Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naja, wat ik gister had?
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Naja, wat ik gister had?
Ik loop door het park en zie dat er een loslopende stabij-achtige naar me toe komt gelopen. Snel klik ik de honden los, maar beestje ging er al vandoor. Honden weer bij me, zie ik in de wijde omtrek geen baas.
Na wat proberen het beest te roepen bleek duidelijk dat hij in een roes zat van de konijnen. Affijn, Juno vast aan een lantaarnpaal gebonden, Gaia mee laten lopen om de hond aan te wijzen die continu de struiken in renden. Ik was namelijk niet van plan om dat beest gewoon te laten lopen midden in Osdorp tussen alle drukke wegen. Na drie kwartier kreeg ik hem eindelijk te pakken, omdat de hond de sloot in sprong om te drinken en af te koelen. Snel de hond aan mijn lijn. Juno was ondertussen aan het accepteren dat hij geen baas meer had (hij zag er zó zielig uit).
De hond had een halsband en peningen om waar een nummer op stond dus ik wilde net dat nummer gaan bellen toen er een man aan kwam lopen. "Ja dat is een vermiste hond" zei de meneer, waarop ik netjes zei, "dat komt goed uit, ik wilde net het nummer gaan bellen." Dat hoeft niet zegt hij, hij woont hier achter. Affijn ik geef nog aan mijn riem terug te willen terwijl hij al bijna met riem en al weg wilde lopen. Toen kwam schijnbaar zoon van de familie aan lopen en die zei, "ik heb geen riem bij me, hij loopt toch niet bij me weg". Ik draai me terug op zo van dat meen je niet en toen had meneert de hond gewoon al weer laten lopen. Even drie kwartier hondje vangen werd zo door de wc gespoeld. Meneer wierp me nog een blik zei, "dank je wel" en liep vervolgens weg.
Ik ging Juno halen en zag ondertussen hoe de hond weer vrolijk verder konijnen ging jagen. :N: Nadat hun er een heel half uur achterna gezeten hebben kwamen ze tot het wijzelijke idee om de hond misschien toch maar aan te lijnen. Zucht, sommige mensen.
Na wat proberen het beest te roepen bleek duidelijk dat hij in een roes zat van de konijnen. Affijn, Juno vast aan een lantaarnpaal gebonden, Gaia mee laten lopen om de hond aan te wijzen die continu de struiken in renden. Ik was namelijk niet van plan om dat beest gewoon te laten lopen midden in Osdorp tussen alle drukke wegen. Na drie kwartier kreeg ik hem eindelijk te pakken, omdat de hond de sloot in sprong om te drinken en af te koelen. Snel de hond aan mijn lijn. Juno was ondertussen aan het accepteren dat hij geen baas meer had (hij zag er zó zielig uit).
De hond had een halsband en peningen om waar een nummer op stond dus ik wilde net dat nummer gaan bellen toen er een man aan kwam lopen. "Ja dat is een vermiste hond" zei de meneer, waarop ik netjes zei, "dat komt goed uit, ik wilde net het nummer gaan bellen." Dat hoeft niet zegt hij, hij woont hier achter. Affijn ik geef nog aan mijn riem terug te willen terwijl hij al bijna met riem en al weg wilde lopen. Toen kwam schijnbaar zoon van de familie aan lopen en die zei, "ik heb geen riem bij me, hij loopt toch niet bij me weg". Ik draai me terug op zo van dat meen je niet en toen had meneert de hond gewoon al weer laten lopen. Even drie kwartier hondje vangen werd zo door de wc gespoeld. Meneer wierp me nog een blik zei, "dank je wel" en liep vervolgens weg.
Ik ging Juno halen en zag ondertussen hoe de hond weer vrolijk verder konijnen ging jagen. :N: Nadat hun er een heel half uur achterna gezeten hebben kwamen ze tot het wijzelijke idee om de hond misschien toch maar aan te lijnen. Zucht, sommige mensen.

