Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer voer gaan geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Meer voer gaan geven?

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego, deze maand 1,5 jaar oud. Is in juni op dieet gezet omdat hij te dik was. Hij is toen in 2 maanden tijd 2,5 kilo af gevallen. Woog 3 weken geleden dus ruim 29 kilo. (mechelaar is Diego).

Ivan is er nu 5 weken (12 weken nu). De laatste week a 2 weken begint Diego aan te geven dat hij honger heeft. Schooien bij het avondeten, het liefst zou hij Ivan uit zijn bak duwen en ivan's eten opeten maar hij mag dit niet en dat weet hij ook maar hij heeft het wel geprobeerd 2x en nu vliegt hij direct naar de bak als ivan er van wegloopt maar dan ligt er niks meer. Als ik Diego een blijf geef, als oefening als ik met Ivan wat wil oefenen, wil hij elke keer als ik ivan een beloninkje geef bij me komen en ook een beloninkje willen hebben. De blijf oefening doe ik niet lang omdat diego ook moet leren dat hij mooi iets anders moet doen wat ik hem opdraag als we met ivan iets oefenen.
En zo wat meer van die dingetjes.

Diego kreeg in het begin 3/4e van wat hij nu kreeg. Hij krijgt nu 2x per dag 175/200 gram Barca brokken. Dat krijgt ie al de laatste 1,5 maand denk ik. Omdat hij in het begin minder kreeg om af te vallen, aangevuld met wat boontjes om te vullen toen vonden we hem een heel stuk afgevallen en zijn dus iets meer gaan voeren om het een beetje stabieler te houden. Al mocht er nog wel een kilootje af.

Wat is het beste, meer voer geven, boontjes bij gaan geven? Hij moet natuurlijk niet weer aankomen. Kan ook niet zeggen dat hij de laatste 3 weken nog enorm is afgevallen, of dat je zijn ribben zo kan tellen als je naar hem kijkt. Je voelt zijn ribben wel maar niet als hij gewoon staat dat je hem ziet.

Hij zal wel ietsjes meer beweging nu hebben denk ik omdat Ivan er bij is gekomen en die spelen dus heel veel samen. Al is daarbij als we ze samen uitlaten de ronde een heel stuk korter dus dat heft elkaar wel op lijkt mij? Diego en Ivan laten we samen uit maar ook apart. Omdat wij vinden dat ze dit beiden moeten leren. Als we een korte ronde met ze samen lopen word er met Diego nog wel apart gespeeld/geoefend/..... door ons zelf. Dus hij is niet altijd alleen maar met Ivan bezig ook met ons, vooral mij omdat ik Diego train. En ook met Ivan word natuurlijk door ons apart wat gedaan (vooral door mijn vriend want die gaat daar mee trainen)
Doordeweeks als wij zijn werken zitten ze gescheiden van elkaar (Ivan in een grote kennel en Diego in de tuin) kunnen elkaar gewoon zien etc.
miko
Zeer actief

Re: Meer voer gaan geven?

Ongelezen bericht door miko »

ik zou geen sperziebonen geven, gewoon blijven geven wat je nu aan brokken geeft en in de gaten houden of ie er van afvalt of aankomt, en aan de hand daarvan de voergifte aanpassen.
Dat ie honger heeft is niet zo interessant, wel hoe hij eruit ziet en zijn laatste ribben mag je best zien. Hier loopt een reu mechelaar waarvan je de laatste 3 ribben kan zien en is 1 bonk spier en ziet er fantastisch uit.
Ik neem aan dat je met 2 x 175 a 200 g voer bedoeld in totaal 350 a 400 g per dag ? klinkt heel normaal, niks van zinloze sperziebonen bijvoeren.
Sonnie1983
Zeer actief

Klopt, ik voer hem 2x per dag en per keer is dat 175/200 gram. dus maal 2 en je hebt zijn dag totaal aan voer.

Ik vond 3 weken geleden dat hij inderdaad nog een kilo af mocht vallen.
Al hou ik persoonlijk niet van honden waar je alle ribben van kan tellen. Maar zoals je zegt de laatste zou wel mogen.

