Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot ziens Suusje!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Tot ziens Suusje!

Ongelezen bericht door suusje78 »

Vanochtend kwam de boswachter om Suus mee te nemen voor een weekend op proef.

Na wekenlang twijfelen, piekeren en ploeteren heb ik toch de knoop doorgehakt;
het zou voor iedereen beter zijn om Suus te herplaatsen bij iemand die haar kan bieden wat ze echt nodig heeft.
Iemand met meer ervaring met dit ras, iemand met verstand van jagen, iemand met meer geduld.

De hond van de boswachter was overleden.
Hij was hier zo kapot van, dat hij voor het eerst een lange periode van zijn leven hondloos is gebleven.
En toen kwam hij op het internet Suusje tegen.
Hij wilde het graag proberen.

Vanaf het moment dat ik wakker werd vanmorgen heb ik lopen ijsberen.
Alsof ze wist dat er iets stond te gebeuren, gedroeg Suus zich ook anders vanmorgen.
Dan stond ze bovenop de keukentafel en dan probeerde ze bij me op schoot te klimmen.
Zo heb ik de tijd overbrugd totdat de boswachter kwam. Knuffelen met Suus, tegen haar praten, uitleggen wat er ging gebeuren en me verontschuldigen voor mijn falen.
En me ondertussen afvragend of ik niet iets meer mijn best had moeten doen.
Of ik niet te snel heb opgegeven. Hoe het zou zijn als ik toch iets meer door zou zetten, of ik toch niet even door deze lastige periode met peuterpuber-dochter en puber-Suus heen had moeten bijten.

Nee, ik ben op. Ik ben doodmoe, ik red het niet meer met die twee.
Het is beter zo, voor Suus vooral.
Als het klikt tussen haar en de boswachter, staat haar een prachtig mooi leventje te wachten.
Een leventje waarin zij kan doen waarvoor ze bestemd is, een leventje dat ik haar niet kan bieden.

De boswachter schreef dat zijn huis gevuld is met een ongeleid projectiel, en hoewel ze over scherpe oren bezit, ze er niet echt mee luistert en als ze wil blijven ze toch iets vooruitgang moet maken in het luisteren.

Heb ik dus toch niks teveel gezegd; Suusje is een eigengereid dametje, een ondeugd, en ook zo ontzettend lief.

En stiekum hoop ik dat ze terug komt.
Dan houd ik haar.
Dan wring ik me in alle mogelijke bochten om het goed te laten lopen.
Maar ergens weet ik dat dit egoistisch is, en niet het beste voor Suus.
En dat ik dat niet vol ga houden.
Suus is een werkhond en geen huishond.
Daarom probeer ik mijn eigen gevoelens voor haar aan de kant te zetten ook al doet het pijn.
Ik kende haar helemaal nog niet zo lang, maar dat neemt niet weg dat ik van haar ben gaan houden.

Als ze mag blijven dan mag ik over een poos bij haar komen kijken.
En mocht het niet lukken met de boswachter, dan komt ze terug en zoek ik net zo lang totdat ik weer een betere plek voor haar vind dan bij mij.

Daarom lieve Suus; tot ziens!
(en gedraag je een beetje :wink: )
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Tot ziens Suusje!

Ongelezen bericht door Kaiou »

:knuffel:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het komt vast wel goed met de boswachter: ze zal ook meteen zijn hart stelen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:roos:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

:knuffel:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Misschien wel de juiste beslissing inderdaad :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik las het net in je andere topic ...... ik hoop voor Suus dat de boswachter valt als een blok voor haar en haar een lekker werkzaam leventje kan gaan geven. Jij sterkte ...... want je zult haar - ondanks alles - gigantisch missen.Afbeelding
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

:knuffel1:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een moedig besluit, :roos: ik hoop dat het goed gaat daar :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als ik je verhaal zo lees en begrijp, dan heb jij meer als stinkend je best gedaan voor Suusje ;)

En een hond herplaatsen zoals je nu doet, dat is altijd verdomde lastig om te doen en vooral om mee te maken, echter .. Suus krijgt nu een pracht van een leven zo bij die boswachter, ik denk .. Nee, ik weet zeker dat menig hond in Nederland voor zo'n leven direct zijn hondenpoot onder het: "Ja, ik wil" zou zetten, voor al die avonturen en mooie wandelingen e.d. die ze mee zal gaan maken met die boswachter in het bos! ;)

Dus troots je .. Je hebt je best gedaan met haar, en het ging niet zoals gepland, en je hebt een erg mooie oplossing voor haar gevonden! :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

:J:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Soms gaat het niet hoeveel je ook probeert, helaas heb ik het ook eens moeten doen.
Het is dan uit liefde dat je een andere plek voor hem of haar zoekt.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik hoop dat Suusje dr oren gaan werken en dat het heel fijn wordt bij de boswachter...
Soms werkt het gewoon niet en hoe goed je ook je best doet de hond komt tekort en het baasje wordt daar ook niet gelukkig van...
ik hoop echt dat dit het juiste plekje voor Suusje blijkt tezijn.
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Moedig besluit hoor!

