Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hebben jullie een verzekering voor de ziektenkosten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dannie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boomer

hebben jullie een verzekering voor de ziektenkosten?

Ongelezen bericht door Dannie »

Ik ben aan het kijken of ik een verzekering wil afsluiten voor Bootz (boomer van 9 weken).
Heb begrepen: hoe vroeger afsluiten hoe voordeliger..
Heb via de d.a. een folder meegekregen van Proteq maar eerlijk gezegd vind ik €20 per maand nogal wat!

Hebben jullie de ziekentekosten verzekerd, zoja waar en wat betalen jullie?

Groetjes Dannie
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hebben jullie een verzekering voor de ziektenkosten?

Ongelezen bericht door Erwina »

Nee, Rex is niet verzekerd. Toen wij hem kregen (8 jaar geleden alweer), was dat er volgens mij ook nog niet echt.
Je werd er niet in ieder geval niet direct bij elke dierenarts op gewezen. Eigenlijk heb ik het ook altijd zo kunnen redden
en nu nog verzekeren heeft geen zin meer. Ik zou me dan scheel betalen en zijn hart is niet goed meer, waardoor
dat allemaal niet vergoed zou worden.

Ik heb geen idee wat ik zou doen bij een volgende hond.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb ze ook niet verzekerd, vond de premies erg hoog. maar ik twijfel soms wel of dat de goede keuze is, als je de bedragen hoort van operaties e.d. Dan besef ik wel dat als er 1 echt iets ernstigs mankeert, dat ik in de problemen kom. ik zorg er wel voor altijd een paar honderd euro op mijn spaarrekening te hebben maar dat kan ook best eens niet genoeg zijn.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee;toen ik mijn honden kreeg was dat nog niet zo erg gemeengoed,en waren er zo veel uitsluitingen dat het totaal geen zin had.Nu nog verzekeren heeft totaal geen zin en Max wordt gewoon niet meer geaccepteerd.
Als ik nú een pup zou kopen zou ik het wel doen aangezien er A)meer maatschappijnen zijn en B) de vergoedingen beter geregeld zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden waren niet verzekerd. Ik zette maandelijks geld apart. Dat was meer dan genoeg, want we kwamen amper bij de DA. Maar als Tess wel verzekerd zou zijn geweest had ik er het afgelopen jaar makkelijk 2 keer een honden leven premie eruit gehaald.
Toen er een pup bij kwam heb ik die wel gelijk verzekerd en ook mijn andere volwassen hond heb ik alsnog verzekerd. Ik ben nu nog geen 30 euro per maand kwijt voor 2 honden.
Ik hoop er nooit gebruik van te hoeven maken en over 15 :smile1: jaar te bedenken dat het niet nodig was geweest:8):
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ja, na dik twee jaar een hond met epilepsie te hebben gehad (wat duizenden euro's heeft gekost) en vervolgens een hond met acuut nierfalen te hebben gehad (ook in een goede maand 3000 euro), heb ik mijn honden allebei verzekerd.
Ik betaal voor Sandy € 20,= per maand en voor Donna € 23,= per maand. Verschil zit 'm in het feit dat Donna een paar jaar ouder is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee. maar dat komt meer omdat er nogal wat problemen zijn bij het verzekeren van bulldoggen. de volgende hond gooir ik wel zo de verzekering is, zal dan ook geen bulldog zijn, daar wordt je arm van namelijk :jank: :cry:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

MoniqueDM schreef:Ja, na dik twee jaar een hond met epilepsie te hebben gehad (wat duizenden euro's heeft gekost) en vervolgens een hond met acuut nierfalen te hebben gehad (ook in een goede maand 3000 euro), heb ik mijn honden allebei verzekerd.
Ik betaal voor Sandy € 20,= per maand en voor Donna € 23,= per maand. Verschil zit 'm in het feit dat Donna een paar jaar ouder is.
Bij welke verzekeraar heb je dat gedaan?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
MoniqueDM
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:
MoniqueDM schreef:Ja, na dik twee jaar een hond met epilepsie te hebben gehad (wat duizenden euro's heeft gekost) en vervolgens een hond met acuut nierfalen te hebben gehad (ook in een goede maand 3000 euro), heb ik mijn honden allebei verzekerd.
Bij welke verzekeraar heb je dat gedaan?
Bij Proteq Dier en Zorg.
Voor de volledigheid: Megan met epilepsie en Jenny met acuut nierfalen waren dus niet verzekerd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
-Carola-
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door -Carola- »

