Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Biofood of Farmfood, en info over geperste brokken?
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Biofood of Farmfood, en info over geperste brokken?
Hehe, ik ben er bijna uit. Misschien kunnen jullie me nog wat verder helpen/adviseren?
Het wordt een naast de kvv dagen een van de volgende brokken voor mijn hond van 15 kilo, hij is 8 jaar, samen met de pro's en cons.
Biofood geperst
+ geperst (positief?)
- bevat nog minder vet dan het voer dat ik nu geef (hond is net iets te ligt), bevat hogere concentraties zouten e.d. (velen malen groter dan bij bijv. seniorvoer, waar rekening wordt gehouden met nierfalen e.d.)
Biofood lam&rijst
+ 85% lamsvlees = lichtverteerbaar, lekker en hypoallergeen (is een jeukerige hond).
- ik weet niet of het uitmaakt of je op de kvv dagen dan ander eten dan lam geeft, namelijk rund en kip? Aangezien lam&rijst speciaal is tegen overgevoeligheid en het andere voer niet: kan dat niet botsen?
Farmfood HE
+ meer gegevens in analyse: geeft een duidelijker en veiliger beeld.
- de verschillende hoeveelheden in de analyses vind ik wel wat vreemd
Iets wat ik trouwens niet helemaal snap: biofood bevat 1,3 tot 2 mg magnesium per kg, farmfood 1450 mg/kg! Is dat niet wat vreemd? Farmfood ook meer natrium, maar weer minder koper.
Heeft iemand niet een onafhankelijke lijst van de beste analyse voor hondenvoeding? Of is dat nog niet uitgevonden?
En wat ik verder nog wilde vragen: geperste brokken zijn beter dan krokante brokken vanwege de temperatuur waarmee ze verhit worden.
Hoe zit het nou precies met de kans op maagtorsies en het gehele verteringsproces bij beide? Bij welke van de twee is de kans op maagtorsies groter? En zijn er naast die twee dingen nog andere verschillen tussen die twee?
Moet een hond ook eerst een wenningsweek hebben als je van krokant naar geperst gaat (ook al is het van hetzelfde merk)? Zo ja: waarom?
Hoop dat iemand me kan/wil helpen, alleen kom ik er niet helemaal uit!! Welke van de drie zou jij kiezen, en waarom?
Groetjes van Lot[/i]
Het wordt een naast de kvv dagen een van de volgende brokken voor mijn hond van 15 kilo, hij is 8 jaar, samen met de pro's en cons.
Biofood geperst
+ geperst (positief?)
- bevat nog minder vet dan het voer dat ik nu geef (hond is net iets te ligt), bevat hogere concentraties zouten e.d. (velen malen groter dan bij bijv. seniorvoer, waar rekening wordt gehouden met nierfalen e.d.)
Biofood lam&rijst
+ 85% lamsvlees = lichtverteerbaar, lekker en hypoallergeen (is een jeukerige hond).
- ik weet niet of het uitmaakt of je op de kvv dagen dan ander eten dan lam geeft, namelijk rund en kip? Aangezien lam&rijst speciaal is tegen overgevoeligheid en het andere voer niet: kan dat niet botsen?
Farmfood HE
+ meer gegevens in analyse: geeft een duidelijker en veiliger beeld.
- de verschillende hoeveelheden in de analyses vind ik wel wat vreemd
Iets wat ik trouwens niet helemaal snap: biofood bevat 1,3 tot 2 mg magnesium per kg, farmfood 1450 mg/kg! Is dat niet wat vreemd? Farmfood ook meer natrium, maar weer minder koper.
Heeft iemand niet een onafhankelijke lijst van de beste analyse voor hondenvoeding? Of is dat nog niet uitgevonden?
En wat ik verder nog wilde vragen: geperste brokken zijn beter dan krokante brokken vanwege de temperatuur waarmee ze verhit worden.
Hoe zit het nou precies met de kans op maagtorsies en het gehele verteringsproces bij beide? Bij welke van de twee is de kans op maagtorsies groter? En zijn er naast die twee dingen nog andere verschillen tussen die twee?
Moet een hond ook eerst een wenningsweek hebben als je van krokant naar geperst gaat (ook al is het van hetzelfde merk)? Zo ja: waarom?
