maar wat als er op het bord niet staat dat je honden aangelijnd moeten zijn ? en ook niet dat honden er zoizo niet mogen komen?
mag je hond daar dan dus gewoon loslopen?
Moderator: moderatorteam

En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)

Tring schreef:En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)

Ik snap je reactie even niet. Waar reageer je nu op? Vooral het dikgedrukte snap ik even niet.massam schreef:Tring schreef:En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)
het is off topic ik weet het, maar dat is ervoor om te zorgen dat er helemaal nergens meer aangelijnd gelopen kan worden omdat alles waar gras is of een boom staat maar losloop moet zijn waardoor ik over de stoep mag wandelen met mijn hond die niet van honden houdt en zelfs dan nog op mijn sodeju krijg dat ie lelijk kijkt

ja dus bij ons bij het Oosterbos , staat helemaal NIETS op over honden, dus ook niet wat er op dat bordje van Marion staatranetje schreef:Als er niks staat over honden mogen ze denk ik loslopen.![]()
Bestaan er eigenlijk nog bordjes waar niets op staat over honden?![]()
Als ze alleen vrij mogen "op wegen en paden" zoals op dat bordje dat Marion laat zien, heb ik een probleem![]()
Doorgaans moeten ze dan aangelijnd blijven bij mij.

Tring schreef:Ik snap je reactie even niet. Waar reageer je nu op? Vooral het dikgedrukte snap ik even niet.massam schreef:Tring schreef: En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.
het is off topic ik weet het, maar dat is ervoor om te zorgen dat er helemaal nergens meer aangelijnd gelopen kan worden omdat alles waar gras is of een boom staat maar losloop moet zijn waardoor ik over de stoep mag wandelen met mijn hond die niet van honden houdt en zelfs dan nog op mijn sodeju krijg dat ie lelijk kijkt

waar wij liepen met smitthy, barry en finn staan dus wel borden dat de hond aangelijnd moet zijn, maar niemand doet er wat op uit, nou ja er loopt ook haast nooit iemand, tegenwoordig kom ik een vrouw tegen met een witte herder, en die laat haar hond ook altijd los daar al 2 1/2 jaar en nog nooit iemand tegen gekomen die er wat van zei.Branka schreef:Ik heb liever een luisterende hond die los loopt, dan 1 die niet zo goed luisterd aan een flexi. Vind dat rotdingen die een hond leren te trekken want als ze tegen de weerstand van die riem ingaan wordt ie langer.
Wij zijn ook zo fout om onze hond los te laten lopen op plekken waar het formeel niet mag (binnen bebouwde kom). In de natuur heeft het meestal een beschermingsreden, dan zoeken we liever een ander gebied op.
Mijn ouders wonen tegenwoordig trouwens in Drenthe en daar is het helemaal een stuk makkelijker: meeste routes lopen tussen de landen van de boeren door en zolang hun lang niet door de honden worden omgeploegd kan je daar rustig de hond los laten lopen. Sterker nog, een boer week uit zijn land in met zijn trekker omdat mijn moeder daar met de honden op het karrespoor liep.
ik loop tijdens werkdagen vaak met mn moeder in een ander bos vlakbij waar zij woont en vlakbij waar ik dus werk, daar mogen de honden officieel niet los, staat ook op de borden, maar we komen er bijna elke dag wel boswachters tegen en die zeggen er niets van, ook niet als ze voor hun landrover heen en weer blijven lopen*Jolanda* schreef:volgens mij mag je hond gewoon los lopen als het niet aangegeven staat dat je hem aan moet lijnen...
Ik loop hier regelmatig in het bos waar het niet aangegeven staat dat ze aangelijnd moet zijn en ben nu een keer of 3 à 4 een boswachter tegen gekomen die er niks van zegt dat ze losloopt en mij wel vriendelijk groet...
Nu is het daar ook niet druk met de honden en is dit een van de weinige bossen in de buurt waar ze los kan lopen zonder andere honden tegen te komen....
even off topic maar misschien kom ik je dan nog wel eens tegen loop ongeveer 2 à 3x per week in het oosterbos...Podenji schreef:ja dus bij ons bij het Oosterbos , staat helemaal NIETS op over honden, dus ook niet wat er op dat bordje van Marion staatranetje schreef:Als er niks staat over honden mogen ze denk ik loslopen.![]()
Bestaan er eigenlijk nog bordjes waar niets op staat over honden?![]()
Als ze alleen vrij mogen "op wegen en paden" zoals op dat bordje dat Marion laat zien, heb ik een probleem![]()
Doorgaans moeten ze dan aangelijnd blijven bij mij.
Heel irritant, onverantwoordelijk en asociaal vind ik het. Er zijn zat loslookplekken, waarom dan ook nog eens los laten lopen in 'aanlijn' gebied.massam schreef:het zorgt ervoor dat ik het bos niet in kan omdat er altijd wel mensen hu nhond loslaten waar ik loop waar het niet mag

