Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar doen ze het voor?

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Waar doen ze het voor?

Ongelezen bericht door Frenk »

Waar 'werkt' jouw hond voor?

Met Frenk is het heel lastig, want hij is eigenlijk niet bijster geïnteresseerd in voer, ballen of speeltjes. Hij kan bijvoorbeeld volgen als de beste, maar is daar nog erg wisselend in. En ik krijg er niet precies de vinger achter (en op de vereniging weten ze het ook niet goed) wat het nou voor hem doet... De ene keer loopt hij zo keurig met z'n koppie omhoog dat je pijn in je nek kijkt van er alleen maar naar kijken :mrgreen: en de volgende keer loopt hij met z'n neus aan het gras geplakt en dan kan zelfs een hand vol met de lekkerste worsten hem niet op andere gedachten brengen. :N: En de ene keer is een "goed zo" datgene waar hij harder van gaat kwispelen en de volgende keer reageert hij als een dolle op de bal. En de keer daar weer op kan ik net zo goed naar huis gaan, want dan is alleen maar al het andere wat er om hem heen gebeurt leuker.

Wat moet je daar nou toch mee, he... :F:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo lijkt het allereerst voor zichzelf te doen. Hij geniet er al van als ik trots op hem ben, een 'goedzo!' en absurd hoge stem vind hij erg leuk. Maar dat betekentb ook dat hij, net als Frenk, zich door niets laat paaien als hij geen heeft om iets goed te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Silka doet het voor een hele blije baas, met heeeeel veel aaitjes en klopjes en 'knappe, knappe hond!'
Sinds ze de afspraak 'snapt' (ik zeg hier, of wacht, of blijf en zij weet, snapt wat ze moet doen, wat er van haar gevraagd wordt) gaat dat zo. Gekke meid. :mrgreen:

Billy-Baloe doet het ook om die reden maaaaar daar hoort wel een eetbare beloning bij. (Sil tuft dus heel vaak d'r beloning er uit, behalve als het iets heeeeel lekkers is. )
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

de bal, het apporteerblok of de mouw niet noodzakelijk in die volgorde :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier ook voor een hele blije baas :cheer: , maar ook een NU en DOORRRRRlopen is het teken van opletten :mrgreen: en af en toe een frolicje erin, volgen kan Baco niet maar wel gewoon lopen zonder dat ik gelanceerd word, hij valt niet uit naar andere honden enz, eigenlijk de ideale hond :ok:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

voor Ragyo:
1. teven
2. andere speelse honden in het algemeen
3. worst
4. kaas, boterham pindakaas etc
5. overige snoepjes
6. blij enthousiast vrouwtje / spelen met vrouwtje
7. speeltje... heel soms dan.

dit klopt niet helemaal hoor, als ie eenmaal in de gefocuste modus zit (de wij zijn samen iets leuks aan het doen-modus), dan komen 3,4,5 en 6 boven 1 en 2 te staan. maar daarvoor moet eerst het knopje om :wink:

bij Kiba is tot nu toe worst op nr 1 maar die wordt ook helemaal happy als ik overduidelijk blij met hem ben. maar ja die zoekt ook nog echt naar veiligheid en bevestiging.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Euhm verschilt welke discipline :N:
Gehoorzaamheid/trucjes werkt ze het beste met (clicker en) voer. Maar alleen als zij het leuk vindt en zin heeft, anders kan ik op mn kop staan... Belonen met een speeltje heb ik wel geprobeerd maar werkte niet echt lekker, omdat ze nogal weigert los te laten als ze geen zin erin heeft...

Reddingshondenwerk werkt ze voor spel met een rubber balletje aan een touw. Lekker sjorren en meestal mag ze hem dan ook nog winnen. Ze hoeft hem pas in te leveren als we de volgende oefening starten, of ze terug in de auto gaat/vastgelegd wordt. Hierbij heb ik tot nu toe ook nog geen motivatieproblemen gehad...

Ze zal niet werken voor 'een blij baasje' ze werkt alleen omdat ze het zelf heerlijk vindt om bezig te zijn en de beloning te krijgen.

Dat is ook wel iets wat ik bij een volgende hond graag anders zou willen zien, een 'will to please' in plaats van een 'will to work'.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Vieze frolicjes of een balletje. Maar ik doe hier wel aan interval-beloning, dat werkt het best.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar 'werkt' sowieso niet erg graag. Saar houdt me netjes in de gaten en komt over het algemeen omdat we dat zo afgesproken hebben ofzo :mrgreen: :wink: Ze krijgt wel vaak een koekje als beloning, maar dat is niet zozeer omdat ze daarvoor 'werkt', dat is meer omdat ze dat zo leuk vindt en ik maak haar graag blij.

Vera doet alles voor de bal of de dummy, maar een 'goed zo' met blije stem wordt ze ook al erg vrolijk van. Koekjes vindt ze soms ook wel lekker, maar kwat ze ook wel uit.
Ik gebruik de bal/dummy bij haar voor interval belonen bij hierkomen als ik roep, en als interval beloning voor volgen als we een andere aangelijnde hond moeten passeren of mensen. De keren dat ze geen apportje krijgt zeg ik voornamelijk 'goed zo'. Soms geef ik dan een koekje, als ze in een goede bui is voor koek :mrgreen:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau heeft een grote will to please en neemt genoegen met een "goed zo", bij hem werk ik ook met gebaren (wijsvinger is wachten) en die beloning is een aai. En Jeda....die kan ik soms volstoppen met een snoepje en dan begrijpt ze wel wat ik wil maar vergeet dat net zo vaak :mrgreen: Ben ik in een groep met andere honden, zonder Beau, let ze trouwens wel heel erg op mij en is "knap kind" voldoende.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Eten. Eten eten eten :mrgreen: . Als het enigszins lekker ruikt en eetbaar is dan wil hij gráág iets doen. Met een bal wil hij rennen of 'm uitpluizen dus dat is niet zo'n goed plan nu, maar als hij los is en hij kijkt even naar me dan is zwaaien met de bal meestal genoeg om 'm aan te komen laten sprinten. Een lekkere stok wil ook nog wel eens helpen maar er zijn ook momenten dat ik zijn neus zo'n beetje ín de grond zie verdwijnen en dan moet ik echt een hand worst in z'n neus duwen om z'n aandacht te krijgen .

Bij 't passeren van andere honden is 't zitten met een hand brokjes/lekkers voor z'n neus, iets anders is écht niet leuker dan een andere hond, als ik niet iets bij me heb dan is het vreeschlijk moeilijk z'n aandacht bij mij te houden, je ziet 'm in gedachten al met grote puppy/bokkesprongen op de ander afhupsen, PLAYTIME :cheer: :N: ...

Op cursus is een mevrouw die steeds 'belonings'brokjes meeneemt die haar hond helemaal niet lekker vindt, beestje staat dan een beetje om zich heen te snuffelen terwijl die mevrouw steeds wanhopiger wordt... Komt er iemand haar even wat rodi-worst brengen dan is het opeens een hele brave hond die netjes de oefening doet :mrgreen: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Frenk
Zeer actief

Frederiek schreef:Op cursus is een mevrouw die steeds 'belonings'brokjes meeneemt die haar hond helemaal niet lekker vindt, beestje staat dan een beetje om zich heen te snuffelen terwijl die mevrouw steeds wanhopiger wordt... Komt er iemand haar even wat rodi-worst brengen dan is het opeens een hele brave hond die netjes de oefening doet :mrgreen: .
Volgens mij heeft elke cursus dat soort mensen :wink:

Ik hoef hier niet eens te proberen met brokjes... zelfs frolicjes worden uitgekwat :19: Knakworst dat wordt nog net aangenomen, maar zelfs niet altijd :N:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Bij Noes hangt het ervan af wat er gedaan wordt. Een aantal dingen doet ze puur voor de kick (bijtwerk, revieren), andere dingen voor mij, al dan niet gecombineerd met af en toe een klein voertje of de bal, of iets anders apporteren.

Max doet alles voor zichzelf, waarbij eindeloos zoeken en apporteren het hogere doel van zijn leven is (en blijft al is hij 14).
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mazzel doet het voor alles speeltje voor mij maar ook voor een beloning.

Hij is vrij leergierig en heeft er gewoon altijd zin in om even lekker te trainen. Ik ben er blij mee.

Ik heb geen idee wat je er aan kan doen om zijn koppie er wel bij te houden houd frenk van spelen ? met een bal ofzo ?
Frenk
Zeer actief

shanty schreef:Ik heb geen idee wat je er aan kan doen om zijn koppie er wel bij te houden houd frenk van spelen ? met een bal ofzo ?
Net als met al het andere: niet altijd :N: :mrgreen:
Er zijn gewoon soms dagen/momenten dat er niets leuker is dan met je snufferd op de grond... :19: :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:dat verschil zit in ons hoofd, niet in dat van de honden. honden doen niks uit zuiver altruïsme, als ze het 'voor de baas' doen is dat omdat ze het zo belangrijk vinden om erbij te horen, niet omdat de baas zijn dagje goed zou zijn.
Yep.

Wetters vinden het bv erg belangrijk dat je blij met ze bent, daar worden ze zelf helemaal blij van. Ben je niet blij en zelfs boos, dan raken ze helemaal gekwetst en onder de indruk.

Stabijs vinden het ook wel leuk als je uit je dak gaat, maar als je niet zo blij bent gaan ze toch gewoon wat anders doen? Zitten ze niet zo mee.

Will to please is daarmee dus gewoon een vorm van baasgerichtheid.
Het verschil is alleen dat sommige honden gevoeliger zijn dan andere, maar de baasgerichtheid op zich maakt de bereidheid tot werken, niet de wil het baasje een goede dag te geven ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Frenk schreef:Er zijn gewoon soms dagen/momenten dat er niets leuker is dan met je snufferd op de grond... :19: :wink:
Probeer eens hem te negeren op die momenten? Wel aan de lijn dus, maar alle aandacht naar de rest van de wereld en niet naar Frenk.

Kijken wat ie daarvan vindt. Of althans: wat z'n ego vindt. ;)
Want dat ego gaat er wel van uit dat hij jouw middelpunt is.
Probeer dat eens te doorbreken?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Frenk schreef:Er zijn gewoon soms dagen/momenten dat er niets leuker is dan met je snufferd op de grond... :19: :wink:
Probeer eens hem te negeren op die momenten? Wel aan de lijn dus, maar alle aandacht naar de rest van de wereld en niet naar Frenk.

Kijken wat ie daarvan vindt. Of althans: wat z'n ego vindt. ;)
Want dat ego gaat er wel van uit dat hij jouw middelpunt is.
Probeer dat eens te doorbreken?
Dat snap ik wel, maar het ging me dus om het motiverende ding. Dat hij echt tijdens een les onbereikbaar doorsnuffelt, dat is op de vingers van een hand te tellen hoor. Ik ga ervan uit dat dat ook gewoon bij het zijn van een jong reutje hoort :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Marjoleine schreef:
Inge O schreef:dat verschil zit in ons hoofd, niet in dat van de honden. honden doen niks uit zuiver altruïsme, als ze het 'voor de baas' doen is dat omdat ze het zo belangrijk vinden om erbij te horen, niet omdat de baas zijn dagje goed zou zijn.
Yep.

Wetters vinden het bv erg belangrijk dat je blij met ze bent, daar worden ze zelf helemaal blij van. Ben je niet blij en zelfs boos, dan raken ze helemaal gekwetst en onder de indruk.

Stabijs vinden het ook wel leuk als je uit je dak gaat, maar als je niet zo blij bent gaan ze toch gewoon wat anders doen? Zitten ze niet zo mee.

Het verschil is alleen dat sommige honden gevoeliger zijn dan andere, maar de baasgerichtheid op zich maakt de bereidheid tot werken, niet de wil het baasje een goede dag te geven ;)
maar toch merk ik bij Jamey, ze is sterk op mij gericht als in dat ze kijkt wat er moet gebeuren. Maar het kan haar niet schelen of ik helemaal blij van haar wordt. Ze moet het werk zelf leuk vinden, de beloning is ook redelijk belangrijk, maar ze doet het niet voor mijn blijheid of tevredenheid (behalve in de zin dat mijn blijheid/tevredenheid voor een beloning zorgt). Wat ik lees van honden die blij zijn met een goed zo, daar kan ik Jamey echt niet mee laten luisteren...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:
dat verschil zit in ons hoofd, niet in dat van de honden. honden doen niks uit zuiver altruïsme, als ze het 'voor de baas' doen is dat omdat ze het zo belangrijk vinden om erbij te horen, niet omdat de baas zijn dagje goed zou zijn.
Ja, dat is iets wat ik heel goed bij mijn herplaatsers heb gemerkt. En dan vooral bij Silka. Toen ze hier nog niet zo lang was had ze helemaal niet die drang om 'er bij te horen'. Ik was net zo interessant als een gans in het weiland of een hond in de verte, een man op het bankje of de kinderen die ons passeerden. :mrgreen: Logisch natuurlijk ook, ze wist nog niet wat het inhield om er bij te horen.
Maar inmiddels blijft ze eigenlijk altijd in de buurt of is het de sport om zo snel mogelijk te komen als we daar om vragen. Met dat blije koppie. Zo lief, vind ik dat... (Ik dwaal af! Sorry :oeps: ).
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Rami schreef:
Inge O schreef:
dat verschil zit in ons hoofd, niet in dat van de honden. honden doen niks uit zuiver altruïsme, als ze het 'voor de baas' doen is dat omdat ze het zo belangrijk vinden om erbij te horen, niet omdat de baas zijn dagje goed zou zijn.
Ja, dat is iets wat ik heel goed bij mijn herplaatsers heb gemerkt. En dan vooral bij Silka. Toen ze hier nog niet zo lang was had ze helemaal niet die drang om 'er bij te horen'. Ik was net zo interessant als een gans in het weiland of een hond in de verte, een man op het bankje of de kinderen die ons passeerden. :mrgreen: Logisch natuurlijk ook, ze wist nog niet wat het inhield om er bij te horen.
Maar inmiddels blijft ze eigenlijk altijd in de buurt of is het de sport om zo snel mogelijk te komen als we daar om vragen. Met dat blije koppie. Zo lief, vind ik dat... (Ik dwaal af! Sorry :oeps: ).
Kiba besloot hier vanaf het moment dat ie doorhad dat alle eten en leuke dingen van mij kwamen (en dat was best snel), dat ie klittebandje ging spelen :mrgreen:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Rami
Zeer actief

Ragyo schreef: Kiba besloot hier vanaf het moment dat ie doorhad dat alle eten en leuke dingen van mij kwamen (en dat was best snel), dat ie klittebandje ging spelen :mrgreen:

Braaaave Kiba! :ok:
Bij Silka duurde dat wel wat langer... :oeps: Lastige was dat ze niks om voerbeloningen gaf en speeltjes niet snapte. Ik moest het echt van mijn eigen 'leukigheid' hebben en daar heeft ze nog wel een tijd aan getwijfeld. :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Jacksel schreef:
Dat is ook wel iets wat ik bij een volgende hond graag anders zou willen zien, een 'will to please' in plaats van een 'will to work'.
Haha, en ik wilde net gaan vertellen dat Saar voor niets en niemand iets doet behalve voor mij (en Pieter :mrgreen: ). Maar inderdaad niet om mij blij te maken, maar meer van "als jij dat graag wil, dan doe ik dat toch even".

Miep doet alles voor aandacht. Zelfs als ze in het bos wat achterblijft met snuffelen, en dan aan komt lopen als ik net omkijk, dan gaat ze een paar versnellingen harder lopen (en lachen) als ik zeg "hai wijffie!"
Zij zou het trouwens ook wel doen voor wat beloning hoor, alleen daar ben ik weer erg karig mee. En op cursus deed ze niets voor beloning, zelfs niet voor stukjes knakworst.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Frederiek schreef: Op cursus is een mevrouw die steeds 'belonings'brokjes meeneemt die haar hond helemaal niet lekker vindt, beestje staat dan een beetje om zich heen te snuffelen terwijl die mevrouw steeds wanhopiger wordt... Komt er iemand haar even wat rodi-worst brengen dan is het opeens een hele brave hond die netjes de oefening doet :mrgreen: .
Hihi, dat vertelde Paul ook al. :wink: :mrgreen:
Marion.

Inge O schreef:voor mij zegt dit iets over de band tussen hond en baas, ik vind het zelf van het allergrootste belang dat mijn honden reageren als ik vriendelijk of bozig tegen ze ben - doen ze dat niet dan weet ik dat ik werk aan de winkel heb.
Was voor mij ook het allerbelangrijkste "cijfer" (want je kreeg er alleen maar slecht, redelijk, goed of uitmuntend voor) op de cursussen. Alles mocht gewoon echt onvoldoende zijn - en dus zakken - maar bij de baas/hond kwalificaties wilde ik alleen maar uitmuntend. En dat is gelukt :cheer: :cheer: :cheer:
En voor de rest had vnl Saar alleen maar tienen hoor, Miep ook wel veel maar die kreeg ze alleen omdat ze zoooooo zielig en zooooooo ziekjes en zwakjes was :mrgreen:
(had de dag ervoor 2 buffelhuidringen opgevroten, die ze van Sinterklaas hadden gekregen)
doggy

Re: Waar doen ze het voor?

Ongelezen bericht door doggy »

Frenk schreef:Waar 'werkt' jouw hond voor?
Voor eten, eten , eten en nog eens eten :mrgreen:

Daar doet hij vrijwel alles voor, want eten is zijn alles :D

Ik heb dan ook bijna altijd een zakje met brokjes bij me ( zijn eigen eten).

Ik hoef maar met mijn hand in de jaszak te zitten en Beike staat al bij me.
Als hij afgeleid is , is het een ander verhaal.
Als hij niet bij me wil komen, loop ik een andere kant op en dan zeg ik tegen hem: Doei Beike, ik ga weg.
Je moet eens zien hoe snel hij dan bij me is.
Natuurlijk ga ik niet echt weg, maar verstop me ergens.
Als dat niet werkt, haal ik hem op en geef ik hem een opdracht, zoals een appèl-oefening ofzo.
Marion.

Mijn onderschrift zegt trouwens ook heel veel. De honden staan stil, en wachten omdat wij even zijn gestopt voor een fotosessie. Zij staan dus 20 meter voor me en kijken van "kom je nog?". Als ik dan "jaaaaaaaa lopen!" roep, dan rennen ze beiden breed kwispelend de heuvel op of de bocht om.
Maar feitelijk zijn zij dus bezig met mij in de gaten te houden, ipv ik hen. En ik heb daar geen snoepjes of balletjes voor nodig. Daarom is het zo heerlijk relaxed wandelen met ze. Op bekende plekken zijn ze makkelijk uit zicht hoor, maar ergens om een hoek kom ik ze dan wel weer tegen.

Maar ik heb makkelijk praten waarschijnlijk, met mijn gehoorzaam geboren hondjes :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Inge O schreef:
Jacksel schreef:
Marjoleine schreef:
Yep.

maar toch merk ik bij Jamey, ze is sterk op mij gericht als in dat ze kijkt wat er moet gebeuren. Maar het kan haar niet schelen of ik helemaal blij van haar wordt. Ze moet het werk zelf leuk vinden, de beloning is ook redelijk belangrijk, maar ze doet het niet voor mijn blijheid of tevredenheid (behalve in de zin dat mijn blijheid/tevredenheid voor een beloning zorgt). Wat ik lees van honden die blij zijn met een goed zo, daar kan ik Jamey echt niet mee laten luisteren...
voor mij zegt dit iets over de band tussen hond en baas, ik vind het zelf van het allergrootste belang dat mijn honden reageren als ik vriendelijk of bozig tegen ze ben - doen ze dat niet dan weet ik dat ik werk aan de winkel heb.

hoe sterk ze reageren is dan weer eerder individueel verschillend, maar geen belang hechten aan baasjes' stemming doen we hier niet aan.
Jamey reageert heus wel op mijn vriendelijk of boos zijn. Nouja, op de momenten na dat ik gewoon een middelvinger van haar krijg :roll: . Maar het is niet zo dat ik haar het reddinghondenwerk bijvoorbeeld had aan kunnen leren op alleen maar 'blij baasje'. Dat moet ze ten eerste zelf leuk vinden (anders is het om te beginnen al kansloos), en ten tweede komt het vanuit het spel, wat dan wel weer met mij is.

Maar wat ik hier lees van 'mijn hond wordt alleen al blij en vrolijk enzo als ik goed zo zeg'. Dat heeft Jamey wel in beperkte mate, bijvoorbeeld tijdens wandelen als ze me even komt begroeten of even omkijkt, komt er wel een tevreden bekkie als ik loop te kirren dat ze zo braaf is, maar iets aanleren oid op die manier gaat m echt niet worden...
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:yamie is werklustig én reageert wel op jou - wat wil je dan eigenlijk anders in een andere hond?
:smile: :smile: :smile:
"Andere hond"
Laatst gewijzigd door Jaap* op 31 mei 2009 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze worden hier beloond met een frolicje en als ze heel erg doorslag hebben met zelfgebakken levercake :pffff: :mrgreen: Als ik jou was zou ik die levercake eens proberen voor Frenk.
Ook kan ik vooral Balou en Buck geen groter plezier doen dan heel blij "effe kriebelen" te roepen. Ze komen dan om mijn benen heen gekronkeld en dan moet ik hun rug kriebelen. Dat gebruik ik ook als beloning.
Dino staat me dan heel glazig aan te kijken als ik dat doe, zo van "waar blijft mijn koekje, dit is niet de bedoeling" :mrgreen: Maar als hij dan ziet dat de anderen het wel geweldig vinden, dan is hij toch wel enigszins overtuigd dat het ook wel waardevol is om even gekriebeld te worden. Maar de verbazing straalt van zijn kop af. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”