Heb je al iets van de boswachter gehoord?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik duim voor je dat de boswachter Suus erg leuk gaat vinden en dat hij ook een beetje doorzet. zo`n hond zal misschien door weer nieuwe indrukken drukker zijn dan als ze gewend is. logisch ook. ik hoop dat de boswachter daar een beetje doorheen kijkt.

en als hij voor Suus gaat, dan krijgt Suus een lekker leven hoor ! hoef je geen schuldgevoel over te hebben. Suus zal de beweging door het bos met de wachter prachtig vinden. :ok:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Sterkte.
En ik hoop dat Suusje het gaat maken daar bij die boswachter, zodat ze daar een fijn leven mag krijgen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sterkte met dit ontzettend dappere, liefdevolle besluit.
Hopelijk gaat Suus een fantastisch leven tegemoet, en kun jij er
vrede mee hebben dat het zo gegaan is.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

meid, ik denk dat er weinig mensen zo hun best doen als jij! verwijt jezelf niets!

ik hoop dat de boswachter de boomstammen uit haar oortjes krijgt :engel:
Afbeelding
ineke-m
Actief
Mijn ras(sen): labradors
Contacteer:

Ongelezen bericht door ineke-m »

sterkte hoor...pfff...heftig..maar je eigen beslissing is uiteindelijk altijd goed hoor

gr ineke
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Heel herkenbaar hoor ! Het is nu "gewoon" afwachten of ze mag blijven, eng he.
Want stel dat het toch niet lekker gaat bij de boswachter en ze komt weer terug, wat dan.
Aan de ene kant schrijf je : dan blijft ze hier en ga ik alles op alles zetten om haar te kunnen houden.
Aan de andere kant schrijf je : als ze terug komt dan ga ik weer op zoek naar een ander huis want ik kan het niet aan.
Ik duim heel hard voor jullie en voor Suus dat ze daar haar plek gevonden heeft. Toen we voor onze Francien een ander huis gevonden hadden heb ik de eerste week dat ze daar was behoorlijk in de zenuwen gezeten, bang voor een telefoontje van : het wordt hier toch niks, we komen haar terug brengen.
Ik snap dus heel goed op welke gedachten je aan het hinken bent.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:knuffel1:

Ik hoop dat ze bij de boswachter haar definitieve plekje heeft gevonden, zou voor iedereen de beste oplossing zijn en hopelijk een pracht leven voor Suus.

Sterkte meid! Ik vind dat alle liefde uit je woorden spreekt en je het goed doet zo :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb al een paar keer dit topic aangeklikt en steeds denk ik aan de titel te zien dat ze definitief weg gaat.
Maar als ik het topic dan aanklik zie ik nog niet staan dat de boswachter al besloten heeft of hij het gaat doen.
Ik duim dus gewoon nog even door dat Suusje welkom zal blijken te zijn bij hem, ook al vind ik zijn eerste reactie richting jou over het slecht luisteren niet zo heel positief, als ik op mijn gevoel af ga. Maar goed, we zijn nu ook weer een dag of wat verder, dus wie weet was dat gewoon even wennen (voor allebei) en gaat het inmiddels al veel beter.

Het zou natuurlijk een supermooie oplossing zijn voor jou en voor de hond. Verwijt jezelf niets, je hebt je stinkende best gedaan maar het ging gewoon niet en bij zo'n situatie is noch de eigenaar, noch de hond uiteindelijk gebaat.
suusje78
Actief

Jeeetje wat een boel reakties!

Dankjulliewel allemaal!

Ik houd jullie op de hoogte als ik iets hoor...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

LongFields schreef:Ik heb al een paar keer dit topic aangeklikt en steeds denk ik aan de titel te zien dat ze definitief weg gaat.
Maar als ik het topic dan aanklik zie ik nog niet staan dat de boswachter al besloten heeft of hij het gaat doen.
Ik duim dus gewoon nog even door dat Suusje welkom zal blijken te zijn bij hem, ook al vind ik zijn eerste reactie richting jou over het slecht luisteren niet zo heel positief, als ik op mijn gevoel af ga. Maar goed, we zijn nu ook weer een dag of wat verder, dus wie weet was dat gewoon even wennen (voor allebei) en gaat het inmiddels al veel beter.

