Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenforum Doe-dag: vraag aan de mensen die komen 2009

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hondenforum Doe-dag: vraag aan de mensen die komen 2009

Ongelezen bericht door Inge »

Bij de Doe-dag morgen zou ik helpen bij de workshops reddingshonden en de demo ervan.
Nu heb ik het vermoeden dat Marouck kennelhoest heeft. :boos:
Marouck doet niet mee met workshops of de demo, maar ik kan haar ook niet thuislaten.
Als ik kom zal zij dus gewoon in de auto liggen en er alleen uitkomen als ze uitgelaten moet worden.

Zijn er mensen die er bezwaar tegen hebben dat ze toch meekomt (zij zal niet in contact met andere honden komen). In dat geval zal ik namelijk niet kunnen komen. :jank:

NB.....mijn kennelplaats in de auto zal dus zowiezo niet beschikbaar zijn, lijkt me niet verstandig nu een andere hond in de auto te leggen waar zij ook inligt.
Biène heeft nergens last van.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Hondenforum Doe-dag: vraag aan de mensen die komen

Ongelezen bericht door Demi »

Oh balen zeg! Ik heb wel even een vraagje hierover, kan Biene het wel overdragen op andere honden? De reden dat ik dat vraag is niet omdat ik bang ben dat Cujo het krijgt, maar wel dat Cujo het dan misschien over zou dragen aan Kenzo en Lila die beide een zwakke gezondheid hebben. (en ik heb er geen bewaar tegen hoor dat je Marouck meeneemt!)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Biène komt niet in contact met andere honden (is niet supersociaal).
Zij hoest niet en is dan volgens mij niet besmettelijk?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Biène komt niet in contact met andere honden (is niet supersociaal).

Nee volgens mij moet het dan echt wel meevallen, komt vast goed!
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Zul je altijd zien, precies nu :boos:
Ik heb er geen bezwaar tegen wanneer je Marouck mee neemt hoor, en al helemaal niet wanneer ze gewoon in de auto blijft :wink: .
En kennelhoest kunnen ze overal oplopen (in het park, op de hondenschool, enz.), niet iedereen is zo netjes om aan te geven dat hun hond kennelhoest heeft :19:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tja....als ze morgen hoestend in de auto zou liggen zou het ook wat raar staan als ik niets gezegd zou hebben. :wink:
Op zich hoest ze niet de hele dag, maar vooral op momenten dat ze zich druk maakt.
Ik ben volop aan het behandelen met hoestdrank en dat lijkt wel te helpen, ze heeft gisteren maar 2x een hoestaanval gehad.
Ze is verder niet ziek, heeft geen koorts, eet goed, is vrolijk.
Groetjes Inge
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ik kan je niet missen morgen :roos:
Jan
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

OOhh ingewikkeld.

Tess is erg gevoelig voor deze infecties aangezien haar weerstand erg slecht is door medicatie en ze kan dit er op dit moment niet bij hebben. Als er echt een hond komt die kennelhoest heeft moet ik afzeggen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb geen bezwaar ik neem geen honden mee
wel vervelend voor je
hoop dat ze goede schaduw plekken hebben voor de auto
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:ik heb geen bezwaar ik neem geen honden mee
wel vervelend voor je
De hitte in de auto valt wel mee aangezien alles openstaat (klep, zijdeur) en ze in kennels liggen. Ze is dat ook gewend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Maartje
Zeer actief

Inge schreef:Biène komt niet in contact met andere honden (is niet supersociaal).
Zover ik begrepen heb, kunnen honden voordat ze beginnen met hoesten al andere honden besmetten. Dus als ze het wel zou gaan krijgen dan kan ze helaas andere honden besmetten.

Ik houd dit topic even in de gaten, voordat ik beslis wat ik ga doen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maartje schreef:
Zover ik begrepen heb, kunnen honden voordat ze beginnen met hoesten al andere honden besmetten. Dus als ze het wel zou gaan krijgen dan kan ze helaas andere honden besmetten.

