Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Medewerker DIerenuitvaartcentrum
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Medewerker DIerenuitvaartcentrum
Beste mensen,
Ik heb een baan aangeboden gekregen als medewerker binnen een dierenuitvaartcentrum, en twijfel hier nogal over. Jammer genoeg is deze wereld vrij klein en is er dus weinig te vinden op internet wat betreft ervaringen van mensen die dit werk reeds doen.
Van de ene kant lijkt het me een beetje eng en vies, van de andere kant vind ik dat van elk dier op een waardige manier afscheid genomen moet kunnen worden.
Zijn er hier op het forum mensen die zelf in een dierenuitvaartcentrum werken, mensen kennen die dat doen, weten onder welke CAO dit valt, of mij op enige andere manier aan wat meer informatie kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb een baan aangeboden gekregen als medewerker binnen een dierenuitvaartcentrum, en twijfel hier nogal over. Jammer genoeg is deze wereld vrij klein en is er dus weinig te vinden op internet wat betreft ervaringen van mensen die dit werk reeds doen.
Van de ene kant lijkt het me een beetje eng en vies, van de andere kant vind ik dat van elk dier op een waardige manier afscheid genomen moet kunnen worden.
Zijn er hier op het forum mensen die zelf in een dierenuitvaartcentrum werken, mensen kennen die dat doen, weten onder welke CAO dit valt, of mij op enige andere manier aan wat meer informatie kunnen helpen?
Alvast bedankt!
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Re: Medewerker DIerenuitvaartcentrum
Nouja vies is misschien niet het juiste woord.
Het ging aanvankelijk om een functie voor het beantwoorden van de telefoon en mail aldaar, het ontvangen van de bezoekers en dergelijke. Hier had ik zeerzeker interesse in. Toen ik later hoorde dat het ook ging om het ophalen van de dode dieren en het zelf cremeren van de dieren schrok ik een beetje.
Ik ben een enorme dierenvriend, en ik kan me er iets bij voorstellen dat ik het nogal pijnlijk vind om een paard de oven in te schuiven.... Van de andere kant is het absoluut dankbaar werk.
Het ging aanvankelijk om een functie voor het beantwoorden van de telefoon en mail aldaar, het ontvangen van de bezoekers en dergelijke. Hier had ik zeerzeker interesse in. Toen ik later hoorde dat het ook ging om het ophalen van de dode dieren en het zelf cremeren van de dieren schrok ik een beetje.
Ik ben een enorme dierenvriend, en ik kan me er iets bij voorstellen dat ik het nogal pijnlijk vind om een paard de oven in te schuiven.... Van de andere kant is het absoluut dankbaar werk.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik denk, afhankelijk van wat je functie daar dan gaat zijn, dat je je bij voorbaat al oke moet voelen, bij het idee van overleden dieren, verdriet wat erbij komt kijken enz.
kan me best voorstellen, dat je het onbekende wat eng vind, maar dat moet niet overheersen.
wat zou je functie daar zijn? en ik denk dat je met specieke vragen ( CAO enz) het beste bij het uitvaartcentrum zelf kunt vragen
kan me best voorstellen, dat je het onbekende wat eng vind, maar dat moet niet overheersen.
wat zou je functie daar zijn? en ik denk dat je met specieke vragen ( CAO enz) het beste bij het uitvaartcentrum zelf kunt vragen

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ah we postte tegelijk 
heb je een baan in Rotterdam aangeboden gekregen?
Misschien dat je je gevoel uit kan leggen daar en eerst wel beginnen met alleen telefoon enz? ( vergis je trouwens niet hoor, ook dat kan een boel emotie en verdriet met zich mee brengen)
dat je eerst van een afstand kan kijken hoe en wat en daarna wat directer bij de dieren?