- Moos
- Zeer actief
Nah ja zeg, lekker dan
Weet je iig dat je die hond dus niet meer hoeft te vangen schijnbaar.
Ik heb ook een keer gehad dat ik een Labje had 'gevangen' en aangelijnd met de riem van Moos. Moos op de arm genomen en het nummer op de penning van die hond gebeld. Nadat ik gebeld had kwamen die mensen aanrijden in de auto; stopten midden op de weg, gooiden Labje zonder iets te zeggen achterin en wilden weer wegrijden. Ik kon nog net op tijd roepen dat dat mijn lijn was. Dus die kreeg ik terug, en weg waren ze.
Graag gedaan hoor

Ik heb ook een keer gehad dat ik een Labje had 'gevangen' en aangelijnd met de riem van Moos. Moos op de arm genomen en het nummer op de penning van die hond gebeld. Nadat ik gebeld had kwamen die mensen aanrijden in de auto; stopten midden op de weg, gooiden Labje zonder iets te zeggen achterin en wilden weer wegrijden. Ik kon nog net op tijd roepen dat dat mijn lijn was. Dus die kreeg ik terug, en weg waren ze.
Graag gedaan hoor

- Gaia
- Zeer actief
Ja, dat is toch te bizar voor woorden? Ik bedoel dat park zit recht aan de Osdorper ban. Als 1 zo'n konijn besluit over te steken ben je een hond armer.Moos schreef:Nah ja zeg, lekker danWeet je iig dat je die hond dus niet meer hoeft te vangen schijnbaar.
Graag gedaan hoor![]()
![]()
Volgende keer neem ik hem wel mee richting asiel. Die zit toch op loopafstand, kunnen ze hem daar weer ophalen.

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb een keer een tekkel gevangen die blijkbaar niet kwijt was.
Die liep al een stief kwartiertje met mij mee, dus ik beestje aangelijnd en nummer gebeld die er op de halsband stond. Kreeg ik een zeer verstoorde baas aan de telefoon die zei dat ze het lazarus kreeg van mensen die haar hond niet lieten lopen.
Ik denk dat dit verhaal net zo'n soort iets is. Die mensen zijn er waarschijnlijk aan gewend dat ze jachthonden hebben
Mijn grootste nachtmerrie, ik ben meer van de op de hielen lopende honden 
Ik denk dat dit verhaal net zo'n soort iets is. Die mensen zijn er waarschijnlijk aan gewend dat ze jachthonden hebben
- Gaia
- Zeer actief
- Jackira
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Ri@ schreef:Ik heb een keer een tekkel gevangen die blijkbaar niet kwijt was.Die liep al een stief kwartiertje met mij mee, dus ik beestje aangelijnd en nummer gebeld die er op de halsband stond. Kreeg ik een zeer verstoorde baas aan de telefoon die zei dat ze het lazarus kreeg van mensen die haar hond niet lieten lopen.
![]()
edit: toevoeging - toch wel fijn dat we nu mobieltjes hebben.
-
Fannie
Hahahaaa! Doe mij liever de honden die lekker ver weg rennen en hun gang gaan ipv de hielenlikkers die alleen iets doen als ze daartoe Het Commando krijgen (al dan niet met fluit). Ruimte om de benen, en als de kudde zich ongeveer omdraait op hetzelfde moment als ik, ben ik dik tevreden! Helemaal een topdag is het als we allemaal min of meer op dezelfde tijd bij de auto terug zijn. Maar dat gebeurt nooit.Ri@ schreef: Inderdaad. Sommige mensen blijven echt zo laconiek als hun honden op stap gaan, ik zou ter plekke neervallen als ik ze langer dan een minuut niet zie. En dat vind ik dan al lang
- Moos
- Zeer actief
Tussen honden die alleen iets doen als ze een commano gekregen hebben en honden die 'm peren tijdens loslopen, zit nog een heeeel groot grijs gebied hoorFannie schreef:Hahahaaa! Doe mij liever de honden die lekker ver weg rennen en hun gang gaan ipv de hielenlikkers die alleen iets doen als ze daartoe Het Commando krijgen (al dan niet met fluit). Ruimte om de benen, en als de kudde zich ongeveer omdraait op hetzelfde moment als ik, ben ik dik tevreden! Helemaal een topdag is het als we allemaal min of meer op dezelfde tijd bij de auto terug zijn. Maar dat gebeurt nooit.Ri@ schreef: Inderdaad. Sommige mensen blijven echt zo laconiek als hun honden op stap gaan, ik zou ter plekke neervallen als ik ze langer dan een minuut niet zie. En dat vind ik dan al lang
Ik heb ze graag een beetje zelfstandig rondhollend (metertje of 20-30 om mij heen), maar dat ze wel mij in de gaten houden, en ik amper hoef te roepen (en als ik roep dat ze ook gewoon komen haha).

