Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verser kan niet
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
mwillow
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ooooeeeehhh durf jij dat ? :N:
Hier mogen ze ze niet pakken en opeten.
Op de club lopen er ook wel s met myxo, ga er dan met een hele grote boog omheen.
Veel te bang dat mn meisjes ziek worden of het overbrengen op mijn nijn
Hier mogen ze ze niet pakken en opeten.
Op de club lopen er ook wel s met myxo, ga er dan met een hele grote boog omheen.
Veel te bang dat mn meisjes ziek worden of het overbrengen op mijn nijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Marion.
Re: verser kan niet
Nannaaaaaaaaa, je kent dat meitoxine-Golden topic toch nog wel :N:Nanna schreef:Topsi had er vanmorgen weer eentje, een konijn met myxo.
Wel in de beginfase nog, dus niet zo'n engerd als in de fotohoek diversen.
Afijn, Wim heeft hem dankbaar aanvaard en met huid en haar opgepeuzeld.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Die heeft zijn maaltje voor vandaag ook weer gehad 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- CKS
- Zeer actief
Ik heb echt niets tegen vers voeren maar je bent volgens mij toch echt compleet rijp voor het gesticht als je je honden doelbewust doodzieke dieren gaat laten opeten
Wat mij betreft mag een modje hier even een héél erg duidelijke waarschuwing bijzetten dat dit dus niét normaal is en níet onder verantwoord vers voeren valt :N:
Kees
ps. spitsmuisjes et cetera zou ik persoonlijk ook niet adviseren ivm leptospirosis (ziekte van Weil).
Kees
ps. spitsmuisjes et cetera zou ik persoonlijk ook niet adviseren ivm leptospirosis (ziekte van Weil).
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Gut, der hebben in de loop der jaren zoveel van mijn honden Myxo konijnen gegeten.Casey schreef:Ik heb echt niets tegen vers voeren maar je bent volgens mij toch echt compleet rijp voor het gesticht als je je honden doelbewust doodzieke dieren gaat laten opetenWat mij betreft mag een modje hier even een héél erg duidelijke waarschuwing bijzetten dat dit dus niét normaal is en níet onder verantwoord vers voeren valt :N:
Kees
-dat zijn namelijk de enige konijnen die ze kunnen pakken-
Nooit last mee gehad.
Ook nooit verder over nagedacht.
De vossen pakken ze ook, die overleven het ook
En spitsmuizen worden wel gedood maar niet gegeten.
Die smaken namelijk niet lekker.
Gewone muizen en ratten dan weer wel, maar vaker door de katten dan door de honden.
- *Esther
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik zou het zelf niet kunnen om mijn hond een konijn te laten vangen en op te eten :N:.
Het konijn zal al ziek geweest zijn, anders had Tops deze denk ik niet kunnen vangen? Als ze ze dood maken, dan moeten ze ze ook opeten
.
Moet direct weer denken aan het jonge konijntje wat wij 'gefokt' hebben en in het dorp geplaatst was. De buren hadden een teckel en die wist te ontsnappen en het hok van het buurkonijntje open te maken, dag klein lief wit konijntje
.
Het konijn zal al ziek geweest zijn, anders had Tops deze denk ik niet kunnen vangen? Als ze ze dood maken, dan moeten ze ze ook opeten
- langehond1
- Zeer actief
Tsja myxematose worden konijnen niet mooier van. Is het echt myxi dus met van die gezwollen dichte ogen? Of zie je allerlei rare bloedingen?
Door myxi creperen konijnen dagenlang, het is beter dat ze door een hond gepakt worden. Nog even los van de legaliteit..het is perfecte puppy target practice.
waar zit jij grofweg in NL Nanna?
Ik hoop dat we het "hier" niet krijgen, de stand van konijn is weer erg goed.
Mensen kunnen met honden myxi ook verspreiden, vlooien op de hond kunnen een vector zijn. Goed ontvlooien als je van gebeid naar gebied gaat...
