Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anabolen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

anabolen

Ongelezen bericht door roy »

Ons Roy is elf jaar, zwaar artrose, botwoekering, al de drie jaar dat we hem hebben zit hij op pijnmedicatie, soms volledig, andere periodes niet.
Nu al een hele lang tijd de hoogste dosering, en hij gaat slecht, lopen begint moeilijk te worden.
Roy is een mechelse herder en zijn koppetje wil nog, maar zijn poten dus niet meer.
Nu wil ik er voor waken om hem zo te laten lopen omdat wij hem niet missen kunnen, ik wil het hem niet aan doen om zijn dagen in de mand te moeten slijten, daar wordt hij ongelukkig van, als ik zie hoe hij opleeft als we in het bos zijn, nu dus mijn vraag wie heeft er ervaring met de anaboleninjecties, zou dit nog haalbaar zijn?

yvonne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: anabolen

Ongelezen bericht door blondie »

voor wat mij bekend is.. als er anabolen ingespoten worden is het om de spierontwikkeling te stimuleren.. wat alleen kan door na de inspuiting veel te gaan bewegen. zwemmen veel wandelen rechtlijnige bewegingen.. het neemt de pijn niet weg.. spierontwikkeling is het om het zwakke botstelsel te ontlasten.. althans dat is mij toen verteld... inspuiten betekend wel veel gaan bewegen naast de fiets lopen zwemmen etc. met normale wandelingen zouden de anabolen geen werking hebben..
Maar met laten zwemmen in diepe stukken waar makkelijk in en uit het water gegaan kan worden bevorder je de spierontwikkeling ook en hebben ze doordat ze licht zijn in het water geen belastende beweging.
Heb je er niet eerder met je da over gesproken?
roy
Zeer actief

Jawel hoor tijd terug al met DA over gehad alleen zij is van mening dat dit vaak een laatste zetje is, als ze hier doorheen gaan is het einde oefening, vandaar nog nooit aan begonnen.
Nou heb ik altijd veel, heel veel gelopen en ondernomen met Roy, voor zijn spieropbouw, hoe sterker de spieren, hoe minder zijn botten hier last van hebben, maar dit gaat dus niet meer, nu dus minimaal tien minuten goed rechtlijnig lopen om de spieren intact te houden.
Roy gaat ineens snel achteruit, dat dit al bijna niet meer haalbaar is, en in hoevere zal ik hem dan hier nog mee gaan plezieren.
Dat hij chronisch pijn heeft ben ik van overtuigd, das meestal met artrose, maar dat hij nog een dragelijk leven heeft, daar heb ik het moeilijk mee, is dit nog hondswaardig?

yvonne
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

roy schreef:Jawel hoor tijd terug al met DA over gehad alleen zij is van mening dat dit vaak een laatste zetje is, als ze hier doorheen gaan is het einde oefening, vandaar nog nooit aan begonnen.
Nou heb ik altijd veel, heel veel gelopen en ondernomen met Roy, voor zijn spieropbouw, hoe sterker de spieren, hoe minder zijn botten hier last van hebben, maar dit gaat dus niet meer, nu dus minimaal tien minuten goed rechtlijnig lopen om de spieren intact te houden.
Roy gaat ineens snel achteruit, dat dit al bijna niet meer haalbaar is, en in hoevere zal ik hem dan hier nog mee gaan plezieren.
Dat hij chronisch pijn heeft ben ik van overtuigd, das meestal met artrose, maar dat hij nog een dragelijk leven heeft, daar heb ik het moeilijk mee, is dit nog hondswaardig?

yvonne
Misschien andere pijnstillers proberen?
roy
Zeer actief

Andere pijnstillers is geen optie meer, we hebben de hele riedel aan pijnstillers al gehad, Rimadyl werkt het best bij Roy.

yvonne
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

je kent je eigen hond het beste,

Wij hebben zelf toen ook op dat punt gestaan wanneer is het genoeg. Bij ons hebben we alles gedaan om hem pijn vrij te houden dit ging lang goed, maar zijn laatste maanden liep hij steeds meer kreupel doordat het hele kraakbeen weg was in zijn schouder gewricht , van een kennis die het in haar knie zo had en een kunst knie kreeg, wist ik dat hij gewoon altijd pijn had en niet alleen met lopen.
Toen onze reu zelfs niet meer naar het bos wilde lopen ( normaal liep hij hele wandeling en poepte dan zover mogelijk van je af)en meteen langs de rand ging zitten poepen en naar huis ging vond ik het genoeg.
Dit vond ik voor een hond die altijd uren wandelde en nu dus niet meer mee kon geen waardig honden leven.
Zijn koppie was nog goed maar zijn poot wilde niet meer.
Niemand kan beslissen wat je moet doen maar het blijft heel moeilijk om je trouwe vriend zo te zien aftakelen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Onze Nafnaf die ook erg slecht loopt achter heeft vorig jaar 6 anabolen injecties gehad . We zijn er mee gestopt omdat we helemaal geen verbetering zagen. Maar het kan ook anders gaan hoor , oude teef Dino die we hadden , heeft een jaar langer rond kunnen hobbelen. Ze kreeg ze eerst om de 6 weken , en je zag bij haar heel duidelijk dat ze een stuk steviger ging lopen. Na een halfjaar om de 4 weken , helaas hielp het na een jaar niet meer.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
blondie
Zeer actief

