Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kenner hondenbrokken
Moderator: moderatorteam
- Esther 1
- Zeer actief
Kenner hondenbrokken
Mijn honden krijgen al geruime tijd FF brokken met KVV en een klein gedeelte barf.
Ivm de crisis moeten we echt even bezuinigen ( man werkloos en ik werkloos, daarbij heb ik geen recht op ww )
We zijn ontzettend tevreden over FF maar ik ben er toch over aan het denken om nu over te stappen op het eigen merk van de Boerenbond: Kenner hondenbrokken. Hierbij wil ik dan wel de dagelijkse portie smuldier pens blijven geven met de kippennekken.
Zijn er baasjes hier wat ervaring hebben met Kenner?
Ivm de crisis moeten we echt even bezuinigen ( man werkloos en ik werkloos, daarbij heb ik geen recht op ww )
We zijn ontzettend tevreden over FF maar ik ben er toch over aan het denken om nu over te stappen op het eigen merk van de Boerenbond: Kenner hondenbrokken. Hierbij wil ik dan wel de dagelijkse portie smuldier pens blijven geven met de kippennekken.
Zijn er baasjes hier wat ervaring hebben met Kenner?
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

- *kelly*
- Zeer actief
ik ben niet bekend met die brokken dus daar kan ik je geen advies over geven...
Heb misschien nog wel een andere tip voor je; ik weet niet waar je nu je smuldier koopt, maar de compleet versies zijn bij de ah erg goedkoop (je zou het niet zeggen). Je betaald daar 0,48 cent per pakje
(voor de enkelvoudige kun je dan weer beter naar de jumbo gaan
)
Succes!
Heb misschien nog wel een andere tip voor je; ik weet niet waar je nu je smuldier koopt, maar de compleet versies zijn bij de ah erg goedkoop (je zou het niet zeggen). Je betaald daar 0,48 cent per pakje
Succes!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Esther 1
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:BHA en BHT zit er volgens mij in als bewaarmiddel.
Jeetje hier schrik ik van hoor, ik heb het opgezocht en ben echt geschrokken
:N:
Ga toch maar verder zoeken voor een ander alternatief, ik wil mijn honden wel graag verantwoord blijven voeren. De wijze van voeren waar ik helemaal achter sta dat kan nu gewoon even niet, vandaar dat ik een andere oplossing moet vinden. Het betreft 4 honden; odh 8 mnd, dh 4mnd en 2 volwassen malthezers
Ze hebben bij de Boerenbond nu ook de Cavom op de aanbieding: 20 kg voor 29,95!!
Cavom komt erg overeen met FF, toch??

- frank1985
- Zeer actief
Cavom voor 29,95 ... aanbiedingEsther 1 schreef:Rosita Compagner schreef:BHA en BHT zit er volgens mij in als bewaarmiddel.
Ga toch maar verder zoeken voor een ander alternatief, ik wil mijn honden wel graag verantwoord blijven voeren. De wijze van voeren waar ik helemaal achter sta dat kan nu gewoon even niet, vandaar dat ik een andere oplossing moet vinden. Het betreft 4 honden; odh 8 mnd, dh 4mnd en 2 volwassen malthezers
Ze hebben bij de Boerenbond nu ook de Cavom op de aanbieding: 20 kg voor 29,95!!
Cavom komt erg overeen met FF, toch??
Ik begrijp dat je dus ook 2 pups hebt , wil je die dan ook puppy brokken voeren ?
- Esther 1
- Zeer actief
Nee puppybrok voer ik niet, direct volwassen brok ivm groeipijnen door te snel groeien. En met KVV en FF heb je ook geen puppybrok, het meeste voer ik altijd KVV en Barffrank1985 schreef:Cavom voor 29,95 ... aanbiedingEsther 1 schreef:Rosita Compagner schreef:BHA en BHT zit er volgens mij in als bewaarmiddel.
Cavom komt erg overeen met FF, toch??ik betaal altijd voor 20 kg Cavom puppy brokken 30,00 euro. Moet het dan wel een week van te voren bestellen. haal het bij een vogel zaak.
Ik begrijp dat je dus ook 2 pups hebt , wil je die dan ook puppy brokken voeren ?
Cavom kost hier bij de Boerenbond normaal 35,75!!

