Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Animalcops Nederland,... ben je er voor of er tegen?
Moderator: moderatorteam
Animalcops Nederland,... ben je er voor of er tegen?
Ja, het komt me onderhand de strot uit,..
Al dat dierenleed en dan heb ik het alleen nog maar over Nederland.
Laten ze hier GVD ( sorry) ook eens wat strenger worden,....
Was hier ook maar zo iets als AnimalCops.
Ben je voor of tegen?
Ik ben voor.
Omdat ik vind dat ze hier in Nederland ook maar eens wat strenger moeten worden, want volgens mij ( ik kan het mis hebben) ,zijn ze hier lang zo streng niet.
Al dat dierenleed en dan heb ik het alleen nog maar over Nederland.
Laten ze hier GVD ( sorry) ook eens wat strenger worden,....
Was hier ook maar zo iets als AnimalCops.
Ben je voor of tegen?
Ik ben voor.
Omdat ik vind dat ze hier in Nederland ook maar eens wat strenger moeten worden, want volgens mij ( ik kan het mis hebben) ,zijn ze hier lang zo streng niet.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Animalcops Nederland,... ben je er voor of er tegen?
Voor. Ondanks dat ik dieren niet gelijk vind aan mensen, en de straf van moord op een dier en mens hoeft niet dezelfde hoge straf te hebben, maar wegkomen met een taakstraf gaat me ook te ver. Maar ik ben bang dat zo'n Animal Cops hier ook weinig kan zolang de wet een dier nog steeds ziet als een voorwerp. Er word hooguit meer aandacht aan besteed, maar ze kunnen nog steeds niet meer dan taakstraffen en boetes uitdelen.
- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
Ik ben daar hartstikke voor
Op dit moment kun je eigenlijk heel weinig doen tegen dierenleed en daar mag best verandering in komen.

Op dit moment kun je eigenlijk heel weinig doen tegen dierenleed en daar mag best verandering in komen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Voor, en liever gisteren dan vandaag. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vind dat de OVH meer dingen strafbaar moet maken. In mijn opinie doet de Dierenbecherming
hun werk goed, maar mogen ze te weinig ingrijpen van de overheid, als daar verandering in zou komen zou mooi zijn. Verder vind ik het dierenleed in NL best meevallen trouwens, of zeg ik nu iets heel stoms?
hun werk goed, maar mogen ze te weinig ingrijpen van de overheid, als daar verandering in zou komen zou mooi zijn. Verder vind ik het dierenleed in NL best meevallen trouwens, of zeg ik nu iets heel stoms?
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
voor! en wil er gelijk bij gaan werken dan 

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Ja, ik ook.Anne Panne schreef:voor! en wil er gelijk bij gaan werken dan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
voor!
en dan voor alle dieren. ik vind koeien en paarden die de hele winter op stal staan, en dan de hele zomer in een weiland staan zonder enige beschutting tegen de zon ook zielig.
zou willen dat bij 25 graden(liefst nog altijd) en meer er minimaal een schaduwplek moet komen in weilanden waar dieren staan.
en ook voor konijnen die in een hokje van nog geen vierkante meter zitten ook zielig.
dus er is nog volop te doen aan dierenwelzijn !!
en dan voor alle dieren. ik vind koeien en paarden die de hele winter op stal staan, en dan de hele zomer in een weiland staan zonder enige beschutting tegen de zon ook zielig.
zou willen dat bij 25 graden(liefst nog altijd) en meer er minimaal een schaduwplek moet komen in weilanden waar dieren staan.
en ook voor konijnen die in een hokje van nog geen vierkante meter zitten ook zielig.
dus er is nog volop te doen aan dierenwelzijn !!
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Aimee schreef:Verder vind ik het dierenleed in NL best meevallen trouwens, of zeg ik nu iets heel stoms?
ja

