Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bunker

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Bunker

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding

Bunker vandaag op de foto gezet, ben wel benieuwd naar jullie mening over zijn conditie, Bunker is een ADHD Bulldog, zit nooit stil en rent en vliegt de hele dag door. Rust vind hij in de bench, verplicht na het eten 1 uurtje verder zit hij er nooit in alleen met eten omdat hij erom vecht, Hij is nu 5 maanden en krijgt 5 dagen 3xdgs Cavom en 2 dagen verschillende soorten KVV ook 3xdgs nog. Voor mij krijgt hij nu al erg veel voer en durf ik hem eigenlijk niet meer te geven.

Dit hondje verbruikt zo'n energie dat ik er niet tegenop kan voeren heb ik het idee. Zou graag wat verschillende meningen willen horen over wat jullie zouden doen kwa voer?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hij is redelijk schraal zo op de foto, maaaaar volgens mij is dit ook niet een beste foto ;)

ik zou hem niet meer voeren, maar het 3 keer per dag vervangen door 2 keer en misschien wat vaker vuile pens voeren.
Brigitte
Zeer actief

Zal even kijken of ik een foto kan maken waarop hij 'in rust' staat :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou gaan voor een wat goedkoper merk brokken en een extra kvv dag. Dan bij de kvv standaard twee rauwe eitjes doen. En elke dag wat schapenvetblokjes.

Misschien kun je ook wat meer rust afdwingen? Iets langer in de bench, en ook tussendoor wat rustiger activiteiten aanbieden? Een kong gevuld met Griekse yoghurt bijv. liefst uit de vriezer zodat hij er lang mee bezig is.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:Ik zou gaan voor een wat goedkoper merk brokken en een extra kvv dag. Dan bij de kvv standaard twee rauwe eitjes doen. En elke dag wat schapenvetblokjes.

Misschien kun je ook wat meer rust afdwingen? Iets langer in de bench, en ook tussendoor wat rustiger activiteiten aanbieden? Een kong gevuld met Griekse yoghurt bijv. liefst uit de vriezer zodat hij er lang mee bezig is.
hoezo :denken: cavom is helemaal niet duur en is prima voer verder, waarom zou je een nog goedkopere brok gaan voeren?
Fin
Zeer actief

yamie schreef:
christo schreef:Ik zou gaan voor een wat goedkoper merk brokken en een extra kvv dag. Dan bij de kvv standaard twee rauwe eitjes doen. En elke dag wat schapenvetblokjes.

hoezo :denken: cavom is helemaal niet duur en is prima voer verder, waarom zou je een nog goedkopere brok gaan voeren?
Even aangenomen dat de kvv dagen uit kostenoverwegingen tot twee dagen beperkt zijn. Wat bij mij helaas nog het geval is. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
yamie schreef:

Even aangenomen dat de kvv dagen uit kostenoverwegingen tot twee dagen beperkt zijn. Wat bij mij helaas nog het geval is. :wink:
oh oke, Bri kan dat zelf beantwoorden, maar geloof niet dat dat het geval is ;)
Brigitte
Zeer actief

Nee hoor, is niet vanwege de kosten maar meer ivm vriezerruimte gebrek :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ah... Blij voor je :ok: Met vier honden is dat ook heel lastig, ik zou er met mijn twee grote honden ook een vriezer bij moeten nemen, en daar zijn nu nog niet de centjes voor
- Aidan gaat nl volgende week op (nogal dure) zwemles. 45 euro, maar dan heb je ook wat. :wink: En dan zàl hij ook leren zwemmen ook. :devil: :mrgreen:

Ik zou toch proberen het aantal kvv dagen uit te breiden, smuldier blijft bij mij in de koelkast dik een dag nog stijf bevroren en is de tweede dag pas ontdooit. Ik leg stijf bevroren smuldier pakjes trouwens ook wel eens buiten de koelkast in een oude koelkast-groentenla tegen het uitlekken, die zijn de volgende dag dan nog goed om gelijk 's ochtends te geven. Eitjes erdoor, geroosterd boterhammetje voor de extra koolhydraten, schapenvet, dan lijkt het me toch wel dat hij iets gaat aanzetten. En griekse yoghurt is ook lekker vet. Koolhydraten en vet lijken me toch wel de betere energiebronnen voor een jonge hond die zo actief is.