heb je een baan in Rotterdam aangeboden gekregen?
Misschien dat je je gevoel uit kan leggen daar en eerst wel beginnen met alleen telefoon enz? ( vergis je trouwens niet hoor, ook dat kan een boel emotie en verdriet met zich mee brengen)
dat je eerst van een afstand kan kijken hoe en wat en daarna wat directer bij de dieren?
Misschien een goed idee om eerst eens een dag mee te lopen, kijken hoe het is.
Het lijkt mij heel mooi werk trouwens.
-
- Vaste gebruiker
Ja precies! Mij lijkt het ook heel mooi om een uitvaart voor dieren op een zo uniek mogelijke wijze te laten verlopen! Ook denk ik dat je hier aan moet wennen. Bij het eerste dier dat je zelf gaat cremeren kan ik me voorstellen dat je er enorm buikpijn van krijgt, maar als je het al jaren doet denk ik dat je er mee leert omgaan. Het omgaan met emoties is voor mij geen enkel probleem.
Ik werk tevens bij de Dierenbescherming, en ook daar krijg je veel te maken met emotionele situaties.
Ik werk tevens bij de Dierenbescherming, en ook daar krijg je veel te maken met emotionele situaties.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
*Ellen* schreef:Misschien een goed idee om eerst eens een dag mee te lopen, kijken hoe het is.
dat zou ik ook doen. en misschien wel voor een paar dagen dan.
ik kan me heel goed voorstellen dat het erg emotioneel is. misschien went het wel, maar misschien juist niet.
ik zou het ook een moeilijke beslissing vinden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou ook proberen om een paar dagen mee te lopen om te kijken of je dit werk kan doen.
Het zou voor mij niets zijn, ik zou de hele dag huilen vrees ik
Maar op zich is het natuurlijk een mooi beroep als je mensen de kans geeft waardig en liefdevol afscheid te laten nemen van hun geliefde huisdier.
Het zou voor mij niets zijn, ik zou de hele dag huilen vrees ik

-
- Vaste gebruiker
Ik heb morgen of maandag (nog niet duidelijk) een sollicitatiegesprek en zal dan inderdaad ook vragen of het misschien mogelijk is eens een dag mee te kijken. Volgens mij begin ik al een beetje te wennen aan het idee...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Tsja lastig, aan de ene kant idd mooi werk maar aan de andere kant ook erg emotioneel...
Bij ons in de buurt is een rouwcentrum, ik bewonder die mensen die daar werken altijd wel een beetje, ik geloof dat ik de hele dag loop te huilen als ik verdrietige mensen zie, en dat zal dus ook bij de dieren zijn nee geloof niet dat het wat voor mij zou zijn...maar in elk geval succes!
Bij ons in de buurt is een rouwcentrum, ik bewonder die mensen die daar werken altijd wel een beetje, ik geloof dat ik de hele dag loop te huilen als ik verdrietige mensen zie, en dat zal dus ook bij de dieren zijn nee geloof niet dat het wat voor mij zou zijn...maar in elk geval succes!
Groetjes Lianne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Lijkt me heel mooi werk. Ik zou alleen de hele dag lopen janken denk ik 

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
- Zeer actief
mooie maar moeilijke job. Ik heb respect voor de medewerkers die een paar maandjes geleden mijn ouwetje (duitse herder) hebben opgehaald nadat de dierenarts geweest was. Wij maar huilen en huilen en hij begon een heel rustig gesprek met ons.
Als je daar tegenkunt en zo kunt handelen moet je absoluut gaan voor die job.
Als je daar tegenkunt en zo kunt handelen moet je absoluut gaan voor die job.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Lijkt me een hele mooie en dankbare baan.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ooh ik weet niet of ik dat zou kunnen
aan de ene kant zie je natuurlijk allemaal leed en huilende mensen
maar aan de andere kant denk ik dat je nu dubbel meer kan genieten van je eigen levende dieren met in het achterhoofd dat het ook elk moment over kan zijn
heel dubbel..
aan de ene kant zie je natuurlijk allemaal leed en huilende mensen
maar aan de andere kant denk ik dat je nu dubbel meer kan genieten van je eigen levende dieren met in het achterhoofd dat het ook elk moment over kan zijn
heel dubbel..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Nah ja, wat is dat nu voor een rare redenatieAnne Panne schreef:aan de ene kant zie je natuurlijk allemaal leed en huilende mensen

Ik heb elke dag in mijn achterhoofd dat het elk moment over kan zijn (heb het 2x meegemaakt met jonge honden) en ik geniet sowieso van mijn honden. "Dubbel" kan niet eens.
Ik was wel heel erg blij, en ben de man eeuwig dankbaar, voor de dierenambulance-medewerker die de 2e keer bij me in de goot ging zitten. Naast mijn dode hond. Hij heeft samen met me gehuild. En zo lang ik wilde bleef hij daar staan (mijn hond op de laadvloer van de bus, want de ambu moest verzet worden voor de personenbus die moest stoppen) en mocht ik afscheid nemen.
Ik heb diep, diep respect voor de mensen die dit kunnen. En de juiste mensen kunnen ook beslist de baasjes enorm helpen en steunen. Hoe je daardoor extra van je eigen honden kunt genieten, ontgaat mij volkomen