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Anne Panne schreef:voor! en wil er gelijk bij gaan werken dan
mie toe
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
kitty2 schreef:Anne Panne schreef:voor! en wil er gelijk bij gaan werken dan
mie toe
mie als toetje?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
- Zeer actief
Bij iedereen ligt die grens misschien anders, maar ik denk dat Nederland over het algemeen best aardig omgaat met zijn dieren.kitty2 schreef:Aimee schreef:Verder vind ik het dierenleed in NL best meevallen trouwens, of zeg ik nu iets heel stoms?
ja
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Voor, liever vandaag nog dan morgen.
- Angel
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Vóór natuurlijk! Maar dat krijgen we er nooit doorheen.
Ik denk zelfs dat het alleen maar achteruit gaat met het dierenwelzijn in Nederland.
En dan roept dat stomme volk hier in de buurt ook nog eens "belachelijk dat er wél een partij voor de dieren is in Nederland maar geen voor de mensen".
ALLE partijen zijn alleen maar voor mensen! Dus wat een onhebbelijk gezeik.
Ik denk zelfs dat het alleen maar achteruit gaat met het dierenwelzijn in Nederland.
En dan roept dat stomme volk hier in de buurt ook nog eens "belachelijk dat er wél een partij voor de dieren is in Nederland maar geen voor de mensen".

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Vraag me af of de broodfokhondjes dat ook vindenAimee schreef:Bij iedereen ligt die grens misschien anders, maar ik denk dat Nederland over het algemeen best aardig omgaat met zijn dieren.kitty2 schreef:Aimee schreef:Verder vind ik het dierenleed in NL best meevallen trouwens, of zeg ik nu iets heel stoms?
ja

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Dat zijn misschien 6 of 7 grote bedrijven die dit in de hand houden in Nederland.renee-uk schreef:Vraag me af of de broodfokhondjes dat ook vindenAimee schreef:
Bij iedereen ligt die grens misschien anders, maar ik denk dat Nederland over het algemeen best aardig omgaat met zijn dieren.
En zoals gezegd, als de wetten gewoon aangescherpt worden en er nieuwe gecreëerd worden, is
zoiets prima tegen te gaan en daar heb je nou niet echt een dierenpolitie bij nodig.
En trouwens, een hond is geen mens, ik geloof niet dat een hond kan denken, 'wat ben ik zielig',
zolang ze geen pijn hebben en eten krijgen, denk ik niet dat een hond bij zichzelf denkt
' potverdorie, er zijn honden in NL die het beter hebben '. Tuurlijk is het niet ideaal,
en vind ik ook dat een dier op een betere en gezondere manier kan opgroeien, maar
ik geloof oprecht dat het hondje zelf, daar weinig van merkt.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moet de wet wel worden aangepast.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Voor.
@Aimee,ik denk dat er veel meer zijn dan die 6 of 7.
@Aimee,ik denk dat er veel meer zijn dan die 6 of 7.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor en dan zou ik mij meteen aanmelden
zullen we ze eens
zullen we ze eens

