Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips bij vangen weggelopen hond
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
tips bij vangen weggelopen hond
Dringend tips gevraagd:
Ringo, een van de opvanghondjes van Mirtos, is zondagmorgen weggelopen. Inmiddels is hij getraceerd en zijn oppasmoeder zit nu in een grasveld op ongeveer 30 meter afstand van hem. Het hondje is héél erg mensenschuw en in de war. Zodra zij beweegt, gaat hij er vandoor, om verderop weer te gaan liggen.
Wat kan ze nu het beste doen???
Ringo, een van de opvanghondjes van Mirtos, is zondagmorgen weggelopen. Inmiddels is hij getraceerd en zijn oppasmoeder zit nu in een grasveld op ongeveer 30 meter afstand van hem. Het hondje is héél erg mensenschuw en in de war. Zodra zij beweegt, gaat hij er vandoor, om verderop weer te gaan liggen.
Wat kan ze nu het beste doen???
RIP Cena
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: tips bij vangen weggelopen hond
Lokken met eten, hij zal wel honger hebben.
Trek alles uit de kast, knakworsten, biefstuk, een blikje ceasar, whatever,
als het maar sterk en lekker ruikt.
Dan heel sneaky proberen een grote sliplijn om het koppie te krijgen.
Heel veel succes, hopelijk is Ringo snel weer thuis!
Trek alles uit de kast, knakworsten, biefstuk, een blikje ceasar, whatever,
als het maar sterk en lekker ruikt.
Dan heel sneaky proberen een grote sliplijn om het koppie te krijgen.
Heel veel succes, hopelijk is Ringo snel weer thuis!
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas reageert hij niet op de geur van eten... Hij zat op het erf van een boze boer vanmiddag, dus wellicht heeft hij zich daar al te buiten gedaan aan iets lekkers...
Hij is er inmiddels weer tussenuit geknepen en onvindbaar in het donker. Morgenvroeg gaan ze weer zoeken... De arme hond zal vannacht voor de 4e nacht buiten slapen. Wat naar is dit zeg!
Alle tips zijn welkom!
We hebben in elk geval alle bedrijven in de omgeving op de hoogte gebracht, overal hangen flyers, alle instanties zijn ingelicht. Het is nu alleen nog maar de vraag: hoe vang je een hond die niet gevangen wil worden???
Hij is er inmiddels weer tussenuit geknepen en onvindbaar in het donker. Morgenvroeg gaan ze weer zoeken... De arme hond zal vannacht voor de 4e nacht buiten slapen. Wat naar is dit zeg!
Alle tips zijn welkom!
We hebben in elk geval alle bedrijven in de omgeving op de hoogte gebracht, overal hangen flyers, alle instanties zijn ingelicht. Het is nu alleen nog maar de vraag: hoe vang je een hond die niet gevangen wil worden???
RIP Cena
- Hanneke2
- Zeer actief
Loopse teef? Zelfs gecastreerde reusen vinden dat wel interessant.
Verder wil ik niet bitchen en ik heb ook nul recht om te bitchen omdat Lilo hem ook wist te peren op dag 2, maar ik doe het toch.
Hoe kon die hond in vredesnaam ontsnappen?
edit: een vangkooi is ook een optie, en als hij wel goed overweg kan met andere honden, met hele vriendelijke roedels gaan wandelen in het gebied waar hij loopt. In een flink roedel dat hem probleemloos accepteert loopt hij waarschijnlijk gewoon mee naar huis.
Verder wil ik niet bitchen en ik heb ook nul recht om te bitchen omdat Lilo hem ook wist te peren op dag 2, maar ik doe het toch.
edit: een vangkooi is ook een optie, en als hij wel goed overweg kan met andere honden, met hele vriendelijke roedels gaan wandelen in het gebied waar hij loopt. In een flink roedel dat hem probleemloos accepteert loopt hij waarschijnlijk gewoon mee naar huis.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Wat een ellende... Hopelijk is hij gauw weer terecht.
