Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Suprelorin implantaat/chemische castratie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Suprelorin implantaat/chemische castratie

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat zijn jullie ervaringen met het Suprelorin implantaat en/of de chemische castratie? En heeft iemand enige idee wat de prijzen hiervan zijn. Ik meen dat het Suprelorin implantaat langer werkzaam is dan de chemische castratie. Klopt dat?
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Voor zover ik weet geeft chemische castratie niet altijd een duidelijk beeld van hoe de hond zal zijn na een echte castratie. Als het om gedrag gaat is dat van belang lijkt me.
Dat implantaat wat je noemt ken ik niet, ik ken wel het GNRH implantaat. Of nou ja, kennen :mrgreen: , ik heb erover gelezen.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Voor zover ik weet geeft chemische castratie niet altijd een duidelijk beeld van hoe de hond zal zijn na een echte castratie. Als het om gedrag gaat is dat van belang lijkt me.
Dat implantaat wat je noemt ken ik niet, ik ken wel het GNRH implantaat. Of nou ja, kennen :mrgreen: , ik heb erover gelezen.
Dat is dat implantaat. Het middel heet Suprelorin. :wink:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mireillevdw schreef:
Moos schreef:Voor zover ik weet geeft chemische castratie niet altijd een duidelijk beeld van hoe de hond zal zijn na een echte castratie. Als het om gedrag gaat is dat van belang lijkt me.
Dat is dat implantaat. Het middel heet Suprelorin. :wink:
Ah oke. Als je daarop googled kom je denk ik op verschillende fora er wel topics over tegen.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Tobi heeft hem zes weken geleden gekregen. Ik schrijf maar gewoon op wat ik me heb laten vertellen, door DA's, de leverancier en wat ik gelezen heb op internet (de Universiteit Utrecht heeft een onderzoek gedaan, daar kan je nog op googlen).

Het suprelorin impantaat werkt vanaf zes weken tot een half jaar na implanteren, daarna gaat het geleidelijk uitwerken, een chemische castratie werkt slechts acht weken.
Het grote verschil in werking is dat een chemische castratie een extra (vrouwelijk) hormoon in het lichaam brengt, terwijl het implantaat de cellen verhindert om testosteron op te nemen. Bij chemische castratie voeg je dus iets toe, bij het implantaat haal je iets weg, net als bij een chirurgische castratie. Het implantaat lijkt qua werking dus het meest op een chirurgische castratie, maar is natuurlijk niet honderd procent hetzelfde. Er schijnen geen schadelijke gevolgen te zijn voor de gezondheid, in tegenstelling tot chemische castratie wat nogal wat mogelijke risico's heeft.

De prijs van een chemische castratie weet ik niet, maar voor het implantaat heb ik ongeveer 75 euro betaald, plus de kosten van het consult/het inbrengen. Ze zetten het tussen de schouderbladen, met een ongelooflijk dikke naald :N: net zoals bij chippen (mijn eigen DA kon het gewoon bestellen, je hoeft er niet meer voor naar Utrecht).

Eerst gaat het testosteronlevel omhoog, met een piek op drie/vier weken na inbrengen. Daarna gaat het zakken, en vanaf ongeveer zes weken is het ongeveer zoals het wordt. Na een half jaar gaat het weer uitwerken en na een jaar is de reu weer zoals ie was voor het implantaat. Je kunt na dat half jaar opnieuw een implantaat laten zetten en dan werkt het meteen dus niet met die aanloop van zes weken.

Tobi heeft hem gekregen vanwege zijn korte lontje en stress richting andere honden (inmiddels m.n. reuen). Ik kan je nog niet veel vertellen over de ervaringen ermee, omdat hij hem nu dus pas zes weken heeft.

De testosteronstijging hebben we in ieder geval goed gemerkt, vooral mijn teef Mejra :mrgreen:. Dat is nu voorbij en ik krijg de indruk dat ie iets minder stress ervaart als voorheen, maar de tijd moet het gaan uitwijzen. Wij wilden graag eerst zien welke uitwerking een chirurgische castratie op Tobi zou hebben voor we beslissingen nemen die niet terug te draaien zijn. En daarvoor schijnt het suprelorin implantaat het meest representatief te zijn. Ik denk dat wij begin oktober hooguit beslissen om nog een keer een implantaat te laten zetten en daarna weer een tijdje zonder (hij is dan ook weer ouder en verder getraind) en dan pas een beslissing nemen over castreren of niet.
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

quireste is een keer chemisch gecastreerd en dat heeft toen geen zichtbaar effect gehad. behalve dat hij iets dikker werd, had hij nog steeds heel veel interesse in leuke teven en reuen, vooral degene die loops waren of gecastreerd.