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het ging mij nu meer om de moederhondjes die loopsheid na loopsheid gedekt worden..... ik kan daar in gedachten toch echt geen blije hondjes van makenAimee schreef:Dat zijn misschien 6 of 7 grote bedrijven die dit in de hand houden in Nederland.renee-uk schreef:Vraag me af of de broodfokhondjes dat ook vindenAimee schreef:
Bij iedereen ligt die grens misschien anders, maar ik denk dat Nederland over het algemeen best aardig omgaat met zijn dieren.
En zoals gezegd, als de wetten gewoon aangescherpt worden en er nieuwe gecreëerd worden, is
zoiets prima tegen te gaan en daar heb je nou niet echt een dierenpolitie bij nodig.
En trouwens, een hond is geen mens, ik geloof niet dat een hond kan denken, 'wat ben ik zielig',
zolang ze geen pijn hebben en eten krijgen, denk ik niet dat een hond bij zichzelf denkt
' potverdorie, er zijn honden in NL die het beter hebben '. Tuurlijk is het niet ideaal,
en vind ik ook dat een dier op een betere en gezondere manier kan opgroeien, maar
ik geloof oprecht dat het hondje zelf, daar weinig van merkt.
Hoeveel van die hondjes denk je dan dat er zo zitten bij die 6 á 7 grote bedrijven?
En al zat er maar één dan is dat in mijn ogen er nog één teveel....
Ik ben voor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben voor,mits ze echt voldoende mogelijkheden om hun werk goed te doen.
@Martijn:je mag van mij best geld verdienen met honden/katten of weet ik veel welke fokkerij dan ook maar dan moet je het wel fatsoenlijk doen.
En nee,dieren met gebroken poten of welke verwonding dan ook in een vrachtwagen op elkaar proppen mag natuurlijk niet.
@Martijn:je mag van mij best geld verdienen met honden/katten of weet ik veel welke fokkerij dan ook maar dan moet je het wel fatsoenlijk doen.
En nee,dieren met gebroken poten of welke verwonding dan ook in een vrachtwagen op elkaar proppen mag natuurlijk niet.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Oei,je maakt het wel moeilijk hoor.Laat ik het dan zo zeggen:een fokker mag van mij best verdienen aan zijn of haar nest(en) mits de teef niet elke loopsheid gedekt wordt enzovoort.Martijn schreef:marian* schreef: @Martijn:je mag van mij best geld verdienen met honden/katten of weet ik veel welke fokkerij dan ook maar dan moet je het wel fatsoenlijk doen.
Dus als ik honden op een weitje zet met een autoband en in paartjes die jonkies krijgen om te verkopen vind je het oké?
Met een droog nachthok?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Martijn schreef:Oké, dan sla je toch elke derde loopsheid over?marian* schreef:
Oei,je maakt het wel moeilijk hoor.Laat ik het dan zo zeggen:een fokker mag van mij best verdienen aan zijn of haar nest(en) mits de teef niet elke loopsheid gedekt wordt enzovoort.
Dan heb je toch nog 9 nesten per teef over.
Toch zo'n 27.000 euro als je een hele normale pupprijs hanteert.
nou ja, 9 nesten per teef, dat gaat voor mij de fatsoenlijkheids grens al wel over.
maar het gaat hier toch ( animal cops) over alle dieren? dus ook koeien , paarden, transport ed?
wat mij betreft mag het hier veel strenger worden ja, op elk gebied, maar dat dat niet haalbaar is, oke snap ik ergens ook wel, maar dat wil dan toch niet zeggen, dat als het ene wel mag, dat een ander gebied niet beter gehandhaafd kan worden?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Voor mij ook heel dik.3 Is wat mij betreft de max.yamie schreef:nou ja, 9 nesten per teef, dat gaat voor mij de fatsoenlijkheids grens al wel over.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat laatste ben ik wel met je eens hoor, ik zag het ook niet zozeer als copie van hoe het daar gebeurt, maar wel dat er iets is/komt, wat meer kan en mag, wanneer ze misstanden zien/horen.Martijn schreef:Nou, dat is dus het punt.yamie schreef:Martijn schreef:
Oké, dan sla je toch elke derde loopsheid over?
Dan heb je toch nog 9 nesten per teef over.
Toch zo'n 27.000 euro als je een hele normale pupprijs hanteert.
nou ja, 9 nesten per teef, dat gaat voor mij de fatsoenlijkheids grens al wel over.
maar het gaat hier toch ( animal cops) over alle dieren? dus ook koeien , paarden, transport ed?
wat mij betreft mag het hier veel strenger worden ja, op elk gebied, maar dat dat niet haalbaar is, oke snap ik ergens ook wel, maar dat wil dan toch niet zeggen, dat als het ene wel mag, dat een ander gebied niet beter gehandhaafd kan worden?
Het is vrij lastig om iemand anders zomaar je mores op te leggen zonder onderbouwing die meer dan "omdat ik het zeg" om het lijf heeft.
Hoe ga je uitleggen dat je een hond niet mag slachten en opeten maar een varken wel?
Wij vinden dat allemaal wel maar je kunt niet alles wat je vindt in een houdbare wet veranderen.
Ik zie ook vrij regelmatig dat die animal cops dieren in beslag nemen waar van ik denk, mwoh, ik weet niet of ik dat nu wel zo'n verwaarloosd dier vind (meestal paarden en rashonden).
Zwarte kinderen met pit bulls bijvoorbeeld. Hop. Die gaan zo mee.
Daar hoeft een blank leeftijdsgenootje dan niet eens over na te denken.
Nee, graag bewuster en diervriendelijker met dieren om gaan maar liever geen Amerikaanse toestanden met cowboys die eigen rechtertje spelen.
En al helemaal geen wetten die het fatsoen voorschrijven. Daar zijn wetten niet voor.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Meer (serieuze en realistische) aandacht voor dierenwelzijn is welkom, maar eerlijk gezegt denk ik dat het gros van het dierenleed niet bestaat uit fysieke mishandeling. Het gros van het dierenleed bestaat vooral uit mentale mishandeling door mensen die zelf vinden dat ze het beste met hun dier voor hebben ben ik bang. En dan wordt het wat lastig natuurlijk.
Zolang er zo verschillend wordt gedacht over huisdieren versus industriedieren heeft het ook niet bar veel nut denk ik.
Misbruik van huisdieren valt in het niet als je de lijn gaat doortrekken naar de industrie.
Hoe fantastisch het ook lijkt, een soort politiemacht voor huisdieren is niets anders dan een hele dure druppel op een gloeiende plaat om wat schuldbewustheid af te kopen.
Ik denk dat dieren er meer aan zouden hebben als gewone burgers zich gesterkt zouden voelen door een uitbreiding van de rechten van dieren. Zodat er meer handvatten ontstaan om er iets aan te doen.
Maarja, het effect wat dat zou hebben op de industrie hé
Want we vinden nu eenmaal dat het eten van dierlijke producten voor een habbekrats een verworven recht is waar niet aan getornd mag worden.
Van mij mag een karbonaadje vanaf morgen 16 euro kosten, mits fatsoenlijk geproduceerd.
Zolang er zo verschillend wordt gedacht over huisdieren versus industriedieren heeft het ook niet bar veel nut denk ik.
Misbruik van huisdieren valt in het niet als je de lijn gaat doortrekken naar de industrie.
Hoe fantastisch het ook lijkt, een soort politiemacht voor huisdieren is niets anders dan een hele dure druppel op een gloeiende plaat om wat schuldbewustheid af te kopen.
Ik denk dat dieren er meer aan zouden hebben als gewone burgers zich gesterkt zouden voelen door een uitbreiding van de rechten van dieren. Zodat er meer handvatten ontstaan om er iets aan te doen.
Maarja, het effect wat dat zou hebben op de industrie hé

