Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpjes (+ Nog een filmpje 9 Mei)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Filmpjes (+ Nog een filmpje 9 Mei)

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik geloof dat we nu zo'n 6 keer getraind hebben voor obedience, Nilo doet het niet slecht en vind het helemaal leuk! Was vanmiddag even met hem aan het oefenen wat ik dan maar heb gefilmd. We zijn beiden nog enorme beginners, maar ik merk al wel dat ik meer moet leren dan Nilo :mrgreen: Alle oefeningen zijn nu nog vrij makkelijk zodat hij in principe niet eens leert om in de fout te gaan.

Volgwerk:

Hierbij hoeft hij dus nog niet meer te doen dan een aantal seconden lang mijn hand aanraken tijdens het lopen. Vandaar dat het er nog errug slordig uit ziet :wink:

Recall:

Het netjes voorzitten hebben we nog niet gecombineerd met de recall, het gaat er nu om dat hij gemotiveerd is om snel te komen.

En de Watch:
Laatst gewijzigd door Maeve op 09 mei 2009 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Leuk om te zien!
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ziet er leuk uit. Twee opmerkingen, je loopt zelf niet in een rechte lijn benen gaan naar links en naar rechts. Straks bij volgen kan dat een probleem worden. Recall zou ik doen zonder voorzitten ,nu gaat hij scheef zitten en straks moet je dat weer afleren
Jan
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:Ziet er leuk uit. Twee opmerkingen, je loopt zelf niet in een rechte lijn benen gaan naar links en naar rechts. Straks bij volgen kan dat een probleem worden. Recall zou ik doen zonder voorzitten ,nu gaat hij scheef zitten en straks moet je dat weer afleren
Je hebt gelijk :wink: Ben zelf ook apart aan het oefenen met het lopen, valt best nog wel tegen :N: En dat voorzitten hoeft hij eigenlijk nog niet te doen, maar hij is gewend om automatisch te gaan zitten omdat ik dat in het dagelijks leven van hem vraag.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk :ok: Ik zou zelf niet belonen voor scheef volgen (hij zwaait uit met z'n kont). Liever een stuk van je af en recht dan tegen je aan en scheef. Of moeten jullie het juist zo aanleren?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Leuk :ok: Ik zou zelf niet belonen voor scheef volgen (hij zwaait uit met z'n kont). Liever een stuk van je af en recht dan tegen je aan en scheef. Of moeten jullie het juist zo aanleren?
Het enige waar hij nu nog voor word beloond is het aanraken van mijn hand voor een paar seconden. Zodra hij dat goed doorheeft gaan we hogere eisen stellen. Maar het viel mij inderdaad ook op! Ik weet ook niet of hij het op de training niet doet, want daar volgt hij sowieso beter. JE zag dat ik hem een paar keer moest roepen om hem weer opnieuw te laten volgen, dat mag eigenlijk niet en is op de training ook totaal niet nodig.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maeve schreef:
Zoek stok! schreef:Leuk :ok: Ik zou zelf niet belonen voor scheef volgen (hij zwaait uit met z'n kont). Liever een stuk van je af en recht dan tegen je aan en scheef. Of moeten jullie het juist zo aanleren?
Het enige waar hij nu nog voor word beloond is het aanraken van mijn hand voor een paar seconden. Zodra hij dat goed doorheeft gaan we hogere eisen stellen. Maar het viel mij inderdaad ook op! Ik weet ook niet of hij het op de training niet doet, want daar volgt hij sowieso beter. JE zag dat ik hem een paar keer moest roepen om hem weer opnieuw te laten volgen, dat mag eigenlijk niet en is op de training ook totaal niet nodig.
Dan is het inderdaad een andere methode van aanleren. Ik ben ook met hand aanraken bezig met Izzie, maar dan heel ver van me af. Ze loopt dus met haar neus in m'n hand en ik heb m'n arm wijd van me af. Natuurlijk nog met kop omlaag vanwege de botjes en pezen. Maar ik klik alleen voor recht lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag weer in Dedemsvaart getraind :ok:

