Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rondje om met Diablo
Moderator: moderatorteam
-
Ria68
- Vaste gebruiker
Rondje om met Diablo
Steeds als ik Diablo ga uitlaten en ik andere honden tegen kom hou ik bewust al afstand of ga een andere kant om omdat ik nu al voor de tweedde keer een gevecht heb meegemaakt tussen Diablo en de andere hond,en dat gaat er nogal fel aan toe.
Ook als ik langs een schutting loop en daar een hond buiten is,begint dan te blaffen en Diablo er gelijk fel tegen in
Wat is dit voor gedrag? en is het juist wat ik doe honden blijven ontlopen?
Dit is niet alleen naar grote maar ook naar kleine honden zo
Wij wonen namelijk in een hondenrijke buurt
Ook als ik langs een schutting loop en daar een hond buiten is,begint dan te blaffen en Diablo er gelijk fel tegen in
Wat is dit voor gedrag? en is het juist wat ik doe honden blijven ontlopen?
Dit is niet alleen naar grote maar ook naar kleine honden zo
Wij wonen namelijk in een hondenrijke buurt
-
Fin
- Zeer actief
-
Ria68
- Vaste gebruiker
-
Ria68
- Vaste gebruiker
-
Fin
- Zeer actief
Speelt dit nog steeds? Want dan zou ik echt even naar de DA gaan. Niet dat het direct te maken heeft met zijn gedrag, maar als je het aan wilt gaan pakken, dan kun je dat veel beter doen met een hond die pijnvrij is en goed in zijn vel zit.Ria68 schreef:Sinds een paar dagen geleden is er iets raars aan Diablo die eerst erg vrolijk was en aangaf wanneer hij uit moest
Zo ineens op een morgen was hij erg sloom, ook bij het uitlaten,jankte soms als ie opstond,eet en drinkt wel gewoon,en lag zo de hele middag languit op de grond,maar sinds vandaag begon Diablo weer wat te spelen en uit te dagen
Moet ik alsog voor de zekerheid toch ff langs de dierenarts? wat ik eerst van plan was
-
Ria68
- Vaste gebruiker
-
Fin
- Zeer actief
Wat je beschrijft, dat doet Aidan ook, maar in mindere mate, dus wel blaffen maar er zijn geen schermutselingen. Kan ook niet, hij is aangelijnd en hier heb ik gelukkig weinig te maken met loslopende honden. Ook het andere 'pats-gedrag', zo hoog mogelijk je vlag uitzetten of idd als je toch al moet, een flinke drol draaien, ook liefst op een verhoging
, is voor mij ook heel herkenbaar.
Het is er op zich prima uit te trainen hoor, maar dat zou ik zelf onder begeleiding doen, zeker met een volwassen herplaatser die je pas afgelopen maart in huis gekregen hebt. Daarnaast lijkt het me ook dat het gedrag van je hond versterkt kan worden door onzekerheid, dobers staan erom bekend zich moeilijk te kunnen hechten aan een nieuwe baas, waardoor hij misschien zich ook minder op jou durft te verlaten voor bescherming. Ergo, hij voelt zich gedwongen met zoveel mogelijk blufpoker de andere reuen duidelijk te maken hoe groot, stoer, sterk en gemeen hij wel niet is. Dan zou ik de begeleiding van een goede trainer opzoeken, één die zonder slipkettingen ed werkt, en die je kan helpen om Diablo wat rust en leiding te geven.
Dat van die onzekerheid is een gissing van mijn kant, dat is vooral een ingeving omdat Diablo ook op kleinere honden reageert. Bij mij is Aidan een echt patsertje, maar kleinere honden daar reageert hij niet op.
Het is er op zich prima uit te trainen hoor, maar dat zou ik zelf onder begeleiding doen, zeker met een volwassen herplaatser die je pas afgelopen maart in huis gekregen hebt. Daarnaast lijkt het me ook dat het gedrag van je hond versterkt kan worden door onzekerheid, dobers staan erom bekend zich moeilijk te kunnen hechten aan een nieuwe baas, waardoor hij misschien zich ook minder op jou durft te verlaten voor bescherming. Ergo, hij voelt zich gedwongen met zoveel mogelijk blufpoker de andere reuen duidelijk te maken hoe groot, stoer, sterk en gemeen hij wel niet is. Dan zou ik de begeleiding van een goede trainer opzoeken, één die zonder slipkettingen ed werkt, en die je kan helpen om Diablo wat rust en leiding te geven.
Dat van die onzekerheid is een gissing van mijn kant, dat is vooral een ingeving omdat Diablo ook op kleinere honden reageert. Bij mij is Aidan een echt patsertje, maar kleinere honden daar reageert hij niet op.
