Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezonde tussendoortjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

gezonde tussendoortjes

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik train jemble nu momenteel met frolic en het kind vindt het heerlijk maar als ik jemble beloon dan gaat er ook nog wel is wat in het bekkie van ruby en shadow.ruby gaat een beetje groeien,wat zeg ik wel 2 beetjes :eek: er moet wat af en ik minder al met voer maar ik denk dat de tussendoortjes meer hun aandeel hebben in de kilo's.wat is een gezonder tussendoortje om mee te trainen en kan ik het evt ook zelf maken?ik heb blokjes hart in de vriezer liggen en ik lees wel is over gedroogd hart maar gaan ze daar niet heel erg van aan de race?eigenlijk vinden ze hier alles lekker zolang het maar te eten is dus dat zal het probleem niet zijn.
Afbeelding

jemble 5 maanden
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

als je wil drogen van de beloninkjes moet je geen hart( orgaan ) geven want dat kan gaan lakseren,
gebruik dan spier snijlingen , maar nog beter is dan het vlees van de kip.
hier zijn ze er inieder geval dol op :wink:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Je kunt ook de maaltijdporties verkleinen :19:
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Of halve, of kwartjes frolic als beloning geven.
Vaak gaat het om het idee dat ze wat krijgen en niet om de hoeveelheid.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Voor Lumi kook ik regelmatig gehalveerde diepvriesspercieboontjes. Daar train ik dan ook mee, zo lekker vindt ze ze.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Raya geven we als beloning vaak zijn gewone farm food brokjes.
Als we iets moeilijkers gaan oefenen dan kleine stukjes kaas, stukjes gekookte kipfilet, stukjes rodi worst, stukjes rodi runder strips, enz

Wissel het dus wel af omdat ik idee heb dat die dat wel lekker vind.
Vooral die lekker ruikende bij moeilijker oefeningen werkt goed. Moeilijker dan in de zin dat er veel afleiding om hem heen is.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Oja, Shyra geven we dus altijd met oefenen kleine stukjes kaas, stukjes gekookte kipfilet, stukjes rodi worst, stukjes rodi runder strips, enz
Die is nl niet zo gericht op eten, dus die is niet zo onder de indruk van een gewoon etensbrokje.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Carma schreef:Je kunt ook de maaltijdporties verkleinen :19:
ruby eet nog maar 300 gram dus dat is al niet veel(kvv) het heeft ook met haar gezondheid te maken,door de harttabletten komt ze weer wat aan en dat mocht ook wel maar het wordt nu een beetje veel.gekookte kip lijkt me ook wel wat,vinden ze hier erg lekker en het is natuurlijk vrij mager toch?kan ik dat dan ook invriezen?
die frolic gaat al in 4e maar ik denk(weet bijna wel zeker)dat het toch ook erg zout is,ze lusten daarna meestal wel wat water.
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

fabienne s schreef:(...) gekookte kip lijkt me ook wel wat,vinden ze hier erg lekker en het is natuurlijk vrij mager toch?kan ik dat dan ook invriezen?(...)
Ja hoor, dat kun je gewoon invriezen :ok:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Kippenlevertjes koken en dat in ieniemienie stukjes snijden :idea:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik droog regelmatig lamshart, runderhart en lever en de honden raken hiervan echt niet aan de race als je het gewoon bij een paar partjes houdt. Als trainingsbeloninkje kan je dat opdelen in stukjes, is geen enkel probleem. Ook zalmsnip, spiervlees, fruit en walnoot zijn favoriet als beloninkjes.
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

ik gebruik gedroogde long als beloning, ze vinden het heerlijk en er zit niks in wat ze dik maakt :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik gebruik ook gewoon Hades zijn brokken. Hij vreet bijna alles (knoflook gaat er écht niet in, dat is tot nu toe het enige) dus volgens mij zou ik zelfs een grasspriet kunnen geven en dan is hij helemaal blij :19: . Ik vind die sperzieboontjes wel een goed idee trouwens!
Frolicjes doe ik ook een kwart, heel soms een halve en vrijwel nooit een hele eigenlijk. Het gaat er inderdaad meer om dát er iets lekkers komt, de grootte zal 'm echt worst wezen (bij wijze van, hij zou vast een grooooooote worst willen :mrgreen: ).
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Ik gebruik van alles: brokjes (ook proefzakjes: andere smaakjes) en rodi worst, deel van een zalmkoekje (Henne), maar ook een stukje verse ananas, een snippertje gerookte zalm...
De meeste keren krijgt ze echter gekookte kipfilet, omdat er nogal wat in gaat middels beloning (niet zo zeer grote stukken, als wel zeer geregeld een beloning) en kip dan tenminste gezond is.
De kip kook ik gaar en leg 'm dan in plakken op een bord in de magnetron. Even 'flink magnetronnen' en dan is 'ie lekker droog en stevig. Daarna snijd ik het in kleine blokjes. Zo 'gedroogd' werkt heel prettig, want vallen er geen sliertjes af en zit je niet met zo'n soppig zakje kip :wink:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Boutje schreef:Hier is gedroogde zalm de ultieme beloning. En als je er enkele van in een zakje met andere snoepjes doe ruikt alles er naar.
Ik train heel vaal met gewone hondenbrokken (ze barfen anders) en daar doen ze ook al heel veel voor.
Waar haal je gedroogde zalm?? :denken:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”