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

recalll moet in 1 keer goed niet gaan verbeteren, beter dan foutje en opnieuw eruit en binnenhalen. rechter cirkel beloningsmomenten valt niet te beoordelen
Jan
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou bij de recall wat meer voor op die stoel gaan zitten.
Kan me vergissen, maar ik kreeg de indruk dat hij met de borst tegen de rand van de stoel aan kon komen?
Denk dat je dat moet zien te voorkomen.
Bovendien, als je meer naar voren gaat zitten kan je met je bovenlichaam ook meer achterover buigen om hem in één beweging dichterbij te lokken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:recalll moet in 1 keer goed niet gaan verbeteren, beter dan foutje en opnieuw eruit en binnenhalen. rechter cirkel beloningsmomenten valt niet te beoordelen
Klopt, daar dacht ik aan op het moment dat ik het fout deed :mrgreen: Ik had ook de beloning moeten weggooien, ook vergeten :idea:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik zou bij de recall wat meer voor op die stoel gaan zitten.
Kan me vergissen, maar ik kreeg de indruk dat hij met de borst tegen de rand van de stoel aan kon komen?
Bovendien, als je meer naar voren gaat zitten kan je met je bovenlichaam ook meer achterover buigen om hem in één beweging dichterbij te lokken :wink:
Ik had er wel extra op gelet dat ik goed zat maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben :mrgreen: Dat achterover buigen hebben we geprobeerd maar dan gaat hij juist naar achteren dus proberen we het zo :denken:
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:
Ik had er wel extra op gelet dat ik goed zat maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben :mrgreen: Dat achterover buigen hebben we geprobeerd maar dan gaat hij juist naar achteren dus proberen we het zo :denken:
Ik snap het, al is het inderdaad wat apart.
Lok je hem nog binnen met iets lekkers?
Dat kon ik niet goed zien :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Leuk om te zien en mooi plekje om te trainen.
Ik vraag mij wel af of je tijdens het heelwerk je hond op het juiste moment beloont. :denken: Wat ik dacht te zien in het filmpje (kan me vergissen hoor) is dat je soms klikt op het moment dat je al stilstaat om te belonen. Het klikken moet duidelijk op het moment komen wanneer de hond in de goede positie loopt, de beloning mag best 1 of twee seconden later komen.
Goed dat je het filmt zeg, dan zie je pas goed wat je fout doet en kun je jezelf verbeteren! :ok:
Ik heb mijn man laatst ook wat laten filmen van onze training, ik schrok wel van sommige dingen die ik van mezelf zag. Heel verhelderend :smile:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:
Ik snap het, al is het inderdaad wat apart.
Lok je hem nog binnen met iets lekkers?
Dat kon ik niet goed zien :wink:
Ja, ik lok hem nog wel met een stukje kaas. We snappen zelf ook nog niet waarom hij zo doet. Hij loopt wel ver genoeg naar mij toe, maar wanneer hij gaat zitten stapt hij gelijk weer iets naar achteren.

@ Shima: Ja, een ideale trainingplek hoor! Is gewoon de tuin van die mensen, wat een geluk hebben die! Ik klik inderdaad soms te laat :wink: Gelukkig heeft Nilo al wel begrepen wat de bedoeling is, nu zijn we vooral aan het uitbreiden naar meerdere stappen. En inderdaad, filmen is zo handig! En dan vooral als andere mensen ook zeggen wat ze zien, heel leerzaam!
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef: We snappen zelf ook nog niet waarom hij zo doet. Hij loopt wel ver genoeg naar mij toe, maar wanneer hij gaat zitten stapt hij gelijk weer iets naar achteren.
Gaat hij altijd "naar achteren" zitten? Of alleen bij het voor komen.....
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef: We snappen zelf ook nog niet waarom hij zo doet. Hij loopt wel ver genoeg naar mij toe, maar wanneer hij gaat zitten stapt hij gelijk weer iets naar achteren.
Gaat hij altijd "naar achteren" zitten? Of alleen bij het voor komen.....
Alleen bij het voorkomen doet hij het zo extreem eigenlijk.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Misschien buig jij je onbewust wat voorover en duikt de haond daardoor weer wat achteruit?
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”