Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreemd of niet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bloem85
Vaste gebruiker

vreemd of niet?

Ongelezen bericht door bloem85 »

Over barf/kvv of brokken zijn al vele discussies gaande, we willen allemaal het beste geven en
over het algemeen komt de brok frolic niet echt positief eruit.

We kopen de meest dure brok omdat die goed zou zijn, maar gebruiken wel frolic al beloningsvoedsel.
Natuurlijk maar kleine hapjes, maar het hele idee van goed voedsel is dan toch in een keer weg? :19:

daarnaast nog het feit dat sommigen geperste brok geven, maar wel frolic gebruiken en dat toch echt geexpandeerde brok is... is dat dan niet erg?

Maar geldt dit ook voor de kluiven?
Doen we ons best met goed voer of brokjes en dan geven we kluiven uit de winkel, maar zit daar niet heel veel zout in?
(ik weet het niet, daarom deze vraag...) of zijn alle kluiven wel prima?

Dan nog zo een
Ook het blikvoer komt niet positief eruit krijg ik het idee, want dat is alleen maar vocht (ofwel 80%)
Maar in de kvv pakjes zit ongeveer 60% vocht...
Dat is dan toch ook best veel?

Deze gedachten kreeg ik bij mijn onderzoek naar welk voer ik wil geven aan mijn pup
Wat zijn jullie ideeen hierover?
Laatst gewijzigd door bloem85 op 26 jul 2009 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
mwillow

Re: vreemd of niet?

Ongelezen bericht door mwillow »

bloem85 schreef:Over barf/kvv of brokken zijn al vele discussies gaande, we willen allemaal het beste geven en

We kopen de meest dure brok omdat die goed zou zijn, maar gebruiken wel frolic al beloningsvoedsel.
Natuurlijk maar kleine hapjes, maar het hele idee van goed voedsel is dan toch in een keer weg? :19:

Mijn honden krijgen enkel zelf samengestelde voeding en zeker geen brok. Geen 'goede' en geen 'slechte' brok als beloninkjes.

Doen we ons best met goed voer of brokjes en dan geven we kluiven uit de winkel, maar zit daar niet heel veel zout in?

Nee, alle kluiven zijn niet prima. Zeker niet hetgeen wat uit China en Taiwan afkomstig is. Kluiven doen ze hier dan ook op rauwe bevleesde botten. Ik geef het niet, maar van een commerciële kluif zou ik kiezen voor een Rawhide.

Dan nog zo een
Ook het blikvoer komt niet positief eruit krijg ik het idee, want dat is alleen maar vocht (ofwel 80%)

In blikvoer zitten vaak bijproducten die niets met vlees te maken hebben. In KVV zit vaak teveel orgaan en vet en te weinig spiervlees. Er zijn KVV's die wat definieerbaarder zijn dan een gemiddeld supermarkt KVV (gemalen prooidieren) en ook op dat KVV wordt 60% vocht geplakt. Simpelweg omdat het voornaamste bestanddeel uit echt vlees bestaat uit water. Dat vocht zie je overigens niet terug, dat is vermengd met spierweefsel.

Deze gedachten kreeg ik bij mijn onderzoek naar welk voer ik wil geven aan mijn pup
Ik zou lekker gaan zelf samenstellen, dan heb ik zelf in de hand wat ik voer. :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

bloem85 schreef:We kopen de meest dure brok omdat die goed zou zijn, maar gebruiken wel frolic al beloningsvoedsel.
Ik vind er een wezenlijk verschil tussen zitten of iets het hoofdbestanddeel van de dagelijkse voeding is of een incidentele beloning. Mijn hond heeft trouwens niks met frolic, die doe ik een plezier met rodiworst, runderknakworst of tonijn (uit blik).
Frenk krijgt rawhide en bulle- en kalfspezen om op te kluiven.
Dat lijkt mij een heel ander soort vocht :wink: En verder gaat het natuurlijk vooral om de kwaliteit van het voer en dat is bij blik natuurlijk wezenlijk anders dan bij een kvv.
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Mijn honden eten smuldier of naturis versvlees.

Af en toe ook ff brokken.

Geen tussendoortjes.

Ze weten niet eens of frolic lekker smaakt.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Mbt de Frolic: het hele idee van het gezonde voer is mijn mijn beleving inderdaad dan weg.

Het zit barstensvol kluer- geur- en smaakstoffen en mijn honden krijgen het echt niet. Ze krijgen hier Carnibest/Naturis met vleesbotten. Als snacks of beloningssnoepjes gebruik ik zoveel mogelijk gedroogd vlees, gekookte kip of gedroogde vis.

Het slechtste dat ze hier krijgen is Rodi worst. Als ze daar nou de suiker uit zouden halen zou ik me daar iets beter bij voelen, maar een ècht goed alternatief heb ik daar nog niet voor.

