Zijn merrie kwam langs van aandacht voor mij was geen sprake meer

Wachten tot ze weer voorbij kwam;

Piropo by night

Moderator: moderatorteam

Vroeg ik me ook al af, is hij gebrandmerkt?twinkeltje schreef:waarom staat er een F op hem
Dat is zijn brandmerk, in Spanje heeft elke fokker zijn eigen teken maar aan die F zat nog een M en om het geheel een rondje dat zie je alleen nog bij bep. licht inval.twinkeltje schreef:waarom staat er een F op hem

o vandaar ik had het nog niet eerder gezien weer wat geleerdcloris schreef:Dat is zijn brandmerk, in Spanje heeft elke fokker zijn eigen teken maar aan die F zat nog een M en om het geheel een rondje dat zie je alleen nog bij bep. licht inval.twinkeltje schreef:waarom staat er een F op hem

Dat weet hij ook hoor, tis een echte Spanjaardbydevries schreef:En het kan toch ook niet anders dan dat de dames hem
ook een spetter vindenWat is het toch een beauty.
En wat ziet zijn stal er knus uit zo bij avond.

Wauw de lichaamstaal van Piropo spreekt boekdelen(gezicht, oren, staart, achterhand, poot)...die pony heeft chance gehad....cloris schreef:Piropo is idd een krachtpatser en hij ziet er super uit hij moet alleen stoppen met mijn draadjes in de paddock te slopenstomme hengsten
![]()
Tis wel mijn knappert hoor
Piropo had jeuk aan zijn achterbeen en liet Elvis dat even oplossen, hij houdt zijn been omhoog en Elvis doet de rest Piropo vindt het altijd wel weer spannend, de pony hoeft zich geen zorgen te maken hoor, als die 2 bij elkaar staan is het Piropo die opgevreten wordt door dat zwarte monsterGipsy schreef:
Wauw de lichaamstaal van Piropo spreekt boekdelen(gezicht, oren, staart, achterhand, poot)...die pony heeft chance gehad....
Het was breed band, wat wordt met de tijd ook zo, en nee geen angst, ze trekken het zo kapot, het eerste wat stuk gaat is de veer in het handvat zodat er meer ruimte komt. Piep maait het nog wel eens stuk met zijn voorbeen, dat gaat zo razendsnel en met zoveel kracht dat het lint nauwelijks kans heeft.Heb je geen angst met die onderste dunne draad ? Ik heb al vreselijke beenwonden gezien bij paarden die erin verstrikt raken. Ik zet onderaan steeds een brede band zodat de druk verminderd wordt en de draad niet in het been kan snijden...
Ik zal het hem doorgevenPsst...mooi paardje hoor (allez paard !)

Ik wil hem niet en zou er ook niets mee te maken hebben hoor, t is enkel dat we hier met zijn 2en eigenaar zijn v d ranchcloris schreef:Dat wordt idd gezegd, ze zijn gemoedelijker en deels zijn ze dat ook wel, maarrrr het zijn zeker geen mietjes, zijn ook gewoon hengsten die achter de merries aan willen en af en toe de hormonen laten leiden.
Ik ken ook een aantal KWPN hengsten die ook heel gemoedelijk zijn, ligt natuurlijk aan de bloedvoering.
PRE hengsten zijn redelijker maar zeker niet zomaar makkelijker, sommige zijn ronduit moeilijk.
Als je liever geen hengst hebt, en je dus ook geen vanzelfsprekende leiding kunt geven moet je er niet aan beginnen dat is mijn ervaring met deze jongens

Draad verwondingen zijn heel eng, Piep schopt op de foto niet, hij tilt zijn been zodat Elvis zijn been kan kroetsen*Evie* schreef:Ohhh hij is prachtig!! Wat een schattig stalletje heeft ie ook! Ziet er zo knus uit!
Kijk aub wel uit met dat draad, zou laatst met een vriendin en dr paard weg en hoorde
ineens allemaal gedender... al het draad door het land, ik snel de wei in rennen en jahoor..
1 had zn been echt heeeel erg open! Snel op stal DA gebeld, oeh wat zag dat eruit!!
Dat vergeet ik niet snel meer. Dat was een merrie die schopte precies als piep op die
foto doet, naar de buurvrouw in het land ernaast.
Ze gaf een schop, bleef hangen, voelde dat, wou vluchten en sneed zo dr been open.
Zelf de houten palen! waren afgebroken. Was echt een drama.