Maar Biène komt niet in contact met andere honden, dus hoe kan ze dan honden besmetten?
Groetjes Inge
Afbeelding

Maartje
Zeer actief

Inge schreef:
Maartje schreef:

Maar Biène komt niet in contact met andere honden, dus hoe kan ze dan honden besmetten?

http://www.quiraing.eu/Medisch.htm#Kennelhoest" onclick="window.open(this.href);return false;
of

http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... hoest.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Maartje op 22 aug 2009 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Kennelhoest is toch vergelijkbaar met een verkoudheid bij mensen? Dus stel dat je hond het zou krijgen, hoe erg is dat dan? En bovendien, kunnen ze dat niet op elke openbare plek oplopen?
Toevoeging: Frenk krijgt gewoon alle 'standaard' entingen. Zit dit dan ook in die mix?
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Inge schreef:
twinkeltje schreef:ik heb geen bezwaar ik neem geen honden mee
wel vervelend voor je
De hitte in de auto valt wel mee aangezien alles openstaat (klep, zijdeur) en ze in kennels liggen. Ze is dat ook gewend.
dan kan het toch geen kwaad al blijft het sneu voor jullie
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maartje schreef:
Inge schreef:

http://www.quiraing.eu/Medisch.htm#Kennelhoest" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja...op andere sites (zoals WHG dierenartsen) wordt gezegd dat besmetting plaatsvindt door druppeltjes vocht die worden uitgehoest en Biène hoest niet. :U:
Groetjes Inge
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat zolang Biene niet hoest er geen probleem is hoor. Dan durf ik het zelfs aan :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Frenk schreef:Kennelhoest is toch vergelijkbaar met een verkoudheid bij mensen? Dus stel dat je hond het zou krijgen, hoe erg is dat dan? En bovendien, kunnen ze dat niet op elke openbare plek oplopen?
Toevoeging: Frenk krijgt gewoon alle 'standaard' entingen. Zit dit dan ook in die mix?
Voorzover ik weet niet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

tekkel schreef:
Frenk schreef:Kennelhoest is toch vergelijkbaar met een verkoudheid bij mensen? Dus stel dat je hond het zou krijgen, hoe erg is dat dan? En bovendien, kunnen ze dat niet op elke openbare plek oplopen?
Voorzover ik weet niet.
Da's op die laatste vraag neem ik aan? :D
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Inge hoort er gewoon bij. Wel fijn natuurlijk als alle voorzorgsmaatregelen genomen worden die maar mogelijk zijn, maar voor de rest kunnen die van mij ook van alles oplopen in het losloopgebied.

Even zuur opgemerkt, maar ik ben net bezig geweest om mijn honden en katten vlovrij te krijgen, straks volgt het hele huis, en ga ik voor het eerst in een leven met huisdieren de bank sprayen. Ik zou het fijn vinden dat iedereen die weet dat het nodig is ook wat aan de vlooien op zijn of haar hond doet. Die van mij krijgen in elk geval vanavond hun pipet.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

christo schreef:Inge hoort er gewoon bij. Wel fijn natuurlijk als alle voorzorgsmaatregelen genomen worden die maar mogelijk zijn, maar voor de rest kunnen die van mij ook van alles oplopen in het losloopgebied.

Even zuur opgemerkt, maar ik ben net bezig geweest om mijn honden en katten vlovrij te krijgen, straks volgt het hele huis, en ga ik voor het eerst in een leven met huisdieren de bank sprayen. Ik zou het fijn vinden dat iedereen die weet dat het nodig is ook wat aan de vlooien op zijn of haar hond doet. Die van mij krijgen in elk geval vanavond hun pipet.
Hier ook hoor. Van de week toen ik thuis kwam had Lune vlooien. Hele huis ontsmet, honden geshampoot enz. Meubelspray gebruikt tegen de vlooien.
Blijkt dat Lune stiekem ook boven had gelopen op de studeerkamer.. (daar had ik niet gesprayt). Oftewel... de vlooien zijn weer terug...
Vandaag nog maar eens een extra behandeling. Ze gaan WEER allemaal onder de douche. Alle hondenkussens worden in de was gedaan. Alle meubels ingesprayt,
ze krijgen allemaal een pipet, en het hele huis krijgt zometeen weer een behandeling. En dan ook de boven verdieping.