Gelukkig trainen we erg weinig tegenwoordig :oeps:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

rc duitse herder junior brok voor vanna en rc selection voor dongo...

frolic krijgen ze niet...

kvv heb ik verschillende van geprobeerd bij dongo, maar deed ie van overgeven(hij vond het wel lekker)...bij farmfood(geperste brok) idem...rc selection reageert hij nu het beste op en eet ie graag...

bij vanna heb ik rc van de fokker mee gekregen en heb ik haar gewoon op gehouden(1 maand FF geprobeerd, maar kreeg ze allergishce reactie op)...op rc doet ze het heeeeeeeeel goed...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik kan je slechts mijn idee geven; ik heb er geen studie van gemaakt ;-)
Ik vind ook dat kvv beter is dan brok en barf weer beter dan kvv.
Ik voer kvv met soms wat "barfigs" erbij ;-)

Ik beloon met Frolicjes: minifrolic, die ik in 4-en deel. Maar, ik beloon ook met Propanbrokjes.
Maar, ik beloon ook met zefgedroogde kip en runderlever. ;-)
Lekker afwisellend dus.

Ik vind niet dat ik dan ineens het principe van goed voer om zeep help, maar eerlijk is eerlijk, 'natuurlijk belonen' is beter.

De "dinobotten" (gerookt en groot) uit de winkel voer ik NIET, die zijn bewerkt (gerookt dus) en dus te hard.
Ik geef ze wel bullebpees en gedroogde stukken vlees (ook commeciel gekocht). Farmfoodbotten krijgen ze wel, van die heel lichte rundhuidbotten zeg maar.

Blikvoer is bagger. Punt. (okay, dit is slechts MIJN mening)

Groetjes,
Suzanne
bloem85 schreef:Over barf/kvv of brokken zijn al vele discussies gaande, we willen allemaal het beste geven en

daarnaast nog het feit dat sommigen geperste brok geven, maar wel frolic gebruiken en dat toch echt geexpandeerde brok is... is dat dan niet erg?

Dan nog zo een

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat er al veel te veel geschreven is over dis soort dingen,
ik eet ook misschien voor 60 % gezond en verder is het rotzooi wat ik erin prop( van patat tot chinees enz.,) en jawel van leven ga je dood :roos:
en dat zal met honden ook zo zijn.
ik maak me er al lang niet meer druk om, dus vanmorgen een kalkoen nek, en vanmiddag weer brokken :U:
morgen lekker blik voer of KVV ,daar gaat de medicatie zo lekker door en ze leven nog lang en gelukkig of niet we zien wel :wink:
Ik heb trouwens ook nog kalfsbotten in de vriezer die ik ze echt niet durf te geven die gaan weg, tenzij iemand ze hebben wil, maar die laatste stukjes daarvan vind ik echt link.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik voer ook zelf samengesteld rauw en ik vind het best dat de hondjes af en toe wat *snacken*.
Dus hier wel een frolicje tussendoor als beloninkje.
Ik vind daar niks mis mee, je kan ook overdrijven/doorslaan in wat gezond is of niet.
Ik geloof niet dat die paar frolicjes op een dag al het *goede* van rauwe voeren teniet doet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

ik geef mijn hond nooit rauw voer. Meestal alleen Royal Canin.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik geef ook geen rauw voer...denk overigens wel dat het gezond is maar denk dat er ook niks is mis brokken, mits je wel een goede brok voert...Ik voer overigens niet rauw omdat mijn hond er vaak dr neus voor ophaalt, ze kan niet tegen kip of iets waar kip inzit..en ik vind het gewoonweg erg smerig en niet praktisch...

Ik voer dus gewoon brok en niet het allerduurste merk (fokker), ben van mening dat goedkopere brokken prima zijn alleen wel zaak dat je kijkt wat erin zit...zoals bonzo, pedigree zal ik niet geven, dat is ook zo voor frolic...veel te veel kleurstoffen etc.

frolic geef ik wel als beloning..en mijn hond krijgt regelmatig yogurt, erg gezond en ze vind het heerlijk...ook krijgt ze tussendoor kauwstaven, en lamb & rice koekjes...

Uiteindelijk vind ik de beste methode om te zien of je goed voert, kijken naar je hond! goede ontlasting, niet te vaak op een dag, mooie vacht etc.
Groetjes Lianne
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

S@ndr@ schreef: Ik heb trouwens ook nog kalfsbotten in de vriezer die ik ze echt niet durf te geven die gaan weg, tenzij iemand ze hebben wil, maar die laatste stukjes daarvan vind ik echt link.
Ik, ik, ik :cheer: :cheer: :cheer:
Ik kan tegenwoordig helemaal geen botten meer kopen.
Zelfs geen hele mergpijp meer. :jank:
Ik ken nog twee zelf slachtende slagers (die er allebei dit jaar mee op gaan houden) maar zelfs daar kan je geen botten meer kopen.
Botten mogen namelijk niet verkocht worden van de inspectie :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”