L
Door myxi creperen konijnen dagenlang, het is beter dat ze door een hond gepakt worden. Nog even los van de legaliteit..het is perfecte puppy target practice.
waar zit jij grofweg in NL Nanna?
Ik hoop dat we het "hier" niet krijgen, de stand van konijn is weer erg goed.
Mensen kunnen met honden myxi ook verspreiden, vlooien op de hond kunnen een vector zijn. Goed ontvlooien als je van gebeid naar gebied gaat...
L
-
mwillow
Ik ben het nooit met je eens, maar in dit geval volledig. Niet zozeer ben ik bang voor ziektes, denk dat mijn honden daar aardig van verschoond blijven wat dat betreft. Alhoewel ik enkel en alleen gezond geschoten wild geef. Maar vergiftigingen.........dat is nog veel beroerder. Bij ons proberen ze vossen uit te roeien met vergiftigde kadavers.Casey schreef:Ik heb echt niets tegen vers voeren maar je bent volgens mij toch echt compleet rijp voor het gesticht als je je honden doelbewust doodzieke dieren gaat laten opetenWat mij betreft mag een modje hier even een héél erg duidelijke waarschuwing bijzetten dat dit dus niét normaal is en níet onder verantwoord vers voeren valt :N:
Kees
-
miekmiek
há, je doet het erom he nanna!
je hebt me al verteld dat honden er niet ziek van kunnen worden, dus eigenlijk is er niets aan de hand. Tops verlost een doodziek konijn van zijn lijden, en vervolgens wordt het vlees niet verspilt maar opgegeten.
toch zou ik het zelf niet gauw doen, maar dat is meer mijn mutserigheid.
je hebt me al verteld dat honden er niet ziek van kunnen worden, dus eigenlijk is er niets aan de hand. Tops verlost een doodziek konijn van zijn lijden, en vervolgens wordt het vlees niet verspilt maar opgegeten.
toch zou ik het zelf niet gauw doen, maar dat is meer mijn mutserigheid.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.

Linda, Izzie en Bram
- *Esther
- Zeer actief
Linda, ik ben er alleen maar blij mee omdat t een ziek dier betreft en het dan gelijk dood is. Ik heb zelf ook eens zo'n konijn gevonden en naar de DA gebracht voor euthanasie. Het gaat mij niet om het jagen maar om de snellere dood voor het dier.Zoek stok! schreef:Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.Sorry, maar ik heb geen begrip voor hondeneigenaren die hun honden maar vrijuit op wild laten jagen. Over tien jaar is er geen losloopgebied meer over als te veel mensen dit doen (en er zijn er al heel wat!). Ik zat al op m'n handen in het vorige topic toen ik zelfs las 'laat Topsi maar lekker veel jagen de komende tijd'
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou dat is ook een beetje waar ik mee zit.Zoek stok! schreef:Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.Sorry, maar ik heb geen begrip voor hondeneigenaren die hun honden maar vrijuit op wild laten jagen. Over tien jaar is er geen losloopgebied meer over als te veel mensen dit doen (en er zijn er al heel wat!). Ik zat al op m'n handen in het vorige topic toen ik zelfs las 'laat Topsi maar lekker veel jagen de komende tijd'
Ik vind het een natuurlijke manier van jagen.
Ik vind de gejaagde konijntjes niet zielig.
Ik vind het opruimen van ziek wild alleen maar toe te juichen.
Al zouden we meer grote jagers in natuurgebieden moeten hebben die dit doen (maar in plaats daarvan wordt er hevig op vossen gejaagd, en worden roofvogels nog altijd vergiftigd).
Ik vind het opvreten van een myxokonijntje geen enkel probleem (voor de gezondheid van mijn hond bedoel ik).
Maar het is iets wat niet geaccepteerd is.
En daar kunnen we dus met zijn allen last van krijgen.
Nou weet ik uit ervaring dat jagen niet altijd te voorkomen is...
