Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Conditie opbouwen bij een oude hond? Update: second opinion
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Conditie opbouwen bij een oude hond? Update: second opinion
Nora heeft begin dit jaar een bronchitis gehad. Dat uitte zich in benauwdheid en koorts. Diezelfde dag nog naar de DA, daar werd de bronchitis geconstateerd en vocht achter de longen. Ze heeft daar toen twee spuiten gekregen en is een tijdje aan de antibiotica geweest. Daarna is ze goed genezen maar haar conditie is sindsdien echt op het nulpunt.
Ze is natuurlijk alweer 12, maar voor de bronchitis kon ze toch nog wel een half uur tot een uur lopen zonder problemen. Nu kan ze hooguit 10 minuutjes lopen en dan is ze kapot. Vooral met dit weer heeft ze het natuurlijk erg moeilijk. Ik hoop dus haar conditie nog iets op te bouwen wanneer het weer iets koeler word. Maar hoe? Ze is van zichzelf niet een actieve hond, maar ik merk nu aan haar dat ze meer wil dan haar lichaam aan kan.
Heeft iemand tips over hoe ik haar conditie op een veilige manier kan verbeteren, of is dit niet meer mogelijk?
Ze is natuurlijk alweer 12, maar voor de bronchitis kon ze toch nog wel een half uur tot een uur lopen zonder problemen. Nu kan ze hooguit 10 minuutjes lopen en dan is ze kapot. Vooral met dit weer heeft ze het natuurlijk erg moeilijk. Ik hoop dus haar conditie nog iets op te bouwen wanneer het weer iets koeler word. Maar hoe? Ze is van zichzelf niet een actieve hond, maar ik merk nu aan haar dat ze meer wil dan haar lichaam aan kan.
Heeft iemand tips over hoe ik haar conditie op een veilige manier kan verbeteren, of is dit niet meer mogelijk?
Laatst gewijzigd door Maeve op 06 jun 2009 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik lees graag even mee want ik loop hier ook tegenaan met Guinnie.
Zij heeft totaal geen spieren en ik ga haar spiersupport geven, zo ook Primeval Gelatinaat. En maar gewoon gaan wandelen. Kan maar 10 minuten? Prima, morgen nog een keer 10 en dan overmorgen 11? Dat is ongeveer mijn plan met haar, maar alle tips neem ik graag over!
Suzanne
Ik lees graag even mee want ik loop hier ook tegenaan met Guinnie.
Zij heeft totaal geen spieren en ik ga haar spiersupport geven, zo ook Primeval Gelatinaat. En maar gewoon gaan wandelen. Kan maar 10 minuten? Prima, morgen nog een keer 10 en dan overmorgen 11? Dat is ongeveer mijn plan met haar, maar alle tips neem ik graag over!
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen we bij de DA waren voor de bronchtis tikte ze op Nora's zij, en vertelde me dat er wel vocht achter de longen zat, maar niet schrikbarend veel. Ze legde uit dat ze anders inderdaad het hart had onderzocht, maar dat vond ze nu niet nodig, vooral als de AB goed aan zou slaan.Inge O schreef:het kan natuurlijk ook zijn dat het vocht in de longen mede veroorzaakt werd door hartzwakte, dat de AB toen de bijkomende bronchitis wel hebben opgelost maar dat de basisreden (hart) gewoon hetzelfde is gebleven, vandaar snelle vermoeidheid.
Wel heeft ze sindsdien vaker dat ze zich lijkt te verslikken en soms moeite met ademen. Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Morgen moet ze toch naar de DA voor haar entingen, kunnen mijn ouders dit ook bespreken (ben zelf dan op stage).
-
Lindsey
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
We gaan binnenkort voor een second opinion. Toen ik bij de DA was twijfelde ik al, en dat gevoel word alleen maar erger. Ik geloof het niet zo dat alles goed is. Want Nora ademt nog steeds vreemd zo nu en dan, alsof ze schor is. Dat heeft ze pas sinds de bronchitis. Nu alleen nog een dierenarts vinden die een eerlijke second opinion kan doen..