(reacties over dat brokken slecht zijn hebben dus geen toegevoegde waarde
Hij heeft het hier jaren goed op gedaan, hij is (op af en toe een oorontsteking en wat last van de kniegewrichten na) gelukkig gezond en hij is 8 jaar. Hij is heel mooi op gewicht, eet iets meer dan nodig op de verpakking maar is dan ook een drukke vrolijke hond. Vroeger kreeg hij (helaas!!, door mijn onwetendheid) pedigree en soms bonzo. In die tijd had hij erg veel last van huidproblemen, die sinds Yarrah zijn verdwenen.
Maar omdat ik toch twijfel aan de kwaliteit van yarrah, zou ik misschien willen overstappen naar een ander merk: dat zou dan Hills nature's best worden. Ik wil erbij dan glucosomine gaan geven, vanwege de kniegewrichten. Weet iemand trouwens hoeveel ik hiervan het beste kan geven?
Aan de ene kant denk ik: hij heeft het hier al jaren goed op gedaan, en hij vindt het lekker. Straks reageert hij niet goed op die andere brok en heb ik dat niet in de gaten, krijgt hij allerlei ziektes. En het is niet biologisch: misschien is de voedingswaarde daardoor minder: In yarrah zit tenminste vlees, in hills alleen vleesmeel.
Maar aan de andere kant: yarrah is een merk dat nou eenmaal niet zo bekent is, en ik hoor er soms slechte dingen over. (ook hier op het forum staat er iets over). Hills lijkt mij beter, waarom kan ik niet precies uitleggen, misschien iemand hier? Ik wil wel graag dat hij kwaliteitvoer krijgt.
Ik kan het natuurlijk uitproberen: als ik merk dat hij zich slechter voelt stop ik er meteen mee. Maar er zijn een heleboel dingen die door voer kunnen ontstaan die je niet eens merkt. En dat vind ik een enge gedachte.
Heeft iemand trouwens de samenstelling en ingrediëntenlijst van "Hills Nature's Best™ Canine Adult Mini/Medium"? Ik kan dit nergens vinden op internet.
Informatie van Yarrah Kip:
Ingrediënten: Granen (tarwe, mais), 23% vlees (kip) en dierlijke bijproducten (kip), oliën en vetten, mineralen (alles biologisch).
Ruw eiwit 24%
Vet 8%
Ruw as 6,5%
celstof 2%
Vocht 9,5%
Calcium 1,3%
Fosfor 1,05%
Sodium 0,3%
Magnesium 0,12%
Koolhydraten zijn dus 47,23%
Toegevoegd per kilo:
Vit A 15000 IU