Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te weinig beweging

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Minder dan een uur? :eek: :eek: :eek:

Jeetje, dat red ik nog niet eens op een dag dat ik weinig met Shib loop....

Echt schandalig! :devil:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Kan mij daar niets bij voorstellen.Hier loopt het stel bijna dagelijks zo wie zo een uur los in het bos, naast de kleine losloop rondjes,mee naar de paarden of struinen in de tuin.Dagen dat de lange wandeling er weleens bij in schiet zijn ze toch de hele dag buiten geweest danwel in de tuin dan wel bij de paarden.
Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik hoorde het net op de radio.
De enige keer dat ze hier een dag minder hebben als ze een 'zwaar' weekend hebben, dus een weekend van 4 strandwandelingen per dag, dan zijn ze s'morgens echt niet om 7 uur wakker te krijgen voor een boswandeling :mrgreen:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen :ok:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

:N: minder dan een uur ga ik echt niet redden, dan heb ik 2 stuiterballen en een huis dat compleet afgebroken word..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de bazen...ook veel te weinig beweging.

Het stoort mij al dat mijn honden ouder worden, ze dus minder ver lopen en ik dus daardoor ook minder beweging krijg...
Mij oudste vindt eigelijk alleen ballen leuk, lopen niet zo. Dus zij beweegt dan wel, maar ik krijg er een lamme arm van........ :jank:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau is al een half uur bezig om de juiste poepplek te vinden :mrgreen:
In het weekend loop ik juist minder dan door de week, alleen al om de gezinnetjes te ontlopen die met stuiterballen lopen en opeens beseffen dat ze een hond hebben. Die honden hebben hun energie een hele week opgespaard en moet dat in een half uur kwijt zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Nanna schreef:Ik woon aan het bos en aan de overkant van de straat staat een flat.
Die mensen wonen dus ipv 2, 3 minuten lopen van het bos af.
En ik zie daar van alles even voor op het grasveld pissen wat ik NOOIT in het bos zie. Duitse herders, Goldens, noem maar op.
Het is pissen en weer naar binnen. :jank:
Die komen niet eens aan een half uur beweging, vrees ik. Zal eerder richting 5 minuten gaan.
Zou je van mijn honden ook kunnen denken hoor!
Die lopen ook niet meer als 100 meter hoofdweg (en dagelijks met het Totootje naar een losloopgebied, maar dat zie je niet). :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Verbaast me niks. Wat ik heel jammer vind is dat er niet sneller (door de 'gemiddelde' mens ) een link wordt gelegd tussen allerhande 'probleemgedrag' in gewoon te weinig beweging en uitdaging.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Minder dan een uur... :N:
Tja ik zie ze hier ook hoor en dan maar tegen mij zeggen dat ze het zoooooooo knap vinden dat ik altijd met mijn honden loop en waar ik dan wel helemaal heen ga??
Mijn 2 grote honden lopen veel aan de lijn ivm niet veilig losloopgebied hier maar ik loop minimaal 2 uur per dag, en met weer als dit en extra tijd 'savonds wordt dat vaak het dubbele.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Alleen een kranten-lees-rondje door de wijk is al meestal 3 kwartier :19:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

uitlaten

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wat triest voor die dieren...

Hier lopen ze voor ik naar mijn werk ga al een half uur buiten te sjouwen en verder de hele middag! Maar ja, ik woon dan ook op een boerderie :wink: Maar toch ga ik bijna elke middag nog een uur met ze het bos in of langs het kanaal lopen zodat ze ook wat anders zien dan alleen het erf!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:Verbaast me niks. Wat ik heel jammer vind is dat er niet sneller (door de 'gemiddelde' mens ) een link wordt gelegd tussen allerhande 'probleemgedrag' in gewoon te weinig beweging en uitdaging.
Jammer idd, niet alleen in het krantenstukje maar ook hier in dit topic.