-
- Zeer actief
Dat is geen enkel probleem en je moet het gewoon doen. Ik zou daar totaal geen moeite mee hebben en me vooral focussen op het emotioneel bijstaan van klanten. Ik denk ook dat daar de focus volgens je werkgever zal moeten liggen. Een dier in de oven schuiven stelt niks voor. Het is een dood dier waar de eigenaar schijnbaar zoveel voor over heeft dat hij het nog wil laten cremeren ook. Iets anders zou ik een destructiebedrijf vinden oid. Dat is wel verschrikkelijk. Maar elke dag wat overleden honden en poezen op een sleetje de over in rijden zou mij niks doen. Ik zou het verdriet van de eigenaars ook niet voelen maar wel zou ik meevoelen en emphatisch met die mensen omgaan op het moment dat we in gesprek zijn. Ik denk dat het daar om draait.
Dus gewoon doen als je werk zoekt en het spreekt je aan. Niks mis mee en prima te doen als je het mij vraagt. Zal ook best wel redelijk betalen want voor minimumloon krijg je ook geen mensen die je klanten goed te woord staan en die respectvol maar handig met die dode dieren om kunnen gaan.
Dus gewoon doen als je werk zoekt en het spreekt je aan. Niks mis mee en prima te doen als je het mij vraagt. Zal ook best wel redelijk betalen want voor minimumloon krijg je ook geen mensen die je klanten goed te woord staan en die respectvol maar handig met die dode dieren om kunnen gaan.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
dagje meelopen lijkt me een goeie optie, heb ik voor mijn huidige baan ook gevraagd of dat kon en was geen probleem, bij andere banen was het zelfs een vereiste. dan weet je tenminste waar je ja of nee tegen zegt!
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan me moeilijk voorstellen hoe ik me bij dit werk zou voelen. Wel weet ik dat ik op een juiste manier kan meeleven met mensen die verdriet hebben zonder me daar zelf te veel van aan te trekken. Waar het mij meer om gaan is om de dieren zelf...
Ik zal tijdens het sollicitatiegesprek vragen of er een mogelijkheid bestaat om eens een dagje mee te lopen.
Ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd naar het salaris om eerlijk te zijn. Ik ga er van uit dat je best redelijk betaald zal krijgen omdat het werk is waar lang niet iedereen tegenkan, en wat ook een erg ondersteunende kant heeft. Heeft hier iemand enig idee van?
Ik zal tijdens het sollicitatiegesprek vragen of er een mogelijkheid bestaat om eens een dagje mee te lopen.
Ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd naar het salaris om eerlijk te zijn. Ik ga er van uit dat je best redelijk betaald zal krijgen omdat het werk is waar lang niet iedereen tegenkan, en wat ook een erg ondersteunende kant heeft. Heeft hier iemand enig idee van?
-
- Vaste gebruiker
Dat is ook wel weer waar... Maar als je voor een dergelijke functie hetzelfde betaald krijgt als de gemiddelde vakkenvuller bedank ik - en ik denk velen met mij - voor de eer. 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
bjorn_a4 schreef:Dat is ook wel weer waar... Maar als je voor een dergelijke functie hetzelfde betaald krijgt als de gemiddelde vakkenvuller bedank ik - en ik denk velen met mij - voor de eer.
als deze baan je alleen maar om het geld gaat moet je het zeker niet doen..... vaak gaat dit soort werk meer om het werk zelf, en geld is uiteraard belangrijk maar ook eer van je werk en het kunnen helpen...het blijft natuurlijk een dienstverlenende sector.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
in de dierenbranche betaald het niet zo als in de mensenbranche. In ieder geval niet qua bijvoorbeeld röntgenlaborant. In utrecht werken ook gediplomeerde laboranten, maar die verdienen beduidend minder dan de laboranten in de reguliere ziekenhuizen. kan me voorstellen dat het boor de uitvaart net zo is

-
- Zeer actief
Als je het vies vind niet doen en als je het eng vind ook helemaal niet doen.
Ik zou ook die baan wel willen.
Zo mooi als je de mensen kan begeleiden om hun dierbare huisdier,of het nu gaat om een vogeltje,een cavia of een hond,kat enz om afscheid te nemen.
Ik zou ook die baan wel willen.
Zo mooi als je de mensen kan begeleiden om hun dierbare huisdier,of het nu gaat om een vogeltje,een cavia of een hond,kat enz om afscheid te nemen.

