Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hart

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Hart

Ongelezen bericht door Carmen »

Onze honden krijgen meestal brok en af en toe kvv. Nu heb ik een hart gekregen van een koe, echt flink groot. Mag ik ze dit morgen geven of krijgen ze dan teveel spiervlees ineens?
mwillow

Re: Hart

Ongelezen bericht door mwillow »

Hoeveel weegt het? Een gemiddeld heel hart is al gauw 2 kilo. Aangezien het erg laxerend kan werken, zou ik de helft in de vriezer gooien en de andere helft opdelen en dan in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.
Carmen
Zeer actief

Het weegt zeker 2 kg maar het komt al uit de vriezer kan ik het dan weer invriezen?
mwillow

Jawel, terug invriezen is niet zo'n probleem. Verliest wel wat in kwaliteit, maar er blijft nog genoeg voedingswaarde over.
Carmen
Zeer actief

Okee dankje :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

SandraH schreef:in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.
dit snap ik niet hoor ;). je snijdt toch ook geen (ander) spiervlees oid in kleinere stukken om die reden?
Afbeelding
mwillow

Hutsje schreef:
SandraH schreef:in wat kleinere brokken snijden, zodat het makkelijker verteert.
dit snap ik niet hoor ;). je snijdt toch ook geen (ander) spiervlees oid in kleinere stukken om die reden?
O jawel hoor...als je echt grote lappen spiervlees aan brokkenhonden geeft, kan dat problemen geven met de vertering in de maag en de voorvertering in de dunne darm. Staat beschreven in boeken van Pat McKay, Monica Segal en zelfs Lonsdale schrijft er iets over.
Ik zou bij het overzetten van brokkenhonden dus de grote hompen spiervlees/orgaan in beginsel in kleine brokstukken geven en groot eindigen. Overigens ook omdat je nog niet weet of je schrokkers hebt, maar dat is weer een andere reden. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”