Toch vind ik het lastig om zo te oordelen hoor. Ook ik laat ze hier 2x per dag even plassen op het veldje verderop en ga weer naar binnen.
Dan zien die mensen w.s. ook niet dat ik scohtends 1,5 tot 2 uur met ze loop, dat ik savonds vaak nog een eind wandel en dat we met de auto overal en nergens heen karren.
Die lui zullen wellicht ook denken 'ach wat zielig, geen wonder dat die herder zo gemeen is'. :roll:
Moos
Zeer actief

estelle schreef:
Toch vind ik het lastig om zo te oordelen hoor. Ook ik laat ze hier 2x per dag even plassen op het veldje verderop en ga weer naar binnen.
Dan zien die mensen w.s. ook niet dat ik scohtends 1,5 tot 2 uur met ze loop, dat ik savonds vaak nog een eind wandel en dat we met de auto overal en nergens heen karren.
Die lui zullen wellicht ook denken 'ach wat zielig, geen wonder dat die herder zo gemeen is'. :roll:
Nee, daar kan je denk ik ook niet over oordelen tenzij je dus de mensen echt kent en echt weet dat de hond inderdaad niet verder komt dan het veldje aan de overkant :wink:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Dit verbaasd mij ook niks. Minyo kwam minstens een uur buiten per rondje. Maar goed ik zie ook wel honden die een klein blokje omlopen.. Nou dat 3x per dag komen ze rond 30-40 min. :roll:

Belachelijk eigenlijk
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Niet alleen tijd is van belang denk ik. Je kunt wel 2 uur met je hond buiten lopen, maar als je zelf met een rolator loopt en de hond zit aan de riem...

De vorige eigenaren van onze hond vonden hem ook veel te druk, voor zo ver ik weet kwam hij daar ook amper buiten/los. Hier natuurlijk in het begin ook nog druk (korte riem, alles eerst leren), sinds hij 3 keer per dag losloopt (~ 30 min per keer). Daarnaast ook bijne elke dag nog een half uurtje hard rennen (apporteren of fietsen), maar dat is een beetje afhankelijk van de temperatuur. Ook gaan we zo nu en dan nog even zwemmen (in een waterplas) en als laatste nog wel eens naar het bos.

Als laatste een redelijk groot huis (kamer, keuken, bijkeuken) en een stuk buiten waar hij regelmatig speelt met ballen/touw etc etc.

Alleen als het hard regent en waait wil het nog wel eens iets minder zijn, maar dan wordt dat binnen wel gecompenseerd. Ik vindt het juist lekker, met de hond buiten.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ik hou de tijd niet bij hoe lang en hoe ver ik loop. Tyra heeft vanochtend zo een half uurtje of 3 kwartier gelopen. Nu zit ze de hele tijd in de tuin te huppelen. Spelen en je hond uitdagen kan ook in huis.
Als ze nog een kwartier uitgelaten wordt heb ik niet zoiets van oh wat komt ze toch veel tekort.
Ik denk dat als honden zulk gefrustreerd gedrag tonen er wel meer aan de hand is dan te weinig beweging. Bv een baas die niets van zn hond snapt.
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:Nou ik hou de tijd niet bij hoe lang en hoe ver ik loop. Tyra heeft vanochtend zo een half uurtje of 3 kwartier gelopen. Nu zit ze de hele tijd in de tuin te huppelen. Spelen en je hond uitdagen kan ook in huis.
Als ze nog een kwartier uitgelaten wordt heb ik niet zoiets van oh wat komt ze toch veel tekort.
Ik denk dat als honden zulk gefrustreerd gedrag tonen er wel meer aan de hand is dan te weinig beweging. Bv een baas die niets van zn hond snapt.
Ja, maar er zit toch nog een mega verschil ook tussen niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en wat jij nu omschrijft alleen vanochtend al 30-45 gelopen te hebben?
Tuurlijk kan spelen en uitdagen ook in huis, of in de tuin, maar ik denk dat er wel degelijk een link is tussen bazen die niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en bazen die niks van de hond snappen.
Die honden die bijna het huis niet uitkomen (uitgaande van gezonde honden dan he?) daarvan zal het merendeel echt niet in huis lekker bezig worden gehouden.

