Jeetje, dat red ik nog niet eens op een dag dat ik weinig met Shib loop....
Echt schandalig!
Moderator: moderatorteam

Zou je van mijn honden ook kunnen denken hoor!Nanna schreef:Ik woon aan het bos en aan de overkant van de straat staat een flat.
Die mensen wonen dus ipv 2, 3 minuten lopen van het bos af.
En ik zie daar van alles even voor op het grasveld pissen wat ik NOOIT in het bos zie. Duitse herders, Goldens, noem maar op.
Het is pissen en weer naar binnen.![]()
Die komen niet eens aan een half uur beweging, vrees ik. Zal eerder richting 5 minuten gaan.

Jammer idd, niet alleen in het krantenstukje maar ook hier in dit topic.Moos schreef:Verbaast me niks. Wat ik heel jammer vind is dat er niet sneller (door de 'gemiddelde' mens ) een link wordt gelegd tussen allerhande 'probleemgedrag' in gewoon te weinig beweging en uitdaging.
Nee, daar kan je denk ik ook niet over oordelen tenzij je dus de mensen echt kent en echt weet dat de hond inderdaad niet verder komt dan het veldje aan de overkantestelle schreef:
Toch vind ik het lastig om zo te oordelen hoor. Ook ik laat ze hier 2x per dag even plassen op het veldje verderop en ga weer naar binnen.
Dan zien die mensen w.s. ook niet dat ik scohtends 1,5 tot 2 uur met ze loop, dat ik savonds vaak nog een eind wandel en dat we met de auto overal en nergens heen karren.
Die lui zullen wellicht ook denken 'ach wat zielig, geen wonder dat die herder zo gemeen is'.

Ja, maar er zit toch nog een mega verschil ook tussen niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en wat jij nu omschrijft alleen vanochtend al 30-45 gelopen te hebben?Valerie schreef:Nou ik hou de tijd niet bij hoe lang en hoe ver ik loop. Tyra heeft vanochtend zo een half uurtje of 3 kwartier gelopen. Nu zit ze de hele tijd in de tuin te huppelen. Spelen en je hond uitdagen kan ook in huis.
Als ze nog een kwartier uitgelaten wordt heb ik niet zoiets van oh wat komt ze toch veel tekort.
Ik denk dat als honden zulk gefrustreerd gedrag tonen er wel meer aan de hand is dan te weinig beweging. Bv een baas die niets van zn hond snapt.

Tsja dat zou kunnen hoor.Nanna schreef:Ja, maar het lijkt me niet dat je je hond in de auto laait om naar een losloopgebied te karren als tegenover je huis een rustig gebied ligt waar je drie dagen kunt rondlopenestelle schreef:
Toch vind ik het lastig om zo te oordelen hoor. Ook ik laat ze hier 2x per dag even plassen op het veldje verderop en ga weer naar binnen.
Dan zien die mensen w.s. ook niet dat ik scohtends 1,5 tot 2 uur met ze loop, dat ik savonds vaak nog een eind wandel en dat we met de auto overal en nergens heen karren.
Die lui zullen wellicht ook denken 'ach wat zielig, geen wonder dat die herder zo gemeen is'.
Ik ga er écht niet van uit dat al die stakkers die ik aan de overkant zie staan, met een ongeduldige baas die tappend met zijn voeten staat te wachten tot Fido er een plasje heeft uitgewrongen ook nog worden uitgelaten in een zeer bijzonder, ver weg liggend uitlaatgebied
Het ligt ook gewoon aan de hond natuurlijk, en wat de hond nodig heeft.Renske schreef:Met Lumi kom ik zeker wel aan de uur per dag wandelen. Als Beetle bij mij is krijgt ze wel voldoende beweging, maar bij mijn ouders tegenwoordig niet meer. Mijn moeder kan niet meer goed lopen en naast de rollater wil Beetle écht niet. Twee dagen per week zo'n 40 minuten per dag lopen, maar wel in de tuin kunnen liggen is volgens mij voor een 12 jarig hondje prima te overleven, als de andere 5 dagen voldoende zijn (of praat ik het nu zelf weer goed :N:).
Ik denk dat de meeste forummers niet de doorsnee hondenbezitter is en dat er maar weinig forumhondjes te weinig beweging of geestelijke activiteit krijgen.

Ja, dat zie ik ook regelmatig. Denk dat het voor honden ook goed is nieuwe indrukken enz. op te doen. Net zo goed als bij mensen.estelle schreef:
Maar tuurlijk, ik ken die hondjes ook wel hoor. Nu vind ik het hier meevallen maar toen wij nog in de stad woonde (heel wat jaren terug) zag je ook steeds dezelfde mensen een rondje om de sloot doen en weer terug. Mij viel juist op dat die honden er maar wat bij sjokte, totaal alle interesse in de omgeving e.d. verloren. Totaal geen fleur in die ogen e.d.
En dat waren dan geen oude honden ofzo.
Is ook zeker zo hoor. Ik denk dat honden die de kans krijgen om genoeg geurtjes op de pikken, struinen of gewoon lekker gek rennen veel meer tevreden zijn dan eentje die dat niet kan. Maar ik vind dat niet aan tijd gebonden.Moos schreef:Ja, maar er zit toch nog een mega verschil ook tussen niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en wat jij nu omschrijft alleen vanochtend al 30-45 gelopen te hebben?Valerie schreef:Nou ik hou de tijd niet bij hoe lang en hoe ver ik loop. Tyra heeft vanochtend zo een half uurtje of 3 kwartier gelopen. Nu zit ze de hele tijd in de tuin te huppelen. Spelen en je hond uitdagen kan ook in huis.
Als ze nog een kwartier uitgelaten wordt heb ik niet zoiets van oh wat komt ze toch veel tekort.
Ik denk dat als honden zulk gefrustreerd gedrag tonen er wel meer aan de hand is dan te weinig beweging. Bv een baas die niets van zn hond snapt.
Tuurlijk kan spelen en uitdagen ook in huis, of in de tuin, maar ik denk dat er wel degelijk een link is tussen bazen die niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en bazen die niks van de hond snappen.
Die honden die bijna het huis niet uitkomen (uitgaande van gezonde honden dan he?) daarvan zal het merendeel echt niet in huis lekker bezig worden gehouden.
Nee, uren wandelen is echt niet nodig, maar er zit een enorm grijs gebied tussen "uren wandelen" en "naar het veldje aan de overkant"
Dat vind ik hier ook zo grappig.Rami schreef: En de mensen die we wel tegenkomen zijn altijd dezelfde. (In weer en wind).