Hoop dat iemand me kan/wil helpen, alleen kom ik er niet helemaal uit!! Welke van de drie zou jij kiezen, en waarom?
Groetjes van Lot[/i]
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Biofood of Farmfood, en info over geperste brokken?
Ik begrijp dat je het lastig vind, er word ook zoveel over geschreven!wheatylot schreef:En wat ik verder nog wilde vragen: geperste brokken zijn beter dan krokante brokken vanwege de temperatuur waarmee ze verhit worden.
Groetjes van Lot[/i]
Waar het eigenlijk op neerkomt, buiten het verschil in temperatuur dan.
Is dat een geperste brok heel anders verteerd dan een krokante brok.
Een geperste brok zakt naar onder, en valt als het ware uiteen (net als een paracetamol) die je in een glas water laat vallen.
Een krokante brok daar tegenover, zwelt op als een sponsje(soms wel twee maal zo dik als het oorspronkelijke brokje)
En blijft dus bovenin de maag zweven.
Dus heb je eerder kans op een eventuele maagtorsie.
Nu wil het niet zeggen, dat je dit kunt voorkomen door een geperste brok aan te bieden, alleen het risico is gewoon groter!
Nu kan het ook zo zijn, dat een hond die een krokante brok krijgt eerder een vol gevoel heeft, en dit komt dus door het opzwellen, en het langdurig bovenin drijven.
Dus een hond die geperst krijgt heeft misschien wat eerder honger.
Wat ook een groot voordeel is van een geperste brok is dat het goed te kombineren valt met Kvv(kant en klaar vers vlees)
Omdat vlees eigenlijk op bijna dezelfde wijze verteerd als de geperste brok.
Geef je kvv te gelijk met een krokante brok!! Dan loop je echt kans op problemen zoals bijv een maagtorsie.
En dit komt omdat Kvv naar onder zakt, en het krokante brokje daar tegenover dus blijft zweven!!
Nu moet je naar mijn mening dan
geen brok (ook geen geperste) tegelijk geven met Kvv, maar er ongeveer acht uur tussen laten zitten.
Als je het uit wilt testen, pak je twee glaasjes water, en in het ene glas laat je een krokant brokje vallen.
En in het andere een geperst brokje,,, dan moet je maar eens kijken wat er gebeurt.
Het duurt wel even natuurlijk, maar effe geduld en dan na een kwartiertje of zo eens kijken!!
Dan zul je zien, dat het krokante brokje opzwelt,, en bijna niet verteerd.
En het geperste brokje valt heel langzaam uit elkaar!
Nou ik hoop dat je hier wt aan hebt.
Er staan trouwens bij het voedings topic wel meer onderwerpen hierover!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
yvonne1961
- Actief
Ik zie inderdaad voordelen in een geperste brok boven een geëxpandeerde. Door de hoge temp. bij expansie worden nl. de eiwitten en vetten nadelig beïnvloed en kunnen er zelfs (in geringe mate )giftige stoffen zoals acrylamides ontstaan.
Echter bij sommige honden valt een geperste brok te zwaar(overgeven of veel oprispingen) en heb je geen keus, moet je wel geëxpandeerd geven.
Wat betreft het lagere vetgehalte van de biofood geperst: zij adviseren zelf ook om hun "koude"vetten bij te geven, zie hun website bij vetbonbons.
Wat betreft de lam/rijst is dit natuurlijk beter als je hond niet tegen bepaalde ingredienten kan. Ik heb bijv. een hond die niet tegen rund en tarwe kan en dan valt de geperste versie van biofood af.
Jij hebt dus een "jeukerige" hond, maar weet je ook waar je hond dan op reageert?
Als je hond geen specifieke allergieen heeft mag je op de KVV dagen heus wel andere eiwitbronnen als lam geven. Dit botst niet met elkaar.
Hoe het zit met dat grote verschil in het magnesium gehalte weet ik niet.
Ik heb even bij andere merken gekeken en de meesten zitten toch wel rond de 1000mg.kilo (iets meer of iets minder)
Wat betreft de kans op maagtorsies met betrekking tot het soort brok ben ik zeer veel tegengestelde berichten op het internet tegen gekomen, maar de meeste meningen zijn toch wel dat een geperste brok minder kans op maagtorsie geeft.
