Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verborgen loopsheid
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Verborgen loopsheid
Hoe zit het nou met verborgen loopsheid waar ik wel eens over heb gelezen hier? Vandaag even overlegd met de dagopvang. Als ik het idee heb dat ze loops aan het worden is, zetten ze geen intacte reuen meer bij haar. Maar kan het ook gebeuren dat ik echt helemaal niks merk, ook niet aan Brams gedrag?

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Verborgen loopsheid
Een teef van vrienden van ons zou gedekt worden en dat gebeurde maar niet.
Ze heeft ook geen reuen achter zich aan gehad eigenlijk, maar niettemin is ze nu schijndrachtig.
Dus ergens is ze toch loops geweest, maar ze hebben echt niets gemerkt.
En omdat ze gedekt zou worden hebben ze echt dagelijks gecheckt.
Geen idee hoe het kan
Ze heeft ook geen reuen achter zich aan gehad eigenlijk, maar niettemin is ze nu schijndrachtig.
Geen idee hoe het kan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
En niet ziek?Marjoleine schreef:Een teef van vrienden van ons zou gedekt worden en dat gebeurde maar niet.
Geen idee hoe het kan
Tjee.............
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet dat, ziek?ranetje schreef:En niet ziek?Marjoleine schreef:Een teef van vrienden van ons zou gedekt worden en dat gebeurde maar niet.
Geen idee hoe het kan
Tjee.............
Nee, gelukkig niet.
Alleen wel balen, maar goed, het is niet anders.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Komt wel "veel" voor hoor. Dat noemen we "stille loopsheid".
Als je er op google-t wordt je doodgegooid ermee
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- ranetje
- Zeer actief
Een rare gedachtensprong misschien, maar als ze wel loops is geweest, maar het bloed kon er niet uit?Marjoleine schreef:Moet dat, ziek?ranetje schreef:En niet ziek?Marjoleine schreef:Een teef van vrienden van ons zou gedekt worden en dat gebeurde maar niet.
Geen idee hoe het kan
Tjee.............![]()
Nee, gelukkig niet.
Alleen wel balen, maar goed, het is niet anders.
Dat zou kunnen leiden tot ontstekingen en dus tot ziek zijn?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
En werden die teven ook drachtig? Want daar is Linda vast bang voorMadelief schreef:Komt wel "veel" voor hoor. Dat noemen we "stille loopsheid".
relax
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Nouja, niks "werden", maar ja, die kunnen gewoon drachtig worden. Het is namelijk juist vaak andersom....dat fokkers erg graag een nest willen van een teef, maar omdat ze niks merken van de "stille loopsheid" zijn ze te laat, want ze bedenken dan natuurlijk ook niet om progesteron te laten prikken. Maar als die zelfde teven met een reu leven....dan worden ze gewoon gedekt ja. Het levert dus eigenijk alleen oepsnestjes op. Maar ik kan er niks anders van maken...antwoord op de vraag is ja, ze zijn gewoon vruchtbaar.Rosita Compagner schreef:En werden die teven ook drachtig? Want daar is Linda vast bang voorMadelief schreef:Komt wel "veel" voor hoor. Dat noemen we "stille loopsheid".
Als je er op google-t wordt je doodgegooid ermeeLinda, volgens mij zou je het liefst alle reuen die ooit met Izzy te maken krijgen preventief steriliseren.
relax
Maaaaar...verder zeg ik wel hetzelfde. Ontspan Linda, sommige dingen zijn gewoon té onwaarschijnlijk, en je kunt je daar niet voor indekken. Ik denk trouwens, dat je toch wel wat zult merken aan Brams gedrag misschien alleen pal rond de vruchtbaren dagen. En als ze zó stil loops is dat reuen haar niet interessant vinden...willen die reuen haar ook niet dekken....hopelijk
groetjes Madelief en Yanthe