Zit even te kijken of ik een duidelijke foto heb van hoe Diego er nu uit ziet....
Afbeelding

Hier zie je wel een beetje dat hij die inhammen heeft.

Afbeelding

Die is van een maandje geleden (let niet op de kindjes hihi dat was op mijn verjaardag ze zaten zo mooi op een rij naar de hondjes te kijken).

Afbeelding

Die is paar weken geleden op de club gemaakt.

Niet echt superduidelijk hoe hij er nu uit ziet dus.
Zal proberen vanavond een foto te maken van zijn zijkant/bovenkant hoe hij nu is.
Maar volgens mij ligt het ook aan zijn vacht dat je zijn ribben er niet doorheen gaat zien? Hij is stokhaar zoals ze het noemen geloof ik.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

als hij meer beweging krijgt moet ie ook meer eten..
blijf wel opletten hoe hij er uit ziet..
bij een herder is het idd standaard dat je een paar ribben ziet..
vind ik personelijk niet zo heel mooi..
maar volgens mij ziet ie er mooi uit zoals ik op de fotos zie..

en je hoeft hem natuurlijk niet elke dag extra te voeren
alleen als ie extra bewogen heeft.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Hier wat foto's zoals ie was:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus een heel stuk beter issie al! Hier wassie echt aan de dikke kant.

Maar zals alsnog vanavond een foto proberen te maken van de zijkant dat ie er goed op staat en dan hier nog plaatsen zoals ie er vandaag de dag uit ziet.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Het kan aan mij liggen maar ik vind hem er juist goed uitzien op de laatste foto's
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Op zich issie zo prima denk ik op die laatste foto's voor gewoon als huishond, DA gaf ook steeds maar aan 1 kilootje er af is genoeg (maar ja was Diego een kilo lichter dan was het weer ja een kilootje mag er wel af, dus ja hoe betrouwbaar dat is.... en 3 weken geleden was ik voor het eerst bij een DA die allemaal sporthonden KNPV onder zich heeft en die gaf aan dat Diego nog wel iets mocht afvallen, nog iets meer inhammen mocht hebben). Maar als sporthond was ie toch wel iets te dik (op 2 clubs aan verschillende mensen gevraagd die al jaren in de hondensport zitten). En hij kreeg gewoon te veel, onze schuld natuurlijk. (hebben overigens niet ineens alles weggelaten maar wat aangevuld met boontjes en dat afgebouwd)

Op zijn zwaarst woog hij 31.9 en ik denk dat als hij op 28 zit dat hij mooi er uit ziet.

Herder hoort inhammen te hebben achter tussen rib en heup en dat heeft Diego op die laatste foto's niet echt.
Al zal dat bij hem ook niet heel sterk te zien zijn zoals bij sommige mechels. Denk ik dan. Omdat Diego toch ietsjes groffer is gebouwd.
Maar als hij 28 weegt zal je zijn ribben nog niet kunnen tellen denk ik maar dan vind ik het mooi en goed.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Die honger vind ik in ieder geval niet alarmerend. Izzie (die is het ergste) en Bram doen ook altijd alsof ze nooit iets te eten krijgen en ze zijn echt niet te dun :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief

Als hij dat altijd zou doen zou het voor mij ook niet alarmerend zijn. Maar hij kon gewoon langs ons op de bank liggen en wij met bord op schoot en hij keek niet op of om. Nu weet ie niet hoe snel ie bij me moet staan en die neus heel dicht bij het bord, mond aflikkend wachten of ik stiekem even niet kijk zodat ie kan proeven (stuur hem dan wel weg natuurlijk voor hij die kans heeft) hij wil zo ivan uit ivans voerbak duwen zodat diego ivans voer op kan eten. dat is hem 1x gelukt en daarna heeft hij dat nie tmeer gedaan omdat hij weet dat het niet mag. etc.
Dus dat is allemaal ontwikkelingen van de laatste week/2 weken. In combinatie met Ivan nu 5 weken bij ons met druk spelen als ze bij elkaar zijn dacht ikd at het misschien tijd was om hem ietsjes meer te voeren omdat hij meer beweging heeft omdat hij constant met Ivan speelt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

niet te veel analyseren, gewoon voeren en als hij meer wil is het jammer.....zou absoluut niet met boontjes etc gaan rommelen
Sonnie1983
Zeer actief