Wat betreft het zakken of zweven in de maag daar geloof ik niet zo in. Als je de glasproef doet lijkt dit wel zo te zijn. Maar een maag is geen passieve zak, de maagwand is een spier en die kneed en gooit het voer voortdurend door elkaar.
Wel is het zo dat een geëxpandeerde brok in de maag opzwelt, maar drijven, nee, daar krijgt het de kans niet voor.
Omdat mijn hond dus niet tegen rund en tarwe kan en ik toch graag geperst geef, heb ik gekozen voor Barca en Prins lam/rijst geperst en KVV op basis van lam/rijst. Ik geeft dus 3 verschillende voeders.
Als mijn hond geen specifieke problemen met zijn huid had gehad, had ik ook net zo goed kunnen kiezen voor Cavom, Farmfood, Biofood geperst of nog andere.
Het is dus echt een keus gebaseerd op je eigen voorkeur en specifieke problemen van je hond.
Geperste brokken kun je onderling wel wisselen.
Geperst en geëxpandeerd zou ik niet wisselen., ook niet mengen. Op de site van Farmfood wordt geadviseerd om eerst een aantal KVV dagen te geven en vervolgens ineens over te schakelen.
Als ik wisselde van voer deed ik dat zonder pardon ineens. Nooit eeen probleem mee gehad.
Echter bij sommige honden valt een geperste brok te zwaar(overgeven of veel oprispingen) en heb je geen keus, moet je wel geëxpandeerd geven.
Wat betreft het lagere vetgehalte van de biofood geperst: zij adviseren zelf ook om hun "koude"vetten bij te geven, zie hun website bij vetbonbons.
Wat betreft de lam/rijst is dit natuurlijk beter als je hond niet tegen bepaalde ingredienten kan. Ik heb bijv. een hond die niet tegen rund en tarwe kan en dan valt de geperste versie van biofood af.
Jij hebt dus een "jeukerige" hond, maar weet je ook waar je hond dan op reageert?
Als je hond geen specifieke allergieen heeft mag je op de KVV dagen heus wel andere eiwitbronnen als lam geven. Dit botst niet met elkaar.
Hoe het zit met dat grote verschil in het magnesium gehalte weet ik niet.
Ik heb even bij andere merken gekeken en de meesten zitten toch wel rond de 1000mg.kilo (iets meer of iets minder)
Wat betreft de kans op maagtorsies met betrekking tot het soort brok ben ik zeer veel tegengestelde berichten op het internet tegen gekomen, maar de meeste meningen zijn toch wel dat een geperste brok minder kans op maagtorsie geeft.
Wat betreft het zakken of zweven in de maag daar geloof ik niet zo in. Als je de glasproef doet lijkt dit wel zo te zijn. Maar een maag is geen passieve zak, de maagwand is een spier en die kneed en gooit het voer voortdurend door elkaar.
Wel is het zo dat een geëxpandeerde brok in de maag opzwelt, maar drijven, nee, daar krijgt het de kans niet voor.
Omdat mijn hond dus niet tegen rund en tarwe kan en ik toch graag geperst geef, heb ik gekozen voor Barca en Prins lam/rijst geperst en KVV op basis van lam/rijst. Ik geeft dus 3 verschillende voeders.
Als mijn hond geen specifieke problemen met zijn huid had gehad, had ik ook net zo goed kunnen kiezen voor Cavom, Farmfood, Biofood geperst of nog andere.
Het is dus echt een keus gebaseerd op je eigen voorkeur en specifieke problemen van je hond.
Geperste brokken kun je onderling wel wisselen.
Geperst en geëxpandeerd zou ik niet wisselen., ook niet mengen. Op de site van Farmfood wordt geadviseerd om eerst een aantal KVV dagen te geven en vervolgens ineens over te schakelen.
Als ik wisselde van voer deed ik dat zonder pardon ineens. Nooit eeen probleem mee gehad.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn toch zeker wel voorbeelden te vinden, op internet en dan met name, de voer natuurlijk forums, waar men wel degelijk praat over het vooral zweven van krokante brokken!!, zelfs mijn da zegt dit.