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja dat ik de loopsheid mis, is het punt natuurlijk niet. Maar ik zag voor me dat haar grote vriend Bernen Sennen haar op de dagopvang dekt :N:Rosita Compagner schreef:En werden die teven ook drachtig? Want daar is Linda vast bang voorMadelief schreef:Komt wel "veel" voor hoor. Dat noemen we "stille loopsheid".
Als je er op google-t wordt je doodgegooid ermeeLinda, volgens mij zou je het liefst alle reuen die ooit met Izzy te maken krijgen preventief steriliseren.
relax
Ik zal het eens met de dagopvang overleggen, dat ze inderdaad al die zaadleiders even doorknippen
Maar ik maak me onnodig druk dus he?

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kán je een horrorverhaal vertellen van een reu die zomaar casual even op een teef stapte en koppelde*......... Maar da's niet echt gebruikelijk en een flinke uitzondering. Meestal gaan er veel toestanden aan vooraf voor je eens een dekking krijgt. De mensen in de opvang kijken ook wel uit hun doppen én ze kennen jou al een poosje 
* erg leuk nestje bastaarden geworden trouwens...
* erg leuk nestje bastaarden geworden trouwens...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb zelf nooit stille loopsheden meegemaakt maar wel met mijn eerste collieteefje dat als zij loops was, ontzettend agressief op reuen reageerde.
Van een hond die normaal gesproken op de grond viel als je hard 'boe!' riep, veranderde ze in een soort Cujo als ze loops was. Nooit bij teven, maar als een reu het wáágde maar aan haar te ruiken, vloog ze hem gericht naar de keel. Dus ook tijdens de zgn. dekrijpe dagen.
Haar loopsheden waren trouwens erg onregelmatig, ze was soms maar eens in de 2 jaar loops en dan weer 2x per jaar.
Hoe verklaren jullie dat gedrag? ('t Was wel makkelijk, hoor
).
Van een hond die normaal gesproken op de grond viel als je hard 'boe!' riep, veranderde ze in een soort Cujo als ze loops was. Nooit bij teven, maar als een reu het wáágde maar aan haar te ruiken, vloog ze hem gericht naar de keel. Dus ook tijdens de zgn. dekrijpe dagen.
Haar loopsheden waren trouwens erg onregelmatig, ze was soms maar eens in de 2 jaar loops en dan weer 2x per jaar.
Hoe verklaren jullie dat gedrag? ('t Was wel makkelijk, hoor

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik weet niet of het zo is, maar komen stille loopsheden niet het meeste voor in roedels?
Wat je zou kunnen doen, is Izzy om de dag (of evt twee/ drie) gaan borstelen en checken of haar vulva al is opgezet. Maar goed, voor hetzelfde wordt ze pas met een maand of 14 loops, dus dan heb je dat voor niets gedaan
.
Wat je zou kunnen doen, is Izzy om de dag (of evt twee/ drie) gaan borstelen en checken of haar vulva al is opgezet. Maar goed, voor hetzelfde wordt ze pas met een maand of 14 loops, dus dan heb je dat voor niets gedaan
- ranetje
- Zeer actief
Vulva controleren kan je dagelijks doen denk ik als je echt ongerust bent. Is een fluitje van een centRenske schreef:Ik weet niet of het zo is, maar komen stille loopsheden niet het meeste voor in roedels?
Wat je zou kunnen doen, is Izzy om de dag (of evt twee/ drie) gaan borstelen en checken of haar vulva al is opgezet. Maar goed, voor hetzelfde wordt ze pas met een maand of 14 loops, dus dan heb je dat voor niets gedaan.
En borstelen is nooit weg
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ok, da's een goeie, ik ga haar regelmatig checken.
En ja, op de dagopvang kennen ze me al langer
En ja, op de dagopvang kennen ze me al langer