Ik had mijn honden eerst ook niet verzekerd en iedere keer een bedrag opzij gezet. Toen mijn 3e hond erbij kwam wilde ik haar wel verzekeren (de kans is klein, maar stel dat ze alle 3 iets tegelijk krijgen). Toen heb ik de pup verzekerd en gekeken wat het zou kosten voor de andere. Wat bleek is dat ik met mijn reu van ruim 1 1/2 jaar nog voordeliger uit was dan met mijn teef pup van toen 4 maanden (reuen zijn goedkoper blijkbaar). Dus toen heb ik de reuen ook nog maar verzekerd! (bij proteq) (alle 3 zelfde ras en zelfde verzekering namelijk de extra)

Ik had inderdaad ook gehoord hoe ouder, hoe duurder.. Maar dat valt dus reuze mee. Dus zet alles op een rijtje wat jou het makkelijkst lijkt.. ipv dat je nu stel op sprong beslist. Je zou eens kunnen kijken als je een andere geboortedatum opgeeft (half jaar eerder) of het veel verchil maakt. (niet definitief maken dan hahah :engel: ) Het enige nadeel is dat als je hond nu iets gaat mankeren dat dat soiezo uitgesloten wordt.. Dus als je toch al weet dat je m wil verzekeren.. Kan je het beter gelijk doen.

Het is vrij veel geld.. Maar als je hond iets overkomt, is het toch wel heel fijn.
Groetjes, Carola
En een poot van Kito, Badu en Ziva
www.kbzhondenschool.nl
www.kitoenbadu.come2me.nl
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Maartje schreef:Mijn honden waren niet verzekerd. Ik zette maandelijks geld apart. Dat was meer dan genoeg, want we kwamen amper bij de DA. Maar als Tess wel verzekerd zou zijn geweest had ik er het afgelopen jaar makkelijk 2 keer een honden leven premie eruit gehaald.
Toen er een pup bij kwam heb ik die wel gelijk verzekerd en ook mijn andere volwassen hond heb ik alsnog verzekerd. Ik ben nu nog geen 30 euro per maand kwijt voor 2 honden.
Ik hoop er nooit gebruik van te hoeven maken en over 15 :smile1: jaar te bedenken dat het niet nodig was geweest:8):
waar zit jij dan met je verzekering, is best goedkoop of niet?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ragyo schreef:
Maartje schreef:Mijn honden waren niet verzekerd. Ik zette maandelijks geld apart. Dat was meer dan genoeg, want we kwamen amper bij de DA. Maar als Tess wel verzekerd zou zijn geweest had ik er het afgelopen jaar makkelijk 2 keer een honden leven premie eruit gehaald.
waar zit jij dan met je verzekering, is best goedkoop of niet?
Mijn honden zijn verzekerd bij Petplan. De volwassen hond is nu 3 en weegt zo'n 14 kilo. De pup zal wel wat zwaarder worden. Ik heb gekeken wat ik denk nodig te hebben en ik denk dat dat redelijk gedekt wordt binnen deze verzekering (basispakket).
Laatst gewijzigd door Maartje op 01 aug 2009 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

mmm het kan dus wel goedkoper dan ik dacht, ga ik ze misschien toch verzekeren. net bij proteq gekeken, kunnen ze allebei voor 15 nogwat voor standaardpakket of 17 nogwat extra pakket. laatste keer dat ik voor Ragyo zocht kwam ik boven de 20 per maand uit.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

-Carola- schreef: (reuen zijn goedkoper blijkbaar)
Een reu verzekeren is bij Proteq inderdaad goedkoper.
Ik heb eens gevraagd waarom dat was en toen zei de medewerkster: "Eigenaren van teefjes lopen vaker en sneller naar een dierenarts dan eigenaren van reuen". :denken: .
Klonk me wat vreemd in de oren, maar het zal wel :U: .
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

Probeer al een week online de premie te berekenen alleen de site van proteq geeft aan dat dit voorlopig niet kan
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
-Carola-
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door -Carola- »

Dat is ook gek.. Ik heb 2 reuen en 1 teefje en ik ga echt niet vaker met het teefje naar de DA haha. :piew:

Het kan goed kloppen dat de verzekeringen goedkoper zijn geworden. Wij betaalde eerst 24 euro voor een reu en nu nog maar 20 geloof ik.
Groetjes, Carola
En een poot van Kito, Badu en Ziva
www.kbzhondenschool.nl
www.kitoenbadu.come2me.nl
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn beide honden zijn verzekerd bij Proteq. Voor Bowie betaal ik iets meer dan 23 euro per maand en voor Fien iets meer dan 22 euro per maand.

