Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
preventieve medicatie hartworm
Moderator: moderatorteam
-
Kamy
- Actief
preventieve medicatie hartworm
Wat is het beste middel om preventief tegen hartworm aan je hond te geven? (ivm vakantie)
Bayer advocate, stronghold, veprafen of een ander middel?
Een scaliborband is helaas geen optie ivm kleine kinderen.
Bayer advocate, stronghold, veprafen of een ander middel?
Een scaliborband is helaas geen optie ivm kleine kinderen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: preventieve medicatie hartworm
Toen ik op Aruba woonde gaf ik de honden preventief pilletjes tegen hartworm. Middelen tegen vlooien en teken gaan tegen hartworm niet helpen. Je kan beter even met je da overleggen.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Stronghold is prima,
Maar, dat werkt dus niet preventief in de zin van dat je hond niet besmet kan worden.
Het werkt zodanig dat áls je hond besmet is geraakt de microlarfjes gedood worden voordat deze te groot worden om nog door Stronghold gedood te kunnen worden.
Stronghold geef je een maand nadat de hond voor het eerst in een risico-gebied is binnengebracht en daarna elke maand tot een maand nadat de hond uit het risico-gebied is vertrokken.
Ga je dus bvb drie weken op vakantie naar een risico-gebied dan kun een week na thuiskomst de hond eenmalig Stronghold geven. Dat zou voldoende moeten zijn om een mogelijke besmetting ongedaan te maken.
Een Scalibor-band is overigens geen middel dat 100% effectief besmetting voorkomt. Deze band maakt het minder aantrekkelijk voor muggen om de hond te steken, maar niet dusdanig dat er gegarandeerd geen enkele mug meer zal steken.
Maar, dat werkt dus niet preventief in de zin van dat je hond niet besmet kan worden.
Het werkt zodanig dat áls je hond besmet is geraakt de microlarfjes gedood worden voordat deze te groot worden om nog door Stronghold gedood te kunnen worden.
Stronghold geef je een maand nadat de hond voor het eerst in een risico-gebied is binnengebracht en daarna elke maand tot een maand nadat de hond uit het risico-gebied is vertrokken.
Ga je dus bvb drie weken op vakantie naar een risico-gebied dan kun een week na thuiskomst de hond eenmalig Stronghold geven. Dat zou voldoende moeten zijn om een mogelijke besmetting ongedaan te maken.
Een Scalibor-band is overigens geen middel dat 100% effectief besmetting voorkomt. Deze band maakt het minder aantrekkelijk voor muggen om de hond te steken, maar niet dusdanig dat er gegarandeerd geen enkele mug meer zal steken.
-
Job
- Zeer actief
hier krijgen ze Milbemax twee weken nadat ze in Nederland zijn.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik gaf stronghold.
Een keer vlak voor we afreisden naar het zuiden en dan 4 weken later nog een keer als we weer thuis waren.
Zo werd het me toen geadviseerd door mijn DA.
Een keer vlak voor we afreisden naar het zuiden en dan 4 weken later nog een keer als we weer thuis waren.
Zo werd het me toen geadviseerd door mijn DA.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Vooraf geven heeft geen zin, de werking is gebaseerd op het doden van reeds aanwezige micro-larfjes, en die kan een hond nog niet hebben voor hij naar een risico-gebied afreist. Het middel blijft niet werkzaam, dus als preventie vooraf geven heeft geen zin.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wil de hond schreef:Vooraf geven heeft geen zin, de werking is gebaseerd op het doden van reeds aanwezige micro-larfjes, en die kan een hond nog niet hebben voor hij naar een risico-gebied afreist. Het middel blijft niet werkzaam, dus als preventie vooraf geven heeft geen zin.
Weet je toevallig of stronghold in de bloedbaan terecht komt? Ik heb altijd begrepen dat de andere middelen, frontline etc, in de bovenste huidlaag terecht kwam,maar als stronghold larven dood lijkt het me dat het in de bloedbaan terecht komt?
Ik geef Lila altijd Milbemax voor de hartworm. (Lila is wel besmet trouwens)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Werking Stronghold
Vanaf het moment dat u de vloeistof op de huid tussen de schouderbladen van uw hond aanbrengt, wordt ze via de huid in de bloedstroom opgenomen. Op die manier wordt ze verspreid door het lichaam en via de talgklieren over de huid. Daardoor werkt Stronghold zowel tegen uitwendige als inwendige parasieten. Deze behandeling hoeft u maar eens per maand te herhalen.
Bron.
Vanaf het moment dat u de vloeistof op de huid tussen de schouderbladen van uw hond aanbrengt, wordt ze via de huid in de bloedstroom opgenomen. Op die manier wordt ze verspreid door het lichaam en via de talgklieren over de huid. Daardoor werkt Stronghold zowel tegen uitwendige als inwendige parasieten. Deze behandeling hoeft u maar eens per maand te herhalen.
Bron.
- ranetje
- Zeer actief
werkt een maand.Wil de hond schreef:Vooraf geven heeft geen zin, de werking is gebaseerd op het doden van reeds aanwezige micro-larfjes, en die kan een hond nog niet hebben voor hij naar een risico-gebied afreist. Het middel blijft niet werkzaam, dus als preventie vooraf geven heeft geen zin.
Dus waarom zou je dat dan niet druppelen voor dat je afreist?
Dat is niet bedoeld als preventief, maar om te zorgen dat de hond beschermd is vanaf dat moment.
Is dat gek?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het werkt een maand, tegen vlooien, luizen, mijten en teken, maar tegen hartworm en ingewandsparasieten werkt het geen maand. Heb ik begrepen hoor.
Ik kan me zo voorstellen dat het op de huid een maand werkzaam is maar in de bloedbaan slechts zo lang als het duurt om afgevoerd te worden door lever en/of nieren.
Dus vooraf druppelen tegen hartworm heeft geen zin. Vooraf druppelen zodat hij beschermd is is hetzelfde als preventief druppelen hoor.
De werking tegen hartworm is achteraf, het doodt ingebrachte micro-larfjes voordat dezen beginnen te groeien. Een soort van preventief dus, maar niet helemaal, want de initiële besmetting wordt niet voorkomen maar ongedaan gemaakt.
Ik kan me zo voorstellen dat het op de huid een maand werkzaam is maar in de bloedbaan slechts zo lang als het duurt om afgevoerd te worden door lever en/of nieren.
Dus vooraf druppelen tegen hartworm heeft geen zin. Vooraf druppelen zodat hij beschermd is is hetzelfde als preventief druppelen hoor.
De werking tegen hartworm is achteraf, het doodt ingebrachte micro-larfjes voordat dezen beginnen te groeien. Een soort van preventief dus, maar niet helemaal, want de initiële besmetting wordt niet voorkomen maar ongedaan gemaakt.
- ranetje
- Zeer actief
Volgens mijn DA werkt het net geen hele maand tegen hartworm.
Of beter gezegd de werkzame stof is eerder afgevoerd dan na 31 dagen.
Hoe veel eerder weet ik niet meer.
Maar dat was de reden om nogmaals te druppelen na een maand.
Lijkt me dus echt nog niet zo gek
Tenzij het hele verhaal een "broodje aap" is?
Of beter gezegd de werkzame stof is eerder afgevoerd dan na 31 dagen.
Hoe veel eerder weet ik niet meer.
Maar dat was de reden om nogmaals te druppelen na een maand.
Lijkt me dus echt nog niet zo gek
Tenzij het hele verhaal een "broodje aap" is?
-
Kamy
- Actief
Iedereen bedankt voor alle antwoorden.
Ik zal ze achteraf behandelen met stronghold.
Groetjes,
Ik zal ze achteraf behandelen met stronghold.
Groetjes,