.
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht dat die zin niet heel positief klinkt. Suus moet toch wel de kans krijgen en als zo'n man dan al direct klaagt over het slechte luisteren dan hou ik mijn hart vast.

Hopen dus maar dat het wel gewoon klikt en dat Suus fijn met hem aan het jagen kan.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dit moet zeker zwaar voor je zijn, maar je hebt vast de juiste keus gemaakt. Beetje in het bos zwerven moet ze wel leuk vinden! :ok:
Sterkte!
suusje78
Actief

Ik dacht zelf gisteravond ook dat een weekendje misschien wel wat kort is om haar te leren kennen.
Daarom heb ik gisteravond nog een mailtje gestuurd naar de boswachter en verteld dat ze misschien wel wat langer nodig heeft om een beetje tot zichzelf te komen.
Het is natuurlijk ook allemaal niet niks voor haar; ander baasje, ander huis, andere omgeving....
Ik schrok ook wel een beetje van zijn berichtje eerlijk gezegd.

Wordt vervolgd....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

suusje78 schreef:Ik dacht zelf gisteravond ook dat een weekendje misschien wel wat kort is om haar te leren kennen.
Daarom heb ik gisteravond nog een mailtje gestuurd naar de boswachter en verteld dat ze misschien wel wat langer nodig heeft om een beetje tot zichzelf te komen.
Het is natuurlijk ook allemaal niet niks voor haar; ander baasje, ander huis, andere omgeving....

Wordt vervolgd....
Precies en in een weekendje is het natuurlijk niet gelijk een zoet braaf luisterend hondje. Daar zal hij toch tijd en energie in moeten steken.
Maar gewoon even afwachten wat hij mailt.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

suusje78 schreef:Ik dacht zelf gisteravond ook dat een weekendje misschien wel wat kort is om haar te leren kennen.

Wordt vervolgd....
Ik zou liever niet mailen maar even bellen. En rekening houden met dat Suusje een hond is waar je voor de volle honderd procent een klik mee moet hebben, wil je haar puberteit door kunnen komen.

De boswachter is denk ik ook een wat oudere hond gewend, dus dat is schrikken als je ineens zo'n jonge puber omhanden hebt.
suusje78
Actief

christo schreef:

Wordt vervolgd....
Ik zou liever niet mailen maar even bellen. En rekening houden met dat Suusje een hond is waar je voor de volle honderd procent een klik mee moet hebben, wil je haar puberteit door kunnen komen.

De boswachter is denk ik ook een wat oudere hond gewend, dus dat is schrikken als je ineens zo'n jonge puber omhanden hebt.
Was gisteravond een beetje laat om nog te bellen, vandaar.
Dit zou zijn 7e DS zijn dus hij is vast wel wat gewend ;-)
Ik wacht het gewoon even rustig af....nou ja rustig... :sst:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

estelle schreef:
LongFields schreef:Ik heb al een paar keer dit topic aangeklikt en steeds denk ik aan de titel te zien dat ze definitief weg gaat.

.
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht dat die zin niet heel positief klinkt. Suus moet toch wel de kans krijgen en als zo'n man dan al direct klaagt over het slechte luisteren dan hou ik mijn hart vast.

Hopen dus maar dat het wel gewoon klikt en dat Suus fijn met hem aan het jagen kan.
Dit had ik ook.. een weekend.. en dan een boswachter die meld dat ze echt beter moet gaan luisteren.. dat gaat niet in een weekend.. niet bij een hond die het luisteren niet echt is bijgebracht en die stuiterd van energie..

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze of bij die boswachter blijft die met haar aan de slag wil en dat zij het kan of gewoon terug bij jou komt en dat jij met haar aan de slag kunt..
Ik zou niet nog meer potentiele kandidaten afgaan .. is niet eerlijk naar de hond toe in mijn ogen.. hoe komt ze in balans als ze steeds op een andere plek moet gaan laten zien dat ze ok is om te houden.. steeds een ander die wat anders van haar verwacht..
En ik ken zelf 1 duitse staande korthaar... en dat is ook zo´n drukke tante.. en moeilijk in luisteren zeker de eerste twee jaar.. maar het is een schat van een dier en nu ze wat te sturen is in haar enthousiastme is het top.. met haar wordt niets gedaan , lange strand en duinwandelingen krijgt ze..

Succes met wat er ook gebeurd..ik hoop het beste voor Suus
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”