inmiddels is hij om medische redenen echt gecastreerd en ik zie nu wel degelijk verschil. hij is veel rustiger geworden, heeft veeeeel minder last van zijn hormonen en voelt zich naar mijn idee wel beter, nu hij niet meer heftig alle luchtjes achterna hoeft.

nadelen heeft het bij hem ook gegeven, hij kan tegen de klippen op vreten. is ook dikker geworden, eet nu van straat en dat deed ie nooit, hij heeft een hele slechte vacht gekregen en hij snauwt makkelijker andere honden weg en dat durfde hij nooit ( kan je als voordeel zien maar is het natuurlijk niet).

toch ben ik blij dat ik het heb laten doen. hij voelt zich op zich nu goed!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

A.s. woensdag krijgt Haakon een implantaat (Suprelorin).
De kosten zijn bij onze dierenarts € 72,50 incl consult, dus dat valt ook allemaal nog wel mee.
Dit omdat de reactie van Haakon naar andere honden nogal extreem is.
Laatst kwamen de opa & oma van mijn vriend op bezoek met hun normaal heel gemakkelijke Jack Russel teefje en Haakon werd ontzettend druk en lomp. En dat vond Pukkie (JR) niet zo'n geslaagde actie. Ook als we gaan wandelen, is er geen beginnen aan als er een andere hond in de buurt is. Hij ziet ons niet eens meer. Een stok, een bal, een speeltje of snoepjes.....het heeft allemaal geen zin.
Het lijkt gelukkig wel al iets beter te gaan bij honden die aan de overkant lopen, maar het zou ontzettend fijn zijn als zijn hormoonspiegel wat gaat dalen, want dit is echt vervelend......
Ik hoop dat ie op deze manier ook weer wat meer aandacht voor ons krijgt als er andere honden in de buurt zijn. Ik heb al veel positiefs gelezen hierover. :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mireillevdw schreef:A.s. woensdag krijgt Haakon een implantaat (Suprelorin).
De kosten zijn bij onze dierenarts € 72,50 incl consult, dus dat valt ook allemaal nog wel mee.
Dit omdat de reactie van Haakon naar andere honden nogal extreem is.
Laatst kwamen de opa & oma van mijn vriend op bezoek met hun normaal heel gemakkelijke Jack Russel teefje en Haakon werd ontzettend druk en lomp. En dat vond Pukkie (JR) niet zo'n geslaagde actie. Ook als we gaan wandelen, is er geen beginnen aan als er een andere hond in de buurt is. Hij ziet ons niet eens meer. Een stok, een bal, een speeltje of snoepjes.....het heeft allemaal geen zin.
Het lijkt gelukkig wel al iets beter te gaan bij honden die aan de overkant lopen, maar het zou ontzettend fijn zijn als zijn hormoonspiegel wat gaat dalen, want dit is echt vervelend......
Ik hoop dat ie op deze manier ook weer wat meer aandacht voor ons krijgt als er andere honden in de buurt zijn. Ik heb al veel positiefs gelezen hierover. :mrgreen:
Maar komt dit door de hormonen? Ik kan natuurlijk zijn gedrag niet zien hoor, maar het klinkt gewoon als normaal jonge-honden-gedrag. Maarja, er is maar een manier om daar achter te komen he :mrgreen:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Maar komt dit door de hormonen? Ik kan natuurlijk zijn gedrag niet zien hoor, maar het klinkt gewoon als normaal jonge-honden-gedrag. Maarja, er is maar een manier om daar achter te komen he :mrgreen:
Ja, precies en ik lees dat dit toch wel vaker wordt aangeraden bij pubers.
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

hoe oud is Haakon nu dan? ben wel nieuwsgierig.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Eerst gaat het testosteronlevel omhoog, met een piek op drie/vier weken na inbrengen. Daarna gaat het zakken, en vanaf ongeveer zes weken is het ongeveer zoals het wordt. Na een half jaar gaat het weer uitwerken en na een jaar is de reu weer zoals ie was voor het implantaat. Je kunt na dat half jaar opnieuw een implantaat laten zetten en dan werkt het meteen dus niet met die aanloop van zes weken
Dit klopt, erg veel DA vertellen dit dus niet! Dus schrik niet als je hond zn gedrag malen erger word!

Kane heeft hem ook en was ook erg nukkig die periode.
Hier geen gewip, geen 100000 plasjes, geen gekwijl op plasjes en lopen soppen, eten gaat iets beetje beter.