Ik geloof er wel in, het lijkt me ook logisch, want hoe je het went of keert,een geperste brok valt uiteen dus zakt naar beneden, en dit doet een opgezwollen krokant brokje niet, want het valt niet uitelkaar.
Het is niet voor niks, dat met name honden die brokken krijgen extreem veel drinken,, dit moet ook wel want anders krijgen ze de brokjes niet weg!
Maar dit geld volgens mij voor zowel geperst als niet geperste brok.
Al hoewel ik ook weer mensen ken , die zeggen dat sinds ze hun hond geperste brok geven ze minder drinken...
Maar zoveel meningen.
Ik geloof er wel in, het lijkt me ook logisch, want hoe je het went of keert,een geperste brok valt uiteen dus zakt naar beneden, en dit doet een opgezwollen krokant brokje niet, want het valt niet uitelkaar.
Het is niet voor niks, dat met name honden die brokken krijgen extreem veel drinken,, dit moet ook wel want anders krijgen ze de brokjes niet weg!
Maar dit geld volgens mij voor zowel geperst als niet geperste brok.
Al hoewel ik ook weer mensen ken , die zeggen dat sinds ze hun hond geperste brok geven ze minder drinken...
Maar zoveel meningen.
-
yvonne1961
- Actief
klopt. Ik kom ook bijna alleen maar artikelen tegen die beschrijven dat de brokken gaan drijven. Toch heb ik me daarover altijd verbaasd, wetende dat de maag een spier is die de boel in beweging houdt.
En toen kwam ik een keer een stuk tegen waarin dus stond dat dit ook niet zo gebeurt.
Echter wordt er altijd gekeken naar die proef met die stilstaande glazen en zodoende is die zienswijze ontstaan. ik weet helaas niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik had zelf zoiets van, aha dit geloof ik eerder.
Maar het is dus echt een "geloven in". Waar ik in geloof hoeft niet pertinent de waarheid te zijn.
wel is duidelijk dat de brokken opzwellen.
En toen kwam ik een keer een stuk tegen waarin dus stond dat dit ook niet zo gebeurt.
Echter wordt er altijd gekeken naar die proef met die stilstaande glazen en zodoende is die zienswijze ontstaan. ik weet helaas niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik had zelf zoiets van, aha dit geloof ik eerder.
Maar het is dus echt een "geloven in". Waar ik in geloof hoeft niet pertinent de waarheid te zijn.
wel is duidelijk dat de brokken opzwellen.
-
wheatylot
Bedankt voor jullie antwoorden!!
Er zijn inderdaad al een heleboel topics over, heb ze ook bijna allemaal gelezen, en daardoor kwam ik ook achter het feit ´geperste brok´.
Nee, ik wil ook geen kvv met brok tegelijk geven, doe ik nu ook niet. Nu geef ik zo´n 3 dagen kvv en 4 dagen brok (dit wil ik later veranderen in 4 om 3).
Yvonne: je zegt "bij sommige honden valt een geperste brok te zwaar(overgeven of veel oprispingen)". Zou je dat kunnen vermijden door meerdere malen een beetje per dag te geven?
Nee, ik weet niet waar hij op reageert. Hoewel vroeger toen ik nog van die commerciele troep gaf (pedigree en bonzo enzo) had hij het vele malen erger. Nu alleen nog gevoelige oren, dat is zo sinds ik ben overgegaan op yarrah, dus het lijkt mij dat het door de toevoegingen en chemische troep kwam.
Je zegt dat je beter niet kan mengen van geexpandeerde en geperste brok. Ik doe liever wel een gewenningsweek, dus ook op de dagen dat hij nog de geexpandeerde brok eet. Zou het problemen geven om dit te doen, maar dan s'ochtends geperst en 's avonds geexpandeerd? Of zou dit problemen geven omdat beide brokken verschillend worden verteerd?
Is de geexpandeerde brok nou vergelijkbaar met dinerbrokken waarbij je voor het geven water moet doen? Dat ziet er namelijk precies zo uit.