Toch komt het vaker voor dat dit type hond bij het opgroeien erg schraal is hoor, ik zie het bij mij in de buurt bij een andere hond ook, daar kon je ook de hele ribbenkast van zien, en die is nu ze uit de groei is eindelijk wat aan het bijtrekken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Op deze foto ziet hij er inderdaad wat schraal uit.. Maar ik zou me er niet te veel zorgen over maken als hij verder gezond is.
Het is beter dat hij wat schraler opgroeit dan te zwaar. (ivm gewrichten)
Diezel van mij was ook altijd schraal en is vanaf zijn derde ongeveer aan gaan komen.
Ik zou een pup nooit vanalles bij gaan voeren. Eerder gewoon wat brokken of vers erbij.
Wat extra pens ofzo, oke.. Maar een paar schapenvetblokken per dag? Nee.
Laatst gewijzigd door nathalie op 26 apr 2009 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Hoeveel gram eten krijgt hij? Of kijk er ik ernaast?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou wel meer gaan geven. kiefer zat rond die leeftijd al op anderhalf kilo per dag geloof ik, 2 keer daags. ik voer altijd op het oog, zijn ze te mager en mankeren ze verder niets krijgen ze dus gewoon net zoveel als ze nodig hebben.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

yamie schreef:

Precies cavom staat er juist om bekend dat honden er wat dikker van kunnen worden
Dit was met Gizmo wel het geval maar die was gecastreerd dus ben ik overgestapt naar FF
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik zou ook meer gaan voeren.. Rolex is een ADHD Boxer en die verbruikt ook super veel.. Ik weet geen eens hoeveel hij eet maar net zoveel als de groters hier wel.. Hij heeft het nu gewoon nodig, volop in de groei en nog eens druk in zijn doen en laten.. Komt vanzelf wel weer een tijd dat je denkt.. he een stapje minder..
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Op de foto lijkt hij wel wat schraal, maar je ziet z'n heupbeenderen en z'n ruggengraat niet uitsteken, dus het lijkt me wel meevallen. Misschien inderdaad wat extra vuile pens geven. Ik vind hem er verder heel mooi uit zien. :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben toen Bowie zo schraal bleef overgestapt op 2x per dag voeren en dat haalde goed uit...binnen een week of 2 zag al dat ze wat meer vlees kreeg...mss zou je dat eerst kunnen proberen en dan eventueel toch wat meer voeren?
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Ik ving hem er eigenlijk wel goed uitzien.
Oké op de deze foto zie je wel veel ribben maar hij is ook aan het eten
en als ie een beetje gulzig is zie je wel vaker ribben
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Deze is beter,

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

freskin schreef:Op de foto lijkt hij wel wat schraal, maar je ziet z'n heupbeenderen en z'n ruggengraat niet uitsteken, dus het lijkt me wel meevallen. Misschien inderdaad wat extra vuile pens geven. Ik vind hem er verder heel mooi uit zien. :ok:
Zijn heupbeenderen zie je in het echt wel :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Brigitte schreef:Deze is beter,

Afbeelding
zo vind ik hem er ok uitzien.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Op die tweede foto vind ik het erg meevallen Bri, maar ik zie het aan die pukkelinho van mij, die krijgt net zoveel als Fangio en Chira kregen aan Duck :N: maar ik voer wel meerdere keren per dag en (nog) versvlees.
Zolang hij nog zo ADHD is en groeit blijf ik dat zo doen, ik voer ook op het oog :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, ik ook hoor :ok:
Echt precies goed!
Da's dan weer handig bij een korthaartje he?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Foto's vertekenen behoorlijk, dat zie je nu maar weer :wink: Op foto 1 vind ik 'm te schraal en op foto 2 vind ik hem er prima uitzien :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Vind hem op foto 2 ook prima :wink:
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Dacht ik al hij is gewoon goed op gewicht :pffff: :wink:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Datn heb je snel gedaan :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Brigitte
Zeer actief

Ja? niet té? je ziet aardig wat ribben vind ik.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind hem er ook goed uitzien :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Brigitte,

Het hoort er ook wel een beetje bij bij (grote) puppen van die leeftijd, denk ik? Yana is nu ook ruim 5,5 maand en (gelukkig) niet eens zo ADHD, maar zij krijgt op het moment per dag net zo veel te eten als Bono met zijn 72 kilo. :wink:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Inge O schreef:
Brigitte schreef:Ja? niet té? je ziet aardig wat ribben vind ik.
als hij nou 2 jaar oud zou zijn zou ik zeggen, nee, dat is te schraal - maar op deze leeftijd zou ik ervoor tekenen om 'mijn puppen' zo te zien :ok: .
Inderdaad. Max zag je eerst ook ribben, hij is nu bijna 1.5 en het wordt iets minder (nog wel steeds net zo actief).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”