- frank1985
- Zeer actief
ben echt benieuwd hoe je je voer probleem gaat oplossen. een brok als vacom is toch redelijk voordelig.....?Esther 1 schreef:Nee puppybrok voer ik niet, direct volwassen brok ivm groeipijnen door te snel groeien. En met KVV en FF heb je ook geen puppybrok, het meeste voer ik altijd KVV en Barffrank1985 schreef:Cavom voor 29,95 ... aanbiedingEsther 1 schreef:Rosita Compagner schreef:BHA en BHT zit er volgens mij in als bewaarmiddel.
Cavom komt erg overeen met FF, toch??ik betaal altijd voor 20 kg Cavom puppy brokken 30,00 euro. Moet het dan wel een week van te voren bestellen. haal het bij een vogel zaak.
Cavom kost hier bij de Boerenbond normaal 35,75!!
- Esther 1
- Zeer actief
Het zal inderdaad Cavom gaan worden, hier op het forum zijn de reacties over dit voer ook erg goed.
Kreeg wel nog de tip van iemand die voert zelf de natuurlijke brokken van Granenbroek hier zouden ook geen chemische toevoegingen inzitten, deze kosten voor 20 kg +- 16,50, rijdt er vanmiddag wel nog even naartoe om ernaar te kijken, maar denk toch wel echt dat het Cavom gaat worden omdat ik via internet niet zoveel vind over de brokken van Granenbroek
Kreeg wel nog de tip van iemand die voert zelf de natuurlijke brokken van Granenbroek hier zouden ook geen chemische toevoegingen inzitten, deze kosten voor 20 kg +- 16,50, rijdt er vanmiddag wel nog even naartoe om ernaar te kijken, maar denk toch wel echt dat het Cavom gaat worden omdat ik via internet niet zoveel vind over de brokken van Granenbroek

-
miko
- Zeer actief
onzin.Esther 1 schreef: Kreeg wel nog de tip van iemand die voert zelf de natuurlijke brokken van Granenbroek hier zouden ook geen chemische toevoegingen inzitten,
hier het etiket van die "natuurbrok" van Cranenbroek,(even gejat van bullmastiffcluppie of zoiets) zit dus wel degelijk BHA en BHT in.
en dan die eerste 2 ingredienten...granen en plantaardige bijproducten....nee laat maar.

-
yvonne1961
- Actief
Is dit ook iets?
http://www.dierenwinkelhooftkwartier.nl ... %2020%20KG
Ik weet absoluut niet van welke fabrikant het komt.
http://www.dierenwinkelhooftkwartier.nl ... %2020%20KG
Ik weet absoluut niet van welke fabrikant het komt.
- Esther 1
- Zeer actief
Ja ik heb het in de winkel van Cranenbroek ook gezien heb ze ook niet gekocht, dacht hetzelfde als jij.........ECHT NIET.........miko schreef:onzin.Esther 1 schreef: Kreeg wel nog de tip van iemand die voert zelf de natuurlijke brokken van Granenbroek hier zouden ook geen chemische toevoegingen inzitten,
hier het etiket van die "natuurbrok" van Cranenbroek,(even gejat van bullmastiffcluppie of zoiets) zit dus wel degelijk BHA en BHT in.
en dan die eerste 2 ingredienten...granen en plantaardige bijproducten....nee laat maar.
Ik heb bij de Boerenbond 2 zakken Cavom gekocht, kreeg nog eens 15% extra korting ivm hun nieuwe opening.
Heb nu voor 2 zakken Cavom van 20 kg 50,- betaald