Ook al is hij nu meer energie kwijt elke dag omdat hij naast de wandelingen ook nog constant speelt met Ivan?
Ik dacht meer omdat ie meer energie kwijt raakt ook iets meer voeren. En dan bedoel ik niet het dubbele maar misschien 25/50 gram per maaltijd meer ofzo?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sonnie1983 schreef:Ook al is hij nu meer energie kwijt elke dag omdat hij naast de wandelingen ook nog constant speelt met Ivan?
Ik dacht meer omdat ie meer energie kwijt raakt ook iets meer voeren. En dan bedoel ik niet het dubbele maar misschien 25/50 gram per maaltijd meer ofzo?

snap al niet dat je het zo precies afweegt, dat dus echt nog nooit met mijn honden gedaan, ook niet toen ik nog brok voerde....

en je mag gerust de laatste rib zien, voer altijd op gevoel (ook nu met vers) te mager wat meer, te zwaar, wat minder, of zelfs gewoon een dagje (extra, want ze vasten hier al) overslaan....

vind het al vreemd dat een sporthond van 1,5 al "op dieet" is geweest, dat in mijn omgeving nog nooit meegemaakt....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik voer gewoon op het oog.
Als het aan de honden ligt willen ze iedere minuut van de dag wel eten...helaas hebben zij het niet voor het zeggen :mrgreen:
Ik wil de ribben gewoon goed kunnen voelen en als ik in actie ribben zie vind ik dat prima. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:Als hij dat altijd zou doen zou het voor mij ook niet alarmerend zijn. Maar hij kon gewoon langs ons op de bank liggen en wij met bord op schoot en hij keek niet op of om. Nu weet ie niet hoe snel ie bij me moet staan en die neus heel dicht bij het bord, mond aflikkend wachten of ik stiekem even niet kijk zodat ie kan proeven (stuur hem dan wel weg natuurlijk voor hij die kans heeft) hij wil zo ivan uit ivans voerbak duwen zodat diego ivans voer op kan eten. dat is hem 1x gelukt en daarna heeft hij dat nie tmeer gedaan omdat hij weet dat het niet mag. etc.
Ik vind het eerder een teken dat hij daarvoor te veel kreeg :wink: Als Bram kieskeurig wordt, geef ik minder eten. Ik laat mijn honden gescheiden eten overigens.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sonnie1983 schreef:Ook al is hij nu meer energie kwijt elke dag omdat hij naast de wandelingen ook nog constant speelt met Ivan?
De temperatuur gaat dalen dus als hij overdag buiten is met een lagere temperatuur zal hij ook meer eten nodig hebben om zich warm te houden. Verder zou ik zelf ervan afzien om het op een zgn 'ideaal' gewicht te willen hebben, sporten of niet. Ik vind hem er op deze foto's prima uitzien.

Wat je zou kunnen doen, is iets wat bij Christo goed blijkt te werken, en dat is dat je één maaltijd per dag geeft en dan 's avonds wat lekkere hapjes geeft. Af en toe een goed gevulde Kong of een kauwstaafje en je hebt kans dat hij stukken tevreeër is.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