Er zijn inderdaad al een heleboel topics over, heb ze ook bijna allemaal gelezen, en daardoor kwam ik ook achter het feit ´geperste brok´.
Nee, ik wil ook geen kvv met brok tegelijk geven, doe ik nu ook niet. Nu geef ik zo´n 3 dagen kvv en 4 dagen brok (dit wil ik later veranderen in 4 om 3).
Yvonne: je zegt "bij sommige honden valt een geperste brok te zwaar(overgeven of veel oprispingen)". Zou je dat kunnen vermijden door meerdere malen een beetje per dag te geven?
Nee, ik weet niet waar hij op reageert. Hoewel vroeger toen ik nog van die commerciele troep gaf (pedigree en bonzo enzo) had hij het vele malen erger. Nu alleen nog gevoelige oren, dat is zo sinds ik ben overgegaan op yarrah, dus het lijkt mij dat het door de toevoegingen en chemische troep kwam.
Je zegt dat je beter niet kan mengen van geexpandeerde en geperste brok. Ik doe liever wel een gewenningsweek, dus ook op de dagen dat hij nog de geexpandeerde brok eet. Zou het problemen geven om dit te doen, maar dan s'ochtends geperst en 's avonds geexpandeerd? Of zou dit problemen geven omdat beide brokken verschillend worden verteerd?
Is de geexpandeerde brok nou vergelijkbaar met dinerbrokken waarbij je voor het geven water moet doen? Dat ziet er namelijk precies zo uit.
-
yvonne1961
- Actief
Je zou het kunnen proberen of het helpt om vaker een beetje te geven.
Ook heb ik het advies gehad(van de fabrikant van Barca) om een beetje biogarde of yoghurt door de brokken te doen. Dit krijgen ze bij mij zoiezo als aanvulling.
Eén van mijn honden die last van oprispingen had is er toch na een poos aan gewend en nu gaat het goed.
Maar ik heb ook ooit een hond gehad waar het voedsel echt met een boog uit bleef komen. Even een tijd proberen dus.
Wat betreft het wennen. Inderdaad in de ochtend het een en in de avond het ander moet kunnen lijkt me. Net zoals je ca.8 uur tussen brokken en vlees zou moeten laten zitten.
Ook heb ik het advies gehad(van de fabrikant van Barca) om een beetje biogarde of yoghurt door de brokken te doen. Dit krijgen ze bij mij zoiezo als aanvulling.
Eén van mijn honden die last van oprispingen had is er toch na een poos aan gewend en nu gaat het goed.
Maar ik heb ook ooit een hond gehad waar het voedsel echt met een boog uit bleef komen. Even een tijd proberen dus.
Wat betreft het wennen. Inderdaad in de ochtend het een en in de avond het ander moet kunnen lijkt me. Net zoals je ca.8 uur tussen brokken en vlees zou moeten laten zitten.
-
yvonne1961
- Actief
-
wheatylot
Maar als je bij diner voer altijd water moet doen (iig de soorten dinervoer die ik wel eens heb gegeven wel), zou je dat dan eigenlijk bij gewoon geexpandeerde brokjes ook niet moeten doen? Of is het water voor de granen/rijst? Als ik bij diner water deed, zwol dat ook helemaal op. Is het dan niet beter om bij gewone geexpandeerde brok ook heet water erbij te doen, zodat het opzwellen niet meer in de maag gebeurt?Diner is een mengeling van de granen met daarbij geëxpandeerde brokjes.
Veel honden vinden het lekker maar zit wel héél veel graan in.
Hoe zit het trouwens met blikvoer? Zwelt dat ook op in de maag, of gaat dat weer anders?
En de laatste vraag ( haha ik heb veel vragen ja
Leuke proef trouwens, ga het toch even uitproberen met de brok die ik nu geef, met blikvoer en met de nieuwe brok! Ben benieuwd.
- blacky
- Zeer actief
In de diner van biofood zitten ook geperste brokken. En ja ook veel mais en granen.
Maar het helpt ontzettend goed bij diaree, dus het doet iets goeds. Nu hebben mijn honden gelukkig zelden diaree maar zo af en toe ontkom je er niet aan.