- Jackira
- Zeer actief
Fannie schreef:Hahahaaa! Doe mij liever de honden die lekker ver weg rennen en hun gang gaan ipv de hielenlikkers die alleen iets doen als ze daartoe Het Commando krijgen (al dan niet met fluit). Ruimte om de benen, en als de kudde zich ongeveer omdraait op hetzelfde moment als ik, ben ik dik tevreden! Helemaal een topdag is het als we allemaal min of meer op dezelfde tijd bij de auto terug zijn. Maar dat gebeurt nooit.Ri@ schreef: Inderdaad. Sommige mensen blijven echt zo laconiek als hun honden op stap gaan, ik zou ter plekke neervallen als ik ze langer dan een minuut niet zie. En dat vind ik dan al lang
- pammetje
- Zeer actief
-
Eva-Joy
- Zeer actief
naaaa zegpammetje schreef:ik bracht een hond terug die nog schoppen erbij kreeg
omdat ie weg was gelopen
is ook de laatste keer dat ik die terug bracht
volgende keer breng ik hem wel naar het asiel
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Tja, dan breng je hem/haar naar het asiel en dan krijg je daar een reactie van heb je die hond daar nu weer
Had ik laatst met een grote reu (leek wel een ierse wolfshond maar weet niet zeker of het echt een was), kwam ik hier tegen op de dagelijkse wandeling. Kwam die een 2de keer tegen na een halfuurtje (nog steeds geen baas) en hem toen maar meegenomen naar het asiel (geen penning). Bleek dat die daar bijna wekelijks binnengebracht wordt, maja, wordt jij daar ondertussen bijna neergebliksemd omdat jij daar wel WEER met die hond staat...
Had ik laatst met een grote reu (leek wel een ierse wolfshond maar weet niet zeker of het echt een was), kwam ik hier tegen op de dagelijkse wandeling. Kwam die een 2de keer tegen na een halfuurtje (nog steeds geen baas) en hem toen maar meegenomen naar het asiel (geen penning). Bleek dat die daar bijna wekelijks binnengebracht wordt, maja, wordt jij daar ondertussen bijna neergebliksemd omdat jij daar wel WEER met die hond staat...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Pfoe, ik laat mijn honden nooit uit het zicht. Dit is ook omdat ik het niet altijd vertrouw; je weet nooit wat mensen doen of wat ze onderweg opvreten als jij ze niet kan zien. Je hebt zoveel gekken tegenwoordig....
Daarbij verwacht ik ook dat de honden op MIJ letten. Ik ben de leider van onze roedel, en verwacht dat de ze regelmatig omkijken om te zien waar ik ben.
Toen Rhodi nog losliep, is hij slechts één keer in een dolle bui met een andere hond een rondje gaan rennen (waarbij ik stikbezorgd was), verder bleef hij altijd bij me.
Branco heeft wel eens de neiging gehad even een stukje weg te rennen, maar komt altijd terug.
Daarbij verwacht ik ook dat de honden op MIJ letten. Ik ben de leider van onze roedel, en verwacht dat de ze regelmatig omkijken om te zien waar ik ben.
Toen Rhodi nog losliep, is hij slechts één keer in een dolle bui met een andere hond een rondje gaan rennen (waarbij ik stikbezorgd was), verder bleef hij altijd bij me.
Branco heeft wel eens de neiging gehad even een stukje weg te rennen, maar komt altijd terug.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Pff...kimmeke schreef:Tja, dan breng je hem/haar naar het asiel en dan krijg je daar een reactie van heb je die hond daar nu weer![]()
Lekkere oplettende baasjes.