Nee, uren wandelen is echt niet nodig, maar er zit een enorm grijs gebied tussen "uren wandelen" en "naar het veldje aan de overkant" :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

denk ook niet dat dat beicht het Gros van de hondenforumers betreft, het zijn niet allemaal mensen die op die manier met hun hond omgaan :19:
en ik moet eerlijk zeggen ik loop op een dag ook nog geen uur met Baco :pffff: shoot me
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Minder dan een uur! :eek:
Te erg! Ik had ook een JR vroeger in de straat die ook de straat nog niet uit kwam. Echt depressief beestje. Ging er toen vaak mee wandelen en dat werd rustig een uur ofzo, lekker los. Beestje weer blij.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Met Lumi kom ik zeker wel aan de uur per dag wandelen. Als Beetle bij mij is krijgt ze wel voldoende beweging, maar bij mijn ouders tegenwoordig niet meer. Mijn moeder kan niet meer goed lopen en naast de rollater wil Beetle écht niet. Twee dagen per week zo'n 40 minuten per dag lopen, maar wel in de tuin kunnen liggen is volgens mij voor een 12 jarig hondje prima te overleven, als de andere 5 dagen voldoende zijn (of praat ik het nu zelf weer goed :N:).

Ik denk dat de meeste forummers niet de doorsnee hondenbezitter is en dat er maar weinig forumhondjes te weinig beweging of geestelijke activiteit krijgen.
estelle

Nanna schreef:
estelle schreef:
Ja, maar het lijkt me niet dat je je hond in de auto laait om naar een losloopgebied te karren als tegenover je huis een rustig gebied ligt waar je drie dagen kunt rondlopen ;-)
Ik ga er écht niet van uit dat al die stakkers die ik aan de overkant zie staan, met een ongeduldige baas die tappend met zijn voeten staat te wachten tot Fido er een plasje heeft uitgewrongen ook nog worden uitgelaten in een zeer bijzonder, ver weg liggend uitlaatgebied ;-)
Tsja dat zou kunnen hoor.
ik kan vanuit mijn huis ook uren lopen, en ook zo naar een prachtig gebied wandelen (zuidlaardermeer e.d.) maar vind het ook gewoon leuk om andere plekjes te bezoeken. Ik wil niet constant hetzelfde lopen en zien.
Zo zijn wij van het weekend naar Gieten geweest terwijl er dichterbij ook heel veels moois te vinden is waar je heerlijk kunt wandelen. :wink:

Maar tuurlijk, ik ken die hondjes ook wel hoor. Nu vind ik het hier meevallen maar toen wij nog in de stad woonde (heel wat jaren terug) zag je ook steeds dezelfde mensen een rondje om de sloot doen en weer terug. Mij viel juist op dat die honden er maar wat bij sjokte, totaal alle interesse in de omgeving e.d. verloren. Totaal geen fleur in die ogen e.d.
En dat waren dan geen oude honden ofzo.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

mambo kan helaas niet verder lopen dan normaal.. door zijn ED en artrose.. als hij langer dan een kwartier loopt, begint hij te manken
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Moos
Zeer actief

Renske schreef:Met Lumi kom ik zeker wel aan de uur per dag wandelen. Als Beetle bij mij is krijgt ze wel voldoende beweging, maar bij mijn ouders tegenwoordig niet meer. Mijn moeder kan niet meer goed lopen en naast de rollater wil Beetle écht niet. Twee dagen per week zo'n 40 minuten per dag lopen, maar wel in de tuin kunnen liggen is volgens mij voor een 12 jarig hondje prima te overleven, als de andere 5 dagen voldoende zijn (of praat ik het nu zelf weer goed :N:).

Ik denk dat de meeste forummers niet de doorsnee hondenbezitter is en dat er maar weinig forumhondjes te weinig beweging of geestelijke activiteit krijgen.
Het ligt ook gewoon aan de hond natuurlijk, en wat de hond nodig heeft.
Saar kan bijvoorbeeld ook heel lang meelopen, vindt ze ook leuk, maar met 1 keer 30-45 min los, en verder 2 keer een kort rondje door de wijk zou ze ook prima gelukkig zijn. Ze moet wel een paar keer in de week echt los kunnen rennen hoor, merk je heel duidelijk als ik eens ziek ben bijvoorbeeld. Als ze dan na een aantal dagen weer los kan, gaat ze als een halve zool rondjes rennen in d'r eentje :mrgreen:
Geestelijk bezig houden vindt Saar onzin :pffff:

