Ik maak van de laatste wandeling altijd een trainingswandelingetje, gewoon onder appèl zetten, oefeningetjes doen, terugroepen uit snuffelen, enz. En vooral veel koekjes erin. En toen was daar ineens een andere hond. En Jamey brak uit het appèl, ging richting die andere hond, en toen riep ik haar. En je zag haar echt stoppen en denken. Luisteren... Niet luisteren... Naar andere hond... Naar vrouwtje... Hmmmm... En echt ook heen en weer kijken (terwijl ik na die keer roepen stil was. Ze koos voor de andere hond. Stopte na een metertje, draaide om en kwam naar mij toe, vervolgens keurig nog zitten, af, en toen heb ik haar aangelijnd, moet het natuurlijk niet gaan provoceren
Vervolgens echt paar meter later waren er 2 katten op straat aan het spelen... En weer, kijken... Denken... Pasje richting katten, pasje richting mij, nog eens dnken... En vervolgens keurig netjes volgend meelopen, waarop ze natuurlijk een heleboel koekjes (inclusief mijn vingers

ze is soms wat enthousiast met aanpakken) kreeg en ze de hemel in geprezen werd... 2 keer getest op zo'n klein stukje, en na veel twijfel toch zoooo braaf...
Ik hou toch zo van mn guppie