Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shib mankt...mogelijk als gevolg van entingen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Shib mankt...mogelijk als gevolg van entingen?

Ongelezen bericht door Shibby »

Sinds vanochtend met z'n linker achterpoot.
Shib is totaal niet kleinzerig dus als hij mankt, heeft hij er ook echt goed last van. :(:

Ik heb z'n voetkussentjes allemaal nageplozen en zo in het eerst opzicht ook niks gevonden. Ik heb ook niet het idee dat het echt dik is, maar daar kijk ik vanmiddag nog eens goed naar. Ik kan ook wel alles bewegen en strekken en duwen zonder dat hij duidelijke tekenen van pijn of gevoeligheid geeft.

Nu heeft hij gisteren z'n entingen weer gekregen (cocktail en rabies), kan dit ermee te maken hebben? Ik denk zelf eigenlijk niet, maar ik maak me uiteraard weer veels te veel zorgen dus ik wil het manken het liefst op iets 'onschuldigs' af kunnen schuiven. :wink:

Nu had ik ook eigenlijk gepland om zaterdag naar het strand te gaan. Maakt dat veel uit? Zal dat niet te belastend zijn?
Uiteraard voorop gesteld dat het morgen wel beter gaat.

Pijnstilling ben ik zelf niet zo'n voorstander van, want ik ben bang dat hij dan weer te lang door gaat met als gevolg dat het daarna alleen maar erger is.

Jaja, voor hetzelfde geld heeft hij zich 1 keer verstapt en is het verder niks, maar ik ga gelijk weer malen in m'n hoofd. :oeps:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Onze Jidske heeft er ook last van gehad. Nog geen week na de enting zo kreupel als het maar kan, ze had wel haar kussens tot bloedens toe kapot gebeten. Omdat het dezelfde achterpoot was als de vorige keer ben ik gelijk naar mijn acupuncturist geweest. En na de ene behandeling liep ze weer zonder een spoor van manken.
Zij vertelde dat er vaker honden zijn die op entingen zo reageren.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Aiske schreef:Onze Jidske heeft er ook last van gehad. Nog geen week na de enting zo kreupel als het maar kan, ze had wel haar kussens tot bloedens toe kapot gebeten. Omdat het dezelfde achterpoot was als de vorige keer ben ik gelijk naar mijn acupuncturist geweest. En na de ene behandeling liep ze weer zonder een spoor van manken.
Zij vertelde dat er vaker honden zijn die op entingen zo reageren.
Heeft ze dat toen ook ineens gekregen?

Want Shib heeft dus tot nog toe nooit last van zijn entingen gehad, daarom leek het mij zo onwaarschijnlijk.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

dongo had ook laatst na de enting, een dagje mank gelopen, erna was het goed...precies de plek van de prik was ook erg gevoelig...
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Ja Jidske had het ook van de ene op de andere dag dat ze kreupel was, vorig jaar heeft ze er geen last van gehad. De DA deed haar met de enting duidelijk wat pijn want ze vond het niet prettig terwijl ze anders nooit ergens op reageert.

Misschien is Jidske er wel gevoeliger voor geworden doordat ze vorig jaar heel erg kreupel is geweest aan haar linkervoorpoot. Door een stuk overbelasting ging ze toen rechtsachter kreupelen en beet ze haar zooltjes kapot.
Toen ik daar voor het eerst met deze klacht bij mijn alternatieve DA kwam vertelde ze een verhaal over entingen en injecties die per ongeluk in iets van een zenuw gegeven worden. Dit doet een DA niet met opzet maar het kan gebeuren. Hierdoor kunnen honden en andere dieren best nare gevolgen overhouden als mensen er niet op tijd bij zijn. Er was zelfs bij een hond al 1 of 2 tenen geamputeerd voordat ze er achter kwamen dat het andere oorzaken had.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Het gaat nog niet beter met Shibje. :jank:
Heb voor vanavond toch een afspraak met de dierenarts gemaakt, want ik heb toch het idee dat het probleem 'm echt in z'n poot zit en dat het niet zomaar wat stijf is door de entingen.
Afbeelding
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Ow wat vervelend :(: . Succes bij de dierenarts!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb zelf een schurfthekel gekregen aan inenten, sinds ze vroeger ooit een spuit in mijn arm hebben gezet waardoor ik een week nog last heb gehad van die arm. Dus ja, ik geloof wel degelijk dat dit bij honden ook kan gelden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Achjee ik hoop dat je vanavond te horen krijgt dat het toch niks erg is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”