Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel Smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

CrazyBerner
Actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Hoeveel Smuldier

Ongelezen bericht door CrazyBerner »

zoals in mijn andere bericht vertelde ik al dat ik over wil stappen naar smuldier. Nu heb ik een paar pakken gekocht maar twijfel over hoeveel ik moet geven. Ik heb een pup van ruim 14 weken. Op het pak staat 30 gr per kilo is het goed om dit ook aan te houden? dat zou betekenen dat ze bijna een heel pakje per dag krijgt verdeelt over 3 keer. Wil haar namelijk niet teveel geven maar ook zeker niet te weinig.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

30 gram per kilo lichaamsgewicht is voor volwassen honden. Een pup mag wel wat meer. Ik zou beginnen met ongeveer 50 a 60 gram per kilo lichaamsgewicht. Als ze te dik wordt (de ribben slecht voelbaar zijn) gewoon minder voeren.
CrazyBerner
Actief

EstherK schreef:30 gram per kilo lichaamsgewicht is voor volwassen honden. Een pup mag wel wat meer. Ik zou beginnen met ongeveer 50 a 60 gram per kilo lichaamsgewicht. Als ze te dik wordt (de ribben slecht voelbaar zijn) gewoon minder voeren.
Bedankt voor je reactie. Dan is het toch nog wel vrij prijzig om kvv te voeren, in ieder geval wel in vergelijking met brokken. Dat zou dan betekeken dat ze 13 pakjes per week weg eet á 90 cent per pakje (dacht dat ze 45 cent waren maar blijkbaar duurder geworden?)

Was namelijk van plan om helemaal over te stappen op kvv maar ga hier nu toch een beetje aan twijfelen. (heb het niet zo breed jammer genoeg)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

90 cent is erg veel.
Smuldier compleet is ongeveer 45-65 cent per pakje, afhankelijk van de winkel.
Even zoeken dus.

Voor een volwassen hond van 30 kilo heb je 1,5 pakje per dag nodig, maar in de groei gaat er meer in, ja.
Dat hoort erbij, maar het gaat vanzelf weer over dus ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
CrazyBerner
Actief

Marjoleine schreef:90 cent is erg veel.
Even zoeken dus.

Voor een volwassen hond van 30 kilo heb je 1,5 pakje per dag nodig, maar in de groei gaat er meer in, ja.
Oke, zal inderdaad is even bij verschillende winkels kijken dan. Heb het nu bij de Plus gekocht maar daar is het dus erg duur!

wanneer het 45 cent is klinkt dat alweer een stuk beter natuurlijk. en het is inderdaad zo dat het uiteindelijk wat minder wordt. Maar ga dan nu wel starten met 2 pakjes per dag dat moet dan denk ik wel voldoende zijn. Pup is nu denk ik zo'n 15 kilo!
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

CrazyBerner schreef:
Marjoleine schreef:90 cent is erg veel.
Even zoeken dus.

Oke, zal inderdaad is even bij verschillende winkels kijken dan. Heb het nu bij de Plus gekocht maar daar is het dus erg duur!

wanneer het 45 cent is klinkt dat alweer een stuk beter natuurlijk. en het is inderdaad zo dat het uiteindelijk wat minder wordt. Maar ga dan nu wel starten met 2 pakjes per dag dat moet dan denk ik wel voldoende zijn. Pup is nu denk ik zo'n 15 kilo!
Bij de C1000 kan je goedkoop Smuldier kopen en zit op veel plekken in het land ;)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

En bij de Coop idem
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Als je veel diepvriesruimte hebt, kan je ook groot gaan inkopen. Dan kost smuldier ongeveer een euro per kilo (sommige smaken zijn duurder).

Wij halen om de 10 weken 120 kilo en dat kost ons 165 euro. We hebben dan 7 dozen compleet, een doos kip, lamshart en rundvlees. Meestal halen we er ook wat hele bullepezen bij en ze hebben nog meer goedkoop en gezond kauwspul (goedkoop in vergelijking met de dierenwinkel en supermarkt).

Voor ons is kvv goedkoper dan de meeste brokkenmerken.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162950

Misschien dit topic even lezen

En wat is duur??
Carnibest zit rond de 3,50 a 4 euro de kilo.
Dat vind ik best prijzig. Maar smuldier is vind ik een prima prijsje hebben.