ik vind hem er op de 1e drie foto's (zoals ie er nu uitziet) beter uitzien dan op die laatste 3, daarop vind ik hem te zwaar, op de eerste 3 foto's kan je duidelijk zien dat het nog een jonge hond is die nog geen volwassen postuur heeft, hij moet duidelijk nog uitdijen maar dat doe je niet met een laag spek.
Als je hem meer gaat voeren moet je hem ook meer laten bewegen zodat ie het om kan zetten in spier i.p.v. vet.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Sonnie1983 schreef:Als hij dat altijd zou doen zou het voor mij ook niet alarmerend zijn. Maar hij kon gewoon langs ons op de bank liggen en wij met bord op schoot en hij keek niet op of om. Nu weet ie niet hoe snel ie bij me moet staan en die neus heel dicht bij het bord, mond aflikkend wachten of ik stiekem even niet kijk zodat ie kan proeven (stuur hem dan wel weg natuurlijk voor hij die kans heeft) hij wil zo ivan uit ivans voerbak duwen zodat diego ivans voer op kan eten. dat is hem 1x gelukt en daarna heeft hij dat nie tmeer gedaan omdat hij weet dat het niet mag. etc.
Ik vind het eerder een teken dat hij daarvoor te veel kreeg :wink: Als Bram kieskeurig wordt, geef ik minder eten.
Inderdaad, vaak werkt het wel zo :wink:
Caja heeft ook altijd honger en als je die laat gaan stopt ze pas bij 2 kilo (en dat voor een hondje van 15 kilo).
Als ze dikkig is wordt ze opeens ook kieskeurig.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

@ Miko: Klopt hij moet nog uitzwaren inderdaad. Als je goed kijkt zie je dat zijn koppie ook nog wat breder moet worden soms lijkt ie in verhouding nog een te klein/smal koppie heeft.

@Christo: normaal kreeg hij koekjes in zijn kong als we gingen werken, als pup zo ontstaan omdat hij anders constant mee naar binnen glipte, was je daar nog min 15 min mee bezig en met een kong had hij daar geen aandacht meer voor alleen maar voor zijn kong. Dus dat is nu een soort van ritueel, als hij de kong krijgt weet hij dat hij alleen is. Maar die hebben we dus vervangen door zijn ochtendmaaltijd. Die krijgt hij nu helft zo in zijn bak en helft in de kong. Met Ivan precies hetzelfde.

@ Zoek stok: in juni hebben we alles gehalveerd. Hij kreeg elke dag een bot mee naar buiten, die krijg thij nu max 3 in de week. Kong met koekjes doordeweekse dagen is kong met zijn ochtendvoer geworden etc. Zelf gaven we al zeer weinig koekjes thuis. Alleen bij het trainen. Schoonvader nam ALTIJD koekjes mee met diego uit laten tussen de middag en dat waren er niet 2 maar een hele haffel. En dan nog als ie weer terug was en ging nog een haffel koekjes mee naar buiten voor Diego. Hij mag er 1 of 2 geven als hij Diego weer buiten in de tuin laat na het wandelen.
Van buren mag hij af en toe een klein koekje. En thuis proberen we dan als we een keer wat willen geven een stuk komkommer, tomaat, ofzo.
Dus sinds juni dat allemaal geminderd dus dat zou hij nu 2,5 maand later gewend moeten zijn. Tuurlijk toen we er net mee begonnen gaf hij ook honger aan maar dat hebben we aangevuld met boontjes en dat geminderd op wat ie nu zit.
Kieskeurig kan ik diego niet echt noemen. Heb qua voer/koekjes enzo nog niet mee gemaakt dat hij iets niet lust (alleen rijst is hij niet zo dol op maar dat krijgt hij eigenlijk alleen als hij een keer aan de diaree is).

