Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knappe Jamey - poot-touch

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Knappe Jamey - poot-touch

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb vandaag bij de Appie 2 van de platgeslagen straatvoetbalpilonnetjes gescoord. Dus daar moest iets mee geleerd worden natuurlijk :pffff: neustouch kent ze al, op alles wat ik zeg dat ze moet touchen dus dat is geen uitdaging meer, poottouch was ik ooit aan begonnen, maar lukte niet zo...

Dus ik leg pilonnetje neer voor Jamey. Pakt ze hem op en komt hem keurig in mijn hand afgeven :idea: . Sja, daar hebben we de laatste tijd inderdaad op geoefend ja, aangeven van de vreemdste dingen. Maar helaas voor Jamey (met een heel teleurgesteld koppie), daar kwam geen klik voor (ik had ook verder geen commando's gegeven, gewoon eerst zien wat ze deed en freestyle clickeren).

Jamey legde hem terug op de grond, gaf een zetje met haar neus. Ook niets, ze liep erlangs, raakte hem met haar poot, klik-koekje. Vervolgens kreeg ik hem weer keurig netjes in mijn hand aangeboden :mrgreen: . Niet gereageerd, gefrustreerde mep met een pootje. Klik

Nog een poging tot aangeven (ja maar vrouwtje, daar waren we toch steeds mee bezig :denken: ), maar dit keer gaf ze niet zo snel op. Even verpakken en nog eens aangeven. hmmmm vrouwtje neemt echt niet aan. Tik met pootje, klik

Wacht eens even :idea: *pakt vast* - *legt neer* *legt pootje erop* klik

heeee *springt met twee pootjes erop* klik :cheer:

*geeft pilonnetje aan* :boos:

*mept pilonnetje weer weg :cheer: klik

en ze had hem door... Een clickersessie... Ik moet toch echt eens iets moeilijks gaan verzinnen om haar te leren :mrgreen:

Overigens heeft ze bij uitgestelde klik enz (als ik dus wat meer probeer te krijgen) gelijk weer de neiging om te gaan aangeven, dus ik heb nog wel een en ander om met haar aan te werken met dit trucje hoor. En dan een commando erop zetten, gaan generaliseren dat ze ook op andere plaatsen en voorwerpen wil poot touchen, en misschien ook nog wel dat ik kan gaan bepalen met welk pootje... Genoeg leuke mogelijkheden hierbij)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Snokkie »

Leuk he, om dat kwartje dan te zien vallen! :cheer:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Snokkie schreef:Leuk he, om dat kwartje dan te zien vallen! :cheer:
Het is ook walgelijk frustrerend om te weten hoe hopeloos het ging met de gehoorzaamheid. Oefeningen heel goed beheersen, aanleren is geen enkel probleem. Maar dan het verbeteren en herhalen, dan gaat mevrouw staken en ben je kansloos. Terwijl ze zo slim is... Nouja, juist daardoor eigenlijk dus :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”