Ik word helemaal gek van die beesten. Hopelijk valt het morgen mee ;). Niet vergeten zometeen ook de auto even te doen, want tja.. daar hebben ze natuurlijk ook in gezeten.... :boos: Leuk zondags klusje. Ondertussen barst ik van de oorpijn (van het vliegen en het zwemmen vorige week denk ik), maar goed... het moet nou eenmaal gebeuren... :jank:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Fin
Zeer actief

P!nki schreef:Ik word helemaal gek van die beesten. Hopelijk valt het morgen mee ;). Niet vergeten zometeen ook de auto even te doen, want tja.. daar hebben ze natuurlijk ook in gezeten.... :boos: Leuk zondags klusje. Ondertussen barst ik van de oorpijn (van het vliegen en het zwemmen vorige week denk ik), maar goed... het moet nou eenmaal gebeuren... :jank:
Gedeelde smart is halve smart :roos:

Christo blijkt een wandelend vlooienparadijs te zijn, ik denk dat het vele zwemmen daar debet aan is. Ik heb overigens vandaag voor het eerst VloKill ingezet, dat zijn tabletjes die je kunt geven en binnen 24 uur is je hond of kat vlovrij. Paardemiddel en niet iets om geregeld in te zetten, maar vandaag is het even een opluchting.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

christo schreef:
P!nki schreef:Ik word helemaal gek van die beesten. Hopelijk valt het morgen mee ;). Niet vergeten zometeen ook de auto even te doen, want tja.. daar hebben ze natuurlijk ook in gezeten.... :boos: Leuk zondags klusje. Ondertussen barst ik van de oorpijn (van het vliegen en het zwemmen vorige week denk ik), maar goed... het moet nou eenmaal gebeuren... :jank:
Gedeelde smart is halve smart :roos:

Christo blijkt een wandelend vlooienparadijs te zijn, ik denk dat het vele zwemmen daar debet aan is. Ik heb overigens vandaag voor het eerst VloKill ingezet, dat zijn tabletjes die je kunt geven en binnen 24 uur is je hond of kat vlovrij. Paardemiddel en niet iets om geregeld in te zetten, maar vandaag is het even een opluchting.
VloKill is gewoon bij de dierenwinkel te krijgen??
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat als jij je voorzorgsmaatregelen neemt er weinig aan de hand is. Ze komt al niet op het terrein zoals je zegt, alleen met uitlaten. Als je haar uitlaat en je trekt iets over je kleding heen wat je weer uit kan doen voor je bij andere honden komt en wast je handen heb je het maximale gedaan lijkt mij (zegt iemand met een kennelhoestcomplex :N: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Fin
Zeer actief

P!nki schreef:VloKill is gewoon bij de dierenwinkel te krijgen??
Gewoon bij de dierenwinkel. Beaphar Vlo Kill+, ik had nog de verpakking in huis voor honden en katten tot 11 kilo, dit omdat ik het had gekocht toen ik dacht dat een kat van mij vlooienallergie had. Er zitten zes tabletten in, ik had er nog vijf over. Durga heeft 1 tablet gehad, die weegt 10 kilo, Christo en Aidan zitten tegen/op de veertig kilo en kregen er elk twee. Gisteravond gegeven, beiden zijn vanochtend helemaal vlovrij.

Prettig vind ik het niet om te geven, het blijft toch gif, maar ja, dat zijn pipetten ook. En nu was het even een uitkomst.
Laatst gewijzigd door Fin op 22 aug 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gewoon komen hoor Inge! :ok: Elk evenement met zo'n berg honden op elkaar is een besmettingshaard. Toch lopen alle honden na bv. de Winner vrolijk rond thuis dus laat staan een buitenevenement. Als je weet hoeveel honden op de Winner wel niet een huisgenootje hebben met kennelhoest of erger.

Cleo hoest en niest zich ook de tering maar zij heeft gewoon de Spaanse griep al jaaaren. Niks besmettelijks aan dus die neem ik ook gewoon mee. :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ehm even hoor maar na elke show is er weer een uitbraak van kennelhoest dus dat vrolijke valt wel mee :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Frenk schreef:
tekkel schreef:
Voorzover ik weet niet.
Da's op die laatste vraag neem ik aan? :D
Kennelhoest krijgen ze een spray in de neus.
Maar wil niet garanderen dat ze het niet krijgen.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mij maakt het niet veel uit je zegt zelf al ze blijft in de auto op de wandelingetjes na.
Neem gewoon even een overhal ofzo mee die je over je kleren kan doen als je met haar loopt. En biene zolang ze niet hoest en niet teveel in aanraking komt met andere honden zie ik niet een heel erg groot probleem
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Joh dat risico loop je overal....zegt zij die haar honden er niet tegen ent :engel:
Gewoon meenemen....zo te zien heb je er zelf al hard zat over nagedacht :ok:
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”