Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hart
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Hart
Onze honden krijgen meestal brok en af en toe kvv. Nu heb ik een hart gekregen van een koe, echt flink groot. Mag ik ze dit morgen geven of krijgen ze dan teveel spiervlees ineens?
-
mwillow
Re: Hart
Hoeveel weegt het? Een gemiddeld heel hart is al gauw 2 kilo. Aangezien het erg laxerend kan werken, zou ik de helft in de vriezer gooien en de andere helft opdelen en dan in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.
-
mwillow
Jawel, terug invriezen is niet zo'n probleem. Verliest wel wat in kwaliteit, maar er blijft nog genoeg voedingswaarde over.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dit snap ik niet hoorSandraH schreef:in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.

-
mwillow
O jawel hoor...als je echt grote lappen spiervlees aan brokkenhonden geeft, kan dat problemen geven met de vertering in de maag en de voorvertering in de dunne darm. Staat beschreven in boeken van Pat McKay, Monica Segal en zelfs Lonsdale schrijft er iets over.Hutsje schreef:dit snap ik niet hoorSandraH schreef:in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.. je snijdt toch ook geen (ander) spiervlees oid in kleinere stukken om die reden?
Ik zou bij het overzetten van brokkenhonden dus de grote hompen spiervlees/orgaan in beginsel in kleine brokstukken geven en groot eindigen. Overigens ook omdat je nog niet weet of je schrokkers hebt, maar dat is weer een andere reden.