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
- Vaste gebruiker
jacq1970 schreef:bjorn_a4 schreef:Dat is ook wel weer waar... Maar als je voor een dergelijke functie hetzelfde betaald krijgt als de gemiddelde vakkenvuller bedank ik - en ik denk velen met mij - voor de eer.
als deze baan je alleen maar om het geld gaat moet je het zeker niet doen..... vaak gaat dit soort werk meer om het werk zelf, en geld is uiteraard belangrijk maar ook eer van je werk en het kunnen helpen...het blijft natuurlijk een dienstverlenende sector.
Haha... deze reactie had ik al wel verwacht. Natuurlijk doe ik het niet alleen voor het geld, maar het is wel een baan waarbij je te maken krijgt met veel emotie, zwaar werk doet enz. Als ik verder niets met de uitvaart (van dieren) zou hebben dan zou ik er niet eens op gereageerd hebben..

-
- Zeer actief
- Contacteer:
bjorn_a4 schreef:jacq1970 schreef:bjorn_a4 schreef:Dat is ook wel weer waar... Maar als je voor een dergelijke functie hetzelfde betaald krijgt als de gemiddelde vakkenvuller bedank ik - en ik denk velen met mij - voor de eer.
Haha... deze reactie had ik al wel verwacht. Natuurlijk doe ik het niet alleen voor het geld, maar het is wel een baan waarbij je te maken krijgt met veel emotie, zwaar werk doet enz. Als ik verder niets met de uitvaart (van dieren) zou hebben dan zou ik er niet eens op gereageerd hebben..
ja maar dienstverlening betaald gewoon niet zo heel erg goed hoor en dan kan je wel zeggen dat je met emoties temaken krijgt enzo maar ga er maar niet vanuit dat je dat in gelden vergoed gaat krijgen hoor....
dit soort werk doe je ook omdat het een soort roeping is, en natuurlijk moet je ervoor betaald worden maar ga niet uit van een heel hoog salaris want dat kan je ws shaken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
hoe is het nu met je sollicitatie???
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik werk voor mijn bijbaan met dementerende bejaarden. Geestelijk ontzettend zwaar, je ziet zo ontzettend veel leed, dementie is echt een vreselijke ziekte...bjorn_a4 schreef:jacq1970 schreef:bjorn_a4 schreef:Dat is ook wel weer waar... Maar als je voor een dergelijke functie hetzelfde betaald krijgt als de gemiddelde vakkenvuller bedank ik - en ik denk velen met mij - voor de eer.

Ik hoop voor je dat het bij jou anders is, maar dit is mijn ervaring met de dienstverlenende sector.

-
- Zeer actief
Ik heb op een crematorium gewerkt en had een cao voor de vuilnisstort haha.
Omdat het van de gemeente was.
Nu werk ik in de uitvaart en dat betaalt heel slecht .
Als oproep dan he?
Werk je niet heb je geen geld.
Maar ik doe het niet voor het geld.
Als de mensen tevreden zijn dat zit in een klein woord,gebaar,da n heb ik een goed gevoel.
Ik heb mensen gecremeerd,maar dat doe je niet zo maar en dieren zal ook eng zijn in het begin,maar alles went wel hoor.
maar ik denk dat het een roeping moet zijn.
Je hebt de meeste tijd het alleen maar over geld.
Als je als vakkenvuller meer verdiend,zou ik toch voor het mindere salaris gaan.
Maar dat is ieder voor zich.
Omdat het van de gemeente was.
Nu werk ik in de uitvaart en dat betaalt heel slecht .
Als oproep dan he?
Werk je niet heb je geen geld.
Maar ik doe het niet voor het geld.
Als de mensen tevreden zijn dat zit in een klein woord,gebaar,da n heb ik een goed gevoel.
Ik heb mensen gecremeerd,maar dat doe je niet zo maar en dieren zal ook eng zijn in het begin,maar alles went wel hoor.
maar ik denk dat het een roeping moet zijn.
Je hebt de meeste tijd het alleen maar over geld.
Als je als vakkenvuller meer verdiend,zou ik toch voor het mindere salaris gaan.
Maar dat is ieder voor zich.

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
- Vaste gebruiker
Ik heb een gesprek gehad bij het dierenuitvaartcentrum, en zijn samen tot de conclusie gekomen dat dit niet mijn ideale baan is. Ik denk dat ik veel te verdrietig zou worden om elk dood dier en hier niet goed tegen zou kunnen. Verder vonden ze me erg jong (22) voor dit werk. Misschien dat ik er over +-15 jaar anders tegenaan kijk....