@ Crutz: hij werd door iedereen veelste veel verwend, ook door ons zelf. En dat hebben we allemaal afgeschaft dus. Hij was niet super dik dat zijn ribben absoluut niet meer te voelen waren maar je voelde wel een laagje vet op zijn ribben.
Afmeten op zoveel gram doe ik normaal ook niet. Heb een beker in de ton van het voer zitten en hij krijgt dus 2x per dag een beker voer. Toevallig vanmorgen eens gekeken hoeveel dat dan ongeveer was in een maatbeker.
Dus misschien is dieet een groot woord er voor omdat het maar over een paar kilo's gaat. En zelf omdat je je hond elke dag ziet heb je dat niet snel in de gaten, kijk als je nu een hond een week of 2 niet ziet dan zie je wel dat een hond is aangekomen, maar met je neus elke dag er boven op gaat dat geleidelijk aan en is het al een paar kilootjes verder voor je het door hebt. en sommige dingen wisten we niet eens zoals schoonvader zoveel koekjes meenam tijdens het uitlaten tussen de middag. Daar kwamen we achter omdat Diego bij ons slechter terug begon te komen dus toen gaan kijken waar het aan lag en toen kwamen we er achter. Kan je wel zeggen van waarom weet je dat niet eerder maar toen hij daar mee begon wel aangegeven wat we wilden etc. maar op een of andere manier toch er in geslopen. En uiteindelijk toen ze zelf een hond kochten hebben ze ook andere ideeen over het voeren als ons. Bij ons is het 2x per dag, niet eten is het weg, daar hele dag door voer etc.

Volgens mij heb ik nu weer iedereen beantwoord.
En ja nu met Ivan weten we wel beters dan een hoop lekkers geven. Die krijgt ook gewoon zijn eten en een botje of een kauwstaafje mee in de kennel. maar niet dat het de spuitgaten uit gaat lopen dat hij aankomt.
Sonnie1983
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik vind het eerder een teken dat hij daarvoor te veel kreeg :wink: Als Bram kieskeurig wordt, geef ik minder eten.
Inderdaad, vaak werkt het wel zo :wink:
Caja heeft ook altijd honger en als je die laat gaan stopt ze pas bij 2 kilo (en dat voor een hondje van 15 kilo).
Als ze dikkig is wordt ze opeens ook kieskeurig.

Ik kan Diego niet kieskeurig noemen. Ook niet voor we een hoop dingen gingen weg laten. Hij at netjes zijn brokken elke dag en een botje had hij.
En nu nog, eet netjes meteen zijn brokken op als hij ze krijgt, en kwam nooit schooien om meer eten ofzo. Alleen nu dus de laatste week/2 weken. tekent hij dat hij nog honger heeft.
Ivan krijgt de zelfde brokken als Diego al is dat puppybrok dus dat zal ook geen andere smaak zijn waardoor hij zijn voer zou kunnen laten staan.
Ik heb toen we half jaar geleden gingen overstappen op ander voer ook geen proefpakket gehaald voor Diego. Want die eet alles. En was ook geen probleem toen we hem gingen overzetten. At het met net zoveel smaak op.

Ken een hondje dat wel kieskeurig is, daar moet je elke week andere beloninkjes voor zoeken anders is het niet interessant genoeg meer (krijgt wel ook de hele dag door voer). Nou dat moet ik dus niet hebben bij mijn hondjes.
Zoek stok!
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:Ken een hondje dat wel kieskeurig is, daar moet je elke week andere beloninkjes voor zoeken anders is het niet interessant genoeg meer (krijgt wel ook de hele dag door voer). Nou dat moet ik dus niet hebben bij mijn hondjes.
Ik zie het meer als varieren in beloning. Ik vind zelf elke dag een chocoladereep of twee ook wel vervelen :mrgreen: Dus ja, ik train de ene keer met worst, de andere keer met kip, dan weer met long, kaas etc.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief

Met speuren is het hier altijd rodi worst (de rode verpakking of zilveren verpakking).
En op woensdag is het net de koekjes die ik dan in huis heb (wissel altijd daarin af).
en veel belonen met bal/bijtrol. Bijtrol vind ie helemaal geweldig. Pikt ie zo in als ie de kans zou krijgen.
Heb nog nooit gehad dat Diego iets niet deed voor een koekje dat ik had.
En tja misschien is dat wat ik kieskeurig noem, dat een hond iets niet doet voor een koekje zodat je weer wat anders moet verzinnen, hier dus wel iets van afwisseling maar al zou ik met zijn brokken trianen vind diego het al prima. Hij traint graag omdat ie graag werkt voor me en zijn ultieme beloning is wel zijn bijtrolletje. Maar ook zijn bal en een brokje/koekje/rodiworst vind ie heerlijk.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik vind hem er ook prima uitzien op de foto,
Wij hebben zelf al jaren duitsers,, ik vind het juist niet zo mooi als je ribben ziet.
Nu is een Mechelaar natuurlijk wel wat lichter als een duitser,,
En de meeste dierenartsen zeggen, liever wat te mager als te dik, maar dat heeft volgens mij meer te maken met eventuele Hd problemen bij opgroeiende honden, en zeker de wat grotere honden.

