Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(buitenlandse) hond wilt niets eten!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 1

(buitenlandse) hond wilt niets eten!

Ongelezen bericht door Puma »

Vriendin van mij heeft een hond uit Polen. De eerste 2 dagen at hij gewoon (nat voer van DA). Maar nu sinds gisteren wilt hij niet meer eten, van alles geprobeerd: brokjes, DA nat voer, koekjes, brood, worst, kluiven. Hij eet het niet! En dat terwijl hij het wel nodig heeft want hij heeft extreem ondergewicht, zijn heupbotten steken ontzettend uit! Het enige wat hij wel eet is gerookte worst. Brokjes spuugt hij overigens ook weer uit, hij kauwt niet...
Hij heeft 3 dagen geleden een cocktail-enting gekregen en een wormenpil dus wellicht ligt het daaraan. Zijn gebit is nagekeken, DA heeft alles goedgekeurd.
Wie heeft er nog een idee om hem aan het eten te krijgen, want hij heeft het echt nodig!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: (buitenlandse) hond wilt niets eten!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

POEH. heftig om zo'n ermagerde hond EN te enten EN te ontwormen... en dat dan dus idd nog tegelijk ook... kon dat nou niet even wachtend????

Ik zou, hoezeer de hond ook "MOET" eten proberen om er een wat meer normaal ritme in te krijgen. Ik zou echter KVV aanbieden. Gewoon een normale tot KLEINE portie (ik zeg "klein") omdat de hond langzaam aan moet wennen aan (goed) voer.
Aanbieden... eet hij het niet? Wegnemen. Uurtje later zelfde ritueel. En weer... en weer. Ik zou het in dit geval wel met regelmaat blijven aanbieden, niet pas per volgende maaltijd weer.

GEEN nadruk op leggen, niet laten merken dat je toch wel graag wilt dat hij eet ;-) want die rakkers zijn slim genoeg.

Ga ook niet lopen kloten (excuseer) met allerlei dingen die niet goed voor 'm zijn (brood....) maar biedt goed voer aan en hou het daarbij. Natuurlijk een extraatje wat je normaal ook zou geven, een "hondenkoekje", pensstaafje ofzo.... maar niet allerlei gekke dingen uit de kast halen.

En in het vervolg alleen een gezonde hond laten enten en NIET tegeijk ook nog willen ontwormen ;-)

Suzanne
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Helemaal eens met Suzanne.
En idd, KVV aanbieden, steeds kleine porties.
Afbeelding
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

ook eens met de voorhangers

beetje veel allemaal

een hond die van baas veranderd heeft ook wel wat tijd nodig om zich op zijn gemak te voelen, tot dan eet hij weinig.

dus gewoon ritme inbrengen, 3 of 4 keer per dag voer voorzetten, eet hij niet, weer wegnemen, volgende keer beter.

kijk wel of ie voldoende drinkt, want dit is een stuk belangrijker dan voedsel, drinkt ie ook niet, probeer dan melk, yohurt, of een bouillon van een stuk vlees....
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

BIZAR!

Nu zijn andere berichten in dit topic weer weg... kan een van de moderators er even naar kijken; ik dacht dat er 8 - 10 berichten zouden moeten zijn.

Mijn tweede bericht is nu weg, mijn eerste staat er weer???

Suzanne
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wij hebben niets weggehaald. :U:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

daarbij hij komt uit het buitenland en daar zal hij toch voor de vlucht ook wel ingeent zijn dus dat zal ook nu wel dubbel gebeurt zijn tenminste dat kan je eigenlijk wel aan nemen want zonder enting mogen ze niet vliegen.
probeer inderdaad kvv en dan elk half uur aanbieden 5 minuten laten staan en weer weg nemen na half uur weer proberen. eet hij morgen nog niet zou ik toch nog een keertje naar de da misschien dat hij toch een eetlust opwekker kan krijgen of misschien nog natvoer van de da
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

M@ri@nne schreef:Wij hebben niets weggehaald. :U:
Toch is er het eea weg. Ik vroeg me ook al af waar een aantal antwoorden zijn gebleven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
M@ri@nne
Zeer actief

Vreemd. :denken:
Het is in ieder geval in de moderatorhoek gemeld misschien dat de anderen meer weten. :U:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Dan is het opgelost en gaat deze op slot. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voeding”