Gebitsreiniging onder narcose vind ik ook te riskant met haar leeftijd. Ze krijgt op den duur steeds meer moeite met bewegen en gaat best hard achteruit de laatste tijd. Zou er nog iets zijn wat we zouden kunnen doen aan haar gebit wat niet zo ingrijpend is als gebitsreiniging? Want deze situatie vind ik ook wel heel eng
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lastig probleempje
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lastig probleempje
Nora is alweer 12 jaar en sinds een tijd merkten we dat haar gebit er niet meer zo gezond uit ziet. Ze ruikt niet bepaald fris uit haar bek en er lijken ontstekingen te zitten: het is op sommige plaatsen wat dikker en het bloed al snel. Ik baal er stevig van dat ik dit niet eerder zag en haar tanden was gaan poetsen. Ze heeft altijd een super gebit gehad dus hebben we er werkelijk niet bij stil gestaan dat we haar moesten helpen met reinigen. Het laatste jaar ging het dus hard achteruit en nu durf ik niet meer te poetsen omdat er al ontstekingen zitten. Ik wil niet dat dit bloed in de bloedbaan terecht komt, heb ik al veel nare verhalen over gehoord.
Gebitsreiniging onder narcose vind ik ook te riskant met haar leeftijd. Ze krijgt op den duur steeds meer moeite met bewegen en gaat best hard achteruit de laatste tijd. Zou er nog iets zijn wat we zouden kunnen doen aan haar gebit wat niet zo ingrijpend is als gebitsreiniging? Want deze situatie vind ik ook wel heel eng
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar wat? Ik ben erg bang dat ze de narcose niet overleeft. Ze lijkt er trouwens geen pijn aan te hebben, maar dat laat ze natuurlijk ook niet snel zien.tekkel schreef:Als er ontstekingen zitten zou ik er toch iets aan laten doen. Niets doen is erg ongezond, en waarschijnlijk ook pijnlijk voor de hond
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou het gewoon even heel helder met de DA overleggen. Je ideeën en angsten op tafel leggen. Misschien denkt de DA dat ze prima onder narcose kan?
Want dat is waarschijnlijk de beste oplossing. Wat je ook kunt overleggen, als de risico's te groot blijken, is of je niet tijdelijk een AB-kuur kunt krijgen, zodat je even goed werk kunt maken van het tandenpoetsen en het risico van bloedbaan besmetting verkleind wordt. Maar je snapt wel dat dat niet eindeloos kan, plus dat je dan dus ook wel het idee moet hebben dat je echt wat bereiken kunt in die tijd.
Met andere woorden: duidelijk overleggen met de DA en al je zorgen meenemen naar het gesprek.
Want dat is waarschijnlijk de beste oplossing. Wat je ook kunt overleggen, als de risico's te groot blijken, is of je niet tijdelijk een AB-kuur kunt krijgen, zodat je even goed werk kunt maken van het tandenpoetsen en het risico van bloedbaan besmetting verkleind wordt. Maar je snapt wel dat dat niet eindeloos kan, plus dat je dan dus ook wel het idee moet hebben dat je echt wat bereiken kunt in die tijd.
Met andere woorden: duidelijk overleggen met de DA en al je zorgen meenemen naar het gesprek.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013