Gewoon in de gaten houden!...
Mooie hond trouwens met dat donkere masker.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Sonnie1983
Zeer actief

Dank je :) dat vinden wij zelf ook een prachtige hond. Vooral in de winter met een pikzwarte borst ook :)

Nee dat je alle ribben kunt tellen met gewoon staan houden wij ook persoonlijk niet zo van.
foto gister niet meer gelukt hopelijk vanavond van hoe hij nu is.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Son, hij ziet er prima uit nu (vorige week tenminste :wink: ). Als hij te mager zou zijn, kreeg je dat ook op de club echt wel te horen hoor. Als ik hier me iets moest gaan aantrekken van de zgn. honger die ze zouden hebben, waren ze allemaal tonnetje rond, iedereen behalve de bejaarde eet hier alsof ze nooit iets krijgen :piew:

Dat aanstellerige gedrag van hem nu zou best wat te maken hebben met de aanwezigheid van Iwan.... negeren of hem gewoon even wegsturen als je zit te eten, zolas je zelf al aangeeft. Wij vioeren het gespuis gewoon ieder apart in z'n kennel, ze rennen automatisch al hun eigen kennel in als we eraan komen met het eten. Even deurtje dicht en als het op is, dan pas weer bij elkaar. Op het oog voeren gaat eigenlijk altijd prima.
Sonnie1983
Zeer actief

Smorgens eten ze inderdaad gescheiden omdat we er dan niet bij zijn (krijgen ze het eten als ik weg ga).
Savonds eten ze binnen maar zijn we altijd in de buurt en diego wist na 3x dagen diego weg sturen als ivan nog aan het eten was genoeg. Die gaat netjes op de bank liggen wachten tot ivan van zijn bak weg loopt en dan likken ze elkaars bak nog uit :)

Maar dan kijk ik het zo nog een tijdje aan of hij honger aan blijft geven of neit.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Inmiddels hebben we bijna inclusief, wat er nu rond banjert, vijf honden gehad, waarvan drie herders(een nu pas een jaar geworden) wij hebben hier een Bull rondlopen van bijna 60 kilo, en hij krijgt ruim 1500 gram Kvv per dag,,, en nog vliegt ie op zijn bak af,, of ie nooit wat krijgt,,, en probeert het bakkie van Quierro ook te pakken te krijgen!! hahaaha En heeft altijd honger,,,, herder idem krijgt ruim 400 gram brok per dag,, en s'avonds Kvv,, en ook hij heeft altijd honger. En alledrie jatten ze het vlees van het aanrecht, en de boterhammen van de kids.
En dit heb ik met al mijn vorige honden ook altijd gehad, als ze geen honger hadden dan was er wat.
Ik denk ook dat het heel gezond is dat een hond altijd honger heeft.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik zou idem gewoon op het oog voeren, en niet zo letten ophoeveel hij krijgt enz.... Maar gewoon kijken naar zijn lichaam. En Diego is iets groter als Magnum, dus mag wel 1 a 2 kilo zwaarder zijn als Magnum. Maar zou gewoon kijken wat jij vind dat netjes is.

Magnum die krijgt 1 kilo in de 2 dagen aan rauwe voeding. Hij is 60 cm schoft en altijd rond de 25 kilo. Hij heeft een duidelijke buiklijn, mooie inhammen, en meestal zie je zijn laatste 1 a 2 ribben zitten. Nu moet ik wel zeggen ik kan Magnum meer gaan voeren maar het komt er bij hem niet aan, hij blijft gewoon mooi droog.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”