Ook al kan ik tot op heden hoge medische kosten financieel op vangen het geeft me gewoon een prettig gevoel dat ze voor de meeste dingen verzekerd zijn. Je weet nooit wat er gaat gebeuren op financieel en medisch gebied en ik wil zoveel mogelijk voorkomen dat ik benodigde medische zorg niet kan geven i.v.m. financien.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ja, ik heb zeker wel een verzekering voor mijn hond, en heb de premie voor de komende jaren echt allang betaald helaas.
Onze vorige hond had zoveel onderzoeken en behandelingen nodig, dat we binnen 2 maanden ruim 3500 euro kwijt waren, dat had ik toch echt niet in een ouwe sok liggen...Kosten lopen zo vaak in korte tijd zó hoog op.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, geen verzekering. Ze zijn nu 7 en 9 en eigenlijk hebben we alleen da-kosten aan Saar gehad, denk bij elkaar in haar hele leven misschien 500 euro ofzo.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ragyo schreef:mmm het kan dus wel goedkoper dan ik dacht, ga ik ze misschien toch verzekeren. net bij proteq gekeken, kunnen ze allebei voor 15 nogwat voor standaardpakket of 17 nogwat extra pakket. laatste keer dat ik voor Ragyo zocht kwam ik boven de 20 per maand uit.
Hoi,
wat je ook doet, vergelijk polisvoorwaarden!!!!
Goedkoop verzekeren kan, ik dacht ook zelfs kruidvat en/of hema, maar je moet WEL een verzekering kiezen waar je wat aan hebt!!!!!
Dus, hoe'n rotklus ook, LEZEN die voorwaarden en vergelijken!

Vergelijk het maar met autoverzekeringen... als je een "WA-verzekering" vergelijkt met een "Allrisk-verzekering" is die laatste veel duurder, maar daar HEB je wat aan.

Wij zijn met Tristan bij Petplan en krijgen daar best het een en ander bij vergoed. Weet zo niet wat het kost, maar dan heb je ook wat als dat echt 's nodig is!

Suzanne
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Gordonsetter23 schreef:Probeer al een week online de premie te berekenen alleen de site van proteq geeft aan dat dit voorlopig niet kan
bij mij lukte het net wel :scratch:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb laika van af het begin aan gelijk verzekerd, gelukkig maar want ik heb al heel wat kosten aan dr gehad..ik betaal 23 euro per maand en ik zou het bij een volgende zo weer doen...ik vind 23 euro ook niet duur...
Groetjes Lianne
Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana is ook (volledig) verzekerd bij Proteq, ik betaal 21 euro per maand.
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:
Gordonsetter23 schreef:Probeer al een week online de premie te berekenen alleen de site van proteq geeft aan dat dit voorlopig niet kan
bij mij lukte het net wel :scratch:
Hier wil het nog steeds niet lukken!
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Ik heb ze verzekerd bij proteq en betaal 70,00 voor 3 honden
2 van 65 kilo en 1 van 30 kilo

Ik heb nu al een jaar vezekering voor allemaal gratis,zo veel kosten heb ik de laatste tijd al gehad.
Ik vind wel als je verzekerd bent dat je sneller meer onderzoek laat doen als er iets is.
Dat grapje met dat bloed plassen (zie medisch ) koste ff 193,00..........ik bedoel maar.
Ik zie het maar zo wij betalen ook ziekenfonds en komen soms ook niet bij de dokter en dan ben je het geld ook kwijt..............toch
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Mijn honden zijn niet verzekerd, ik heb er 4, dat wordt wel een hele kostbare zaak, ik zet dan liever wat apart.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

geen verzekering.

Ik heb er wel eens naar gekeken maar toen bleek dat hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed werden (weet niet of dat nog zo is hoor)
Heb een hond die me een vermogen gekost heeft (en nog kost) aan DA behandelingen en een andere hond die met uitzondering van vaccinaties nooit een DA nodig heeft.
Denk dan maar dat het één het ander opheft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ze zijn alletwee verzekerd. Zit er wel aan te denken om die van Bram op te zeggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Hier gelukkig wel een verzekering :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, bij het Kruidvat. Ongeveer een tientje per maand, en ze is pas in de verzekering gegaan toen ze al vijf en een half was.
Het enige wat niet wordt vergoed is de jaarlijkse vaccinatie, en castratie. Geen hernia-uitsluiting bijvoorbeeld (ik heb een tekkel).
Ze vergoeden 80 procent van alle kosten. Bevalt me prima :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”