En ze vinden het erg lekker
dat is voor mij ook erg belangrijk. Geperste brokken willen ze hier absoluut niet eten weet ook niet waarom maar zelfs het proef pakketje wat ik bij biofood en farmfood had aangevraagd werd de neus voor op gehaald. En je kunt als baas veel willen maar als ze het niet willen eten houd het op.
En ze vinden het erg lekker
-
yvonne1961
- Actief
weet je dat heel zeker dat er in de biofood diner geperste brokjes zitten?
Zou kunnen hoor, ik heb het nooit in het echt gezien maar het ziet er op de foto uit als geëxpandeerd.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=53
Ze bevelen het zelf ook inderdaad aan bij honden met darmproblemen dus prima dat het goed helpt bij diarree
heb er zelf geen ervaring mee.
Eén van mijn honden(een japanse spaniel ) eet ook absoluut geen geperste brokken. Daar moet ik allemaal lekkere dingetjes aan geven waaronder ook diner etc. Afijn, ik heb me daar al lang bij neergelegd.
Blikvoer zwelt niet op, dat komt omdat het vochtgehalte al zo hoog is.
Of het ivm. maagtorsie beter zou zijn om geëxpandeerde brokken al vooraf te laten zwellen zou ik werkelijk niet weten.
Zou kunnen hoor, ik heb het nooit in het echt gezien maar het ziet er op de foto uit als geëxpandeerd.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=53
Ze bevelen het zelf ook inderdaad aan bij honden met darmproblemen dus prima dat het goed helpt bij diarree
Eén van mijn honden(een japanse spaniel ) eet ook absoluut geen geperste brokken. Daar moet ik allemaal lekkere dingetjes aan geven waaronder ook diner etc. Afijn, ik heb me daar al lang bij neergelegd.
Blikvoer zwelt niet op, dat komt omdat het vochtgehalte al zo hoog is.
Of het ivm. maagtorsie beter zou zijn om geëxpandeerde brokken al vooraf te laten zwellen zou ik werkelijk niet weten.
- blacky
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat, of je nu op een geperste brok overgaat, of op een geexpandeerde,, je altijd een vijfdaagse vlees kuur moet geven(ofwel Kvv) voor dat je iets anders gaat geven!
Ik heb zelf ook ondervonden dat de overgang hierdoor zeker voor het darmgestel soepeler gaat.
Want dit zal de overgang makkelijker maken, twee maal daags een verschillende brok,,, ben ik absoluut geen voorstander van.
En zeker niet s'morgens geperst en s'avonds geexpandeerd!
Of andersom.
Ik heb zelf ook ondervonden dat de overgang hierdoor zeker voor het darmgestel soepeler gaat.
Want dit zal de overgang makkelijker maken, twee maal daags een verschillende brok,,, ben ik absoluut geen voorstander van.
En zeker niet s'morgens geperst en s'avonds geexpandeerd!
Of andersom.
-
wheatylot
Hmm okee.
Ik denk dat ik dan tussendoor maar een weekje kvv ga geven, zal ie blij mee zijn
Ik heb nog geen keuze gemaakt, wel wordt het 1 van die 2 van biofood met van die schapenvet/zalm bonbons erbij. Over een week of 2 denk ik wel dat de zak van voer op is, dus vanaf dan ga ik beginnen! Ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik dan tussendoor maar een weekje kvv ga geven, zal ie blij mee zijn
Ik heb nog geen keuze gemaakt, wel wordt het 1 van die 2 van biofood met van die schapenvet/zalm bonbons erbij. Over een week of 2 denk ik wel dat de zak van voer op is, dus vanaf dan ga ik beginnen! Ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Bedankt voor jullie reacties!
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Re: Biofood of Farmfood, en info over geperste brokken?
M'n ene hond gebruikt Biofood lam rijst naar volle tevredenheid. M'n andere nieuwe hond heeft altijd goedkope geperste brokken gegeten bij haar vorige baasje en heeft huidklachten. Deze wilde ik op Biofood geperste brok zetten en heb hun gemailt vanwege het vetgehalte. Blijkbaar zijn ze bezig met een nieuwe geperste brok met o.a. meer vet. Ben benieuwd.wheatylot schreef: Biofood geperst[/b]
+ geperst (positief?)
[/i]