Je kan ook als je he echt te duur vind, smorgens Farm food/
cavom doen en savonds kvv.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

De C1000 en Poiesz ( Poi-Mar) hebben ze ook en die zijn helemaal niet zo duur.
De Jumbo heeft ze ook.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

En elke albert heijn kan smuldier bestellen voor 45 of 49 cent een pakje. Alle smaken. Bij ons houdt dat in dat ze compleet varianten goedkoper zijn om bij de ah te bestellen. De enkelvoudige (maar die heb ik eigenlijk bijna nooit) zijn goedkoper bij de jumbo.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

[quote="nathalietjuh"]En elke albert heijn kan smuldier bestellen voor 45 of 49 cent een pakje. quote]

Ik vroeg het laatst eens, en diegene van de AH, zei dat het alleen kon, als er voldoende vraag naar was.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij geven onze volwassen honden verschillende hoeveelheden. Je moet echt naar de hond kijken. De jongere hond weegt 20 kilo en eet ongeveer 800 gram per dag. De oudere hond weegt ook 20 kilo en eet ongeveer 400-500 gram per dag. Ze zijn beiden niet te dik en niet te dun :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb ook nog een vraag over smuldier, moet je, als je de vleesvarianten koopt, ook nog extra ingrediënten toevoegen? Bijvoorbeeld brood, rijst of groente? En wat voor groente bijvoorbeeld? Is er iets wat ze écht niet mogen hebben? Wij voeren nu Royal Canin Maxi junior, maar ik zou wel over willen gaan op Smuldier.

Alvast bedankt.
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

Als je de complete versie koopt hoef je niks toe te voegen
Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

*Kane* schreef:Als je de complete versie koopt hoef je niks toe te voegen
Nee dat snap ik, maar als ik de vleesvarianten koop dan? Want dan kan ik zelf bepalen wat ik er door heen gooi en ik vind het een kleine moeite om dat te doen. :wink:
CrazyBerner
Actief

Ik zal eens gaan kijken bij de C1000 die hebben we hier ook in de beurt zitten. Helaas heb ik niet zoveel ruimte in de vriezer, kan denk ik net voor een week kvv kwijt. Maar goed als het 45 ct. is valt het qua prijs wel weer mee. scheelt toch of je 90 ct of 45 ct betaald.

Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst kvv gegeten. Stond vanmorgen wel even vreemd naar haar bak te kijken maar vond het erg lekker, likte zelfs tot 3 keer toe haar bak helemaal schoon.

Ik ga nu 2 pakjes per dag geven. Dat is dan 800 gram. Maar wanneer kan je het beste gaan afbouwen? Vind het zo moeilijk om het in te schatten.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als de ergste groei eruit is mag je afbouwen. Dat duurt dus nog even ;-)
CrazyBerner
Actief

Rosita Compagner schreef:Als de ergste groei eruit is mag je afbouwen. Dat duurt dus nog even ;-)
Ja inderdaad duurt nog even, al gaat het wel heel erg hard ze heeft nog een flink stuk te gaan!
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

Bij ons is het bij de Jumbo nog steeds het goedkoopste.

Ik heb geen idee hoe je het aan moet vullen, dan zou je naar
de percentages moeten kijken en wat mist aan spier/bot/orgaan
bij moeten vullen
Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou eigenlijk maar zelden een "niet complete" versie kopen omdat dat moeilijk wordt met aanvullen.
ALS je wat extra's geeft of "erbij" zou ik het gewicht eraf trekken en ik zou voornamelijk spiervlees en/of wat bot als bijv. kipnek geven. Zo min mogelijk organen er los nog bij... dat zit er wel genoeg in ;-)

Suzanne
connie63
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door connie63 »

ik bestel het bij albert heijn en betaal 48 cent per pakje eerst haalde ik het bij Poiesz en toen betaalde ik 65 cent per pakje en ik gebruik er ook 2 per dag dit betaal ik dus voor de pens compleet en de vlees compleet
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb gisteren bij Appie een doos Smuldier besteld, daar zitten 12 pakjes in. Geen gezeur dat het alleen mogelijk is als meer mensen er om vragen.
Misschien dat ze het pas in de winkel gaan leggen als meer mensen het willen kopen, maar bestellen is (hier) geen probleem.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik koop het meestal bij c1000 en af en toe bij de poiez. Kijk nooit zo naar de prijs, vind het altijd goedkoop :D. Maar hier alleen de penscompleet in de winkel, dus ik wissel af met de enkelvoudige varianten. Waar ik dan verschillende groentes bij gooi (vaak wat ik zelf gegeten heb die avond, waar nog wat van over is) en af en toe een lekker eitje erbij.
Maar zit nu langere tijd om de penscompleet en de ontlasting wordt juist weer dunner. Dus binnenkort ook maar weer afwisselen met een andere kvv.

Kay is nu 6,5 maand en ik vermoed een kilo of 15? Hij krijgt 's avonds een half pak nu. 's Ochtends krijgt hij momenteel weer brokken (Science Plan) bij (alvast voor we op vakantie gaan)
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Liesbeth schreef:Ik heb gisteren bij Appie een doos Smuldier besteld, daar zitten 12 pakjes in. Geen gezeur dat het alleen mogelijk is als meer mensen er om vragen.
Misschien dat ze het pas in de winkel gaan leggen als meer mensen het willen kopen, maar bestellen is (hier) geen probleem.
Zo zou het bij iedere AH moeten zijn. Als het in het assortiment zit van Ah moet je het in iedere winkel kunnen bestellen mits je een hele doos afneemt. Het maakt dan niet uit of het in die winkel in het assortiment zit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”