-
Ria68
- Vaste gebruiker
-
Fin
- Zeer actief
Ik kan niet voor rottweilers spreken, maar dobers zijn angsthazen. Jij bent hùn bescherming. Wil niet zeggen dat ze niet voor je op zullen komen als iemand jou aanvalt, maar in het dagelijkse leven kijken ze naar jou op om hen te beschermen als zijnde hun roedelleider.Ria68 schreef:Ja Diablo doet dat nog steeds
Gelukkig niet bij elke wandeling komen we andere honden tegen,maar merk van mezelf dat ik er erg allert op ben
Mijn vriend zei dat het misschien ook kan zijn dat Diablo het aanvoelt,hoe ik buiten ben en daardoor mij bewaakt
Afgezien daarvan kan er een klein stukje territoriaal gedrag meespelen, maar dat is door een schermpje heen niet te beoordelen.
-
Fin
- Zeer actief
-
Ria68
- Vaste gebruiker
-
Fin
- Zeer actief
Het is geen kritiek
Maar hoe langer de lijn, hoe meer vaart hij kan maken, en des te moeilijker jij hem kunt houden, hij trekt je dan ook makkelijk uit je evenwicht. Het liefst dus een verstelbare lijn die je zonodig ook heel kort kunt maken.
Dit is op zich een standaard probleem dat jij met je hond hebt, maar ik zou daar echt begeleiding bij gaan zoeken, vanwege het toch wel pittige ras, de leeftijd van je herplaatser, en dat je hem nog maar zo kort bij je hebt. Je hebt hondenverenigingen en hondenscholen die privé-les geven, dan loopt er iemand met jou mee in jouw straat en doet jou voor hoe je het beste hierop kunt trainen. Daarna probeer jij het en kijkt de trainer toe en geeft aanwijzingen. Het is even een investering, maar met een privé-les of drie, vier zou je aardig toe moeten kunnen.
Maar hoe langer de lijn, hoe meer vaart hij kan maken, en des te moeilijker jij hem kunt houden, hij trekt je dan ook makkelijk uit je evenwicht. Het liefst dus een verstelbare lijn die je zonodig ook heel kort kunt maken.
Dit is op zich een standaard probleem dat jij met je hond hebt, maar ik zou daar echt begeleiding bij gaan zoeken, vanwege het toch wel pittige ras, de leeftijd van je herplaatser, en dat je hem nog maar zo kort bij je hebt. Je hebt hondenverenigingen en hondenscholen die privé-les geven, dan loopt er iemand met jou mee in jouw straat en doet jou voor hoe je het beste hierop kunt trainen. Daarna probeer jij het en kijkt de trainer toe en geeft aanwijzingen. Het is even een investering, maar met een privé-les of drie, vier zou je aardig toe moeten kunnen.
-
Ria68
- Vaste gebruiker
Die heb ik al zo kort mogelijk maar dan nog,kan Diablo me soms meetrekken,dat gelukkig niet altijd het geval is.Het liefst dus een verstelbare lijn die je zonodig ook heel kort kunt maken
Soms kan ik hem wel corriceren en hem dan laten zitten totdat de andere hond uit zicht is verdwenen en ga dan verder lopen maar dan laat Diablo gelijk een geurtje achter door even hard te trekken
-
Fin
- Zeer actief
Als die van mij er echt de vaart in willen zetten, dan kunnen ze dat bij mij ook nog wel voor elkaar krijgen - voor heel even. Maar ze doen dat gelukkig niet.Ria68 schreef:Die heb ik al zo kort mogelijk maar dan nog,kan Diablo me soms meetrekken,dat gelukkig niet altijd het geval is.Het liefst dus een verstelbare lijn die je zonodig ook heel kort kunt maken
Soms kan ik hem wel corriceren en hem dan laten zitten totdat de andere hond uit zicht is verdwenen en ga dan verder lopen maar dan laat Diablo gelijk een geurtje achter door even hard te trekken
je hebt een U-lead tuig waarmee de hond zichzelf uit balans trekt, iedere keer dat hij trekt - of uitvalt, ook een grote hond wordt zo makkelijker hanteerbaar. Maar in deze situatie ben ik er niet zo op voor om alleen maar dat tuig om te doen en zelf te blijven ploeteren, dat creëert meer stress voor je hond. Gewoon een goede beleiding regelen voor je hond zodat je met zo min mogelijk stress voor jezelf en je hond dit gedrag kunt doorbreken - het is even een investering, maar je hebt er jaren plezier van.