Eigenlijk vind ik dat ze fors op mijn gemoed proberen in te spelen en ben ik daar niet blij mee. Ik begrijp best dat het ze veel meer (voor hen) positieve reacties op zal leveren maar valse voorlichting is het wel........
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oproep vaccinatie?
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Oproep vaccinatie?
Vandaag kreeg ik een reminder binnen van een lokale DA. Ze hebben ooit een hond van mij gevaccineerd en willen dat graag weer doen
Hun oproep van mei had ik al genegeerd en daarom sturen ze er nu maar een reminder achteraan want een bezoek aan hun praktijk is voor de gezondheid van <naam hond> erg belangrijk.
Eigenlijk vind ik dat ze fors op mijn gemoed proberen in te spelen en ben ik daar niet blij mee. Ik begrijp best dat het ze veel meer (voor hen) positieve reacties op zal leveren maar valse voorlichting is het wel........
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Oproep vaccinatie?
Tsja.. Het is natuurlijk wel stemmingmakerij dat ze net zo'n tekst erop zetten. Zou ik ook flink over
kunnen vallen als het bij mij in de bus lag.
Ik krijg ook altijd die herinneringen, niet echt nodig omdat ik in m'n agenda heb staan wanneer
ze weer moeten voor Weil en zo.
Die briefjes gaan gewoon in de kattenbak en ik bel wel als ik een enting nodig vind.

kunnen vallen als het bij mij in de bus lag.
Ik krijg ook altijd die herinneringen, niet echt nodig omdat ik in m'n agenda heb staan wanneer
ze weer moeten voor Weil en zo.
Die briefjes gaan gewoon in de kattenbak en ik bel wel als ik een enting nodig vind.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Op zich heb ik geen probleem met een reminder. Ik laat ze elk jaar voor Weil enten en zo kan ik dat niet vergeten. Mijn da doet dat gelukkig op een neutrale nette manier.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik laat altijd ergens in de eerste 2 weken van mei enten. Reminder heb ik niet nodig, maar krijg die wel toegestuurd. Gaat ook linea recta bij het oud papier.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
Ik krijg altijd een prachtig Yin Yang kaartje van onze lokale dierenarts (homeopaat). Voel me er altijd een beetje bezwaard onder dat ze die kosten steeds voor me maken. En elk jaar denk ik dat ik moet bellen zodat ze zich deze kosten kunnen besparen. Jaja, er zijn ook nog mensen bezig met proberen de kosten voor de da zelf zo laag mogelijk te houdenRosita Compagner schreef:Vandaag kreeg ik een reminder binnen van een lokale DA. Ze hebben ooit een hond van mij gevaccineerd en willen dat graag weer doenHun oproep van mei had ik al genegeerd en daarom sturen ze er nu maar een reminder achteraan want een bezoek aan hun praktijk is voor de gezondheid van <naam hond> erg belangrijk.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat een mooi kaartje Marion
Mijn DA geeft geen reminders meer voor mijn honden
Ik heb altijd al een afspraak staan voor wat er nodig is op dat moment.
Mijn DA geeft geen reminders meer voor mijn honden
Ik heb altijd al een afspraak staan voor wat er nodig is op dat moment.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik ken het.... En ik netjes bellen dat ik niet kwam enten kreeg ik toch een preek van ze, niet normaal. Titeren was niet betrouwbaar en ik zorgde ervoor dat er op deze manier hondeziektes weer de kop op zouden steken.... Oftewel ik heb ze gemeld dat ze me per direkt uit konden schrijven bij hun praktijk. 
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Jullie onthouden het,maar er zijn massas mensen die het vergeten. Ik heb tig mensen aan de telefoon of wij kunnen nakijken wanneer de hond geent moet worden. Daarnaast is het natuurlijk wel een inkomstenbron. Dus ik vind het niet raar dat je een oproep krijgt. Die herrinering heb ik zelf wel een hekel aan. Als je de eerste keer niet komt dan moet je dat lekker zelf weten.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Is het ook valse voorlichting als je er echt van overtuigd bent dat het de juiste keuze is?Rosita Compagner schreef:maar valse voorlichting is het wel........

