Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maag en darmklachten
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Maag en darmklachten
Mijn Pukkelinho heeft maag-darm probleempjes, zo gaat het prima en zo heeft hij weer een paar dagen diaree, in het begin ging hij dan ook spugen maar dat valt de laatste tijd weer mee, ik ben gestopt met het versvlees, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt, maar ik had het idee dat hij daar helemaal niet goed tegen kan, heb meerdere merken geprobeerd maar hoe meer rood het is (denk Rodi/CB o.i.d.) hoe slechter het valt. Pens gaat maar ook niet te lang. Hij krijgt nu gekookte kipfilet (keizer he) en visfilet en dat gaat redelijk al had hij gister weer zo'n dag.
Hij is helemaal niet anders dan anders, hij rent en vliegt en is even vrolijk en vooral druk... heeeeel druk maar hij komt geen moer aan zo, hij is al niet dik, dus vanmiddag heb ik een afspraak bij de d.a. want ik kom er zelf niet achter wat tventje nou heeft.
Hij is helemaal niet anders dan anders, hij rent en vliegt en is even vrolijk en vooral druk... heeeeel druk maar hij komt geen moer aan zo, hij is al niet dik, dus vanmiddag heb ik een afspraak bij de d.a. want ik kom er zelf niet achter wat tventje nou heeft.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- cloris
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb er hier ook 1 ( ollie) die kan ook zo kwakkelen, het gaat nu al weer een tijd goed, ik voer Cavom, daarbij ook wel vers, maar met grote regelmaat, krijgt hij puur pens te eten, daar doet hij het dan heel goed op, als ik merk dat zijn ontlastig weer wat dunner word, krijgt hij 1 of 2 pens dagen en dan is het weer oke.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
buster had dat ook in het begin
heel erg aan de dunne :N:
ik heb hem toen op wel op vuile pens gezet en dit volgehouden tot er normale poep kwam
volgens de da kon hij niet tegen vlees en moest ik overstappen op brok
ik was eigenwijs
nu gaat het goed op kvv en vuile pens en kipkarkas
gardia heb ik ook laten nakijken maar dat was negatief
heel erg aan de dunne :N:
ik heb hem toen op wel op vuile pens gezet en dit volgehouden tot er normale poep kwam
volgens de da kon hij niet tegen vlees en moest ik overstappen op brok
ik was eigenwijs
nu gaat het goed op kvv en vuile pens en kipkarkas
gardia heb ik ook laten nakijken maar dat was negatief
Fenneke en Baloe

- cloris
- Zeer actief
De d.a. dacht na het horen van mijn verhaal ook direct aan Giardia. Maar aangezien de kleine pukkel best een jasje had uitgedaan wilde zij hem direct op een kuurtje, dit moet ik een 5-dagen (geloof ik) geven en dan moet het duidelijke verbetering laten zien, anders gaat hij alsnog helemaal door de molen met allerlei tests.
Sinds gisteravond ook geen diaree meer gelukkig.
Sinds gisteravond ook geen diaree meer gelukkig.

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Is de ontlasting niet gecontroleerd dan?
Als ik jou was zou ik er ook een probibiotica bij geven. Darm clear van de groene os bevat vezels en probiotica. Die vezels (psylium husk) kunnen tot 20 x hun eigen vocht opnemen en zorgen dus voor het indikken van de ontlasting en ze zorgen voor een beschermende laag.
Antibiotica verstoort ook weer de darmflora.
Als ik jou was zou ik er ook een probibiotica bij geven. Darm clear van de groene os bevat vezels en probiotica. Die vezels (psylium husk) kunnen tot 20 x hun eigen vocht opnemen en zorgen dus voor het indikken van de ontlasting en ze zorgen voor een beschermende laag.
Antibiotica verstoort ook weer de darmflora.
- cloris
- Zeer actief
Probiotica kreeg hij al voor de AB en zal ik na de kuur weer vervolgen.
Napoleon doet het nog steeds goed, nog steeds diaree-vrij, hij krijgt inmiddels weer zijn eigen eten met af en toe nog kip&rijst maar ook daar reageert hij op dit moment goed op, ben benieuwd hoe het gaat als het kuurtje is afgelopen. Hij zet iig weer wat vlees op de ribben gelukkig
Napoleon doet het nog steeds goed, nog steeds diaree-vrij, hij krijgt inmiddels weer zijn eigen eten met af en toe nog kip&rijst maar ook daar reageert hij op dit moment goed op, ben benieuwd hoe het gaat als het kuurtje is afgelopen. Hij zet iig weer wat vlees op de ribben gelukkig

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn