Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel Smuldier
Moderator: moderatorteam
- CrazyBerner
- Actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Hoeveel Smuldier
zoals in mijn andere bericht vertelde ik al dat ik over wil stappen naar smuldier. Nu heb ik een paar pakken gekocht maar twijfel over hoeveel ik moet geven. Ik heb een pup van ruim 14 weken. Op het pak staat 30 gr per kilo is het goed om dit ook aan te houden? dat zou betekenen dat ze bijna een heel pakje per dag krijgt verdeelt over 3 keer. Wil haar namelijk niet teveel geven maar ook zeker niet te weinig.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- CrazyBerner
- Actief
Bedankt voor je reactie. Dan is het toch nog wel vrij prijzig om kvv te voeren, in ieder geval wel in vergelijking met brokken. Dat zou dan betekeken dat ze 13 pakjes per week weg eet á 90 cent per pakje (dacht dat ze 45 cent waren maar blijkbaar duurder geworden?)EstherK schreef:30 gram per kilo lichaamsgewicht is voor volwassen honden. Een pup mag wel wat meer. Ik zou beginnen met ongeveer 50 a 60 gram per kilo lichaamsgewicht. Als ze te dik wordt (de ribben slecht voelbaar zijn) gewoon minder voeren.
Was namelijk van plan om helemaal over te stappen op kvv maar ga hier nu toch een beetje aan twijfelen. (heb het niet zo breed jammer genoeg)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- CrazyBerner
- Actief
Oke, zal inderdaad is even bij verschillende winkels kijken dan. Heb het nu bij de Plus gekocht maar daar is het dus erg duur!Marjoleine schreef:90 cent is erg veel.
Smuldier compleet is ongeveer 45-65 cent per pakje, afhankelijk van de winkel.
Even zoeken dus.
Voor een volwassen hond van 30 kilo heb je 1,5 pakje per dag nodig, maar in de groei gaat er meer in, ja.
Dat hoort erbij, maar het gaat vanzelf weer over dus
wanneer het 45 cent is klinkt dat alweer een stuk beter natuurlijk. en het is inderdaad zo dat het uiteindelijk wat minder wordt. Maar ga dan nu wel starten met 2 pakjes per dag dat moet dan denk ik wel voldoende zijn. Pup is nu denk ik zo'n 15 kilo!
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Bij de C1000 kan je goedkoop Smuldier kopen en zit op veel plekken in het landCrazyBerner schreef:Oke, zal inderdaad is even bij verschillende winkels kijken dan. Heb het nu bij de Plus gekocht maar daar is het dus erg duur!Marjoleine schreef:90 cent is erg veel.
Smuldier compleet is ongeveer 45-65 cent per pakje, afhankelijk van de winkel.
Even zoeken dus.
Voor een volwassen hond van 30 kilo heb je 1,5 pakje per dag nodig, maar in de groei gaat er meer in, ja.
Dat hoort erbij, maar het gaat vanzelf weer over dus
wanneer het 45 cent is klinkt dat alweer een stuk beter natuurlijk. en het is inderdaad zo dat het uiteindelijk wat minder wordt. Maar ga dan nu wel starten met 2 pakjes per dag dat moet dan denk ik wel voldoende zijn. Pup is nu denk ik zo'n 15 kilo!

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Als je veel diepvriesruimte hebt, kan je ook groot gaan inkopen. Dan kost smuldier ongeveer een euro per kilo (sommige smaken zijn duurder).
Wij halen om de 10 weken 120 kilo en dat kost ons 165 euro. We hebben dan 7 dozen compleet, een doos kip, lamshart en rundvlees. Meestal halen we er ook wat hele bullepezen bij en ze hebben nog meer goedkoop en gezond kauwspul (goedkoop in vergelijking met de dierenwinkel en supermarkt).
Voor ons is kvv goedkoper dan de meeste brokkenmerken.
Wij halen om de 10 weken 120 kilo en dat kost ons 165 euro. We hebben dan 7 dozen compleet, een doos kip, lamshart en rundvlees. Meestal halen we er ook wat hele bullepezen bij en ze hebben nog meer goedkoop en gezond kauwspul (goedkoop in vergelijking met de dierenwinkel en supermarkt).
Voor ons is kvv goedkoper dan de meeste brokkenmerken.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162950
Misschien dit topic even lezen
En wat is duur??
Carnibest zit rond de 3,50 a 4 euro de kilo.
Dat vind ik best prijzig. Maar smuldier is vind ik een prima prijsje hebben.
Je kan ook als je he echt te duur vind, smorgens Farm food/
cavom doen en savonds kvv.
Misschien dit topic even lezen
En wat is duur??
Carnibest zit rond de 3,50 a 4 euro de kilo.
Dat vind ik best prijzig. Maar smuldier is vind ik een prima prijsje hebben.
Je kan ook als je he echt te duur vind, smorgens Farm food/
cavom doen en savonds kvv.

http://www.Adebowale.nl
-
doggy
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
En elke albert heijn kan smuldier bestellen voor 45 of 49 cent een pakje. Alle smaken. Bij ons houdt dat in dat ze compleet varianten goedkoper zijn om bij de ah te bestellen. De enkelvoudige (maar die heb ik eigenlijk bijna nooit) zijn goedkoper bij de jumbo.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
doggy
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik heb ook nog een vraag over smuldier, moet je, als je de vleesvarianten koopt, ook nog extra ingrediënten toevoegen? Bijvoorbeeld brood, rijst of groente? En wat voor groente bijvoorbeeld? Is er iets wat ze écht niet mogen hebben? Wij voeren nu Royal Canin Maxi junior, maar ik zou wel over willen gaan op Smuldier.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- CrazyBerner
- Actief
Ik zal eens gaan kijken bij de C1000 die hebben we hier ook in de beurt zitten. Helaas heb ik niet zoveel ruimte in de vriezer, kan denk ik net voor een week kvv kwijt. Maar goed als het 45 ct. is valt het qua prijs wel weer mee. scheelt toch of je 90 ct of 45 ct betaald.
Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst kvv gegeten. Stond vanmorgen wel even vreemd naar haar bak te kijken maar vond het erg lekker, likte zelfs tot 3 keer toe haar bak helemaal schoon.
Ik ga nu 2 pakjes per dag geven. Dat is dan 800 gram. Maar wanneer kan je het beste gaan afbouwen? Vind het zo moeilijk om het in te schatten.
Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst kvv gegeten. Stond vanmorgen wel even vreemd naar haar bak te kijken maar vond het erg lekker, likte zelfs tot 3 keer toe haar bak helemaal schoon.
Ik ga nu 2 pakjes per dag geven. Dat is dan 800 gram. Maar wanneer kan je het beste gaan afbouwen? Vind het zo moeilijk om het in te schatten.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- CrazyBerner
- Actief
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou eigenlijk maar zelden een "niet complete" versie kopen omdat dat moeilijk wordt met aanvullen.
ALS je wat extra's geeft of "erbij" zou ik het gewicht eraf trekken en ik zou voornamelijk spiervlees en/of wat bot als bijv. kipnek geven. Zo min mogelijk organen er los nog bij... dat zit er wel genoeg in
Suzanne
ALS je wat extra's geeft of "erbij" zou ik het gewicht eraf trekken en ik zou voornamelijk spiervlees en/of wat bot als bijv. kipnek geven. Zo min mogelijk organen er los nog bij... dat zit er wel genoeg in
Suzanne
-
connie63
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen
- Aantal honden: 1
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb gisteren bij Appie een doos Smuldier besteld, daar zitten 12 pakjes in. Geen gezeur dat het alleen mogelijk is als meer mensen er om vragen.
Misschien dat ze het pas in de winkel gaan leggen als meer mensen het willen kopen, maar bestellen is (hier) geen probleem.
Misschien dat ze het pas in de winkel gaan leggen als meer mensen het willen kopen, maar bestellen is (hier) geen probleem.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik koop het meestal bij c1000 en af en toe bij de poiez. Kijk nooit zo naar de prijs, vind het altijd goedkoop
. Maar hier alleen de penscompleet in de winkel, dus ik wissel af met de enkelvoudige varianten. Waar ik dan verschillende groentes bij gooi (vaak wat ik zelf gegeten heb die avond, waar nog wat van over is) en af en toe een lekker eitje erbij.
Maar zit nu langere tijd om de penscompleet en de ontlasting wordt juist weer dunner. Dus binnenkort ook maar weer afwisselen met een andere kvv.
Kay is nu 6,5 maand en ik vermoed een kilo of 15? Hij krijgt 's avonds een half pak nu. 's Ochtends krijgt hij momenteel weer brokken (Science Plan) bij (alvast voor we op vakantie gaan)
Maar zit nu langere tijd om de penscompleet en de ontlasting wordt juist weer dunner. Dus binnenkort ook maar weer afwisselen met een andere kvv.
Kay is nu 6,5 maand en ik vermoed een kilo of 15? Hij krijgt 's avonds een half pak nu. 's Ochtends krijgt hij momenteel weer brokken (Science Plan) bij (alvast voor we op vakantie gaan)

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Zo zou het bij iedere AH moeten zijn. Als het in het assortiment zit van Ah moet je het in iedere winkel kunnen bestellen mits je een hele doos afneemt. Het maakt dan niet uit of het in die winkel in het assortiment zit.Liesbeth schreef:Ik heb gisteren bij Appie een doos Smuldier besteld, daar zitten 12 pakjes in. Geen gezeur dat het alleen mogelijk is als meer mensen er om vragen.