roy schreef:Jawel hoor tijd terug al met DA over gehad alleen zij is van mening dat dit vaak een laatste zetje is, als ze hier doorheen gaan is het einde oefening, vandaar nog nooit aan begonnen.

yvonne
Is hij gelukkig als hij lekker in zijn mand ligt te rusten.. en daarna even een plas en een poep doen.. is hij daar ok mee en je kijkt hem in de ogen en jij kijkt hem aan dan weet je het antwoord..
Kijk gewoon naar je hond.. is hij happy nu met wat minder beweging dan is het toch goed..
Kijk gewoon naar je hond, lees het in zijn ogen en je weet wanneer het goed is.. goed om zo een oude dag te beleven of te moeten beseffen dat hij niet meer gelukkig is en dat het zijn tijd is..
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb mijn oudje van 13 jaar een anabolenprik gegeven. Haar achterpoten doen niet geheel wat ze wilt en de DA had verwacht dat als de spieren beter waren zij het zouden overnemen.
Helaas zag ik totaal geen verbetering, ik ga dus niet terug voor een nieuw prikje. Zolang zij geen pijn heeft en op haar manier geniet, laat ik het maar zo. Ik geniet gewoon elke dag van haar en mocht het haar tijd zijn, dan is dat zo
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

duitse herder schreef:Ik heb mijn oudje van 13 jaar een anabolenprik gegeven. Haar achterpoten doen niet geheel wat ze wilt en de DA had verwacht dat als de spieren beter waren zij het zouden overnemen.
Helaas zag ik totaal geen verbetering, ik ga dus niet terug voor een nieuw prikje. Zolang zij geen pijn heeft en op haar manier geniet, laat ik het maar zo. Ik geniet gewoon elke dag van haar en mocht het haar tijd zijn, dan is dat zo
Nogmaals anabolen injectie heeft voor de spieropbouw alleen effect als er dan ook intensief bezig gegaan kan worden aan de opbouw van spieren dus door veel fietsen en zwemmen.. als de hond al dat niet meer kan ben je al te laat...
een bodybuilder die anabolen gebruikt moet juist gaan trainen op die spieren om de anabolen effect te laten hebben..
Het is geen middel om de dieren in ene van hun stramheid af te laten komen, het is geen pijnbestrijding
roy
Zeer actief

Ik hoop Roy goede genoeg te kennen dat ik in kan schatten of hij nog gelukkig is, hier in huis vind hij het ook wel prima, zie ik nog geen hond die niet meer wil, maar buiten is een ander verhaal.
Hij wil zo graag maar zijn poten dus niet, rondjes aan de riem wordt hij vervelend van, kan hij zijn ei niet kwijt, het beste voor hem is hem weg te houden van andere honden, ga ik alleen lekker los met hem lopen gaat hij toch rennen met zichzelf, gewoon om energie kwijt te raken, waardoor hij nog kreupeler gaat lopen.
Om zijn koppetje bezig te houden doe ik spelletjes met hem in het bos, dit begint ook al moeizamer te gaan, door zijn lopen.
En dat is nu het punt waar ik mee dub, enerzijds zegt mijn gevoel, hij is niet klaar om te gaan, anderzijds zie ik buiten een blik in zijn ogen van ik wil maar waarom gaat het niet.

Ik ga straks bellen met de DA zij kent Roy door en door, ook uit het asiel nog, overleggen wat de mogenlijkheden zijn.

yvonne
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Moeilijk hoor.....Sterkte...!!
Afbeelding
roy
Zeer actief

thom schreef:Moeilijk hoor.....Sterkte...!!
Dit is verdomd moeilijk, ik wil geen aftakelende hond, maar Roy is pasgeleden helemaal gerontgend, alles ziet er voor zijn leeftijd zo goed uit, zijn hart, longen, enz, alleen die verdomde poten..............
Wij als mens zijnde begrijpen dit, dat arme dier niet, die heeft pijn, we hebben wel besloten dat we Roy laten gaan op het moment dat het nog wel dragelijk is, we willen niet wachten dat hij van ellende in mekaar is gestort, het gaat nu gewoon zo snel, en daar schrikken we een beetje van, van de heerlijke boswandelingen, naar niks.
Als ik hem hier in huis zie liggen, denk ik dat hij het zo nog heel lang vol kan houden, maar is dit eerlijk....

yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”