Ik ben er iig wel erg blij mee, zn gedrag is gewoon erg goed, laatst nog gebeten door een hond en doet niks terug, loopt weg.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

*Kane* schreef:
Eerst gaat het testosteronlevel omhoog, met een piek op drie/vier weken na inbrengen. Daarna gaat het zakken, en vanaf ongeveer zes weken is het ongeveer zoals het wordt. Na een half jaar gaat het weer uitwerken en na een jaar is de reu weer zoals ie was voor het implantaat. Je kunt na dat half jaar opnieuw een implantaat laten zetten en dan werkt het meteen dus niet met die aanloop van zes weken
Dit klopt, erg veel DA vertellen dit dus niet! Dus schrik niet als je hond zn gedrag malen erger word!

Kane heeft hem ook en was ook erg nukkig die periode.
Hier geen gewip, geen 100000 plasjes, geen gekwijl op plasjes en lopen soppen, eten gaat iets beetje beter.

Ik ben er iig wel erg blij mee, zn gedrag is gewoon erg goed, laatst nog gebeten door een hond en doet niks terug, loopt weg.
hoe was zijn gedrag naar andere honden eerst dan?
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

Hij is erg lief maar hij wou op alle honden wippen, hij heeft
nooit aangevallen oid. Maar we willen hem toch castreren omdat
we niet met hem willen fokken en ook een teefje in huis hebben.
Wouden we zowiezo weten hoe het uit zou pakken bij hem.
Vandaar ook de chip, maar niet om agressie, wat hij in die
eerste paar weken dus wel een beetje kreeg. Wat de DA mij
dus niet vertelde.
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mireillevdw schreef:Laatst kwamen de opa & oma van mijn vriend op bezoek met hun normaal heel gemakkelijke Jack Russel teefje en Haakon werd ontzettend druk en lomp. En dat vond Pukkie (JR) niet zo'n geslaagde actie. Ook als we gaan wandelen, is er geen beginnen aan als er een andere hond in de buurt is. Hij ziet ons niet eens meer. Een stok, een bal, een speeltje of snoepjes.....het heeft allemaal geen zin.
Ik snap even niet wat druk en lomp met hormonen te maken heeft. Of bedoel je dat hij steeds wil rijden op andere honden? Hoe oud is Haakon nu?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

Dat wegrennen? Dat is hier erger geworden, nu die geen tijd meer vrij hoeft te maken voor al zn plasjes, gaat ie lekker op de struin,
hij is soms wel 10min weg en maar roepen en roepen.
Nu heb ik hem weer onder controle want zie aan zn houding als
die weg wil vliegen en ben hem tot nu toe nog 80% voor :mrgreen:

Ik bedoel dan het wegrennen naar andere honden om te spelen
en niet om kwaad te doen, maar het jagen is er pas sinds hij
die chip heeft.

En lomp zal die altijd blijven want het is niet voor niets een RR
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zou hem beslist niet castreren, al dan niet chemisch. Je hond zit gewoon in de puberteit, ga met hem aan de slag, leer dat jij leuker bent, dan komt het echt wel goed. Vind het echt onzin om daarom maar de ballen eraf te halen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Voor het gedrag wat je nu noemt zou ik ook adviseren gewoon heel hard te gaan trainen. Aan de lange lijn met hele lekkere snoepjes ofzo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

We hebben echt alles al met hem geprobeerd en m geprobeerd af te leiden met van alles en nog wat. Niks helpt bij hem. De instructeur van de cursus vond het ook een goed idee om het eens op deze manier te proberen. Hij weet hoe hard we met hem trainen en hij is ook bezig met de opleiding gedragtherapie voor honden, dus hij heeft er ook echt wel verstand van. We kunnen het toch gewoon eens proberen hoe het dat gaat? Ik zie het probleem niet zo. Haakon is nu 11 maanden en wordt de 27ste 1 jaar. Als haakon gaat spelen is ie ook zeer overheersend en lomp en sommige honden zijn daar echt niet van gediend. Natuurlijk is ie speels, maar het gedrag dat hij vertoont tegen andere honden als je met m gaat wandelen aan de riem, is niet zomaar wat trekken en wat blaffen, hoor en soms worden mensen door dat gedrag ook bang van m. We gaan het gewoon eens proberen. Ik vertrouw erop dat onze instructeur ook weet wat ie zegt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Mireillevdw schreef:We hebben echt alles al met hem geprobeerd en m geprobeerd af te leiden met van alles en nog wat. Niks helpt bij hem. De instructeur van de cursus vond het ook een goed idee om het eens op deze manier te proberen. Hij weet hoe hard we met hem trainen en hij is ook bezig met de opleiding gedragtherapie voor honden, dus hij heeft er ook echt wel verstand van. We kunnen het toch gewoon eens proberen hoe het dat gaat? Ik zie het probleem niet zo. Haakon is nu 11 maanden en wordt de 27ste 1 jaar. Als haakon gaat spelen is ie ook zeer overheersend en lomp en sommige honden zijn daar echt niet van gediend. Natuurlijk is ie speels, maar het gedrag dat hij vertoont tegen andere honden als je met m gaat wandelen aan de riem, is niet zomaar wat trekken en wat blaffen, hoor en soms worden mensen door dat gedrag ook bang van m. We gaan het gewoon eens proberen. Ik vertrouw erop dat onze instructeur ook weet wat ie zegt.
De beste hond is nog maar 11 maanden, onzin dat je dit gedrag er niet uitkrijgt met training. Dat hij overheersend en lomp is gaat niet veranderen als hij zijn ballen niet meer heeft. Plus dat als je hem castreert hij waarschijnlijk een gewillig rij-object word voor andere honden, en daar zal haakon dan ook niet van gediend zijn. Ook het gedrag aan de riem is iets waar jij als baas wat aan moet doen, en je niet de hond zijn hormonen maar moet veranderen, en dat alles dan maar koek en ei is.

Er word veel te snel geroepen castreer maar, ook tegen mij is dat vaak gezegd, nooit naar geluisterd, en nee het is geen schatje, maar weet zeker dat hij dat zonder ballen ook niet is. Plus dat zijn gedrag nu prima onder controle is te houden, terwijl dat toen hij 1 jaar was niet zo was.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

*Kane* schreef:Hij is erg lief maar hij wou op alle honden wippen, hij heeft
nooit aangevallen oid. Maar we willen hem toch castreren omdat
we niet met hem willen fokken en ook een teefje in huis hebben.
Wouden we zowiezo weten hoe het uit zou pakken bij hem.
Vandaar ook de chip, maar niet om agressie, wat hij in die
eerste paar weken dus wel een beetje kreeg. Wat de DA mij
dus niet vertelde.
hm dat lijkt me een vervelende verrassing inderdaad! gelukkig tijdelijk.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
De beste hond is nog maar 11 maanden, onzin dat je dit gedrag er niet uitkrijgt met training. Dat hij overheersend en lomp is gaat niet veranderen als hij zijn ballen niet meer heeft. Plus dat als je hem castreert hij waarschijnlijk een gewillig rij-object word voor andere honden, en daar zal haakon dan ook niet van gediend zijn. Ook het gedrag aan de riem is iets waar jij als baas wat aan moet doen, en je niet de hond zijn hormonen maar moet veranderen, en dat alles dan maar koek en ei is.

Er word veel te snel geroepen castreer maar, ook tegen mij is dat vaak gezegd, nooit naar geluisterd, en nee het is geen schatje, maar weet zeker dat hij dat zonder ballen ook niet is. Plus dat zijn gedrag nu prima onder controle is te houden, terwijl dat toen hij 1 jaar was niet zo was.
Als je eens even goed had gelezen, had je gezien dat het hier helemaal geen castratie betreft, maar een implantaat...... :pffff:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Bij Tobi werkt ie inmiddels en er zijn wat veranderingen, maar het is tot nu toe allemaal wel heel subtiel moet ik zeggen. Tobi en ik hebben drie jaar intensief getraind en het appèl zit er goed op, daar heeft ie tot nu toe nog steeds meer aan. Het implantaat lijkt een klein beetje van zijn stress weg te nemen wat heel fijn is voor hem, maar hij wordt niet opeens heel gezellig met onbekende honden (had ik ook niet verwacht), dat zit gewoon niet in hem.
Dus misschien moet je er ook wel rekening mee houden dat het implantaat an sich geen grote veranderingen gaat geven en dit half jaar gewoon benutten om een grote slag te kunnen maken in training.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Stel Haakon was geen reu maar een teef. Wat deed je dan? Want de redenen die je aankaart vind ik totaal geen typisch reuengedrag, dat kon mijn teefje van net een jaar ook doen :19:
Brindlecardi
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Aimee schreef:

Als je eens even goed had gelezen, had je gezien dat het hier helemaal geen castratie betreft, maar een implantaat...... :pffff:
Wat maakt dat in vredesnaam uit, dat je het implantaat er weer uit kan rukken en dat een chemische castratie tijdelijk is? Dan nog vind ik werkelijk dat dit gedrag normaal puber gedrag is, en met een beetje baas dit er uit te krijgen is tot een bepaald niveau. Als je hond nou oversext was, nachtenlang niet kan slapen en wegloopt vanwege loopse teven, en op alles wat rijdbaar is rijd, he dan denk ik nog, het is een optie. Maar het gedrag wat jij opnoemt, nee sorry dat vind ik toch echt aan de eigenaar om dat te veranderen, en niet maar gaan sleutelen aan de hond.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Wat jij ervan denkt, moet jij weten. Ik weet dat we alles al hebben geprobeerd. We zijn nog steeds hard met m aan het trainen, maar onze instructeur vond het ook geen normaal pubergedrag en die heeft toch al behoorlijk wat honden getraind. Hij vond het een goed plan om een implantaat te proberen. Mijn vriend heeft thuis ook herders gehad en ook die gedroegen zich nooit zo. Dus normaal zou ik het absoluut niet noemen.
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik denk dat je een goede keus maakt! Zoals ik Haakon ken van de cursus, is het (ten eerste) een schat van een hond, maar hij is erg snel afgeleid en joelt dan de hele buurt bij elkaar :wink: Jullie doen veel met hem en proberen ook alles aan zijn gedrag te doen, daar kan het niet aan liggen..

Begrijp de reacties van de andere mensen hier ook wel hoor, ik had misschien ook zo gereageerd als ik Haakon niet zou kennen.. maar ik denk dat dit voor jullie (en Haakon natuurlijk) de juiste beslissing is :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mireillevdw schreef:Wat jij ervan denkt, moet jij weten. Ik weet dat we alles al hebben geprobeerd. We zijn nog steeds hard met m aan het trainen, maar onze instructeur vond het ook geen normaal pubergedrag en die heeft toch al behoorlijk wat honden getraind. Hij vond het een goed plan om een implantaat te proberen. Mijn vriend heeft thuis ook herders gehad en ook die gedroegen zich nooit zo. Dus normaal zou ik het absoluut niet noemen.
Maar nogmaals mijn vraag... wat zouden jullie doen als het om een teef ging die precies hetzelfde gedrag zou vertonen? ik ken namelijk een teef die het doet, maar daar kan je niet zomaar hormonen weghalen in de hoop dat je hem zelf beter in het gareel kan houden :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Mireillevdw schreef:Wat jij ervan denkt, moet jij weten. Ik weet dat we alles al hebben geprobeerd. We zijn nog steeds hard met m aan het trainen, maar onze instructeur vond het ook geen normaal pubergedrag en die heeft toch al behoorlijk wat honden getraind. Hij vond het een goed plan om een implantaat te proberen. Mijn vriend heeft thuis ook herders gehad en ook die gedroegen zich nooit zo. Dus normaal zou ik het absoluut niet noemen.
je hebt niet alles geprobeerd. of in ieder geval niet lang genoeg. dat is namelijk onmogelijk aangezien je hond pas 11 maanden is.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

massam schreef:
je hebt niet alles geprobeerd. of in ieder geval niet lang genoeg. dat is namelijk onmogelijk aangezien je hond pas 11 maanden is.
Precies. Ik zou maar eens een goede GT om raad vragen, en dan bedoel ik dus ook gewoon thuis op visite laten komen en je hond observeren.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Crista schreef:Ik denk dat je een goede keus maakt! Zoals ik Haakon ken van de cursus, is het (ten eerste) een schat van een hond, maar hij is erg snel afgeleid en joelt dan de hele buurt bij elkaar :wink: Jullie doen veel met hem en proberen ook alles aan zijn gedrag te doen, daar kan het niet aan liggen..

Begrijp de reacties van de andere mensen hier ook wel hoor, ik had misschien ook zo gereageerd als ik Haakon niet zou kennen.. maar ik denk dat dit voor jullie (en Haakon natuurlijk) de juiste beslissing is :ok:
Thanx voor je support. :wink: Ik had het inderdaad nog niet eens gehad over hoe het er bij de cursus aan toe gaat.....Ik zou niet meer weten hoe ik de anderen hier op het forum zou moeten overtuigen van het feit dat ik denk dat wij hier een goede keuze maken, maar we gaan het gewoon proberen.

@duitse herder: Ik heb geen idee hoe ik het op zou moeten lossen als het om een teefje zou gaan, maar dat is in dit geval ook helemaal niet van toepassing, dus waarom die vraag? Bij een reu is die optie er nu eenmaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”