-
Neeltje
Er zullen er meer zijn die het vergeten en is het eenvoudiger om iedereen aan te schrijven dan mensen uit de lijst te halen. Dat is veel meer werk - dus meer kosten.
- CKS
- Zeer actief
Ik ga maar even advocaat van de duivel spelenRosita Compagner schreef:een bezoek aan hun praktijk is voor de gezondheid van <naam hond> erg belangrijk.
Kijk bezoekers van het HF zijn denk ik niet precies representatief voor alle mensen die en hond hebben. Veel mensen zien dingen gewoon niet. Voorbeeldje: Laast heb ik (samen met vriendin) een consult gegeven aan mensen die kwamen met een hond die een nare plek op zijn huid had. Klopt, dus dat moet behandeld worden. Maar verder:
- hond was véél te dik. Had bovendien al een historie van rugklachten. Moet dus écht afvallen maar de eigenaresse had dat totaal niet in de gaten
- had een verschrikkelijk slecht gebit. Tandsteen (de tanden waren echt bedolven), ontstoken tandvlees.
Dat waren dus dingen die écht aangepakt moeten worden en waarvan de eigenaresse echt niet doorhad hoe belangrijk dat is. Wat ook echt een probleem gaat worden als de honden nog maar 1 keer per drie jaar (of nog minder) geënt gaan worden. Dat is natuurlijk geen reden om onnodig vaak te enten maar wellicht wél om toch jaarlijks een bezoekje in te plannen.
Groetjes,
Kees
-
Marion.
Hoe kom je daar nou toch weer bij??? 200 vinkjes (stel!) uitvinken kost minder dan die 200 mensen ook aanschrijven hoorNeeltje schreef:Er zullen er meer zijn die het vergeten en is het eenvoudiger om iedereen aan te schrijven dan mensen uit de lijst te halen. Dat is veel meer werk - dus meer kosten.
-
Marion.
En precies dat bepaal ik zelf. Ja, mijn hond is te dik. Al vanaf dat ze een half jaar was. En ik kan haar een week geen eten geven, en ze valt geen gram af. Maar ze is nu 9, en ze loopt jou eruit hoor!Casey schreef:- hond was véél te dik.
Oja, en ze is in het verleden ook besmet geweest met Borrelia, en ze is er geen dag ziek van geweest. Ze is verder eigenlijk nooit ziek geweest. Als ik haar nu meeneem op een wandeling van 25 km dan loopt ze fluitend mee. Ga je ook mee Kees?
- CKS
- Zeer actief
Ja, met genoegen. En als ik het moet hardlopen doe ik het ook, nog liever zelfs. En drie van de vier hondjes mogen ook mee (alleen Patricio blijft thuis want die heeft artrose in zijn pootje). Maar daar ging het even niet om. Deze hond, een schnauzer, was dus écht te dik (en ja, dat kan ik een beetje inschatten) en ja, dat is heel vervelend (omdat deze hond óók nog rugproblemen heeft) en nee, daar had deze dame geen idee van (huh? te dik, écht waar joh?) en ja, daar was in dit geval prima wat aan te doen (hond eet normaal gesproken Pedrigree en krijgt veel extras, als we dat omzetten naar RC Obesity of Hills R/D, extras weg tot het juiste gewicht bereikt is en daarna over gaan op een light voer is er niets aan de hand).Marion. schreef:En precies dat bepaal ik zelf. Ja, mijn hond is te dik. Al vanaf dat ze een half jaar was. En ik kan haar een week geen eten geven, en ze valt geen gram af. Maar ze is nu 9, en ze loopt jou eruit hoor!Casey schreef:- hond was véél te dik.
Oja, en ze is in het verleden ook besmet geweest met Borrelia, en ze is er geen dag ziek van geweest. Ze is verder eigenlijk nooit ziek geweest. Als ik haar nu meeneem op een wandeling van 25 km dan loopt ze fluitend mee. Ga je ook mee Kees?
En ook aan de tandjes moet écht wat gebeuren.
Als deze dame niet voor dat huidprobleem langs gegaan was, had ze daar dus allemaal geen idee van gehad (iig tot de volgende vaccinatie). Daar ging het me even om.
En ja, ik weet ook dat de meeste bezoekers hier deze aanwijzingen niet nodig hebben en er ook niet op zitten te wachten. Maar de klanten van een DA zitten niet allemaal op het HF, vandaar dat je soms dingen anders aan moet pakken dan men hier op zit te wachten
Kees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik krijg de oproep netjes eens per 3 jaar en voor de Weil enting netjes elk jaar... ben er ook maar wat blij mee aangezien ik het nog weleens wil vergeten zulke dingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Sinds hoeveel jaar krijg je die oproep netjes om de 3 jaar dan? Zo vreselijk lang is de boel nog niet voor een paar jaar geregistreerd hoormalinois schreef:Ik krijg de oproep netjes eens per 3 jaar en voor de Weil enting netjes elk jaar... ben er ook maar wat blij mee aangezien ik het nog weleens wil vergeten zulke dingen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
poeh... dit is volgens mij de 2e keer als ik het goed heb... of de 1e keer dat ik nu de kaart met de coctailsticker kreegMarion. schreef:Sinds hoeveel jaar krijg je die oproep netjes om de 3 jaar dan? Zo vreselijk lang is de boel nog niet voor een paar jaar geregistreerd hoormalinois schreef:Ik krijg de oproep netjes eens per 3 jaar en voor de Weil enting netjes elk jaar... ben er ook maar wat blij mee aangezien ik het nog weleens wil vergeten zulke dingen.
ik krijg er elk jaar een met alleen het stickertje Weil sowieso
Mijn DA heeft trouwens al voor dit officieel werd al gedaan, het werd destijds als ik me niet vergis eind van een jaar ingevoerd (of begin nieuwe jaar) en ik zit ergens rond het 1e kwartaal normaal gesproken en hij vertelde toen al dat ik pas over 3 jr. weer hoefde te enten...
weet wel dat ik Xena helemaal was vergeten vorig jaar, dus die is 4 jaar niet geent geweest...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kreeg ooit meerdere herinneringen van een dierenarts waar ik 1x was geweest (niet om te vaccineren) en waar ik met ruzie was weggegaan (en dus nooit meer teruggekomen). Toen was ik wel even pissig om die herinneringen.
Verder krijg ik geen herinneringen voor vaccinatie en kom toch sowieso minimaal 2x per jaar bij een van mijn beiden dierenartsen
Bij de ene weten ze dat ik zelf wel tijdig kom en bij de andere weten ze dat dit via de andere dierenarts loopt.
Verder krijg ik geen herinneringen voor vaccinatie en kom toch sowieso minimaal 2x per jaar bij een van mijn beiden dierenartsen
Bij de ene weten ze dat ik zelf wel tijdig kom en bij de andere weten ze dat dit via de andere dierenarts loopt.

-
Muk
Ik krijg ook een keurige herinneringskaart. Want vaccineren is echt wel een cash cow van de dierenarts. Hier wordt alleen nog maar geënt tegen Weil.
En mocht ik mijn hond een cocktailenting willengeven, dan doe ik dat wel bij een andere da. Die komt 1x per jaar bij een hondenvereniging in de buurt langs en die ent voor 15 euro. Dat is héél wat goedkoper dan de enting bij mijn da.
En mocht ik mijn hond een cocktailenting willengeven, dan doe ik dat wel bij een andere da. Die komt 1x per jaar bij een hondenvereniging in de buurt langs en die ent voor 15 euro. Dat is héél wat goedkoper dan de enting bij mijn da.