-
doggy
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
- Aantal honden: 1
- Esther 1
- Zeer actief
Ik heb nu 2 zakken Cavom gekocht, hopelijk gaat het goed qua granen enz, want ik zag met het openen van de zak dat deze brokken wel een stuk groter zijn dan FF. Ik hoop dat mijn malthezers en de kleinste dh pup van 4 maanden hier geen last van hebben met eten.doggy schreef:In Cavom zitten veel meer granen dan in FF.
Kijk maar eens in mijn topic "moeite met kiezen" , ook in de rubriek voeding.
Ze krijgen wel allemaal dagelijks pens bij hun brokken en kippennekken of kipkarkassen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Cavom is een prima brok... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank1985
- Zeer actief
ik ben wel benieuwd wat je nu bespaart op laat zeggen maand basis. Is Cavom veel voordeliger dan het dieet wat je eerder deed?Esther 1 schreef:Ik heb nu 2 zakken Cavom gekocht, hopelijk gaat het goed qua granen enz, want ik zag met het openen van de zak dat deze brokken wel een stuk groter zijn dan FF. Ik hoop dat mijn malthezers en de kleinste dh pup van 4 maanden hier geen last van hebben met eten.doggy schreef:In Cavom zitten veel meer granen dan in FF.
Kijk maar eens in mijn topic "moeite met kiezen" , ook in de rubriek voeding.
Ze krijgen wel allemaal dagelijks pens bij hun brokken en kippennekken of kipkarkassen
- Esther 1
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
ok nou mooi toch !!! ik ken FF verder niet dus had geen idee wat je er voor betaald. Is BARF ( doe/deed jij toch ook ) een stuk duurder dan brokjes dan ?Esther 1 schreef:Cavom zit 5kg meer in de verpakking dan FF en is ook nog voordeliger in aankoopprijs, voor 20 kg Cavom betaal ik minder dan 15kg FF.
Dus op maandbasis zal ik dat echt wel merken
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik denk dat dat afhangt van hoe je het doet en hoeveel adresjes je hebt.frank1985 schreef:ok nou mooi toch !!! ik ken FF verder niet dus had geen idee wat je er voor betaald. Is BARF ( doe/deed jij toch ook ) een stuk duurder dan brokjes dan ?Esther 1 schreef:Cavom zit 5kg meer in de verpakking dan FF en is ook nog voordeliger in aankoopprijs, voor 20 kg Cavom betaal ik minder dan 15kg FF.
Dus op maandbasis zal ik dat echt wel merken
Ik koop groot in en heb adresjes.
Maar je moet dan wel rumte hebben daarvoor.
Als je alleen KVV geeft ben je denk ik wel duurder uit dan ik.
En als je brok voert hangt het af van het merk.
- Esther 1
- Zeer actief
ik koop barf veel op de markt in soms ook wel diepvrieskip via de Aldi, we hebben via marktplaats een diepvrieskist aangeschaft ik geloof voor 50,- ( ding is echt nog supermooi), de pens en penslappen koop ik bij Merakal bij ons in Landgraaf, omdat ik de brokken (alleen natuurlijke) als basis erbij heb hoef ik niet de complete pens. Als de honden een penslap eten staan mijn man en ik altijd voor het raam te kijken zo leuk vinden we dat. Zelfs een jonge pup gaat er al vrij snel mee schudden
Wij geven dit dan ook alleen in het weekend omdat we er beide niks van willen missen
maar ik moet echt eerlijk bekennen het is een genot om je honden te zien eten als ze Barf erbij hebben, en je merkt het echt aan hun vachtconditie, tanden en de groei van de pups, heel mooi en evenwichtige groei. Althans dat is mijn ervaring erop, zelfs mijn da is enthousiast
maar ik moet echt eerlijk bekennen het is een genot om je honden te zien eten als ze Barf erbij hebben, en je merkt het echt aan hun vachtconditie, tanden en de groei van de pups, heel mooi en evenwichtige groei. Althans dat is mijn ervaring erop, zelfs mijn da is enthousiast