Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alternatief voor dure Hills J/D voeding
Moderator: moderatorteam
-
branco
- Vaste gebruiker
alternatief voor dure Hills J/D voeding
Onze bouvier is toen hij 8 mnd. oud was aan ED geholpen. Op advies van de dierenarts toen Hills J/D brokken als voeding gaan gebruiken. Aangezien Hills de prijs elk jaar met 6 en dit jaar zelfs met 8 euro heeft verhoogd vraag ik me af of er geen alternatief voor deze veel te dure voeding is. (83 euro in nog geen 4 weken tijd ben ik kwijt).
Trouwens volgende week moet onze bouvier voor de tweede keer worden geopereerd aan ED dus vraag ik me uberhaupt af of die voeding nu inderdaad wel helpt tegen artritis.
Ik zit er aan te denken om hem Caracroc te geven ( daar doet onze stabij het erg goed op)met een voedingssupplement tegen artritis.
Kan iemand mij adviseren of dit een goede combinatie is en welk voedingssuplement zou ik kunnen gebruiken.
Bij voorbaat dank
Trouwens volgende week moet onze bouvier voor de tweede keer worden geopereerd aan ED dus vraag ik me uberhaupt af of die voeding nu inderdaad wel helpt tegen artritis.
Ik zit er aan te denken om hem Caracroc te geven ( daar doet onze stabij het erg goed op)met een voedingssupplement tegen artritis.
Kan iemand mij adviseren of dit een goede combinatie is en welk voedingssuplement zou ik kunnen gebruiken.
Bij voorbaat dank
-
Fin
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien is vers vlees met als toevoeging glucosamine een optie?
Of als je met brokken wilt blijven doorgaan Farmfood,Biofood of zoiets en dan als losse toevoeging glucosamine.Glucosamine kun je overal via internet kopen.
Of als je met brokken wilt blijven doorgaan Farmfood,Biofood of zoiets en dan als losse toevoeging glucosamine.Glucosamine kun je overal via internet kopen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Zelf zou ik gewoon voer gaan geven en dan een supplement met glucosamine en chondroïtine toevoegen evt met extra visolie (omega 3,6,9). Naar mijn idee zijn de gehaltes die aan "speciaal" voer worden toegevoegd te laag om echt een verschil te maken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
branco
- Vaste gebruiker
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Glucosamine van het Kruidvat, en lekker overstappen op een goedkopere brok. Ik heb tijdenlang RC Sensible gevoerd en ben overgestapt op Prins. In het begin gingen ze er veel meer van poepen, maar na een paar maanden poepen ze weer keurig. Ik geef ook wel veel kvv (twee, drie dagen per week) en ze doen het prima op die combi.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
trovet heeft ook zo'n voeding, dacht voor 15 kilo 72 euro en mijn vriendin haar hond krijgt dit sinds 1 maand en blijft er even goed mee, daarvoor gaf ze hills jd, maar de prijzen zijn niet normaal meer.
haar hond reageert alleen goed op dergelijke voeding, andere brok en suplimenten hadden niet hetzelfde effect
sonja
haar hond reageert alleen goed op dergelijke voeding, andere brok en suplimenten hadden niet hetzelfde effect
sonja
-
branco
- Vaste gebruiker
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reakties.Dat een toevoeging van glucosamine erg belangrijk is zeggen jullie allemaal.Toch heb ik echter nog een aantal vragen over jullie adviezen.
Marian heeft het over Farmfood of Biofood, waarom deze brokken?
Liesbeth heeft het over chondroitine en visolie , waar dienen deze toevoegingen voor?
Christo heeft het over Primeval gelatinaat, wat is het verschil met glucosamine?
Hanneke heeft het over glucosamine van Kruidvat. Is de samenstelling voor mens en dier hetzelfde?
Sonja schrijft dat de hond van haar vriending alleen goed reageert op speciale voeding en dat een brok met toevoeging niet helpt, waaraan kan ze dat merken?
Ik zie jullie reakties heel graag tegemoet.
Marian heeft het over Farmfood of Biofood, waarom deze brokken?
Liesbeth heeft het over chondroitine en visolie , waar dienen deze toevoegingen voor?
Christo heeft het over Primeval gelatinaat, wat is het verschil met glucosamine?
Hanneke heeft het over glucosamine van Kruidvat. Is de samenstelling voor mens en dier hetzelfde?
Sonja schrijft dat de hond van haar vriending alleen goed reageert op speciale voeding en dat een brok met toevoeging niet helpt, waaraan kan ze dat merken?
Ik zie jullie reakties heel graag tegemoet.