En de vangst van een myxokonijn (die daas voor je op het pad kan zitten en niet eens meer wegkomt) zeker niet.
Maar het dagelijks laten jagen van je hond zou op den duur wel degelijk tot zwaardere (verboden voor honden) maatregelen kunnen leidden.
En dat vind ik toch wel iets om rekening mee te houden.
- langehond1
- Zeer actief
Wat je met dieren doet is een questie van je eigen geweten. De windhonden zijn gemaakt om te jagen. De laatste 5000 jaar.
Feit is wel dat het illegaal is (door stomme politiek van de jaren 20 van de vorige eeuw) en dat het inderdaad niet verstandig is omdat het slecht is voor de publieke opinie qua honden/loslopen...
Verder ben je mijns inziens goed bezig hoor Nanna. We kunnen dromen van een vrije wereld...waar zilveren hazewinden achter gouden herten aanjagen...(citaat)
L
Feit is wel dat het illegaal is (door stomme politiek van de jaren 20 van de vorige eeuw) en dat het inderdaad niet verstandig is omdat het slecht is voor de publieke opinie qua honden/loslopen...
Verder ben je mijns inziens goed bezig hoor Nanna. We kunnen dromen van een vrije wereld...waar zilveren hazewinden achter gouden herten aanjagen...(citaat)
L
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, en dan vergeet je alles verder maar? Alsof die dagelijkse jachtpartijen de natuur niet ontregelt? En wat de boswachter en anderen daar van vinden? Je bent met je hond te gast in natuurgebieden. Door er zo mee om te gaan, staat er straks een aanlijngebod of volledig verbod voor honden bij de bossen. Ik zie het meer hoor, mensen die door het bos lopen en hond-lief is van de paden af aan het jagen. Dat kan gewoon niet. Niet dat ik de illusie heb dat ik mensen die dit doen van gedachten kan laten veranderen, maar het wordt wel heel bijzonder als er zelfs aanmoedigingen op het forum komen te staan. Vandaar mijn reactie.TeamWork schreef:Linda, ik ben er alleen maar blij mee omdat t een ziek dier betreft en het dan gelijk dood is. Ik heb zelf ook eens zo'n konijn gevonden en naar de DA gebracht voor euthanasie. Het gaat mij niet om het jagen maar om de snellere dood voor het dier.Zoek stok! schreef:Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.Sorry, maar ik heb geen begrip voor hondeneigenaren die hun honden maar vrijuit op wild laten jagen. Over tien jaar is er geen losloopgebied meer over als te veel mensen dit doen (en er zijn er al heel wat!). Ik zat al op m'n handen in het vorige topic toen ik zelfs las 'laat Topsi maar lekker veel jagen de komende tijd'

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Mijn hond is gemaakt om eenden te lokken en daarna op te jagen de vangkooi in. Zal ik dan ook maar even bij de vijvers aan de slag gaan? Leuk voor de kinderen die brood staan te voerenlangehond1 schreef:De windhonden zijn gemaakt om te jagen.
O ja, en m'n andere hond is gemaakt om te drijven. Even loslaten bij de schapen en koeien van de boer bij mij in de buurt dan maar? Ze zou het geweldig vinden.
Of ligt dat dan toch ineens anders?

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja en daarom vind ik dat het maar 'op eigen houtje laten jagen' van je hond niet toelaatbaar is in een klein en dichtbevolkt land als Nederland. Een land waar het beetje natuur wat er nog is enorm onder druk staat. Waar al die recreanten (met de hond, met kinderen, op de fiets, picknickend etc.) samen moeten gaan met alles wat er leeft, groeit en bloeit in die gebieden.Ennath schreef:Nou dat is ook een beetje waar ik mee zit.Zoek stok! schreef:Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.Sorry, maar ik heb geen begrip voor hondeneigenaren die hun honden maar vrijuit op wild laten jagen. Over tien jaar is er geen losloopgebied meer over als te veel mensen dit doen (en er zijn er al heel wat!). Ik zat al op m'n handen in het vorige topic toen ik zelfs las 'laat Topsi maar lekker veel jagen de komende tijd'
Ik vind het een natuurlijke manier van jagen.
Ik vind de gejaagde konijntjes niet zielig.
Ik vind het opruimen van ziek wild alleen maar toe te juichen.
Al zouden we meer grote jagers in natuurgebieden moeten hebben die dit doen (maar in plaats daarvan wordt er hevig op vossen gejaagd, en worden roofvogels nog altijd vergiftigd).
Ik vind het opvreten van een myxokonijntje geen enkel probleem (voor de gezondheid van mijn hond bedoel ik).
Maar het is iets wat niet geaccepteerd is.
En daar kunnen we dus met zijn allen last van krijgen.
Nou weet ik uit ervaring dat jagen niet altijd te voorkomen is...
En de vangst van een myxokonijn (die daas voor je op het pad kan zitten en niet eens meer wegkomt) zeker niet.
Maar het dagelijks laten jagen van je hond zou op den duur wel degelijk tot zwaardere (verboden voor honden) maatregelen kunnen leidden.
En dat vind ik toch wel iets om rekening mee te houden.
En ik weet heus wel dat er meer 'natuurverstoorders' maar het feit is wel dat mensen met honden als eerste 'gepakt' worden, de dupe zijn. Meer en meer losloop-gebieden worden aanlijngebieden. Heel, heel jammer.
- *Esther
- Zeer actief
Ja, ik begrijp jouw standpunt zeker!Zoek stok! schreef:Ja, en dan vergeet je alles verder maar? Alsof die dagelijkse jachtpartijen de natuur niet ontregelt? En wat de boswachter en anderen daar van vinden? Je bent met je hond te gast in natuurgebieden. Door er zo mee om te gaan, staat er straks een aanlijngebod of volledig verbod voor honden bij de bossen. Ik zie het meer hoor, mensen die door het bos lopen en hond-lief is van de paden af aan het jagen. Dat kan gewoon niet. Niet dat ik de illusie heb dat ik mensen die dit doen van gedachten kan laten veranderen, maar het wordt wel heel bijzonder als er zelfs aanmoedigingen op het forum komen te staan. Vandaar mijn reactie.TeamWork schreef:Linda, ik ben er alleen maar blij mee omdat t een ziek dier betreft en het dan gelijk dood is. Ik heb zelf ook eens zo'n konijn gevonden en naar de DA gebracht voor euthanasie. Het gaat mij niet om het jagen maar om de snellere dood voor het dier.Zoek stok! schreef:Dat valt mij ook op, dat 'iedereen' nu ineens vindt dat het zo geweldig is dat Topsi op konijnen jaagt. Alsof Topsi speciaal afgericht is en vrijgelaten wordt om zieke konijnen op te sporenRoelfien schreef:Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om je illegale jachtpartijtjes door je honden goedgepraat te krijgen.Sorry, maar ik heb geen begrip voor hondeneigenaren die hun honden maar vrijuit op wild laten jagen. Over tien jaar is er geen losloopgebied meer over als te veel mensen dit doen (en er zijn er al heel wat!). Ik zat al op m'n handen in het vorige topic toen ik zelfs las 'laat Topsi maar lekker veel jagen de komende tijd'
En zie er zeker goede argumenten tusen staan, mijn Spinone mag ook niet even lekker rauzen achter de reeen aan, dat moet zeker ook niet aangemoedigd gaan worden op een openbaar forum. Zeker niet bij mensen die hun dieren niet onder controle hebben.
Wat betreft het punt dat jij aanvoert over de wildstand die ontregelt zou worden, ik ben bang dat de wildstand die we kennen zoals we hem hier in Nederland zien, je ook niet echt van "natuurlijk" kunt spreken. Al moet dat zeker niet opgevat worden als een vrijbrief van mijn kant om dus dan je hond maar lekker te laten jagen......
Door het zielige konijn die ik oppakte en naar de DA bracht weg te halen uit de natuur heb ik waarschijnlijk ook een lekker hapje voor de neus van een roofvogel weggehaald.
En daar komt mijn mutserigheid om de hoek geloerd: als ik wist dat die roofvogel binnen 15 minuten t diertje uit zijn lijden zou verlossen, had hij mijn zegen.
Maar nu heb ik hem zelf naar de Da gebracht zodat ik wist dat hij echt snel uit zn lijden was. En dat is vermenselijken ja......Ik vind het dan heel moeilijk om mn ogen te sluiten, wat misschien beter is op dat moment?
- Roelfien
- Zeer actief
het is en blijft stropen, of het nou wel of niet om een zieke nijn gaat. Moet je kijken als we morgen allemaal onze hondjes maar laten jagen,met een paar miljoen honden,waarvan een kwart jagen enig vindt. De bossen rondom geldrop zijn merendeel van staatsbosbeheer,ik zou hen eens aanschrijven dat er zoveel nijnen ziek zijn,ipv zelf te stropen
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Het gaat toch helemaal niet per se alleen om de wildstand? Het gaat er om dat de gebieden die in Nederland zijn aangewezen als natuurgebied door heel veel mensen gebruikt worden. Er wordt gefietst, gewandeld, gerecreëerd. Er trekken mensen op uit om in de schemering herten of jonge konijntjes te 'spotten' of om vogeltjes te fotograferen. En er zijn mensen met honden. En als die honden zich 'misdragen' door als gekken dwars door de natuur te jakkeren (in de ogen van alle andere gebruikers van de natuur is dat misbruik) dan zullen de beheerders van die natuur de mensen met honden proberen te weren uit die gebieden.TeamWork schreef: En zie er zeker goede argumenten tusen staan, mijn Spinone mag ook niet even lekker rauzen achter de reeen aan, dat moet zeker ook niet aangemoedigd gaan worden op een openbaar forum. Zeker niet bij mensen die hun dieren niet onder controle hebben.
Wat betreft het punt dat jij aanvoert over de wildstand die ontregelt zou worden, ik ben bang dat de wildstand die we kennen zoals we hem hier in Nederland zien, je ook niet echt van "natuurlijk" kunt spreken. Al moet dat zeker niet opgevat worden als een vrijbrief van mijn kant om dus dan je hond maar lekker te laten jagen......
Door het zielige konijn die ik oppakte en naar de DA bracht weg te halen uit de natuur heb ik waarschijnlijk ook een lekker hapje voor de neus van een roofvogel weggehaald.
En daar komt mijn mutserigheid om de hoek geloerd: als ik wist dat die roofvogel binnen 15 minuten t diertje uit zijn lijden zou verlossen, had hij mijn zegen.
Maar nu heb ik hem zelf naar de Da gebracht zodat ik wist dat hij echt snel uit zn lijden was. En dat is vermenselijken ja......Ik vind het dan heel moeilijk om mn ogen te sluiten, wat misschien beter is op dat moment?
Zo simpel is het, ben ik bang.
- Roelfien
- Zeer actief
het is en blijft stropen, of het nou wel of niet om een zieke nijn gaat. Moet je kijken als we morgen allemaal onze hondjes maar laten jagen,met een paar miljoen honden,waarvan een kwart jagen enig vindt. De bossen rondom geldrop zijn merendeel van staatsbosbeheer,ik zou hen eens aanschrijven dat er zoveel nijnen ziek zijn,ipv zelf te stropen
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- langehond1
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Blijkbaartekkel schreef:Hij en Nannamarian* schreef:"We"?langehond1 schreef:of gaan we op vakantie naar betere oorden waar het wel mag...
Mijn honden hebben ook heus weleens een konijn opgejaagd en op zich zie ik daar ook niet veel kwaad in,maar dit gaat ook mij te ver.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10