw totaal niet kende, en onze honden nooit eerder contact hadden gehad, zou ik er niet eens over nadenken wat de reden kan zijn.
En dat schijn jij niet te willen lezen, omdat jij er zo vreselijk aan ergert dat anderen niet snappen waarom iemand zijn hondje optilt.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hier in de buurt loopt sinds een weekje een bruin labradorpupje en die wordt hysterisch opgetild als Frenk eraan komt. Er is nog nooit wat gebeurd tussen die twee, ze hebben nog niet eens mogen snuffelen. Misschien omdat pup nog niet volledig ingeent is :19: De volgende keer dat ik ze tegenkom en ze weer zo doen ga ik het gewoon vragen :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”