Vangkooi is ook het eerste wat mij te binnen schiet, als hij zo schuw is...
Vangkooi is ook het eerste wat mij te binnen schiet, als hij zo schuw is...

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Waar zit hij precies? Uit het andere topic begreep ik dat hij vlak bij mij in de buurt moet zitten. Ik kan er mijn mijn teef naar toe gaan. Die is misschien wel in staat om hem mee te lokken. Op andere honden kwam hij toch wel af? Stuur maar een pb-tje als er hulp nodig is.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is toch niet bitchen? Dat is een vraag die iedereen zich stelt en móét stellen! Hij was op visite bij de vriend van zijn foster en hij heeft een klein gaatje in de schutting weten te vinden. Die straathondjes zijn zó vindingrijk als het om ontsnappen gaat!Hanneke2 schreef:Loopse teef? Zelfs gecastreerde reusen vinden dat wel interessant.
Mijn eigen opvanger wist over de schutting heen te springen, terwijl hij zelf maar 40 centimeter hoog was, en de schutting 1.60 meter. Soms heb je dingen niet helemaal in de hand...
Ringo zit nog steeds nabij een boer in Santpoort Zuid. Hij laat zich iets beter benaderen als de hond van zijn foster in de buurt is. Als de foster van hem weg loopt, loopt hij op een afstandje wel mee. Maar zodra er iemand ook maar iets doet of zegt, peert hij hem.
We gaan nu kijken of we een vangkooi kunnen lenen ergens. Die zijn moeilijk te krijgen, want de meeste zijn alleen voor katten of kleiner. Zou een 30 cm hondje daar in passen?
RIP Cena
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
ZE HEBBEN HEM!!!
Ze hebben hem inderdaad weten in te sluiten in de schuur van de boer waarbij hij op het erf zat. De boer wilde gisteravond niet mee werken. Vannacht had Ringo in zijn schuur geslapen maar hij had hem niet willen vangen. Inmiddels was Ringo maatjes geworden met zijn rotweiler.
Vivienne is in de schuur gaan zitten, uiteindelijk met toestemming van de boer, en toen de rotweiler naar haar toe kwam, kwam Ringo achter hem aan en heeft de boer de schuurdeur gesloten!!!
HOERA!!
1000 maal dank voor jullie meedenken!!!!!!
Ze hebben hem inderdaad weten in te sluiten in de schuur van de boer waarbij hij op het erf zat. De boer wilde gisteravond niet mee werken. Vannacht had Ringo in zijn schuur geslapen maar hij had hem niet willen vangen. Inmiddels was Ringo maatjes geworden met zijn rotweiler.
Vivienne is in de schuur gaan zitten, uiteindelijk met toestemming van de boer, en toen de rotweiler naar haar toe kwam, kwam Ringo achter hem aan en heeft de boer de schuurdeur gesloten!!!
HOERA!!
1000 maal dank voor jullie meedenken!!!!!!
RIP Cena
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik hoop dat die boer een dikke bos bloemen krijgt?
Geweldig, een mooie afloop!!

-
jacquelinejj
- Zeer actief
- Contacteer:
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Dat is goed nieuws 
- Hanneke2
- Zeer actief
Pffft, ik ben zo blij dat te lezen. Geweldig dat het gelukt is, ik krijg bij dit soort verhalen altijd van die hele ellendige visioenen, en dit hondje heeft nou gelukkig weer een goeie kans op een lang en happy leven.
En toch nog effe bitchen, maar als ik een stichting was, mochten mijn opvanggezinnen niet met een opvanghond op visite gaan of uberhaupt buiten loopafstand van hun huis met die hond totdat de hond dusdanig gewend was dat hij bij schrik of wat dan ook naar de opvangbaas zou komen.
En toch nog effe bitchen, maar als ik een stichting was, mochten mijn opvanggezinnen niet met een opvanghond op visite gaan of uberhaupt buiten loopafstand van hun huis met die hond totdat de hond dusdanig gewend was dat hij bij schrik of wat dan ook naar de opvangbaas zou komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes