Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokjes of KVV
Moderator: moderatorteam
- LizzyBizzy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): boxer en boston terrier
brokjes of KVV
over twee weekjes komt mijn kleine meisje bij ons wonen, en nu zit ik in twijfel, onze boxer kreeg sinds kort kVV en daar deed ze het goed op maar dat kwam ook omdat ze een slechte eter was, van tevoren kreeg ze altijd brokken en soms had ze zo'n dag dat ze niet wilde eten dat duurde dan tot de andere dag s'avonds dus bijna twee dagen lang at ze niet en dan hoorde je echt haar buik rommelen...ook moest ze vaak overgeven en toen ik over gestapt was op KVV at ze eigelijk altijd omdat ze dat zo lekker vond, nu weet ik niet goed wat te doen met het pupje straks, ze is nu bijna 6 weken en ze eet heel graag haar brokjes met puppy melk, hebben jullie advies voor mij of eventueel ervaringen?
Groetjes Van Liesbeth
-
Ineke
Re: brokjes of KVV
Je kunt een pup prima kvv voeren, maar ik denk dat dit topic in voeding thuis hoort. 
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding/
Edit: link
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding/
Edit: link
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als je Kvv voert, voer dan wel een komplete variant !
er bestaat namelijk ook b.v pens die is wel heel gezond maar is niet kompleet.
er bestaat namelijk ook b.v pens die is wel heel gezond maar is niet kompleet.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou gewoon kvv gaan geven. James stond ook op de puppybrokjes bij de fokker en vond dat ook lekker, maar ik heb hem meteen overgezet op Carnibest toen hij thuiskwam met 7 weken. Hij vindt dit echt heerlijk en ziet er heel goed uit!
- LizzyBizzy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): boxer en boston terrier
dank je wel allemaal, ik gaf Beau Duck, eerst de lam en rijst en de laatste paar keer kreeg ze Duck compleet, dus dat wilde ik pupsel maar direct gaan geven 
Groetjes Van Liesbeth
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.

-
Mojuan
- Zeer actief
Jij hebt gewoon een eigenwijs hondjeFrenk schreef:Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.![]()
Die laat rustig kvv of vers vlees staan, als het hem zo uitkomt. :N: (brokken trouwens ook hoor, daar niet van)
Honden gaan op hun baasjes lijken zeggen ze toch?

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zeg alleen dit...
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 67428.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 67428.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.Adebowale.nl
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Is dat geen teken dat die 400 gram per dag toch teveel is?Frenk schreef:Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.![]()
Die laat rustig kvv of vers vlees staan, als het hem zo uitkomt. :N: (brokken trouwens ook hoor, daar niet van)
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
400 gram op een dag voor Frenk?!Rosita Compagner schreef:Is dat geen teken dat die 400 gram per dag toch teveel is?Frenk schreef:Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.![]()
Benthor (31 kilo) krijgt 600 gram, Iarik (46 kilo) krijgt 900 gram.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die twee van mij eten daar twee dagen van.Rosita Compagner schreef:Is dat geen teken dat die 400 gram per dag toch teveel is?Frenk schreef:Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.![]()
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
400 gram voor Frenk?
Isa en Orpa krijgen ook 400 gram per dag. Die wegen beide rond de 20 kg.
Isa en Orpa krijgen ook 400 gram per dag. Die wegen beide rond de 20 kg.
- Frenk
- Zeer actief
Dat eetgedrag heeft hij al vanaf pup af aan. Eten interesseert hem niet. Die 400g is trouwens een gemiddelde. Er zijn dagen dat hij dus helemaal niet wenst te eten, terwijl hij een volgende dag doet alsof hij omvalt van de honger.Rosita Compagner schreef:Is dat geen teken dat die 400 gram per dag toch teveel is?Frenk schreef:Wil je dat even aan Frenk uitleggen?Paulala schreef:Gewoon lekker kvv geven, zo kan je veel problemen al voorkomen zoals kotsen en niet willen eten etc.![]()
Laatst gewijzigd door Frenk op 16 aug 2009 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- Frenk
- Zeer actief
Aan alle verbaasde reacties over de 400 gram:
Als Frenk niet op een gemiddelde van die 400gram zit, dan valt hij af
En volgens Paul (de DA) was hij zo prima. Niks eraan, maar ook zeker niks eraf.
Als Frenk niet op een gemiddelde van die 400gram zit, dan valt hij af

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie ook wel dat hij absoluut niet te dik isFrenk schreef:Aan alle verbaasde reacties over de 400 gram:
Als Frenk niet op een gemiddelde van die 400gram zit, dan valt hij afEn volgens Paul was hij zo prima. Niks eraan, maar ook zeker niks eraf.
Ik gaf Benthor en Iarik eerder 800 en 1200 gram maar na een poosje gingen ze met lange tanden eten. Ook al waren ze niet te dik, toch hebben we het voer flink verminderd. Nu ze 600 en 900 gram krijgen eten ze niet meer met lange tanden. Ze zijn niet afgevallen.
- Frenk
- Zeer actief
Maar Frenk heeft dus nooit 'met graagte' gegeten. Al zolang als wij hem hebben is hij een muts met eten. Niet zoals andere honden die ik ken die altijd enthousiast hun bak in duiken. Hij kan wel eens enthousiast zijn, maar dat is eerder uitzondering, dan regel.EstherK schreef:Ik zie ook wel dat hij absoluut niet te dik is![]()
Ik gaf Benthor en Iarik eerder 800 en 1200 gram maar na een poosje gingen ze met lange tanden eten. Ook al waren ze niet te dik, toch hebben we het voer flink verminderd. Nu ze 600 en 900 gram krijgen eten ze niet meer met lange tanden. Ze zijn niet afgevallen.
Een beloning (knakworst of rodiworst, een frolic wordt sowieso al genegeerd) is eigenlijk alleen maar interessant als hij die dag verder nog niks gegeten heeft. Anders haalt hij er (letterlijk :N: ) zijn neus voor op. Terwijl de meeste honden die ik ken toch altijd wel te porren zijn voor een stukje worst of een frolicje
Als hij niet eet 's ochtends, dan haal ik trouwens na een paar minuten zijn bak weg en dan krijgt hij hem 's avonds weer (hij eet twee keer per dag). Of omgekeerd dus. Ik ga niet lopen mutsen met dat eten, het is eten of niet.
Maar er is geen pijl te trekken op wat hij laat staan. De ene keer blieft hij de kippenpoot niet, terwijl hij een volgende keer zich op zo'n poot stort. Als je begrijpt wat ik bedoel
We halen alleen dus wel een gemiddelde van zo'n 400 gram per dag. Zeg maar een half bakje smuldier aangevuld met vers (kippenpoot, gehakt, runderlap)

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe toch gewoon eens een maandlang de helft? Gewoon als experiment? Na een maand Frenk wegen en zijn eetgedrag bekijken. Niet een week, maar een maand volhouden 
In een grijs verleden voerde ik mijn westies ook veel te veel, toen ik dat volgens de richtlijn verminderde gingen veel dingen veel beter. Vooral hun poepproductie nam vreselijk af. Ok, ze aten wel brokken toen.
In een grijs verleden voerde ik mijn westies ook veel te veel, toen ik dat volgens de richtlijn verminderde gingen veel dingen veel beter. Vooral hun poepproductie nam vreselijk af. Ok, ze aten wel brokken toen.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je hier precies mee? Eet hij soms meer en soms minder dan 400 gram en kom je gemiddeld uit op 400 gram? Dus bijv de ene dag 200 gram en de andere dag 600 gram? Wat ik bedoel: als hij een dag niet eet, geef je hem de volgende dag dan meer eten dan gebruikelijk?Frenk schreef: We halen alleen dus wel een gemiddelde van zo'n 400 gram per dag. Zeg maar een half bakje smuldier aangevuld met vers (kippenpoot, gehakt, runderlap)
- Frenk
- Zeer actief
Hij poept helemaal niet veel. Heeft 's ochtends en 's avonds een keurig en zeer bescheiden drolletjeRosita Compagner schreef:Doe toch gewoon eens een maandlang de helft? Gewoon als experiment? Na een maand Frenk wegen en zijn eetgedrag bekijken. Niet een week, maar een maand volhouden

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
hahahaha, haalt ze precies het zinnetje eruit wat niet ter zake doet.Frenk schreef:Hij poept helemaal niet veel. Heeft 's ochtends en 's avonds een keurig en zeer bescheiden drolletjeRosita Compagner schreef:Doe toch gewoon eens een maandlang de helft? Gewoon als experiment? Na een maand Frenk wegen en zijn eetgedrag bekijken. Niet een week, maar een maand volhouden
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook enorm lopen hannesen met Orpa. Die lust niet zoveel en als ze dan niks at was ik toch bang dat ze te weinig kreeg.Rosita Compagner schreef:Doe toch gewoon eens een maandlang de helft? Gewoon als experiment? Na een maand Frenk wegen en zijn eetgedrag bekijken. Niet een week, maar een maand volhouden![]()
Maar zoals nu, met de pups, at ze tegen de klippen op, en alles! Alles waar ze normaal haar neus voor ophaalt.
Nu zijn er alweer een aantal weg en neemt wat hier nog is af en toe een slokje, maar niet de moeite, meer voor de leuk. En Orpa eet dus minder.
Vanmorgen vond ze blijkbaar dat ze te veel had: ze at de kvv uit haar bak en pakte de drie kippennekken die er ook bij lagen, nam ze mee naar buiten en gaf ze aan haar kinderen
Orpa ziet er perfect uit, mag ik wel zeggen, je zou niet zeggen dat ze net acht kinderen heeft grootgebracht.
Waarmee ik maar wil zeggen dat de manier waarop zij eet gewoon klopt: ze eet wat ze nodig heeft en als ze stopt is het mijn probleem, niet het hare. Zij weet best wat goed voor haar is.
Rosita heeft een punt. Geef gewoon een maand de helft en kijk wat hij doet.
Weeg daarna pas. Hij valt echt niet zomaar om.
edit: typo
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 16 aug 2009 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
Ik probeer het zo'n beetje uit te middelen. Ik heb in ieder geval al gezien dat hij heel snel magerder wordt als we niet een soort minimum halen. Dat haar vertekent natuurlijk flink, dus je moet echt voelen, maar als hij een paar dagen weinig eet, dan ga je meteen de ribben heel erg voelen. Dan zit daar geen reserve meer op.EstherK schreef:Wat bedoel je hier precies mee? Eet hij soms meer en soms minder dan 400 gram en kom je gemiddeld uit op 400 gram? Dus bijv de ene dag 200 gram en de andere dag 600 gram? Wat ik bedoel: als hij een dag niet eet, geef je hem de volgende dag dan meer eten dan gebruikelijk?Frenk schreef: We halen alleen dus wel een gemiddelde van zo'n 400 gram per dag. Zeg maar een half bakje smuldier aangevuld met vers (kippenpoot, gehakt, runderlap)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als je hem minder geeft gaat hij vanzelf eten!Frenk schreef: Dat haar vertekent natuurlijk flink, dus je moet echt voelen, maar als hij een paar dagen weinig eet, dan ga je meteen de ribben heel erg voelen. Dan zit daar geen reserve meer op.
Ik denk dat Frenk net is als Orpa. Volgens mij onderschat je wat hij zelf zegt met zijn eetgedrag.
Als hij minder eet is het meer jouw probleem dan het zijne.
- Frenk
- Zeer actief
Ik weeg hem niet, alleen als we bij de dierenarts zijn. En dat minder eten, dat weet ik allang wat dat doet. Jullie schijnen te denken dat ik niet heb nagedacht over hoeveel hij moet eten. Of dat ik er niet allang naar geïnformeerd heb.Marjoleine schreef:Rosita heeft een punt. Geef gewoon een mand de helft en kijk wat hij doet.
Weeg daarna pas. Hij valt echt niet zomaar om.
En Frenk eet ook wat hij nodig heeft (want ik krijg er niet meer in dat waar hij behoefte aan heeft, hij zal zichzelf nooit overeten) en dat is een gemiddelde van 400 gram, blijkbaar.
Ik heb ook geen probleem, ik reageerde op de opmerking dat het voeren van kvv/vers problemen als 'niet willen eten' oplost. En zo simpel is het dus niet

- Frenk
- Zeer actief
Nee, als ik hem minder aanbied (zodat hij dus niet kan eten wat hij nodig heeft en we niet op dat gemiddelde uitkomen) dan valt hij afMarjoleine schreef:Maar als je hem minder geeft gaat hij vanzelf eten!Frenk schreef: Dat haar vertekent natuurlijk flink, dus je moet echt voelen, maar als hij een paar dagen weinig eet, dan ga je meteen de ribben heel erg voelen. Dan zit daar geen reserve meer op.

- Frenk
- Zeer actief
Nee Rosita, maar ik heb helemaal geen zin om met jou in een discussie te belanden over iets wat ik helemaal niet als een groot probleem zie verder. Frenk ziet er geweldig uit, heeft een super bespiering, de DA geeft niets dan lof. En hij eet gemiddeld 400 gram per dag.Rosita Compagner schreef:hahahaha, haalt ze precies het zinnetje eruit wat niet ter zake doet.Frenk schreef:Hij poept helemaal niet veel. Heeft 's ochtends en 's avonds een keurig en zeer bescheiden drolletjeRosita Compagner schreef:Doe toch gewoon eens een maandlang de helft? Gewoon als experiment? Na een maand Frenk wegen en zijn eetgedrag bekijken. Niet een week, maar een maand volhouden
Waarom zou ik dan iets anders moeten doen?
Toevoeging: sorry dat ik zo geïrriteerd reageer, maar ik heb al een hoop voedingsgedoe achter de rug, omdat hij het ene na het andere liet staan. Na drie keer eten wilde hij gewoon geen carnibest meer of kivo of wat dan ook. Dus dan ga je standvastig optreden en blijf je carnibest voorzetten, want dat is toch gezond. En je hond wordt magerder en magerder.
Dat werkt dus niet. Niet hier in ieder geval.
Smuldier is het enige voer dat hij nu langdurig eet en waarbij we een acceptabel minimumniveau hebben gevonden. En nu kan ik voor de afwisseling en de volledigheid vers bijgeven (wat hij dus ook laat staan als dat het enige is wat hij krijgt) en andere kvv's. En dat werkt voor ons.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Frenk, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb mijn ervaring met je gedeeld, da's al. Misschien heb je er wat aan, ooit. Van tevreden DA's ben ik niet onder de indruk, je hebt al gauw 50% overgewicht nodig willen die een hond niet 'goed' vinden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Orpa niet wil eten, eet ze ook nietFrenk schreef:Ik heb ook geen probleem, ik reageerde op de opmerking dat het voeren van kvv/vers problemen als 'niet willen eten' oplost. En zo simpel is het dus nietAls Frenk niet wil eten, dan wil hij niet eten. Ook al zet ik biefstuk voor z'n neus.
Alleen krijgt ze van mij dan gewoon niks.
Maar ik geloof best dat je erover hebt nagedacht hoor, daar niet van.
Ik wil alleen maar aangeven dat ik een erg lastige eter hier heb die uiteindelijk gewoon prima blijkt te weten wat ze zelf nodig heeft.
Tja, ze valt misschien af maar het komt er ook weer bij.
Ik heb het langer dan een week volgehouden omdat ik het na twee jaar gedoe zat was, en het bleek uiteindelijk gewoon mijn probleem: ze ging eten (af en aan en meestal niet veel) en bleef uiteindelijk stabiel op gewicht.
Overigens vind ik CB niks. Ik vind de ontlasting niet echt fijn die ze ervan krijgen en ze eten het ook niet graag hier.
Ik ben Smuldier-fan, en vul dat aan met vers.
Alleen Orpa krijgt momenteel geen vers omdat ze dat structureel aan de pups doorschuift. Die krijgt dus nu alleen KVV.