Linda, Izzie en Bram
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
en dan daarbij als ze geen sta dagen heeft laat ze de reu toch ook niet toe of wel? Heb ik dat helemaal mis...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, nooit voor langere tijd. Maar zij is tot haar 8e jaar (toen moest ze vanwege een acute baarmoederontsteking met spoed geopereerd) altijd erg lelijk geweest tegen reuen tijdens haar loopsheden.is ze ooit langere tijd met een reu samen geweest tijdens haar dekrijpe dagen?
dat een teef erg snauwt als ze niet dekrijp is, is normaal en onervaren teefjes hebben soms wel even wat bezinningstijd nodig om te bedenken dat ze wél dekrijp zijn, waarbij ze dan plots van heel erg onvriendelijk naar heel erg vriendelijk kunnen veranderen .
En dat terwijl ze een heel onderdanig, zachtaardig teefje was buiten haar loopsheid. Ze liet zich door iedere hond op de kop zitten. Tijdens haar loopsheid vond ze het overigens prima als teefjes of pups bij haar kwamen maar van reuen werd ze helemaal dol van woede, 1x ruiken en dan werd ze weer Mrs. Hyde
Toen ze was gecastreerd was dit gedrag trouwens ook helemaal over en heeft ze nooit meer lelijk tegen reuen gedaan.
Ik heb me altijd afgevraagd of er misschien iets fysieks aan de hand was waardoor ze zich niet wilde laten dekken. Iets instinctiefs dat ze misschien wel pups zou krijgen waar iets mis mee zou zijn, of zo iets. Of is dat een belachelijke gedachte?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat teefje van de vrienden is bijna drie en dus al een paar keer loops geweest.
En juist als je erop wacht ivm een geplande dekking....
Zij hebben dagelijks gecontroleerd, en mooi niks. Maar wel schijnzwanger dus
Ik vind dat als een teef niet gedekt wil worden, ze daar vast wel een reden voor heeft.
Er is wel een verschil tussen het eng vinden en echt niet willen.
In het eerste geval is het geen punt en lost een goede reu dat wel op, in het tweede geval zou ik er niet mee fokken.
En juist als je erop wacht ivm een geplande dekking....
Zij hebben dagelijks gecontroleerd, en mooi niks. Maar wel schijnzwanger dus
Ik vind van niet.lieke schreef:Ik heb me altijd afgevraagd of er misschien iets fysieks aan de hand was waardoor ze zich niet wilde laten dekken. Iets instinctiefs dat ze misschien wel pups zou krijgen waar iets mis mee zou zijn, of zo iets. Of is dat een belachelijke gedachte?
Ik vind dat als een teef niet gedekt wil worden, ze daar vast wel een reden voor heeft.
In het eerste geval is het geen punt en lost een goede reu dat wel op, in het tweede geval zou ik er niet mee fokken.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wilde nooit met haar fokken, dus dat was het probleem niet. Ik heb me alleen altijd afgevraagd waarom ze zo ontzettend woest werd als een reu geïnteresseerd was. Geen kwestie dus van engheid, nee, echte agressie.Ik vind van niet.
Maar zoals ik al zei, het was hartstikke makkelijk een teefje te hebben die je in haar loopsheid gewoon los kon laten en zelf de reuen wegjoeg
De meeste reuen probeerden het niet eens een tweede keer

- Moos
- Zeer actief
Ik heb dat bij Vera zo lang gedaan wachtende op de eerste loopsheid (die kwam namelijk 'pas' met ruim 10 maandenZoek stok! schreef:Ok, da's een goeie, ik ga haar regelmatig checken.
Edit: ik moest het bij haar wel echt van afscheiding hebben. De vulva zwol alleen (zichtbaar iig) op op naar wat ik aanneem de dekrijpe dagen, en daarna werd hij ook meteen weer 'normaal'. Dus ik denk dat ze een dag of 3-4 echt een opgezwollen vulva gehad heeft maar.

