Ik vraag mij af hoe het hiermee gesteld is, en dan met name op kvv gebied. Ik kom heel regelmatig Smuldier hier tegen op het forum, ik geef het zelf ook tegenwoordig, afgewisseld met andere merken, maar het is niet duur en verkrijgbaar in de supermarkt, het druist een beetje in tegen mijn principe van voorheen, supermarktvoer is niet goed, en goedkoop is minder goed dan duurkoop.
Wat betreft brokken ben ik daar al aardig overheen moet ik zeggen, al heb ik persoonlijk wel slechte ervaringen met een brok die ik heel goedkoop via de hondenvereniging kon kopen (Champ), ik moest daar giga veel van voeren en dan nog vielen mijn honden af, de ontlasting was slecht, de vacht dof, nee dat was geen succes. Maar ben dus benieuwd hoe het zit met kvv, is goedkoop in dit geval beter of net zo goed als duurkoop?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prijs/kwaliteit verhouding kvv
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: prijs/kwaliteit verhouding kvv
de grootste verschillen tussen de duurdere merken en de goedkopere merken zijn de hoeveelheid spiervlees die erin zit en de kunstmatige calcium. bij de goedkopere merken zit heel veel orgaanvlees (=goedkoop) en kunstmatige calcium (= goedkoop door minder bewerkelijk). dat vind ik dus ook de nadelen. het nadeel in het algemeen van kvv's is dat je echt geen idee hebt wat erin zit en wat je voert, en dat het gemalen is. voordeel tov van brok is dat het vers is maar daar is ook alles mee gezegd. ik stel zelf samen en mijn honden krijgen bijvoorbeeld hele geiten in stukken, waarmee ze dus het mooiste spiervlees krijgen (dat worden dus dikbevleesde botten). ik weet precies wat ze krijgen en wat voor kwaliteit het is en ik ben vele malen goedkoper uit dan met brok of kvv.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze Kivo en daar doen ze het super goed op. Smuldier krijgen ze ook wel eens maar daar doen ze het minder goed op. Ik heb ook even Carnibest gegeven maar bij Ziva ging dat niet echt lekker.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Eens met Hutsje; het is waarschijnlijk zo dat in de goedkopere merken kvv ook goedkopere grondstoffen gaan. Daarnaast weet je idd niet waar de grondstoffen vandaan komen. Behalve dan als het gaat om bijv. Bandit, waarin alleen biologisch dynamische grondstoffen verwerkt worden.
Ik geef zelf het liefst 'resten' van veel verschillende diersoorten (karkassen, staarten, koppen maar ook kopvlees, strot etc..) aangevuld met zo veel mogelijk scharrelvlees/orgaan. (Zo veel mogelijk houdt in: als ik het kan krijgen voor een redelijk bedrag). Dat kan allemaal alleen maar door zelf samen te stellen.
Ik geef zelf het liefst 'resten' van veel verschillende diersoorten (karkassen, staarten, koppen maar ook kopvlees, strot etc..) aangevuld met zo veel mogelijk scharrelvlees/orgaan. (Zo veel mogelijk houdt in: als ik het kan krijgen voor een redelijk bedrag). Dat kan allemaal alleen maar door zelf samen te stellen.