Want we vinden nu eenmaal dat het eten van dierlijke producten voor een habbekrats een verworven recht is waar niet aan getornd mag worden.
Van mij mag een karbonaadje vanaf morgen 16 euro kosten, mits fatsoenlijk geproduceerd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
maar .. gaan we nu echt het houden van koeien ed, vergelijken met het houden van honden? en dat omdat het ene klote is, het ander niet aangepakt kan worden?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wil jij dan een politiemacht alleen voor honden?yamie schreef:maar .. gaan we nu echt het houden van koeien ed, vergelijken met het houden van honden? en dat omdat het ene klote is, het ander niet aangepakt kan worden?
Geef je even aan waar volgens jou de scheiding dan precies ligt?

Want dat zal dan dus wel moeten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaap* schreef:Wil jij dan een politiemacht alleen voor honden?yamie schreef:maar .. gaan we nu echt het houden van koeien ed, vergelijken met het houden van honden? en dat omdat het ene klote is, het ander niet aangepakt kan worden?
Geef je even aan waar volgens jou de scheiding dan precies ligt?
Want dat zal dan dus wel moeten.
nou ja, ik zeg niet alleen voor honden, maar qua straffen die er kunnen zijn, en rechten die een instantie kan hebben wel dan even...
ik zie echt niet waarom nu alles op 1 lijn getrokken moet worden, dus omdat de kistkalveren geen rechten hebben, heeft een broodfok teef dat ook niet?
het kan toch ook beginnen bij 1 ding? ( of 2, 3) dus niet dat ik ander leed niet zie, maar waarom, of alles tegelijk of ander niks?