- Moos
- Zeer actief
Nou niet dat het mij is opgevallenInge O schreef:maar voorheen was die vulva dan toch nog wel een stúk kleiner dan daarnaMoos schreef: Edit: ik moest het bij haar wel echt van afscheiding hebben. De vulva zwol alleen (zichtbaar iig) op op naar wat ik aanneem de dekrijpe dagen, en daarna werd hij ook meteen weer 'normaal'. Dus ik denk dat ze een dag of 3-4 echt een opgezwollen vulva gehad heeft maar.?
Ik weet verder natuurlijk ook niet wat de 'standaard' vulva maat is van een grotere teef...
Maar nee, zoals ie nu is (ze is nu niet loops ook) was hij voor zover ik weet ook al toen ze 5.5 maand was. Het is in ieder geval geen mega verschil

- ranetje
- Zeer actief
Bij Ita is na de eerste loopsheid de vulva echt wel wat groter gebleven dan het kleine knoopje dat ze voor die tijd had. 
- Moos
- Zeer actief
Nou Vera heeft volgens mij nooit echt een klein knoopje gehadranetje schreef:Bij Ita is na de eerste loopsheid de vulva echt wel wat groter gebleven dan het kleine knoopje dat ze voor die tijd had.
Of is dat heel gek hahaahahah. Ik ken die 'kleine knoopjes' inderdaad wel, maar vanaf dat ik ernaar ging kijken, bewust, heeft Vera's vulva er nooit echt zo uitgezien.
Ik heb dus ook echt naar afscheiding zitten loeren, juist omdat ik niks zag aan d'r vulva

- Moos
- Zeer actief
Of ik ben gewoon een blinde vinkInge O schreef:
misschien had ze met 5 maand al een keer een stille loopsheid gehad? want die 'secundaire geslachtkenmerken' krijgen ze toch echt maar bij de puberteit hoor, vera zou dan te vergelijken zijn geweest met een niet-menstruerende-zesjarige-met-schaamhaar of zo
.
Of ze heeft inderdaad een stille loopsheid gehad met 4-5 maanden die ook nog eens door geen 1 van haar reuenspeelvriendjes opgemerkt is. Denk het niet hoor Linda

- Moos
- Zeer actief
Kijk, zijn we eruitInge O schreef:ach, vera is/heeft gewoon een gekke doosMoos schreef:Of ik ben gewoon een blinde vinkInge O schreef:
misschien had ze met 5 maand al een keer een stille loopsheid gehad? want die 'secundaire geslachtkenmerken' krijgen ze toch echt maar bij de puberteit hoor, vera zou dan te vergelijken zijn geweest met een niet-menstruerende-zesjarige-met-schaamhaar of zo
.
Ik heb natuurlijk daarvoor haar vulva ook al weleens gezien (duh
) en in mijn herinnering was het toen ook nooit zo'n klein knoopje, iig niet vanaf dat ze een maand of 3-4 was.
Of ze heeft inderdaad een stille loopsheid gehad met 4-5 maanden die ook nog eens door geen 1 van haar reuenspeelvriendjes opgemerkt is. Denk het niet hoor Linda![]()
![]()
.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, maar da's niet erg. Als alle reuen het dan maar niet opmerken, zit ik er niet meeMoos schreef: Of ze heeft inderdaad een stille loopsheid gehad met 4-5 maanden die ook nog eens door geen 1 van haar reuenspeelvriendjes opgemerkt is. Denk het niet hoor Linda![]()
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij worden laekense herders regelmatig stil loops. Eva wordt of stil of niet loops. Ze is al meer dan een jaar niet loops geweest terwijl ik wel elke 6 maanden vergrote lepels zie. Bloed heb ik ooit 3 druppels gezien dus toen was het zeker. Dapper wilde er ook op. Verder heb ik geen idee of Ze nog loops is geweest. Ze had voor en op de doe-dag een vergrote vulva. Dat is weer weg. Suzanne zag het ook. Misschien was ze loops?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Zoek stok! schreef:Maar reuen reageren dan niet op Eva?
op de doe dag geen rare reuenreacties op eva gezien in ieder geval

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Frenk heeft naast Eva gestaan op de Doedag met behendigheid en ik heb niks aan hem gemerkt