ooohh kijk aan, ja ik zie dat je er ook erg dichtbij woont*Jolanda* schreef:
even off topic maar misschien kom ik je dan nog wel eens tegen loop ongeveer 2 à 3x per week in het oosterbos...
en daar ben ik al 3 à 4 keer ( in 2 jaar tijd) iemand van staatsbosbeheer tegen gekomen die er niks van zei en alleen mij groette.... dus laat ze daar gewoon los lopen en kan daar heerlijk wandelen je komt niet snel iemand tegen en als je iemand tegen komt roept iedereen zijn hond altijd netjes bij zich... zelfs ik kan daar lopen met mijn hond die geen behoefte heeft aan andere honden...
Frenk schreef:Heel irritant, onverantwoordelijk en asociaal vind ik het. Er zijn zat loslookplekken, waarom dan ook nog eens los laten lopen in 'aanlijn' gebied.massam schreef:het zorgt ervoor dat ik het bos niet in kan omdat er altijd wel mensen hu nhond loslaten waar ik loop waar het niet magIk snap het echt niet.

Nou.....hier zijn er dus niet "genoeg losloopgebieden".Frenk schreef:Heel irritant, onverantwoordelijk en asociaal vind ik het. Er zijn zat loslookplekken, waarom dan ook nog eens los laten lopen in 'aanlijn' gebied.massam schreef:het zorgt ervoor dat ik het bos niet in kan omdat er altijd wel mensen hu nhond loslaten waar ik loop waar het niet magIk snap het echt niet.

Ik doe dat omdat ik dat wil, en ik mijn hond gun om te rennen..Flexlijn? die komt er bij mij thuis niet in!Tring schreef:En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)
10km afstand is toch niks? Hoe dichtbij moet een uitlaatgebied zijn dan?Inge schreef:Nou.....hier zijn er dus niet "genoeg losloopgebieden".Frenk schreef:Heel irritant, onverantwoordelijk en asociaal vind ik het. Er zijn zat loslookplekken, waarom dan ook nog eens los laten lopen in 'aanlijn' gebied.massam schreef:het zorgt ervoor dat ik het bos niet in kan omdat er altijd wel mensen hu nhond loslaten waar ik loop waar het niet magIk snap het echt niet.
Er is er welgeteld 1 op 10 km afstand, is ook de enige in de hele omgeving.
Dus mijn honden lopen ook los in een gebied waar het officieel niet mag.
Niemand heeft daar last van, want er loopt zelden of nooit iemand anders in het bos waar ik loop en als ik iemand tegenkom dan lijn ik ze gewoon even aan.

Dank u!Frenk schreef:Hele sterke redenatielianne05 schreef:Ik doe dat omdat ik dat wil
Asociaal en lui. Dat vind ik hetlianne05 schreef:Dank u!Frenk schreef:Hele sterke redenatielianne05 schreef:Ik doe dat omdat ik dat wilOja en omdat mijn hond dat wil natuurlijk!

Ik gun het mijn hond ook om te rennen, en ga dan naar een plek waar hij wel los mag.lianne05 schreef:Ik doe dat omdat ik dat wil, en ik mijn hond gun om te rennen..Flexlijn? die komt er bij mij thuis niet in!Tring schreef:En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)
Wel even voor de goede orde, ik loop meestal in losloop gebieden maar helaas kan dat niet altijd en dus loopt laika overal gewoon lekker los, ik kan zeggen dat mijn hond uitstekend onder appel staat! en als ik een hond zie die aangelijnd is dan roep ik dr bij me, ze is niemand tot last ook jou niet als jij daar loopt met je hondje....

Lui???? wat heeft dat er mee te maken?? Ik ben lui omdat ik wandel en mijn hond losloopt?? Die snap ik ff niet...Frenk schreef:lianne05 schreef:Asociaal en lui. Dat vind ik hetFrenk schreef:
Dank u!Oja en omdat mijn hond dat wil natuurlijk!
Nee, 10 km is niks....Frenk schreef:10km afstand is toch niks? Hoe dichtbij moet een uitlaatgebied zijn dan?Inge schreef:Nou.....hier zijn er dus niet "genoeg losloopgebieden".Frenk schreef: Heel irritant, onverantwoordelijk en asociaal vind ik het. Er zijn zat loslookplekken, waarom dan ook nog eens los laten lopen in 'aanlijn' gebied.Ik snap het echt niet.
Er is er welgeteld 1 op 10 km afstand, is ook de enige in de hele omgeving.
Dus mijn honden lopen ook los in een gebied waar het officieel niet mag.
Niemand heeft daar last van, want er loopt zelden of nooit iemand anders in het bos waar ik loop en als ik iemand tegenkom dan lijn ik ze gewoon even aan.