Vera heeft het wandelen meer echt nodig. Ik heb geen tuin, dus ze kan ook niet lekker in de tuin drentelen ofzo. Met Vera kom je d'r niet met 1 keertje 45 min los en verder alleen maar wat korte rondjes door de wijk. Zij heeft ook echt wel wat geestelijke uitdaging nodig.
Ze zal zich vast schikken hoor, als ik haar straal ga negeren, en alleen maar blokjes omgooi, maar dan heb je wel een depressieve hond denk ik.
En de ene hond wordt dan depressief (en met een beetje pech merkt de baas dat niet eens op :jank: ), en de ander gaat uitvallen en je huis slopen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

estelle schreef:
Maar tuurlijk, ik ken die hondjes ook wel hoor. Nu vind ik het hier meevallen maar toen wij nog in de stad woonde (heel wat jaren terug) zag je ook steeds dezelfde mensen een rondje om de sloot doen en weer terug. Mij viel juist op dat die honden er maar wat bij sjokte, totaal alle interesse in de omgeving e.d. verloren. Totaal geen fleur in die ogen e.d.
En dat waren dan geen oude honden ofzo.
Ja, dat zie ik ook regelmatig. Denk dat het voor honden ook goed is nieuwe indrukken enz. op te doen. Net zo goed als bij mensen. :ok:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat ik ook zo bijzonder vind, nu het lekker weer is, kom ik allemaal honden tegen die ik de hele winter niet gezien heb hier in de buurt! Dan denk ik... Waar blijven die beestjes in de winter dan? :(
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Standaard minder dan een uur. Dat is triest.

Maar ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat de honden er hier ook wel eens bekaaid van af komen :N:
Niet kwa aandacht en spelen. Maar wel kwa wandelen. Reden, ik heb een probleem met mijn enkel en ben na een vroege dienst niet altijd in staat om ver met ze te lopen. Wel sta ik 's morgens dan vroeg op om dan lekker met ze bezig te zijn en ben ik na het werk ook alleen maar voor de honden. Dan doe ik zoekspelletjes thuis of maak ze op een kort rondje moe met de chuck ofzo.
Maar ik heb de laatste tijd dus ook wel eens dat ze er minder uit komen dan 1 uur per dag.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Moos schreef:
Valerie schreef:Nou ik hou de tijd niet bij hoe lang en hoe ver ik loop. Tyra heeft vanochtend zo een half uurtje of 3 kwartier gelopen. Nu zit ze de hele tijd in de tuin te huppelen. Spelen en je hond uitdagen kan ook in huis.
Ja, maar er zit toch nog een mega verschil ook tussen niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en wat jij nu omschrijft alleen vanochtend al 30-45 gelopen te hebben?
Tuurlijk kan spelen en uitdagen ook in huis, of in de tuin, maar ik denk dat er wel degelijk een link is tussen bazen die niet verder komen dan het veldje aan de overkant, en bazen die niks van de hond snappen.
Die honden die bijna het huis niet uitkomen (uitgaande van gezonde honden dan he?) daarvan zal het merendeel echt niet in huis lekker bezig worden gehouden.

Nee, uren wandelen is echt niet nodig, maar er zit een enorm grijs gebied tussen "uren wandelen" en "naar het veldje aan de overkant" :wink:
Is ook zeker zo hoor. Ik denk dat honden die de kans krijgen om genoeg geurtjes op de pikken, struinen of gewoon lekker gek rennen veel meer tevreden zijn dan eentje die dat niet kan. Maar ik vind dat niet aan tijd gebonden.
Ik denk ook zeker dat mensen die hun honden niet of nauwelijks uitlaten "hond zijn" ook niet begrijpen en daar ook problemen zoals frustratie kunnen ontstaan.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sta er niet echt van te kijken. :19:
We wandelen veel doordeweeks (want vaak werk in weekend en op zon/feestdagen) en dan kom je bijna geen mensen met honden tegen in de bossen, op het strand, in de polder. Ook niet buiten de reguliere werktijden ('s morgens vroeg, 's avonds). En de mensen die we wel tegenkomen zijn altijd dezelfde. (In weer en wind :wink: ).
Afbeelding
estelle

Rami schreef: En de mensen die we wel tegenkomen zijn altijd dezelfde. (In weer en wind :wink: ).
Dat vind ik hier ook zo grappig.
Als ik de grote ronde loop (wat echt altijd verschilt hoor qua tijden) kom ik altijd dezelfde mevrouw tegen met haar hond. Ook in weer en wind.
En soms loop ik ergens ver van huis en wie komt me dan tegemoed.....die mevrouw. hiihihihi.
Laatst riep ze 'jij loopt ook hele einden he?kom je overal tegen!'.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”